Det här med gästlista till fest..

@MiniLi
För mig verkar hela upplägget rätt konstigt.
För mig låter det som att ni är 4 personer som ska ha fest i en för liten lokal och gästerna ska betala?
Jag hade inte haft en stor fest utan att kunna ge alla möjlighet till att ta med en plus en. På en liten, intim tillställning (typ tjejmiddag) hade jag kunnat säga nej till partners, men då gäller det allas respektive. Att sortera bland folks respektive vilka som får komma och inte känns fel.
Att bjuda "nästan alla" som det blir på jobbet hade jag aldrig ens tänkt tanken att göra. Det är mobbnings-vibbar på det.

Jag förstår tankesättet att "det är min fest och jag gör som jag vill", men det blir ju ingen bra fest utan glada gäster.
 
Ja jag träffar mina tjejkompisar själva på fika eller dylikt men är det en arrangerad fest ses vi med partners, inget konstigt?

Varför betonar du tjejkompisar? Vänner är väl vänner oavsett könsidentitet. Jo, jag tycker det är konstigt att arrangerad fest kräver partner. 4 av 5 fester jag och min fru går på gör vi själva, i egna kretsar. Sedan någon gång ibland sammanfaller det, och vi går tillsammans.

Men det är kravet som är det konstiga, inte att man ibland eller oftast går med partner på fest.
 
Varför betonar du tjejkompisar? Jo, jag tycker det är konstigt att arrangerad fest kräver partner. 4 av 5 fester jag och min fru går på gör vi själva, i egna kretsar. Sedan någon gång ibland sammanfaller det, och vi går tillsammans.

Men det är kravet som är det konstiga, inte att man ibland eller oftast går med partner på fest.

För att mina närmsta vänner är kvinnor?

Egna kretsar tillhör jobbet tänker jag som tex AW, till vardagen umgås vi gemensamt för att det är trevlig och i stort sett alla har numer en partner och då blir det så :)
 
Ja är man ett par skapar man ju gemensamma vänner :confused:

Men man sitter ju förhoppningsvis inte ihop eller hur? ;) Klart man kan umgås utan partner likväl som med. Att nobba en fest pga att partnern inte är bjuden tycker jag låter väldigt osjälvständigt. Hade nog börjar fundera lite över personens sociala skills om det hände mig faktiskt :D
 
Och tackar nej till fester där partner inte är bjuden, bara därför. Trist, min åsikt.

Ja givetvis!

Bjuder en vän till mig in till fest som inte är en uttalad "middag med tjejerna" eller klassåterträff utan partners för alla så följer min sambo givetvis med! Skulle aldrig tacka ja till en fest där det står att bara jag är bjuden av platsbrist eller att dom träffat min sambo för lite, då vill man väl för min skull verkligen ta med honom så att man lär känna honom?!
 
Hade min sambo inte varit medbjuden hade inte jag heller kommit eller tvärt om, kan vara något att ta med i beräkningen :)

Det förstår jag faktiskt inte. Jag är bjuden på en väns födelsedagsfest och min man är inte bjuden. Han känner henne inte och vi umgås aldrig tillsammans. Varför skulle hon bjuda honom? Jag är en vuxen människa som kan ha roligt utan min man. Så om jag blir bjuden på en födelsedagsfest och han inte blir det så bryr jag mig inte alls, och tvärtom.
 
Hade min sambo inte varit medbjuden hade inte jag heller kommit eller tvärt om, kan vara något att ta med i beräkningen :)
Men alltså, är du ingen egen person? Är det respektive där en ändå umgås med båda, då blir det ju märkligt att välja en person men annars?

Jag har så svårt att se varför någon måste umgås med min sambo bara för att jag är vän med personen och skulle aldrig utgå från att min sambo blir bjuden på vänners kalas.
 
Men man sitter ju förhoppningsvis inte ihop eller hur? ;) Klart man kan umgås utan partner likväl som med. Att nobba en fest pga att partnern inte är bjuden tycker jag låter väldigt osjälvständigt. Hade nog börjar fundera lite över personens sociala skills om det hände mig faktiskt :D

Jag kan gå på fester utan partner om det är så att ingen har med partner och vi har samlat ihop typ "tjejgänget". Men inte för att det inte finns plats och bara några får ha med. Never.
 
Ja givetvis!

Bjuder en vän till mig in till fest som inte är en uttalad "middag med tjejerna" eller klassåterträff utan partners för alla så följer min sambo givetvis med! Skulle aldrig tacka ja till en fest där det står att bara jag är bjuden av platsbrist eller att dom träffat min sambo för lite, då vill man väl för min skull verkligen ta med honom så att man lär känna honom?!

Trist, min åsikt.

Inte att man gärna går på fest med partner men att man tackar nej med det som enda kriterium.
 
Jag kan gå på fester utan partner om det är så att ingen har med partner och vi har samlat ihop typ "tjejgänget". Men inte för att det inte finns plats och bara några får ha med. Never.
Varför?

Jag och min sambo sitter mer eller mindre ihop, men skulle aldrig bli sur för att det var platsbrist och han inte blev inbjuden.
 
Trist, min åsikt.

Inte att man gärna går på fest med partner men att man tackar nej med det som enda kriterium.

Inte alls för mig, är min sambo inte bjuden är det inte mina vänner och då bemödar jag mig inte. Mina vänner vill umgås med hela mig så att säga och eftersom att de jag umgås med också tycket så, så kommer aldrig detta att bli ett problem för mig :)
 
Inte alls för mig, är min sambo inte bjuden är det inte mina vänner och då bemödar jag mig inte. Mina vänner vill umgås med hela mig så att säga och eftersom att de jag umgås med också tycket så, så kommer aldrig detta att bli ett problem för mig :)

Hade jag bjudit in till kalas och skrivit DU så hade jag snabbt fått ett samtal om sambon så det är kotym bland mina vänner :)
 
Inte alls för mig, är min sambo inte bjuden är det inte mina vänner och då bemödar jag mig inte. Mina vänner vill umgås med hela mig så att säga och eftersom att de jag umgås med också tycket så, så kommer aldrig detta att bli ett problem för mig :)

Och "hela dig" inkluderar då alltså även din sambo? Är det korrekt uppfattat?

Jag hade fått panik av ett sånt förhållande :o
 
Jag hade 30-årsfest i vintras och hade reservlista som jag bjöd in från efterhand att folk tackade nej. Ville gärna fylla alla platser och så blev det, förutom en persons sambo som fick ställa in samma dag på grund av sjukdom. Hade 150 pers jag egentligen ville bjuda, men bara 65 platser så det blev en ganska snäv prioritering i första inbjudningsomgången.
 
Jag kan gå på fester utan partner om det är så att ingen har med partner och vi har samlat ihop typ "tjejgänget". Men inte för att det inte finns plats och bara några får ha med. Never.

Men om den som bjuder aldrig träffat min man men däremot umgås mycket med en annan vän + vännens man så tycker jag inte att det är det minsta konstigt om min inte är bjuden. Men så är jag inte heller sån som sitter ihop med min man. Vi är båda egna personer med olika intressen och vänner. Visst är det trevligt att träffas alla ibland men jag skulle inte vilja det varje gång.
 
Ja just när det handlar om inbjudan tlll fest. Annars umgås vi med vänner på tu man hand så att säga :)

Ok!

En av mina bästa vänner som jag umgås med typ JÄMT iaf 3-4 ggr i veckan... tror jag träffat hennes snubbe (som hon hängt ihop med i 15 år) typ max 5 ggr.
De har ett asbra förhållande, hon bor i hans hus ibland och sen har hon en lägenhet i stan där hon bor när hon vill ha egentid.
Dock inget fel på mannen, han är klart trevlig men vi behöver ju inte vara polare bara för att jag är det med hans fru :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 318
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 478
Senast: Pratsch
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 214
Senast: Emtherlia
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 506
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp