Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gissar att vi får ett spöke i natt om inte ulvarna äter spökväckaren, första chansen nu.

Hm spökväckaren kan väl ha väckt bollen__? Så jag förstår inte riktigt det där med första chansen men spökväckaren brukar ju väcka någon rätt tidigt så har den inte gjort det än så borde den göra det snart.

Hm spökväckaren kan väl ha väckt bollen__? Så jag förstår inte riktigt det där med första chansen men spökväckaren brukar ju väcka någon rätt tidigt så har den inte gjort det än så borde den göra det snart.
Första chansen=det har inte funnits någon god att väcka tidigare, eller har jag missat något?:confused:

@LenaH
"Fast vad skulle infon i natt kunna ha innehållit?"

Vem tjuven snattar av ( eller försöker om vi ska gå på att den ev kan ha försökt göra det på sig själv tex)
Vem ängeln skyddar
Extraröst
+ om byfånen valt att vänta med sin sia ( menar du att den raden kommer med då @cirkus?)
vem storbonden siar
Vem som ulvarna käkar
Om spökväckaren väckt någon ( inte igår kanske då, men i framtiden)
Men storbonden dog ju? Och vem ulvarna käkade var ju rätt tydligt. Jag tror inte heller fånen vågat vänta (det hade inte jag gjort) och vad kan då förmedlas?

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:19 LenaH röstar på Paddington
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt
21:24 Paddington röstar på fio
21:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:27 Mirtai röstar på Koppen
21:28 FiaM röstar på fio
21:29 bollen_ röstar på glömmerallt

DL2

16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington
19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington

20:56
Lilltess röstar på paddington
21:08 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:16
FiaM röstar på Lobelia
21:17 Snurrfian röstar på glömmerallt.
21:17 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:20 Klara röstar på Paddington
21:23 quarter4ever röstar på thoora

21:24 bollen__ röstar på Paddington
21:24 LenaH röstar på glömmerallt
21:28 Paddington röstar på Habina

21:29 thoora röstar på glömmerallt

DL3
15:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:01 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:16 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:47 Klara röstar på Blacksmithfarm
20:51 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:58 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:06 Snurrfian röstar på FiaM
21:07 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:11 thoora röstar på Blacksmithfarm
21:29 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm

Men storbonden dog ju? Och vem ulvarna käkade var ju rätt tydligt. Jag tror inte heller fånen vågat vänta (det hade inte jag gjort) och vad kan då förmedlas?
jag staplade rent allmänt upp vad som kunde kommit fram
storbonden dog i morse så en sia från den borde rimligen varit med
eller?

kompletterar med denna:
Tror jag fått med allt rätt?
Kolla för säkerhets skull!

Blacksmithfarm: Klara - Habina - LenaH- FiaM
bollen__: cirkus - glömmerallt - Paddington
cirkus: - Klara - Lilltess - Paddington -Blacksmithfarm
FiaM: Habina - fio - Lobelia-Lilltess
glömmerallt: Paddington - missar --Blacksmithfarm- Blacksmithfarm
Habina: Lilltess - fio - Paddington -Blacksmithfarm
Klara: Snurrfian - Lobelia - Paddington
Koppen: bollen__ - fio - thoora-Blacksmithfarm
LenaH: Klara - Paddington - glömmerallt-Blacksmithfarm
Lilltess: Klara - fio - Paddington- FiaM
Lobelia: Habina - glömmerallt - Paddington -Blacksmithfarm
Mirtai: quarter4ever - Koppen - Blacksmithfarm-Blacksmithfarm
quarter4ever: Klara - glömmerallt - thoora-FiaM
Snurrfian: Habina - glömmerallt - glömmerallt-FiaM
thoora: quarter4ever - Koppen - glömmerallt
-Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: Klara - Habina - LenaH- FiaM
bollen__: cirkus - glömmerallt - Paddington
cirkus: - Klara - Lilltess - Paddington -Blacksmithfarm
FiaM: Habina - fio - Lobelia-Lilltess
glömmerallt: Paddington - missar --Blacksmithfarm- Blacksmithfarm
Habina: Lilltess - fio - Paddington -Blacksmithfarm
Klara: Snurrfian - Lobelia - Paddington -Blacksmithfarm
Koppen: bollen__ - fio - thoora-Blacksmithfarm
LenaH: Klara - Paddington - glömmerallt-Blacksmithfarm
Lilltess: Klara - fio - Paddington- FiaM
Lobelia: Habina - glömmerallt - Paddington -Blacksmithfarm
Mirtai: quarter4ever - Koppen - Blacksmithfarm-Blacksmithfarm
quarter4ever: Klara - glömmerallt - thoora-FiaM
Snurrfian: Habina - glömmerallt - glömmerallt-FiaM
thoora: quarter4ever - Koppen - glömmerallt
-Blacksmithfarm

la till klaras röst idag

Har nu suttit och kollat igenom lite hur det gick till när både BSF och FiaM blev så på tapeten
Som jag uppfattar det är det väldigt mycket från cirkus och Lobelia som driver det hela

Här är bsf's röstinlägg från igår och jag tycker mig se en blooper - det kursiva.
HUR kan bsf veta att Lilltess är god om hon inte sitter i lyan?

Och understrykningen känns *verkligen* som ulv som har facit.

Det ligger något i det, det kan vara en felskrivning men jag undrar jag...

BSF ligger dessutom på min misstänktlista för den hafsiga teorin som gick ut på att onda planerar och genomför en strömröstning för att rädda en annan ond i DL1 när den dessutom har taskig chans att lyckas. Möjligen kan det blir så av misstag i hastigheten men knappast planerat.

Det känns inte som genuint letande efter ulvar direkt om man inte själv ser omöjligheten att den teorin stämmer om ulvarna är normalbegåvade. Jag får titta vidare på BSF

Ursäkta felformulerat av mig, för mig är det egentligen inte ett dyft intressant exakt varför du tycker tankarna är vettiga, för mig är det intressant att du hittar några tankar där att ha åsikter om. Det känns mest som du ville klia din kompis under hakan och säga att du håller med, och sedan glömde kolla upp vad du håller med om, att det ens fanns något att hålla med om. Inte ens när jag pressar dig så vill du precisera, inte för jag klandrar dig med tanke på att det inte finns något direkt att hålla med om där eller för den delen inte hålla med om.

Så det är alltså en vettig kommentar att notera att det finns flera olika scenarier? Undrar om det är någon som inte kommit på det? Och att det är något att notera som positivt om BSF. Vissa har lätt att imponera på dig onekligen.

Jag har inte ändrat ståndpunkt så särskilt.
Jag har några jag tycker lutar över på goda sidan. Sen har jag gänget neutrala och sen några jag tycker varit skumma.

BSF ligger överst på den listan, inte minst med avseende på den eventuella bloopern. Jag tycker iofs att hon varit något mer redig idag, men det är rätt märkligt att hon uttrycker sig som att FiaM svarat undflyende, det har ju flera noterat och igen så känns det som om det kommer en självklarhet från en potentiell ulv dom är pressad - precis som jag tycker att FiaM betett sig som en pressad ulv. Jag tycker att BSF inte riktigt levererar trovärdighet till 100% här.

FiaM är helt klart också en ulvkandidat iom hennes diskussion med Lobelia och hur hon hanterar den, hennes svaga röst på Lilltess och ihop med glömmerallts analys i inlägg #918 så känns det än mer sannolikt att här kan det följa sig en ulv.

thoora är fortsatt under lupp och inget nytt har ju inkommit som talar varken för eller emot. En av sakerna som jag håller emot henne är hennes lätta röst på Koppen - vilket kan vara en sån förstagångsspelares enkla val, rösten på glömmerallt är inte heller till hennes fördel faktiskt. Jag tror ju att glömmerallt är möjligt god.

cirkus röstar på blacksmithfarm

teori enligt ovan.

Nu börjar jag bli nojig för att folk delar upp rösterna mellan mina huvudmisstänkta. Eftersom min misstanke mot FiaM delvis baserar sig på att jag tror BSF är i lyan så.

Lobelia röstar på @Blacksmithfarm

BSF har utmärkt sig genom sina konstiga teorier som helt saknar realism, hon agerar som hon vet att hon letar onda bland goda och reflekterar inte nog över sina teorier för att inse orimligheten som lyser om dem.

Jag förstår att du funderar. Jag får fundera lite på Lobelias roll i det här också tror jag. Puh! Mycket att fundera på nu.

och så ett inlägg från Lobelia innan uppdateringen kom
Kan det vara ett försök till att bortförklara att en god åker?

Vad är oddsen att vi prickar 3 onda på raken?

Inget vidare va? Koppen du som har koll på matten?

Både cirkus och Lobelia är två jag hållt åt det godare hållet,
men när nu saker och ting verkar vara lite annorlunda än man kanske tror så måste man börja vända på alla stenar.....
Nu kan det vara så att båda är goda, det var lätt att haka upp sig på BSF, men att ta upp till diskussion hur båda tänkte är ju ändå vettigt anser jag!

Men varför i hela fridens namn höll du med mig hela tiden i början?

Jag fick tidigt ett intryck av dig som en som iakttog alla på ett sätt jag kände igen mig själv i när jag haft goda roller med viss info/ funktion
Men har blivit mer och mer fundersam på om jag kanske bara misstolkat detta?

Jag fick tidigt ett intryck av dig som en som iakttog alla på ett sätt jag kände igen mig själv i när jag haft goda roller med viss info/ funktion
Men det här var så pass tidigt att jag inte hunnit skriva något att tala om, jag upplevde det som att du ville signalera att jag var din tvilling typ redan från första nlägget. Är det inte väl tidigt? Det rörde sig om de första inledande rolldiskussionerna.

Har nu suttit och kollat igenom lite hur det gick till när både BSF och FiaM blev så på tapeten
Som jag uppfattar det är det väldigt mycket från cirkus och Lobelia som driver det hela
och så ett inlägg från Lobelia innan uppdateringen kom
Kan det vara ett försök till att bortförklara att en god åker?

Både cirkus och Lobelia är två jag hållt åt det godare hållet,
men när nu saker och ting verkar vara lite annorlunda än man kanske tror så måste man börja vända på alla stenar.....
Nu kan det vara så att båda är goda, det var lätt att haka upp sig på BSF, men att ta upp till diskussion hur båda tänkte är ju ändå vettigt anser jag!
Hur förklarar du att jag i så fall var än mer drivande när det gällde Paddington, till den grad att jag röstade först? Menar du att lyan bestämt sig för att offra henne redan före första rösten? Även där uttryckte jag förståss den osäkerhet jag hade, jag var även där nojig över att jag gissat fel.

Och det redan innan jag hunnit iakttaga något, det gällde rolldiskussionerna om BM, där jag petat in en extra röst. Exakt vad hade du iakttagit vid den tidpunkten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar