Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det här var så pass tidigt att jag inte hunnit skriva något att tala om, jag upplevde det som att du ville signalera att jag var din tvilling typ redan från första nlägget. Är det inte väl tidigt? Det rörde sig om de första inledande rolldiskussionerna.

svarar här men svaret gäller även frågan i inlägg #1240

Det var runt BM diskussionenerna jag fick detta intrycket ja,
radar upp ett antal inlägg av dig som fick mig att snabbt få en idé om dig..... ?
+Att du verkade söka reaktioner och just iaktta lite här och där...

Är det månde någon som vill ha en kompis från lyan som BM med tanke dessa tidiga nomineringar? Bollen__ är ju dessutom statistiskt sett garanterat ond.

Ungefär så, kommentaren om bollen__var ett skämt, men också en liten trevare för att se om det blir en reaktion.

Håller definitivt med, en extra röst är jobbig, en extraröst + vågmästarroll är ordentligt mäktigt.

Å andra sidan så har man extra koll på BM när man vet vem som har rollen så det kan uppväga.

Du kan bara ändra din röst, de som eventuellt påverkats av dig tar egna beslut. Du fick omedelbart en efterföljare som troligen väntat och /eller gjort ett annat val. Även de som väljer att rösta på andra kan ha din motivering och vad du baserar ditt val på i bakhuvudet vis röstning. Ju tidigare man röstar dess mer har man chans att påverka.

Så nej det är inte bara att ändra för att ta tillbaks rösten och alla effekter av den.

Jag vill helst ha Paddis och Cirkus som goda förstås, men någon av dem i lyan som BM eller till sammans med BM är inget scenario jag vill ha. Det var så jag menade och menar.

Det känns lite av en dödsdom att bli utsedd till borgmästare och vara god. Det är ett attraktivt val som käk att bli av med en besvärlig roll. Och när det gäller lynch så blir det lite åt samma håll. Överlever BM käk så är det lätt att misstänka att denne är ond, om nu inte ulvarna utgår från det samma och hoppas att de goda lynchar.

Your damned if you do and your damned if you don't som vanligt

Jag tror inte jag gillar just den twisten.

Det här känns lite udda, jag tyckte det var en aning misstänkt att slå ann tonen, men har svårt att se det särskillt misstänkta i att följa efter, inte från någon så ny som Fio. Fio kan för all det vara ond och hoppa på första bästa offer, men även god.

Däremot känner jag fortfarande lite skav av GAs röst å Paddis.

Jag räknade inte rösterna men viste att jag rimligen var en av de sista om inte sist. Det har dock hänt att folk ändrat sig. Det känns lite tokigt att inte rösta på den jag egentligen vill ha Lilltess, med motiveringen att hon rimligen inte är ond igen, men jag valde ändå att rösta på den av de två som har flest röster som jag helst ser som BM. Lyckas jag få med någon så är det bra men misslyckas jag så är det inte hela världen, jag har ändå ingen aning om de är onda eller goda.

Hur förklarar du att jag i så fall var än mer drivande när det gällde Paddington, till den grad att jag röstade först? Menar du att lyan bestämt sig för att offra henne redan före första rösten? Även där uttryckte jag förståss den osäkerhet jag hade, jag var även där nojig över att jag gissat fel.
Ja det är en av mina funderingar, och denna" osäkerhet" och "nojighet" kan ju lika gärna vara något en ulv skulle kunna skrivit.
Alltså- jag vill ju att min första magkänsla som jag fick direkt av dig i inledningen av leken ska stämma!
men som jag skrev sist i mitt långa inlägg där jag granskar cirkus och dig, jag tycker ändå att frågeställningen bör tas upp och vridas och vändas lite

@quarter4ever Jag undrar om du inte är något på spåren när det gäller @Lobelia men samtidigt vet jag inte om jag vågar lita på dig, du har lurat mig förr... ;) Men något skaver med Lobelia, javisst hon var drivande med Paddington, men kan det ha varit ett drag för att godförklara sig? Precis som @LenaH är inne på som verkar det draget varit väldigt väl regisserat, Paddington verkade inte överraskad över de många rösterna och försvarade sig inte mot teorierna utan ryckte lite på axlarna...
Jag måste nog läsa lite mer under dagen för att få lite koll på Lobelia.

@quarter4ever Jag undrar om du inte är något på spåren när det gäller @Lobelia men samtidigt vet jag inte om jag vågar lita på dig, du har lurat mig förr... ;) Men något skaver med Lobelia, javisst hon var drivande med Paddington, men kan det ha varit ett drag för att godförklara sig? Precis som @LenaH är inne på som verkar det draget varit väldigt väl regisserat, Paddington verkade inte överraskad över de många rösterna och försvarade sig inte mot teorierna utan ryckte lite på axlarna...
Jag måste nog läsa lite mer under dagen för att få lite koll på Lobelia.

Ja alltså jag vill ju inte lura någon.
Nu gäller det att försöka få fram vad som hände igår egentligen
så jag håller på och vänder och vrider på det mesta från ett annat perspektiv nu

Var också inne på det du skriver om paddington, upplevde också att hon inte ens direkt försökte försvara sig...

Nu måste jag tyvärr ut och ge mitt sto mediciner och så ska hon linlöpas om hon är i kondition för det( behöver tömma sig mera på avslag och ev rester)
så kommer bara sitta på mobilen ett par timmar framöver.
Ska försöka hålla mig uppdaterad om vad som skrivs och kanske lägga något inlägg själv om det inte inträffar något.
Så vet ni varför om jag inte svarar på ev frågor som kommer.

@Snurrfian och @quarter4ever

Så ni menar att lyan offrar fio och Paddis för att godförklara mig och Cirkus så att vi ska kunna så till att en 4-5 goda blir lynchade på raken i godan ro utan vi blir misstänkta och på så sett säkra lyans vinst?

Har nu suttit och kollat igenom lite hur det gick till när både BSF och FiaM blev så på tapeten
Som jag uppfattar det är det väldigt mycket från cirkus och Lobelia som driver det hela

Både cirkus och Lobelia är två jag hållt åt det godare hållet,
men när nu saker och ting verkar vara lite annorlunda än man kanske tror så måste man börja vända på alla stenar.....
Nu kan det vara så att båda är goda, det var lätt att haka upp sig på BSF, men att ta upp till diskussion hur båda tänkte är ju ändå vettigt anser jag!

Tyvärr kan jag inget annat än pudla O_o
Jag tyckte verkligen att hon var skum och inser att det är inte första gången som jag röstar ut henne som god med grejer jag tycker är klockrent skumma. Alltså är bsf en spelare jag hra svårt att läsa och jag uppenbarligen läser in saker som inte finns där.

Hela gårdagen spelade ulvarna i händerna och jag inser att jag drev på.
Var detta sätter Lobelia vet jag inte. Jag var såpass pådrivande att ulvarna kanske inte behövde en till som drev (från deras sida). Jag funderar på om detta kanske sätter Lobelia utanför lyan i allafall.

Jaha. Och vad tror jag idag då?

Jag tror inte att cirkus är ond. Även om jag svurit på att aldrig lita på henne igen tycker jag att hon vrider och vänder på saker på ett ärligt sätt.

Jag tror heller inte att LenaH och q sitter i lyan. Q verkar också seriös i sitt letande och LenaH har många bra resonemang.

Den som igår steg på min lista var glömmerallt. Enligt citaten nedan funderar jag på om hon försade sig. Att hon sedan väljer att inte bemöta det mer. Självklart kan det handla om en ren felskrivning.

Och tidigt, OM det nu var en plan att offra Paddi för att ge kvarvarande ulvar alibi så borde de väl röstat relativt tidigt?

Jag är dock tveksam till om alla ulvar röstade på paddi å andra sidan så kanske de gjorde det bara för att vi inte skulle tro att vi skulle göra det...

Eftersom du jämför med förra leken med ulvarna så kan jag tycka det är lite skillnad mot hur du tror det kan vara här nu. Lurandet där var mestadels "bakom kulliserna" tycker jag, inte genom rösterna i tråden.

Försade du dig just nu? :cautious:

Va? Jag hänger inte med, jag tycker precis som jag skrev. Vad är oklart/konstigt?

Du skriver : bara för att vi inte skulle tro att vi skulle göra det

Jag funderar också över Lobelia. Jag har tyckt att hon verkat seriös i sitt letande, men jag vet inte.

Och jag är fortsatt fundersam på thoora enligt mina teorier igår.

Och resten.... Jag tror ni är ulvar allihop och bara driver med mig. :devil:

@Snurrfian och @quarter4ever

Så ni menar att lyan offrar fio och Paddis för att godförklara mig och Cirkus så att vi ska kunna så till att en 4-5 goda blir lynchade på raken i godan ro utan vi blir misstänkta och på så sett säkra lyans vinst?
Jag är inte så säker på att jag sätter in Cirkus med dig för att vara helt ärlig.... ;) Men Fio gjorde bort sig och där tror jag att lyan insåg att det inte gick att rädda och jag skulle inte bli överraskad om en rutinerad lyan utöver Fio utövar damage controll genom att offra Paddington, att både du och Paddington är tillräckligt skickliga och erfarna för att det skulle kunna fungera behöver jag väl knappt skriva? :D

Jag är inte så säker på att jag sätter in Cirkus med dig för att vara helt ärlig.... ;) Men Fio gjorde bort sig och där tror jag att lyan insåg att det inte gick att rädda och jag skulle inte bli överraskad om en rutinerad lyan utöver Fio utövar damage controll genom att offra Paddington, att både du och Paddington är tillräckligt skickliga och erfarna för att det skulle kunna fungera behöver jag väl knappt skriva? :D
Så nu offrade lyan Paddington för att få mig godförklarad så att jag skulle lyckas dupera de goda att lyncha tillräckligt med goda för en vinst? Och du tror mig vara kapabel till att göra det, men att du och Q är skickligare än ulvarna trott och genomskådar det direkt?

Vilken absolut lysande plan, eller hur?

Du tror inte på möjligheten att de goda faktiskt ibland missar och röstar ur goda? Trots att det hänt i lek efter lek? I själva verket har jag inte varit med i någon lek där man lyckats få ut 3 ulvar/onda på raken. Har du varit med om det?

I och med att det inte finns nånting som lyan kuan luras med bakom kulisserana i denna lek (tänker på trolleri eller paket som hamnat där) så är det röstningar och andra händelser (och i viss mån spelstil)som vi måste gå på tänker jag.

Klara noterar en väldigt intressant eventuell felskrivning av glömmerallt -som jag också tidigare haft åt det goda hållet, jag har ändå svårt att tro att glömmerallt, fio och Paddi skulle iscensatt borgmästarvalet på det viset. Hon har visserligen röstat på goda bsf två gånger på raken och jag tror att lyan kan ha dragit nytta av hennes DL2 röst inför gårdagen och med mig ( :( ) och Lobelia som drivande igår så behövde de bara sitta ner i båten och se till att bsf åkte.

@Klara

Uppmärksamt med GA, jag har hållt GA som svagt god, men mest för att fio följde efter inröstningen. Tänkte att två ulvar kan bara inte göra så, men fio är ny och det var första gången i lyan, hon kanske bara ville göra rätt och bra och stödja GA. Hade fio väntat till senare hade ingen tyckt det var konstigt med rösten. Det kan vara en ren felskrivning av en god, men nog ser det misstänkt ut.

Varför håller du Q åt goda hållet? Jag har inte reflekterat så mycket över henne förutom att hon nästan fick mig att tro att jag hade en tvilling i början. Och nu på slutet när alla blev paranoida.

Nu har jag skummat vad ni skrivit från igår kväll och blir inte mycket klokare tyvärr. :( det här är en av de märkligaste lekarna på länge!
Förresten tror jag inte bollen fått info, åtminstone jag var inte säker på att hon var god? Spionen har ju bara sett att storbonden siade ev @Klara isf och sååå himla tydlig var inte bollen med att hon siat Klara god.
Här håller jag med. Vet inte hur många gånger jag läst bollens inlägg och hittar ingen info som skulle vara självklar sia om Klara.

Hm spökväckaren kan väl ha väckt bollen__? Så jag förstår inte riktigt det där med första chansen men spökväckaren brukar ju väcka någon rätt tidigt så har den inte gjort det än så borde den göra det snart.
Men hur funkar det då? Bollen får ju inte skriva i leken? Om det nu skulle vara så menar jag

kompletterar med denna:
Tror jag fått med allt rätt?
Kolla för säkerhets skull!

Blacksmithfarm: Klara - Habina - LenaH- FiaM
bollen__: cirkus - glömmerallt - Paddington
cirkus: - Klara - Lilltess - Paddington -Blacksmithfarm
FiaM: Habina - fio - Lobelia-Lilltess
glömmerallt: Paddington - missar --Blacksmithfarm- Blacksmithfarm
Habina: Lilltess - fio - Paddington -Blacksmithfarm
Klara: Snurrfian - Lobelia - Paddington
Koppen: bollen__ - fio - thoora-Blacksmithfarm
LenaH: Klara - Paddington - glömmerallt-Blacksmithfarm
Lilltess: Klara - fio - Paddington- FiaM
Lobelia: Habina - glömmerallt - Paddington -Blacksmithfarm
Mirtai: quarter4ever - Koppen - Blacksmithfarm-Blacksmithfarm
quarter4ever: Klara - glömmerallt - thoora-FiaM
Snurrfian: Habina - glömmerallt - glömmerallt-FiaM
thoora: quarter4ever - Koppen - glömmerallt
-Blacksmithfarm
Ser man på denna röststatistiken tycker jag Mirtai beter sig egendomligt.

Jag funderar på när misstankarna mot bsf egentligen började och hittar att den första misstanken och hittar att redan innan DL1 så börjar Mirtai att kasta mittankar på bsf.

Tycker det här inlägget skaver en del!
BSF skriver en del om att man vet vem som är god men det kan ju ingen veta eftersom det finns en ond utanför lyan. Jag förstår verkligen inte vad hon menar!

Sen röstar hon på Koppen (som i det läget hade 2 röster och hade kunnat ryka om fler följde med) med ungeför samma teori som hon nyss lanserat om bsf.

Mirtai röstar på Koppen

Det baserar jag på hennes Kommentarer om att lyan skulle veta vilken sida hon är på. Tycker det känns skumt att så säkert kunna diskutera sånt när vi vet att ingen egentligen vet något alls om man inte sitter i lyan.

Att Koppen missat den onda utanför lyan var uppenbart åtminstone för mig redan då. Så den rösten skaver.

Sen i DL2 röstar hon på bsf.
I DL 3 röstar hon relativt sent på bsf, det skulle kunnat vara en "bevakningsröst"
Kan detta vara en smart ulv som planterat misstankar i två steg?

Så nu offrade lyan Paddington för att få mig godförklarad så att jag skulle lyckas dupera de goda att lyncha tillräckligt med goda för en vinst? Och du tror mig vara kapabel till att göra det, men att du och Q är skickligare än ulvarna trott och genomskådar det direkt?

Vilken absolut lysande plan, eller hur?

Du tror inte på möjligheten att de goda faktiskt ibland missar och röstar ur goda? Trots att det hänt i lek efter lek? I själva verket har jag inte varit med i någon lek där man lyckats få ut 3 ulvar/onda på raken. Har du varit med om det?
Varför inte? ;) Självklart var det goda med och röstade ut BSF, annars skulle hon inte ha åkt. Sen är ju frågan om det var ulvar som drog igång det, eldade på eller bara höll med? Jag har inte ens skrivit att jag är övertygad om att du är ulv, bara att jag skulle titta närmare på dig idag eftersom jag upplever att det är något som skaver. Det tyckte jag om BSF igår också och kom fram till att jag inte trodde på henne i lyan men jag var fortfarande inte säker på att hon var god. Nu var hon god men det jag ville peka på var att jag faktiskt kom fram till att hon inte var i lyan.
Ditt sätt att säga att alla teorier om dig är helt kass är rätt intressant, och att vilja plocka med flera i teorierna mot dig:
Menar du att lyan skulle planera att lägga inte mindre än 3 av 7 (6+ min)röster på GA för att eventuellt hindra att fio åkte ut? Och samtidigt förutsätta att ingen röstar på fio och omintetgör drevet? I mina ögon låter det som högst märkligt och inget som jag kan föreställa mig att någon lya planerar, möjligen kan det bli så av misstag men planera att outa stora delar av lyan när det inte ens är någon större chans att det lyckas känns mest korkat.

Men du vill kanske kalla mig Snurria och bollen__ korkade ;)?

Varför inte? ;) Självklart var det goda med och röstade ut BSF, annars skulle hon inte ha åkt. Sen är ju frågan om det var ulvar som drog igång det, eldade på eller bara höll med? Jag har inte ens skrivit att jag är övertygad om att du är ulv, bara att jag skulle titta närmare på dig idag eftersom jag upplever att det är något som skaver. Det tyckte jag om BSF igår också och kom fram till att jag inte trodde på henne i lyan men jag var fortfarande inte säker på att hon var god. Nu var hon god men det jag ville peka på var att jag faktiskt kom fram till att hon inte var i lyan.
Ditt sätt att säga att alla teorier om dig är helt kass är rätt intressant, och att vilja plocka med flera i teorierna mot dig:

Om man kollar så är det faktiskt Mirtai som drog igång mot bsf redan 21.24 i måndags, dvs före DL - vilket jag också påpekat i inlägg #1255

Sen kollade jag lite på glömmerallts färglagda sammanställning från DL och där noterar hon att både din och Mirtais röst hade kunnat vara försök till räddningsröster.
bollen__ vavr också med i den sammanställningen och hon var ju god. Så då återstår bara ni två i den skaran.

@cirkus Jag röstade på Koppen i första lynchen eftersom jag (som jag redan skrivit) visserligen höll Fio som misstänkt men tyckte det var schysst att inte rösta ut en ny spelare första lynchen när det faktiskt bara kunde vara ett nybörjarmisstag. Du skrev väl samma sak ungefär om jag inte minns fel?

@cirkus Jag röstade på Koppen i första lynchen eftersom jag (som jag redan skrivit) visserligen höll Fio som misstänkt men tyckte det var schysst att inte rösta ut en ny spelare första lynchen när det faktiskt bara kunde vara ett nybörjarmisstag. Du skrev väl samma sak ungefär om jag inte minns fel?

Ja det gjorde jag. Men min röst var betydelselös i den bemärkelsen att den inte hade kunnat göra att någon annan åkte. Du la den på Koppen som hade kunnat vara i riskzonen. Jag tror att Koppen är god. Plus att timingen var sån att fio i det läget du röstade i allra högsta grad var i riskzonen. Så en räddningsröst kanske (som också ga tänkte)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar