Det här med gästlista till fest..

Låter obskyrt att bara låta vuxna komma i grupper om exakt två.

Haha har varit på en sådan. Inget ont anande! Visade sig vara en sadomasochistisk tillställning där folk gick runt med masker och uniform och piskade varandra i snurrande hjul iklädd napoleonuniform. Mitt lammkött jag tog med på denna "dejt" hörde aldrig av sig igen :rofl: Dock en kväll man sent glömmer! ;)
 
Haha har varit på en sådan. Inget ont anande! Visade sig vara en sadomasochistisk tillställning där folk gick runt med masker och uniform och piskade varandra i snurrande hjul iklädd napoleonuniform. Mitt lammkött jag tog med på denna "dejt" hörde aldrig av sig igen :rofl: Dock en kväll man sent glömmer! ;)

Haha en sån fest har jag då aldrig varit på, varken med eller utan sambo! :D:o:D
 
Parfest?? Vad är det för nåt?? Det finns vanliga fester också... som bara är fester. Allt kretsar inte kring parförhållande och tvåsamhet.

Vi pratar inte om nån parfest utan om en helt vanlig fest där inbjudaren oftast har begränsningar i form av plats, ekonomi eller annat.

Ja och jag går knappt på vanliga fester längre eftersom att alla i stort sett har sambo och man planerar för att ungås med partners. Visst är det några singlar med alltsom oftast och jag var själv en av dom innan jag träffade min nuvarande sambo. Men då är alla så nära vänner så det spelar ingen roll, alla prarar med alla ändå :)
 
Haha en sån fest har jag då aldrig varit på, varken med eller utan sambo! :D:o:D

Är övertygad om att jag troligen aldrig kommer att återuppleva ngt liknade igen :D
Kommer ihåg att jag såg ett rum med ridpiskor och likn och bara "åh vad kul gillar ni också hästar!". Törnis 25 år liksom, lite sen i utvecklingen! :rofl:
 
Ja och jag går knappt på vanliga fester längre eftersom att alla i stort sett har sambo och man planerar för att ungås med partners. Visst är det några singlar med alltsom oftast och jag var själv en av dom innan jag träffade min nuvarande sambo. Men då är alla så nära vänner så det spelar ingen roll, alla prarar med alla ändå :)
Men vad händer om något par separerar?
 
Oj här blev det diskussioner :D

Vi planerar som sagt ingen "parfest" (:yuck::yuck::yuck:) utan en stor födelsedagsfest. Tur jag inte har så många etikettfanatiker i umgängeskretsen :D

Att vissa respektive kommer med och andra inte beror främst på om jag träffat personen förut eller ej. I de flesta fall är jag vän med båda parterna och då bjuds självklart båda.

Men tex i fallet med kollegorna så har jag aldrig träffat deras partners och kommer troligen inte heller göra annat än om vi råkar stöta på varandra. Vi umgås normalt inte utanför jobbet men i just det här fallet vill jag gärna bjuda dem!
 
@MiniLi
För mig verkar hela upplägget rätt konstigt.
För mig låter det som att ni är 4 personer som ska ha fest i en för liten lokal och gästerna ska betala?
Jag hade inte haft en stor fest utan att kunna ge alla möjlighet till att ta med en plus en. På en liten, intim tillställning (typ tjejmiddag) hade jag kunnat säga nej till partners, men då gäller det allas respektive. Att sortera bland folks respektive vilka som får komma och inte känns fel.
Att bjuda "nästan alla" som det blir på jobbet hade jag aldrig ens tänkt tanken att göra. Det är mobbnings-vibbar på det.

Jag förstår tankesättet att "det är min fest och jag gör som jag vill", men det blir ju ingen bra fest utan glada gäster.
Varför skulle inte gästerna vara glada?:confused:
Vi tycker att vårt upplägg känns jättebra och är verkligen inte oroliga för att det ska bli dålig stämning! :up:
 
Jag hade 30-årsfest i vintras och hade reservlista som jag bjöd in från efterhand att folk tackade nej. Ville gärna fylla alla platser och så blev det, förutom en persons sambo som fick ställa in samma dag på grund av sjukdom. Hade 150 pers jag egentligen ville bjuda, men bara 65 platser så det blev en ganska snäv prioritering i första inbjudningsomgången.
Funkade det upplägget bra eller var det ngn som reagerade?
Vi vill också gärna fylla alla platser!
 
Funkade det upplägget bra eller var det ngn som reagerade?
Vi vill också gärna fylla alla platser!
Det gick bra. Några som var på "reservlistan" visste om festen, och att andra i deras gäng var bjudna, innan de fick inbjudan. De kom ändå och det var absolut inga sura miner :) Handlar alltså om ett större gäng, där jag umgås mer med halva, även en och en, och inte "själv" med resten utan enbart i gängkonstellationen så att säga.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 318
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 478
Senast: Pratsch
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 214
Senast: Emtherlia
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 506
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp