Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det var konstigt spelat av BSF :(
Skit att inte ulvarna pt henne istället!
Hon fick massa röster, dags att tänka om nu. Nu blev allt helt plötsligt annorlunda

Det var alltså så... :( Jag hoppades in i det längsta att ni andra faktiskt hade rätt... Men det rätade ut en del för mig, jag har några som jag vill kika närmare på...

Men, det var illa, kan du vara mer begriplig nu @LenaH ?

Jag undrar ju genast om det var bsf de försökte äta första natten...

Jag kanske ska utveckla, jag menar alltså att om ulvarna försökte käka henne första natten så kan de ha trott att hon var ängel och vela rösta ut henne (jag tror dock jag ligger mest illa till om jag går efter den teorin så det hjälper inte ett dugg :arghh:)

Uppdatering

Kronan tittade oroligt bort mot Femman som låg och jämrade sig en bit bort. Han hade hållt på så hela dagen, ända sedan han upptäckt att Hassel gett sig iväg mot Efrafra och inte kommit tillbaka. Kronan drog en djup suck. Om ändå Hassel hade väntat och pratat med honom först! Han var den enda som träffat Generalen och han hade vetat direkt att det var lönlöst att försöka förhandla. Och nu skulle de antagligen aldrig få se Hassel igen…

Men plötsligt ändrade Femmans jämmer karaktär, och han började sakta skutta bortåt med tom blick. “Vi måste hitta honom, vi måste hitta honom!” började han ropa. Kronan skuttade bort och försökte tala honom till rätta, berätta att det fanns inget mer de kunde göra för Hassel nu. Men han fick ingen som helst kontakt. Björnbär kom också fram. “Vi kanske borde lyssna på honom? Han har kanske haft en syn, tänk om Hassel lyckades undkomma men är skadad?” Kronan tvekade. Det var Hassel som brukade veta vad som skulle göras med Femman, när man borde lyssna på honom och när han behövde tröstas och lugnas. Men om chansen fanns att Hassel fortfarande var vid liv…
Kronan fattade ett beslut. “Vi låter Femman gå, men allihop följer med! Jag vill inte lämna någon ensam ifall det kommer en attack.”

Och så började den lilla flocken följa efter Femman bort från bostället, närmre Efrafra. Efter ett tag fick de syn på en mörk siluett som låg på marken. Kronan skyndade sig fram, men det var inte Hassel som låg där. Det var Järnek. Järnek hade varit ute och spanat, och av såren på kroppen att döma hade han hamnat i trubbel. Han levde fortfarande, men hans skador var svåra och det fanns inget för kaninerna att göra mer än att ta förväl av sin vän och hålla honom sällskap tills den Svarta Kaninen kom och hämtade honom.

Blacksmithfarm var Nattvakt

pic_detail52e4eee53d63d.png

captainholly.png

NattDL imorgon Kl11 som vanligt? (tänker fortsätta följa leken...)

För min egen skull:

Röstade på BSF gjorde: koppen, cirkus, Lobelia, Klara, LenaH, Habina, Mirtai, thoora, glömmerallt

Röstade INTE på BSF gjorde: FiaM, q4e, Lilltess och Snurrfian

Jag misstänker att det finns minst en röst från onda sidan på BSF. Frågan är bara vilken/vilka. Jag tror att koppen inte sitter i lyan, hon spelar mycket bättre än hon brukar göra när hon är ond. Jag trooooor inte cirkus är ond, hon känns ärlig i sitt letande efter ulvar. Jag är fundersam på Lobelia, men tycker hon verkat vettig, men kan ju luras. Jag vet min roll. Jag tror inte LenaH sitter i lyan, baserat på samma sak som så många andra baserar det på. Men är det också lur? Habina och Mirtai har jag ingen riktig kläm på. Thoora har jag ju misstänkt, jag får fundera över om jag fortfarande gör det. Och glömmerallt, denna glömmerallt. Jag vill att hon ska vara god, men lurar hon kanske brallorna av mig?

Ingen aning, hon är obegriplig. Däremot behöver jag nog omvärdera FiaM, en del av misstankarna mot henne baserade sig på att BSF var i lyan med henne. Det kan ju inte stämma.

Nej det kan det ju verkligen inte längre. Jag var ju även lite inne på att FiaM skulle vara ond utanför lyan, men det är ju bättre att haffa en ulv. Jag kommer nog granska thoora och Habina först då jag tycker att det är skumt att thoora godförkkarar henne för de två första rösterna när jag själv också lyckades pricka in två ulvar. Är det för att alla andra också ska fortsätta godförklara henne?

Jag funderar på om det är någon som trott att BSF var ond (vagt eller uttalat) som inte röstade på henne?

Vi kan säkert utgå att det är ulvar bland de röstande och garanterat goda också.

Nej det kan det ju verkligen inte längre. Jag var ju även lite inne på att FiaM skulle vara ond utanför lyan, men det är ju bättre att haffa en ulv. Jag kommer nog granska thoora och Habina först då jag tycker att det är skumt att thoora godförkkarar henne för de två första rösterna när jag själv också lyckades pricka in två ulvar. Är det för att alla andra också ska fortsätta godförklara henne?

Ingen aning, hon är obegriplig. Däremot behöver jag nog omvärdera FiaM, en del av misstankarna mot henne baserade sig på att BSF var i lyan med henne. Det kan ju inte stämma.
Eller snarare jag har ingen aning om hon är i lyan, men mina teorier leker korthus.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar