Det här med gästlista till fest..

Inte alls för mig, är min sambo inte bjuden är det inte mina vänner och då bemödar jag mig inte. Mina vänner vill umgås med hela mig så att säga och eftersom att de jag umgås med också tycket så, så kommer aldrig detta att bli ett problem för mig :)

Jag hade haft svårt att vara vän med en person som alltid måste ha med partnern. Bara för att en nära vän älskar sin partner och tycker att partnern är det bästa som finns och de passar jättebra ihop och har ett fantastiskt förhållande så betyder det inte att jag per automatik vill umgås med personen på varje fest.
 
Ok!

En av mina bästa vänner som jag umgås med typ JÄMT iaf 3-4 ggr i veckan... tror jag träffat hennes snubbe (som hon hängt ihop med i 15 år) typ max 5 ggr.
De har ett asbra förhållande, hon bor i hans hus ibland och sen har hon en lägenhet i stan där hon bor när hon vill ha egentid.
Dock inget fel på mannen, han är klart trevlig men vi behöver ju inte vara polare bara för att jag är det med hans fru :D

Ja och jag träffar också min bästa väninna sen ca 24 år tillbaka ca 1-2 ggr i veckan beroende på jobb och en annan ungefär samma utan sambo då vi ses på stan eller liknande. Men ordnar vi fest tar vi med oss våra män för att det är roligt om dom också lär känna varandra :)
 
Ja och jag träffar också min bästa väninna sen ca 24 år tillbaka ca 1-2 ggr i veckan beroende på jobb och en annan ungefär samma utan sambo då vi ses på stan eller liknande. Men ordnar vi fest tar vi med oss våra män för att det är roligt om dom också lär känna varandra :)

Ja, vad ni ordnar för fester och vilka ni bjuder är ju er business. Jag vänder mig bara emot att du inte skulle komma på en fest bara för att inte din partner är bjuden?
 
Ja och jag träffar också min bästa väninna sen ca 24 år tillbaka ca 1-2 ggr i veckan beroende på jobb och en annan ungefär samma utan sambo då vi ses på stan eller liknande. Men ordnar vi fest tar vi med oss våra män för att det är roligt om dom också lär känna varandra :)

Jag har så svårt att förstå. Fråga:
Ponera att era män inte alls trivs i varandras sällskap. Går du aldrig mer på fest med din bästa väninna då?
 
Jag har så svårt att förstå. Fråga:
Ponera att era män inte alls trivs i varandras sällskap. Går du aldrig mer på fest med din bästa väninna då?

Varför skulle dom inte göra det? Dom behöver ju inte vara bästisar men sociala skills har vi allihop och vi har ingen udda galning med extrema åsikter nån av oss som sambo :)
 
Håller med. Dock är det väl olika. Vissa kanske vill ha det så? Men från det är ju steget ganska långt att anta att omgivningen ska anpassa tex in festinbjudningar till att x och y sitter ihop som en individ.

Som anekdotiskt bevis tycker jag att den typen av förhållande brukar ha ganska kort livslängd. Den brukar paras ofta ihop med svartsjuka och maktspel, där personerna begränsas i sina liv. Till exempel får man ofta inte ha nära kompisar om de är av fel kön Osv.
Men det är min simpla real life analys, och har inget med någons förhållande i tråden att göra.
 
Som anekdotiskt bevis tycker jag att den typen av förhållande brukar ha ganska kort livslängd. Den brukar paras ofta ihop med svartsjuka och maktspel, där personerna begränsas i sina liv.
Men det är min simpla real life analys, och har inget med någons förhållande i tråden att göra.

Mina föräldrar har varit gifta i 28 år och ett par i nästan 40 och dom har aldrig gått på fest utan varandra. Dom gör aktiviter med både "tjejerna" och "grabbarna" men aldrig parfest utan partner :)
 
Mina föräldrar har varit gifta i 28 år och ett par i nästan 40 och dom har aldrig gått på fest utan varandra. Dom gör aktiviter med både "tjejerna" och "grabbarna" men aldrig parfest utan partner :)

Parfest?? Vad är det för nåt?? Det finns vanliga fester också... som bara är fester. Allt kretsar inte kring parförhållande och tvåsamhet.

Vi pratar inte om nån parfest utan om en helt vanlig fest där inbjudaren oftast har begränsningar i form av plats, ekonomi eller annat.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 318
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 478
Senast: Pratsch
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 214
Senast: Emtherlia
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 506
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp