Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men samtidigt är det lite anmärkningsvärt @quarter4ever att du röstat på Klara, GA, thoora och FiaM. Du sprider ut lite medhåll hit och dit men ändå kör du ditt race.
Var det placerar dig vet jag inte, men värt att kika på

@glömmerallt väldigt många inlägg att gå igenom, och jag har inte ens gått igenom häften ;) Jag överdrev nog något när jag skrev godförklaring utan mer att man har hållt Habina åt det goda hållet :) Tror att någon mer har skrivit det innan också? Jag vill absolut inte säga att Habina är ond men jag vill gärna inte stänga en dörr där heller.

Spontant så tänker jag att ingen i lyan har nominerat en annan i lyan.
Vilket gör att jag gissar på glömmerallt, LenaH och Habina som troligt goda. Obs! gissar men det förefaller logiskt med avseende på att jag tror att lyan inte ville ha BM just pga risken att bli siad.

Och detta i sin tur leder till att jag vill granska rösterna på glömmerallt, LenaH och Habina lite extra och då faller ögonen på bsf och thoora -

För att fortsätta med det här som min telefon ansåg var färdigskrivet igår... :banghead: Jag vill sätta Habina åt det godare hållet i och med att hon enbart har fokuserat på Paddington hela dagen igår, skulle hon sitta i lyan med Paddington så har jag svårt att tro att hon enbart skulle skriva teorier om henne. När Paddington sedan la sin röst på Habina så tror jag att det var ett försök för att få oss att misstro Habina.

Uppdaterar min lista:

Åt det goda hållet:
Klara - Jag är ganska säker på att bollen_ siade henne.
Habina och Lilltess får ligga kvar här så länge, på grund av röststatistiken (de har båda prickat onda både dl1 och dl2)
LenaH - jag var lite inne på att det skulle varit någon slags dubbelbluff med fios nomineringsändring (och att Paddi då skulle varit god, och blivit misstänkt på grund av ändringen fast det var LenaH som var ond). Men där var jag fel ute. Och eftersom Paddi var ond så lutar jag åt att Lena H kan vara god - eller i alla fall inte sitta i lyan.

Neutrala:
glömmerallt - jag tror inte att hon som ond skulle sticka ut och nominera Paddi först. Hon röstade på mig igår (förstår det, samtidigt som det om hon är ond, vore smidigt att rösta just på mig - en god som har fått misstankar mot sig) Men jag vågar inte sätta henne åt något håll än.
cirkus - tycker jag kommer med vettiga tankar. Så jag tror att jag vågar hålla henne på den neutralt goda sidan för tillfället. Möjligen kan bollen_ ha siat henne, men jag tror mer på att det är Klara som är siad.
Lobelia - jag tänkte fel kring hennes röst igår - och det var grunden till den teorin jag la fram. Jag tänkte inte hela vägen helt enkelt. Därför hamnar hon just nu i den neutrala delen. Jag tycker att hon har kommit med intressanta tankar kring FiaM i sitt inlägg efter DL.
Koppen - på grund av rösten på fio och den från fio tror jag inte att hon sitter i lyan. Men det skulle kunna vara alibi. Att hon la en röst på mig (som hon drog tillbaka) före NattDL behöver inte säga något om hennes roll...
Mirtai, quarter4ever, Snurrfian, thoora - fortfarande ingen direkt uppfattning om dem än.

Dalande mot ondhållet:
FiaM - på grund av den sista rösten på fio kanske hon inte sitter i lyan. Eller så gör hon det och vill skaffa alibi? Verkade ha haft ont om tid igår, vilket skulle kunna förklara rösten på Lobelia, men jag tycker att det skaver lite...

Tar med mig statistiken, så att inte den försvinner...

Men samtidigt är det lite anmärkningsvärt @quarter4ever att du röstat på Klara, GA, thoora och FiaM. Du sprider ut lite medhåll hit och dit men ändå kör du ditt race.
Håller med. Jag har inte glömt medhållen jag oväntat fick av Q utan <att jag egentligen begrep varför.

Just nu misstänker jag de flesta.

Håller möjligen koppen och LenaH aningen åt det goda.

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen_
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara
20:14 Lobelia nominerar Habina

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:19 LenaH röstar på Paddington
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt
21:24 Paddington röstar på fio
21:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:27 Mirtai röstar på Koppen
21:28 FiaM röstar på fio
21:29 bollen_ röstar på glömmerallt

DL2
16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington
19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington
20:56 Lilltess röstar på Paddington
21:08 Mirtai röstar på Blacksmithrarm
21:16 FiaM röstar på Lobelia
21:17 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:17 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:20 Klara röstar på Paddington
21:23 quarter4ever röstar på thoora
21:24 bollen_ röstar på Paddington
21:24 LenaH röstar på glömmerallt
21:28 Paddington röstar på Habina
21.29 thoora röstar på glömmerallt

Blacksmithfarm: Klara - Habina - LenaH
bollen_: cirkus - glömmerallt - Paddington
cirkus: - Klara - Lilltess - Paddington
FiaM: Habina - fio - Lobelia
glömmerallt: Paddington - missar - Blacksmithfarm
Habina: Lilltess - fio - Paddington
Klara: Snurrfian - Lobelia - Paddington
Koppen: bollen_ - fio - thoora
LenaH: Klara - Paddington - glömmerallt
Lilltess: Klara - fio - Paddington
Lobelia: Habina - glömmerallt - Paddington
Mirtai: quarter4ever - Koppen - Blacksmithfarm
quarter4ever: Klara - glömmerallt - thoora
Snurrfian: Habina - glömmerallt - glömmerallt
thoora: quarter4ever - Koppen - glömmerallt

DL3
15:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:01 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:16 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:47 Klara röstar på Blacksmithfarm
20:51 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:58 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:06 Snurrfian röstar på FiaM
21:07 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:11 thoora röstar på Blacksmithfarm
21:29 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm

Jag är inte 100 naturligtvis på mina tankar om @cirkus , @Habina och @Lobelia . Det var bara något som slog mig, det kändes likadant i förra leken - det började bra med döda onda och ett antal godförklaringar som följd och det känns som ett vinnande koncept för en rutinerad lya.

Den här leken följer mönstret lite, offra två av sina egna tidigt (och lite i onödan, varken fio eller Paddi hade behövt åka) för att sen spela på det och gå över till att lyncha goda.
Då kommer vi till att cirkus lurade alla i förra leken, varför ändra ett vinnande koncept, hon har också varit ganska tidig med vart hon skulle lägga sina röster och Habina likaså. Lobelia hamnar också där med ganska tidiga röster.

Alla tre behöver inte ingå i lyan men det är de tre jag kommer syna lite närmare. Nattkäket blir också väldigt intressant.

Jag är inte 100 naturligtvis på mina tankar om @cirkus , @Habina och @Lobelia . Det var bara något som slog mig, det kändes likadant i förra leken - det började bra med döda onda och ett antal godförklaringar som följd och det känns som ett vinnande koncept för en rutinerad lya.

Den här leken följer mönstret lite, offra två av sina egna tidigt (och lite i onödan, varken fio eller Paddi hade behövt åka) för att sen spela på det och gå över till att lyncha goda.
Då kommer vi till att cirkus lurade alla i förra leken, varför ändra ett vinnande koncept, hon har också varit ganska tidig med vart hon skulle lägga sina röster och Habina likaså. Lobelia hamnar också där med ganska tidiga röster.

Alla tre behöver inte ingå i lyan men det är de tre jag kommer syna lite närmare. Nattkäket blir också väldigt intressant.

jag skulle vilja byta ut en och sätta in thoora... kan du fixa det? ;)

Jag tror inte på thoora, varför röstade hon då inte på Paddan igår?
Och vem vill du ta bort?

Vet inte, hon har kanske en jättebra anledning som hon har delat med sig av i lyan :p Vet inte vem jag vill ta bort, men skulle hela lyan verkligen röstat på samma? (Då faller ju även min teori om thoora)

kort reflektion när jag skummat igenom ett par sidor
Detta känns en aning
ofokuserat?
Mellan varven så har alla så trevligt att det liksom inte finns utrymme för
att gå in på detaljer?
Jag misstänker att ulvarna vart väldigt nöjda med detta då det upptar flera sidor
på slutet
Nu tycker även jag att det är trevligt att skämta och att det ska vara kul
men kanske dags att samla sig lite
Jag tror nog att det finns ett par som lurats lite
Det gäller bara att hitta vem/vilka
det kan vara vem som helst egentligen..
Utom Klara, som jag tycker bollen__ tydligt visade
att hon siat
Byfånen bör väl ha använt sin sia
lösmynte spionen ska ju fått full spioninfo första natten
någon annan till andra natten, ( det kan ju tyvärr varit bollen__ som fick den ifall första dagens spioninfo indikerade att hon skulle vara storbonden?)
Och nu inatt går ytterligare full info ut till någon lösmynte spionen valt
Både igår och inatt ska ju även lösmynte spionen ha fått en rad spioninfo
så dags att kavla upp armarna
och leta bland inläggen för att hitta dess guldkorn!

Jag tror att minst en i lyan har röstat på någon annan BSF. Då blir det Snurrfian, FiaM, jag och Q4. Och jag kan ju plocka bort mig själv..

jag kommer tillbaka med inlägg om hur jag tänkt
ska bara kolla upp vad som egentligen hänt idag!
För nåt lurt är det:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar