Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Klara

Uppmärksamt med GA, jag har hållt GA som svagt god, men mest för att fio följde efter inröstningen. Tänkte att två ulvar kan bara inte göra så, men fio är ny och det var första gången i lyan, hon kanske bara ville göra rätt och bra och stödja GA. Hade fio väntat till senare hade ingen tyckt det var konstigt med rösten. Det kan vara en ren felskrivning av en god, men nog ser det misstänkt ut.

Varför håller du Q åt goda hållet? Jag har inte reflekterat så mycket över henne förutom att hon nästan fick mig att tro att jag hade en tvilling i början. Och nu på slutet när alla blev paranoida.

Vad gäller ga har jag velat hålla henne som god pga det som utspelade sig med bm-valet. Om hon är ulv känns allt så osannolikt. Men det kanske är det som gör det sannolikt? Jag vet inte!

Vad gäller q är det nog mest en känsla. Och jag får inte godförklara henne på en känsla. Men jag tycker hon verkar vilja driva leken framåt på ett konstruktivt sätt. Nu har jag väldigt liten erfarenhet av en ond q, så hon kanske skulle spela lika som ond.

Ja det gjorde jag. Men min röst var betydelselös i den bemärkelsen att den inte hade kunnat göra att någon annan åkte. Du la den på Koppen som hade kunnat vara i riskzonen. Jag tror att Koppen är god.

Nu tror jag också att Koppen är åt det goda hållet. Inför dl 1 kan man ju inte gärna veta så mycket!

Ja det gjorde jag. Men min röst var betydelselös i den bemärkelsen att den inte hade kunnat göra att någon annan åkte. Du la den på Koppen som hade kunnat vara i riskzonen. Jag tror att Koppen är god. Plus att timingen var sån att fio i det läget du röstade i allra högsta grad var i riskzonen. Så en räddningsröst kanske (som också ga tänkte)

och hade jag röstat på Fio så hade du sett det som ett försök till alibi...

Ditt sätt att säga att alla teorier om dig är helt kass är rätt intressant, och att vilja plocka med flera i teorierna mot dig:
Misstänker du mig nu för att jag bemöter teorier också, jo det är högst skumt att göra det, jag sågar den direkt ;)

Ärligt, jag vet inte vad jag ska säga här, menar du att jag inte skulle bemötta teorier mot mig bara för att jag tycker de är orimliga eller? Vad jag vet bemöter de flesta de flesta teorier mot sig oavsett om de är bra eller dåliga. Det två teorier du drar upp är i mina ögon dåliga.

Det som är kasst med din förra teori är delen om att lyan skulle offrat en värdefull medlem för att få mig godförklarad. Det är ett dyrt pris när man är 4+1 onda och i så fall blir 3+1 samtidigt som det vid tillfället var 11 goda inklusive en spökväckaren. Man kan tvingas offra någon, försöka utnyttja det men att satsa på det i det här läget låter konstigt.

Har du något att säga om kritiken mot teorin, du missade visst den biten?

I övrigt är det intressant att alla(utom jag:cool: ) röstade i så god tid, det stämmer liksom inte riktigt med hur osäkra de flesta verkade. :cautious:

Jag röstade väl inte i god tid? Tycker inte det själv iaf. Med svajigt bredband törs jag inte ligga på sista minuten vid varje röstning och jag ser ingen anledning till det heller.

Den här gången var jag sjukt osäker, men litade på att andra (som koppen) visste något. Vilket var fel. :(

Vad gäller ga har jag velat hålla henne som god pga det som utspelade sig med bm-valet. Om hon är ulv känns allt så osannolikt. Men det kanske är det som gör det sannolikt? Jag vet inte!

Vad gäller q är det nog mest en känsla. Och jag får inte godförklara henne på en känsla. Men jag tycker hon verkar vilja driva leken framåt på ett konstruktivt sätt. Nu har jag väldigt liten erfarenhet av en ond q, så hon kanske skulle spela lika som ond.
Samma som mig angående båda. Förutom att jag spelat mot en ond q som lurade byxorna av mig innan jag insåg det, så jag litar inte ett dyft på henne. Fast andra gånger har hon varit lätt att genomskåda, hon är relativt ny som de flesta andra här ;).

Misstänker du mig nu för att jag bemöter teorier också, jo det är högst skumt att göra det, jag sågar den direkt ;)

Ärligt, jag vet inte vad jag ska säga här, menar du att jag inte skulle bemötta teorier mot mig bara för att jag tycker de är orimliga eller? Vad jag vet bemöter de flesta de flesta teorier mot sig oavsett om de är bra eller dåliga. Det två teorier du drar upp är i mina ögon dåliga.

Det som är kasst med din förra teori är delen om att lyan skulle offrat en värdefull medlem för att få mig godförklarad. Det är ett dyrt pris när man är 4+1 onda och i så fall blir 3+1 samtidigt som det vid tillfället var 11 goda inklusive en spökväckaren. Man kan tvingas offra någon, försöka utnyttja det men att satsa på det i det här läget låter konstigt.

Har du något att säga om kritiken mot teorin, du missade visst den biten?
Nej det var inte att du bemöter teorierna som jag tog upp utan att du gjorde det genom att dra med andra, kanske med förhoppning om att även de ska gå in och bemöta teorier. Om du inte bemötte så skulle jag bli väldigt orolig! ;)

Det där med vad "lyan borde göra" har jag gett upp för länge sedan, jag har gått på den ett par gånger "lyan borde inte göra så alltså borde A vara god" "nämen oj lyan gjorde inte som den borde ha gjort A var visst ulv" Alltså utgår jag ifrån att lyan inte följer några som helst "de borde" eller "så skulle de aldrig göra" :D

Ok tack för att du tog dig tid och leta upp det, jag skulle dock inte kalla det godförklaring så nu är jag med på vad du menar.

Du kanske menar mig jag har haft flera "teorier" till att habina skulle vara god den första natt ett 1. Jag har dock varit noga med att påpeka att det inte är godförklaringar båfe när det göller henne och andra:p

Nej jag skrev ju det också att det var en överdrift med godförklaring utan att rätt många har hållt henne åt det goda hållet.

Jag tror fortfarande att någon av cirkus, Lilltess och lobelia är god, i och med rösten på Paddington. Däremot inte säkert att alla tre är det.

Klara tror jag att bollen__ siat god, men det är förstås inte heller 100 % säkert.

Glömmerallt har jag haft som förmodligen god i och med borgmästarvalet. Men... Kan det gått till så här?

Ulven glömmerallt tycker det är tråkigt med OT och bestämmer sig för att få igång leken. Hon röstar på sin kollega Paddington. Inte för att hon tror att Paddington kommer att bli borgmästare, men rösta måste hon ju, så varför inte?
Ulven fio kommer in, inser att hon lika gärna kan rösta nu också och tycker det är en utmärkt idé att också rösta på Paddington.
Damage control i lyan följer... ;)

Så jag känner mig sjukt osäker på glömmerallt nu. Speciellt som jag tyckt att hon hållit med mig en del. Så ifall någon också reagerat på det, vi är absolut inte tvillingar tillsammans!

LenaH har jag svårt att tro är ond, att fio skulle byta från ond till ond i borgmästarvalet känns osannolikt. Men inte helt omöjligt...

Övriga känner jag mig fortsatt väldigt osäker på. :(

Nej det var inte att du bemöter teorierna som jag tog upp utan att du gjorde det genom att dra med andra, kanske med förhoppning om att även de ska gå in och bemöta teorier. Om du inte bemötte så skulle jag bli väldigt orolig! ;)

Det där med vad "lyan borde göra" har jag gett upp för länge sedan, jag har gått på den ett par gånger "lyan borde inte göra så alltså borde A vara god" "nämen oj lyan gjorde inte som den borde ha gjort A var visst ulv" Alltså utgår jag ifrån att lyan inte följer några som helst "de borde" eller "så skulle de aldrig göra" :D

Vad menar du med de fetade? Vilka andra har jag dragit med :confused:, fattar inget.

Noterar att du fortfarande inte bemöter kritiken mot din teori? Varför skulle lyan ha valt att frivilligt offra någon när de är 4+1 mot 11 (+ eventuellt 1 i och med spökväckaren)? Vad skulle hoppas vinna med de?

Lite snabbt så här innan nattDL, ifall jag inte får chansen efteråt
Jag tycker det är jättebra att fler börjar granska alla spelare.
Själv började jag med blankt papper igen igår och började fråga mig om de jag hållt för goda verkligen var goda
Jag känner fortfarande vissa tvivel men tycker nog att iaf cirkus känns åt det godare hållet

Vad det gäller Lobelia är det svårare att veta. Men hoppas och tror att jag hade rätt från början om vilken roll jag trodde att hon hade.

FiaM är en svår nöt att få rätsida på misstänkte henne igår men kanske främst på att jag tyckte andra verkade veta något om henne. Får hålla koll på henne och se om det dyker upp något mer.

I övrigt så håller jag Mirtai,samt Lilltess under bevakning
Samt kanske Habina och thoora är fortfarande där.

Koppen har jag hittills ingen anledning att ändra uppfattning om, håller henne åt det godare hållet.

LenaH vet jag inte riktig vart jag har men kanske lite åt det godare hållet då jag tycker hon ställer vettiga frågor och inte verkar förutsätta att allt är så som "det ska va"

Glömmerallt känns som en sån där pusselbit man behöver få veta vart den hör hemma för att få reda på fler.

Känns som jag glömt nån?
Just det Klara håller jag som god enligt vad jag tidigare skrivit och har inte hittat något sedan dess som fått mig att ändra uppfattning.

Gud vad ni vänder och vrider på allt vilket gör att nu är alla onda enligt mig. Det jag noterar efter att ha läst ikapp är att tanken på Mirtai som ond är inte en dum tanke. Frågan är i lyan eller utanför.. eller god.. behöver jag skriva att jag är förvirrad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024