Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten tror jag inte bollen fått info, åtminstone jag var inte säker på att hon var god? Spionen har ju bara sett att storbonden siade ev @Klara isf och sååå himla tydlig var inte bollen med att hon siat Klara god.
det beror kanske på hur noga den läser inläggen?
Helt otroligt tycker jag inte att det är ändå, för det har varit väldigt tyst med teorier som kan tänkas innehålla viss info, eller är det bara jag som tycker det?

Det tror jag inte den gör men om spionen ser att klara är siad och ingen sen röstar på henne så kan ju spionen ha tänkt att det betydde att hon var god? Så tänkte jag men det är ju möjligt att det blev en tankevurpa.
Du har rätt. Fast en gång när jag var siare så glömde jag spionen och röstade ut en annan spelare jag var säker på var ond och sen blev jag käk... Stackars spion, den visste inte vad den skulle tro. :o

jag önskar att jag kunde känna mig sådär säker igen.
Men just nu är det bara virrvarr i skallen. Försöker börja i någon ände...

Full spioninfo första natten:
Spioninfon borde ju ge var extrarösten ligger, den säger ju inte vem som lagt den.
Den borde se vem ängeln skyddat.
Borde ge vem som var siad av storbonden + ev av byfånen.
Vem ulvarna försökt käka.
Vem tjuven tjuvat av (och då borde den veta vem som INTE är tjuv - om den inte tjuvat av sig själv O_o).

det beror kanske på hur noga den läser inläggen?
Helt otroligt tycker jag inte att det är ändå, för det har varit väldigt tyst med teorier som kan tänkas innehålla viss info, eller är det bara jag som tycker det?
Fast vad skulle infon i natt kunna ha innehållit?
Vem tjuven snattar av
Vem ängeln skyddar

Vad mer? *tröttare nu*

Jag tror att minst en i lyan har röstat på någon annan BSF. Då blir det Snurrfian, FiaM, jag och Q4. Och jag kan ju plocka bort mig själv..
I mina papper så är det du och FiaM som är mest misstänkta, jag tycker att @quarter4ever aktivt verkar leta ulvar och försöker ha ordning. Mig själv har jag full koll på och vet att jag inte sitter i lyan. ;)

Det här med att Habina skull vara god. Baseras det på något mer än att hon fokuserade på Paddi hela dagen igår?
Jag börjar fundera om jag verkligen tänkte rätt, det talar mer för som @LenaH funderar på att det kanske var väldigt väl regisserat att Paddington skulle åka. Det får mig att åter igen börja fundera på vad som egentligen händer.

Det enda jag börjar känna mig säker på är att @Klara är god eftersom jag antar att Bollen_ siade henne och därefter verkar hon hålla henne för god. Jag håller även LenaH åt det godare hållet precis på samma sätt som många andra.

Du har rätt. Fast en gång när jag var siare så glömde jag spionen och röstade ut en annan spelare jag var säker på var ond och sen blev jag käk... Stackars spion, den visste inte vad den skulle tro. :o

:rofl:

En gång när Mammas var siare(har jag för mig) så var jag inte spion(men hade fått lite spioninfo) så hade jag listat ut att hon nog var siare så jag hjälpte henne glatt att rösta ut dig men vi hade fel för du var god:laugh:

@LenaH
"Fast vad skulle infon i natt kunna ha innehållit?"

Vem tjuven snattar av ( eller försöker om vi ska gå på att den ev kan ha försökt göra det på sig själv tex)
Vem ängeln skyddar
Extraröst
+ om byfånen valt att vänta med sin sia ( menar du att den raden kommer med då @cirkus?)
vem storbonden siar
Vem som ulvarna käkar
Om spökväckaren väckt någon ( inte igår kanske då, men i framtiden)

I mina papper så är det du och FiaM som är mest misstänkta, jag tycker att @quarter4ever aktivt verkar leta ulvar och försöker ha ordning. Mig själv har jag full koll på och vet att jag inte sitter i lyan. ;)

Jag börjar fundera om jag verkligen tänkte rätt, det talar mer för som @LenaH funderar på att det kanske var väldigt väl regisserat att Paddington skulle åka. Det får mig att åter igen börja fundera på vad som egentligen händer.

Det enda jag börjar känna mig säker på är att @Klara är god eftersom jag antar att Bollen_ siade henne och därefter verkar hon hålla henne för god. Jag håller även LenaH åt det godare hållet precis på samma sätt som många andra.
Japp kan garantera att jag letar efter ulvar !

Hm. Tur att jag förtränger sånt. :p

Kom på nu att mammas gjorde lika dant som dig där jag fick mer spion info senare och såg att en person blev siad mammas misstänker den som blev siad men röstar på någon annan(hon hade siat den tidigare men det visste ju inte jag för då hade jag inte fått info) O_o

då blevjag snurrig :rofl:

jag önskar att jag kunde känna mig sådär säker igen.
Men just nu är det bara virrvarr i skallen. Försöker börja i någon ände...

Full spioninfo första natten:
Spioninfon borde ju ge var extrarösten ligger, den säger ju inte vem som lagt den.
Den borde se vem ängeln skyddat.
Borde ge vem som var siad av storbonden + ev av byfånen.
Vem ulvarna försökt käka.
Vem tjuven tjuvat av (och då borde den veta vem som INTE är tjuv - om den inte tjuvat av sig själv O_o).
Fast å andra sidan är det inte säkert att den info gav så mycket..
Vi har ju gissar att storbonden siade Klara, ev siade byfånen, frågan är vem? Om nu byfånen hade använt sin sia skulle den ha kunnat siat Paddington eftersom det var många som funderade runt hennes roll efter dl1 eller så vet spionen att byfånen inte har siat, men vad hjälper det nu?
Sen vet spionen antagligen vem ulvarna försökte käka första natten och vem som är ängel men är det något som en spion skulle vilja skriva ut?
Vem som inte är tjuv kanske det vet också, men vad hjälper det? Det skulle ju kunna vara ond som god...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 151
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2