Och "hela dig" inkluderar då alltså även din sambo? Är det korrekt uppfattat?
Jag hade fått panik av ett sånt förhållande![]()
Inte konstigt att folk känner sig kvävda i sina förhållanden, tänker jag.
Som siamesiska tvillingar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och "hela dig" inkluderar då alltså även din sambo? Är det korrekt uppfattat?
Jag hade fått panik av ett sånt förhållande![]()
Inte alls för mig, är min sambo inte bjuden är det inte mina vänner och då bemödar jag mig inte. Mina vänner vill umgås med hela mig så att säga och eftersom att de jag umgås med också tycket så, så kommer aldrig detta att bli ett problem för mig![]()
Ok!
En av mina bästa vänner som jag umgås med typ JÄMT iaf 3-4 ggr i veckan... tror jag träffat hennes snubbe (som hon hängt ihop med i 15 år) typ max 5 ggr.
De har ett asbra förhållande, hon bor i hans hus ibland och sen har hon en lägenhet i stan där hon bor när hon vill ha egentid.
Dock inget fel på mannen, han är klart trevlig men vi behöver ju inte vara polare bara för att jag är det med hans fru![]()
Inte konstigt att folk känner sig kvävda i sina förhållanden, tänker jag.
Som siamesiska tvillingar.
Ja och jag träffar också min bästa väninna sen ca 24 år tillbaka ca 1-2 ggr i veckan beroende på jobb och en annan ungefär samma utan sambo då vi ses på stan eller liknande. Men ordnar vi fest tar vi med oss våra män för att det är roligt om dom också lär känna varandra![]()
Ja och jag träffar också min bästa väninna sen ca 24 år tillbaka ca 1-2 ggr i veckan beroende på jobb och en annan ungefär samma utan sambo då vi ses på stan eller liknande. Men ordnar vi fest tar vi med oss våra män för att det är roligt om dom också lär känna varandra![]()
Jag har så svårt att förstå. Fråga:
Ponera att era män inte alls trivs i varandras sällskap. Går du aldrig mer på fest med din bästa väninna då?
Ja, vad ni ordnar för fester och vilka ni bjuder är ju er business. Jag vänder mig bara emot att du inte skulle komma på en fest bara för att inte din partner är bjuden?
Håller med. Dock är det väl olika. Vissa kanske vill ha det så? Men från det är ju steget ganska långt att anta att omgivningen ska anpassa tex in festinbjudningar till att x och y sitter ihop som en individ.
Varför skulle dom inte göra det? Dom behöver ju inte vara bästisar men sociala skills har vi allihop och vi har ingen udda galning men extrema åsikter nån av oss som sambo![]()
Nej det skulle jag inte. That's IT![]()
Som anekdotiskt bevis tycker jag att den typen av förhållande brukar ha ganska kort livslängd. Den brukar paras ofta ihop med svartsjuka och maktspel, där personerna begränsas i sina liv.
Men det är min simpla real life analys, och har inget med någons förhållande i tråden att göra.
Hade någon tackat nej till en fest jag bjöd på bara för att partnern inte är bjuden hade det nog inte skickats många inbjudningar till den personen efter det. Hade nog inte blivit många fikor eller annat heller.
Mina föräldrar har varit gifta i 28 år och ett par i nästan 40 och dom har aldrig gått på fest utan varandra. Dom gör aktiviter med både "tjejerna" och "grabbarna" men aldrig parfest utan partner![]()
Parfest? Fest då bara par får komma?Mina föräldrar har varit gifta i 28 år och ett par i nästan 40 och dom har aldrig gått på fest utan varandra. Dom gör aktiviter med både "tjejerna" och "grabbarna" men aldrig parfest utan partner![]()
Mina föräldrar har varit gifta i 28 år och ett par i nästan 40 och dom har aldrig gått på fest utan varandra. Dom gör aktiviter med både "tjejerna" och "grabbarna" men aldrig parfest utan partner![]()
Par som umgås på fest?![]()
Par som umgås på fest?![]()
Jag behöver inte gå på fest för att umgås med min partner. Det kan jag göra när som helst annars.