Det här med gästlista till fest..

Var konsekvent angående respektive tänker jag. Antingen bjuder ni alla med respektive eller så skriver ni att inbjudan enbart avser den inbjudna.
Sen kan ni ju förstås bjuda in folk som råkar vara i hop ändå om ni faktiskt verkligen är kompisar med båda, men bjud dem var för sig liksom. Blir tokigt tänker jag om vissa får ta med partner och inte andra.
Ha en trevlig fest !
 
Mina föräldrar har varit gifta i 28 år och ett par i nästan 40 och dom har aldrig gått på fest utan varandra. Dom gör aktiviter med både "tjejerna" och "grabbarna" men aldrig parfest utan partner :)

Fast om man inte bjuder partnern är det ju per definition ingen parfest? Och det är alltså upp till dig/er att avgöra om det är en parfest eller inte, och om så är - oavsett vad arrangören anser - har du/ni rätt att ta med +1?

Konstigt att folk får sociala krupp, känner jag.... Not.
 
Så efter 15 års äktenskap där paret ivrigt lärt känna varandras partners och blivit goda vänner med dem så innebär skilsmässan att umgänget klipps abrupt. Bara ursprungspartnern i gänget får vara kvar...om man efter 15 år kommer ihåg vem det var. Tjises.
 
Så efter 15 års äktenskap där paret ivrigt lärt känna varandras partners och blivit goda vänner med dem så innebär skilsmässan att umgänget klipps abrupt. Bara ursprungspartnern i gänget får vara kvar...om man efter 15 år kommer ihåg vem det var. Tjises.

Känns så invecklat att den etikettsbok som Vouge följer nog borde publiceras online. Så alla får tillgång till alla dessa oskrivna regler som tycks vara viktiga att följa i vissa kissnödiga PK-kretsar. Eller så är det så att just dessa regler handlar mer om de som vill tro de är PK, än de som faktiskt är det?
 
Känns så invecklat att den etikettsbok som Vouge följer nog borde publiceras online. Så alla får tillgång till alla dessa oskrivna regler som tycks vara viktiga att följa i vissa kissnödiga PK-kretsar. Eller så är det så att just dessa regler handlar mer om de som vill tro de är PK, än de som faktiskt är det?
Och att ingen i en vänskapskrets strular med någon annan, det tror jag aldrig varit med om. Brukar alltid finnas några som passar på att krydda tillvaron lite.
 
Känns så invecklat att den etikettsbok som Vouge följer nog borde publiceras online. Så alla får tillgång till alla dessa oskrivna regler som tycks vara viktiga att följa i vissa kissnödiga PK-kretsar. Eller så är det så att just dessa regler handlar mer om de som vill tro de är PK, än de som faktiskt är det?
Jag tolkar nog sådana där stelbenta regler som icke pk.

Om man är poly, hur många partners får man ha med?
 
Etikettsdrottningen Ribbing skrev någon gång att om det är ett etablerat par (gifta, sambos etc) så bjuder man båda. Det kan jag förstå, men i dagens läge med unga människor är det kanske inte så många som är "etablerade" på det viset och då är det nog helt okej att bjuda bara en. Ribbing skrev också, apropå det att samma regler gäller för polyamorösa. Etablerat eller inte etablerat (vem som drar gränsen får avgöra).

Uppdatera gärna vilka reaktioner som kom! :D
 
Etikettsdrottningen Ribbing skrev någon gång att om det är ett etablerat par (gifta, sambos etc) så bjuder man båda. Det kan jag förstå, men i dagens läge med unga människor är det kanske inte så många som är "etablerade" på det viset och då är det nog helt okej att bjuda bara en. Ribbing skrev också, apropå det att samma regler gäller för polyamorösa. Etablerat eller inte etablerat (vem som drar gränsen får avgöra).

Uppdatera gärna vilka reaktioner som kom! :D
Äsch skit i etiketten, det är ju fest!:banana:

Men allvarligt, jo jag håller med om det vore vilken fest som helst, men kanske inte födelsedagar. Då bjuder du själv vilken du vill och vilka du väljer att ha på reservlistan.
Det är ju faktiskt Ts som ska firas och uppmärksammas så antingen håller man trut om man blev lite putt eller så går man inte :D
 
Med en så begränsad gästlista tycker jag att du bjuder vilka du vill och om någon blir putt så förklarar du som det är, du hade gärna bjudit dem men var tvungen att anpassa gästlistan till ett begränsat antal kuvert. Kanske kan ni ta en fika snart istället?
Smart med kuvertavgift! Det brukar ju inte kosta mer än en lämplig present och gästen slipper dessutom pressen att hitta något "bra".
 
Och "hela dig" inkluderar då alltså även din sambo? Är det korrekt uppfattat?

Jag hade fått panik av ett sånt förhållande :o

Jag skulle ha kvavts :eek:

Det är lugnt. Ena parten blir kvar i gänget och blir den singel som alla hårt hållna sambos kladdar på på fyllan. :)

Yes ... och det var inte kul alls att lara kanna sina "vanner" eller deras sambos pa det sattet.:banghead:

Vad menar du? Vänner raggar väl inte på vänner eller deras partners oavsett singlar eller inte?

Normala människor är inte otrogna eller ligger med andra pga alkohol.

Kan du verkligen vara sa aningslos?

/hastflicka som vait sambo/gift med Maken i 39 ar. Lyckligt sambo/gift. Det innebar inte att nagon av oss ar livegen ... Jag ALSKAR nar mina vanner har fester dar Maken inte ar inbjuden :D Tank sa mycket jag har att beratta nar jag kommer hem.
Det samma galler nar Maken ar inbjuden och inte jag. Jag blir jatteglad och hoppas att han far riktigt roligt och kommer hem med mycket att beratta.:)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 312
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 478
Senast: Pratsch
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 214
Senast: Emtherlia
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 505
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp