Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ganska övertygad om det och att de trott att hon var ängeln. Tog nån annan igår och försökte lyncha idag.

Det är ju synd att inte spionen i så fall har antytt det någonstans. För som jag ser det har ganska många haft bsf som misstänkt och spionen borde ha opponerat sig i allafall litegrann.

Det är ju synd att inte spionen i så fall har antytt det någonstans. För som jag ser det har ganska många haft bsf som misstänkt och spionen borde ha opponerat sig i allafall litegrann.
jag letar också spioninfo....
Jag kan ana att kanske bollen__ bör ha fått, men att hon käkades ju, så det kan förklara en viss frånvaro av sådan....
Och jag undrar vart första dagens fulla info finns dold bland något inlägg?

Jag kan ana att kanske bollen__ bör ha fått, men att hon käkades ju, så det kan förklara en viss frånvaro av sådan....
Och sen kan man ju fundera på vad spioninfon ger?
Det behöver ju inte vara så att det är något som säger så mycket eller kan förmedlas heller.

Tittar man på rena samband med röster etc så borde koppen vara god. Koppen gjorde som koppen ofta brukar och kastade sig över de som röstade på henne, fio och thoora tror jag. Jag har svårt att se en sådan reaktion mot en lykompis.

På det har vi fios nominering av LenaH som skulle se ut så här:

1. GA nominerar ulv1 till BM
2. Ulv2 nominera ulv 1
3. ulv2 får kalla fötter och ändrar till ulv3

Jag är inte säker på något men vill ha någon slags utgångspunkt.

För mig får det bli att jag räknar koppen GA och LenaH (tyvärr) som goda. Inte för att jag vet men för att folk inte borde göra fullt så knäppa saker.

Hoppas nu att jag inte har fel då har jag byggt mig ett korthus av toapapper.

edit: Klara tycks vara god också.

Ja klara är den jag har mest åt goda hållet(jag tror som sagt bollen__ hadde siat henne, men detär ju en teori det också, men det verkar ju rimligt att sia BM första natten) men jag håller med dig mycket talar för att koppen och lena är goda

I tillägg vad du skriver där så skulle dessutom ulv2 rösta på ulv4 i lynchen om koppen är ulv och det skulle bara bli för tillkrånglat.

Möjligtvis skulle Lena eller koppen kunna vara ficktjuv men jag tror inte de är ulvar.

Där har du ju en poäng. Isf känns det ju mera troligt att det var ängeln de försökte med första natten. Eller, visst fanns det ett tredje alternativ? *trött*

Och sen kan man ju fundera på vad spioninfon ger?
Det behöver ju inte vara så att det är något som säger så mycket eller kan förmedlas heller.

Ja det har du rätt i, dessutom är det ju inte säkert att den som har infon tycker det är lämpligt att förmedla(handlar det att om någon god kan det ju hjälpa ulvarna).

Ja det har du rätt i, dessutom är det ju inte säkert att den som har infon tycker det är lämpligt att förmedla(handlar det att om någon god kan det ju hjälpa ulvarna).
Nej, dels det och eftersom vi inte har någon sia kvar (antar jag) så tex vem tjuven snattar från säger ju inget om dens roll eftersom tjuven lika gärna kan snatta från ulvarna och eftersom tjuven är ond så käkar ju den ändå.

Där har du ju en poäng. Isf känns det ju mera troligt att det var ängeln de försökte med första natten. Eller, visst fanns det ett tredje alternativ? *trött*

hm ja du nämnde ett förra gången det diskuterades och jag la till nattvakten hm tänka tänka, tjuven om den snott skyddet va? Hm måste kolla rollistan....

Exakt - det borde finnas en spion bland de som INTE röstade på bsf om @LenaH 's teori håller. Samtidigt undrar jag hur hon kan vara "övertygad" om att det var så det gick till första natten - hon är sannolikt inte spion och hade den infon då borde hon inte ha röstat på bsf.

Exakt - det borde finnas en spion bland de som INTE röstade på bsf om @LenaH 's teori håller. Samtidigt undrar jag hur hon kan vara "övertygad" om att det var så det gick till första natten - hon är sannolikt inte spion och hade den infon då borde hon inte ha röstat på bsf.
Nä, jag insåg ju det. :p Då hade väl någon försvarat Bsf mera. :)

Förresten tror jag inte bollen fått info, åtminstone jag var inte säker på att hon var god? Spionen har ju bara sett att storbonden siade ev @Klara isf och sååå himla tydlig var inte bollen med att hon siat Klara god.

Nej, dels det och eftersom vi inte har någon sia kvar (antar jag) så tex vem tjuven snattar från säger ju inget om dens roll eftersom tjuven lika gärna kan snatta från ulvarna och eftersom tjuven är ond så käkar ju den ändå.

Jo precis,

Jag har haft hjälp av spioninfo i en tidigeare lek för att lista ut röstfifflaren tex. men att lista ut nåågot om vilka som är onda är svårare. Dock borde ju tjuven inte snatta från sig själv(om det inte är typ @cirkus som är tjuv och gör det bbara för att luras) så möjligtvis kan det hjälpa spionen.

Jo precis,

Jag har haft hjälp av spioninfo i en tidigeare lek för att lista ut röstfifflaren tex. men att lista ut nåågot om vilka som är onda är svårare. Dock borde ju tjuven inte snatta från sig själv(om det inte är typ @cirkus som är tjuv och gör det bbara för att luras) så möjligtvis kan det hjälpa spionen.
Problemet är ju att det är olika spioner (kan vara iaf) varje natt så det blir ju ingen enhetlig bild.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 151
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2