Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja.. haha.. min bekantskapskrets känns väldigt enkel just nu.TS, efter den här tråden ska du nog vara glad över att det i alla fall inte är en Bukefest du ska arrangera.![]()
Par som umgås på fest?![]()
Mina föräldrar har varit gifta i 28 år och ett par i nästan 40 och dom har aldrig gått på fest utan varandra. Dom gör aktiviter med både "tjejerna" och "grabbarna" men aldrig parfest utan partner![]()
Så efter 15 års äktenskap där paret ivrigt lärt känna varandras partners och blivit goda vänner med dem så innebär skilsmässan att umgänget klipps abrupt. Bara ursprungspartnern i gänget får vara kvar...om man efter 15 år kommer ihåg vem det var. Tjises.
Och att ingen i en vänskapskrets strular med någon annan, det tror jag aldrig varit med om. Brukar alltid finnas några som passar på att krydda tillvaron lite.Känns så invecklat att den etikettsbok som Vouge följer nog borde publiceras online. Så alla får tillgång till alla dessa oskrivna regler som tycks vara viktiga att följa i vissa kissnödiga PK-kretsar. Eller så är det så att just dessa regler handlar mer om de som vill tro de är PK, än de som faktiskt är det?
Bjuden på fest med maken: fasiken vad kul, fest!
Bjuden på fest utan maken: fasiken vad kul, fest!
Det handlar inte för mig om vem jag går med, utan vem som bjuder.
Jag tolkar nog sådana där stelbenta regler som icke pk.Känns så invecklat att den etikettsbok som Vouge följer nog borde publiceras online. Så alla får tillgång till alla dessa oskrivna regler som tycks vara viktiga att följa i vissa kissnödiga PK-kretsar. Eller så är det så att just dessa regler handlar mer om de som vill tro de är PK, än de som faktiskt är det?
Normala människor är inte poly, fattar du väl.Jag tolkar nog sådana där stelbenta regler som icke pk.
Om man är poly, hur många partners får man ha med?
Och att ingen i en vänskapskrets strular med någon annan, det tror jag aldrig varit med om. Brukar alltid finnas några som passar på att krydda tillvaron lite.
Äsch skit i etiketten, det är ju fest!Etikettsdrottningen Ribbing skrev någon gång att om det är ett etablerat par (gifta, sambos etc) så bjuder man båda. Det kan jag förstå, men i dagens läge med unga människor är det kanske inte så många som är "etablerade" på det viset och då är det nog helt okej att bjuda bara en. Ribbing skrev också, apropå det att samma regler gäller för polyamorösa. Etablerat eller inte etablerat (vem som drar gränsen får avgöra).
Uppdatera gärna vilka reaktioner som kom!![]()
Och "hela dig" inkluderar då alltså även din sambo? Är det korrekt uppfattat?
Jag hade fått panik av ett sånt förhållande![]()
Det är lugnt. Ena parten blir kvar i gänget och blir den singel som alla hårt hållna sambos kladdar på på fyllan.![]()
Vad menar du? Vänner raggar väl inte på vänner eller deras partners oavsett singlar eller inte?
Normala människor är inte otrogna eller ligger med andra pga alkohol.
Så efter 15 års äktenskap där paret ivrigt lärt känna varandras partners och blivit goda vänner med dem så innebär skilsmässan att umgänget klipps abrupt. Bara ursprungspartnern i gänget får vara kvar...om man efter 15 år kommer ihåg vem det var. Tjises.
Nej, nej, givetvis ingår det i bodelningen"Du får Lisa så tar jag Kalle" osv.