Är du en lantis?

Nej.

Det enda som stämde var väl anpassning efter busstidtabell (eller mest tågtidtabell). Har fått lära mig att vara ute i god tid, för missar jag tåg/buss när jag har en tid att passa så missar jag det jag ska göra, istället för att komma lite sent. Har dock 300 m till busshållplats och 500 m till tåget.

Reflexväst har jag alltid med mig eller på mig vintertid, men det var jag nästan mer noga med i Uppsala där det är så mycket bilar så jag vet inte varför det skulle vara typiskt vischan. Avslappnat klädsel har jag alltid, dock inte foppatofflor :yuck:.

Foppatofflor är inte fotbeklädnader, det är djävulens påfund :yuck: :wtf:

Jag tycker att 5 minuter till nästa tunnelbana är mkt, då går jag hellre :p
Men man är ju van vid att tunnelbanan går så ofta, t.o.m jag suckade över flera minuters väntetid på tunnelbanan och då bodde jag ändå på vischan utanför Södertälje. Här är allt under en timme bra, och ofta är det 2-3 timmar så jag går hem istället för det går snabbare trots att det är 8 km :laugh:.

Nästan alla :D

Men bussen, den ser man så sällan så skulle en vänta på den kom en ju ingenstans :angel:

Och mobiltäckning har aldrig varit ett problem, man får ju välja det (enda) som funkar. Och der funkar klockrent både här o där :up:

Säger det samma :confused:
Bussar??? Stavas??? :confused: :p

Här blev det en niopoängare, bussarna, mobiltäckningen samt närheten till grannarna stämde inte men resten (och lite till.) :o Nu fattas bara vargtröja och en öl i näven samt kepsen bakfram så kvalar jag in som white trash också. :o :angel:

Icke-existerande, faktiskt.

Jag tyckte det med bussarna var en konstig punkt. Skolbarn och åttioplussare åker buss här. Ingen annan.

Ja, bor man ute i oredligheten har man körkort/bil eller får snällt sitta i sitt hus. Det fungerar liksom inte annars. Tydligen har det blivit enormt mycket sämre med bussarna ut hit dessutom, grannjäntan berättade att om hon slutar skolan kl 10 så får hon vänta på bussen i nästan tre timmar. När jag åkte buss hade jag fått vänta i knappt en timme om jag slutade kl 10. Det är då 25 km från residensstaden...

Ja, bor man ute i oredligheten har man körkort/bil eller får snällt sitta i sitt hus. Det fungerar liksom inte annars. Tydligen har det blivit enormt mycket sämre med bussarna ut hit dessutom, grannjäntan berättade att om hon slutar skolan kl 10 så får hon vänta på bussen i nästan tre timmar. När jag åkte buss hade jag fått vänta i knappt en timme om jag slutade kl 10. Det är då 25 km från residensstaden...
Det är ju tyvärr så, den service som fanns monteras ner i takt med att postkontoren, polisstationer, bensinstationer och affärer försvann, inte konstigt att folk flyttar när inga jobb, service och kommunikationer inte längre finns kvar.

Ser min mammas hembygd, där fanns bageri, två mataffärer, mejeri, postkontor, polisstation, två mackar, skola, busstation när jag var liten. Nu finns en affär, en mack, skola och busstation kvar, en halvdöd by som lever upp vid jul, påsk och sportlov tack vare turism. De äldre dör ut och de yngre flyttar. :(

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
511
Foder & Strö Hej! Hur mycket protein och MJ behöver era hästar ponnysar? Förstår att det är extremt inviduellt men lite intresserad av att veta...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: MiniLi
·
Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
18 806
Senast: 95johsv
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 299
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama