Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte på thoora, varför röstade hon då inte på Paddan igår?
Och vem vill du ta bort?

Och tidigt, OM det nu var en plan att offra Paddi för att ge kvarvarande ulvar alibi så borde de väl röstat relativt tidigt?

Jag är dock tveksam till om alla ulvar röstade på paddi å andra sidan så kanske de gjorde det bara för att vi inte skulle tro att vi skulle göra det...

Eftersom du jämför med förra leken med ulvarna så kan jag tycka det är lite skillnad mot hur du tror det kan vara här nu. Lurandet där var mestadels "bakom kulliserna" tycker jag, inte genom rösterna i tråden.

DL3
15:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:01 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:16 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:47 Klara röstar på Blacksmithfarm
20:51 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:58 Habina röstar på Blacksmithfarm
21:06 Snurrfian röstar på FiaM
21:07 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:11 thoora röstar på Blacksmithfarm
21:29 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm

Vi kanske skulle buyta med varandra :idea:
Fast jag är tveksam till din eventuella ulvighet.

Det skulle bara vara för knäppt av lyan att:
1. Ulv1 nominerar ulv2 till BM
2. Ulv3 som är online samtidigt med ulv1 nominera ulv 2
3. ulv 3 får kalla fötter och ändrar till annan deltagare

Om ulvarna ens pratar eller kollar vad de andra gör så borde de valt någon annan eller åtminstone avvaktat.

Om ulvarna ens pratar eller kollar vad de andra gör så borde de valt någon annan eller åtminstone avvaktat.

Du har en poäng där, så där knäppa ideer brukar inte ens jag ha som ulv. :D

Jag tror jag ska börja med att kika på alla röstningar tillsammans och se om jag kan hitta något intressant.

kort reflektion när jag skummat igenom ett par sidor
Detta känns en aning
ofokuserat?
Mellan varven så har alla så trevligt att det liksom inte finns utrymme för
att gå in på detaljer?
Jag misstänker att ulvarna vart väldigt nöjda med detta då det upptar flera sidor
på slutet
Nu tycker även jag att det är trevligt att skämta och att det ska vara kul
men kanske dags att samla sig lite
Jag tror nog att det finns ett par som lurats lite
Det gäller bara att hitta vem/vilka
det kan vara vem som helst egentligen..
Utom Klara, som jag tycker bollen__ tydligt visade
att hon siat
Byfånen bör väl ha använt sin sia
lösmynte spionen ska ju fått full spioninfo första natten
någon annan till andra natten, ( det kan ju tyvärr varit bollen__ som fick den ifall första dagens spioninfo indikerade att hon skulle vara storbonden?)
Och nu inatt går ytterligare full info ut till någon lösmynte spionen valt
Både igår och inatt ska ju även lösmynte spionen ha fått en rad spioninfo
så dags att kavla upp armarna
och leta bland inläggen för att hitta dess guldkorn!

Ursäkta påhoppet men skulle du kunna använda normala radbrytningar i fortsättning, så det blir lite mer överskådligt.

Jag avvaktar till natt-DL.
Natti på er. Nu orkarjag inte mer :)
good-night101_126986786.jpg

Det här med att Habina skull vara god. Baseras det på något mer än att hon fokuserade på Paddi hela dagen igår?

Det beror nog på vem du frågar, jag har nämnt flera saker som jag tyckt talar till hennes fördel, just nu är jag dock så förvirrad att jag inte vet vad jag ska tro om det längre men jag kan plocka fram minateorier om du vill?

Och tidigt, OM det nu var en plan att offra Paddi för att ge kvarvarande ulvar alibi så borde de väl röstat relativt tidigt?

Jag är dock tveksam till om alla ulvar röstade på paddi å andra sidan så kanske de gjorde det bara för att vi inte skulle tro att vi skulle göra det...

Eftersom du jämför med förra leken med ulvarna så kan jag tycka det är lite skillnad mot hur du tror det kan vara här nu. Lurandet där var mestadels "bakom kulliserna" tycker jag, inte genom rösterna i tråden.

Försade du dig just nu? :cautious:

Jag tror fortfarande att lynchen av Paddi var ett sätt att skaffa alibi åt minst 1 ond.

Lobelia la första rösten, följt av Habina. I det här läget känns Habinas röst mer skum än Lobelias. Följer gör Cirkus och Lilltess.

Även Klara och Bollen röstade på Paddi men de vet vi ju är goda.

Thoora lägger en sen röst på glömmerallt, det gör att jag är mindre benägen att tro att Thoora är ond. Om hon är det så borde hon väl lagt en röst på Paddi i ett läge när det redan var kört för att undvika misstankar?

Sett till den lynchen så är Habina, Lilltess och Cirkus de som kan ha alibiröstat på Paddi. Nu tror jag inte alla de tre är i lyan tillsammans men minst en av dem borde vara ond med alibiteorin.

Också Paddis röst på Habina gör mig misstänksam.

DL2
16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington

19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington
20:56 Lilltess röstar på Paddington

21:08 Mirtai röstar på Blacksmithrarm
21:16 FiaM röstar på Lobelia
21:17 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:17 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:20 Klara röstar på Paddington
21:23 quarter4ever röstar på thoora
21:24 bollen_ röstar på Paddington
21:24 LenaH röstar på glömmerallt
21:28 Paddington röstar på Habina
21.29 thoora röstar på glömmerallt

Nu är jag tillbaka (efter att ha hämtat hem kattungemat till min nya kisse :love:) och detta var inte bra för min hjärna. Jag hade ju bsf som min huvudmisstänkte och jag tänkte mig även FiaM som potentiellt ond just ihop med bsf, nu känns det som om det faller totalt och jag känner mig faktiskt helt lost. Kan alla som är goda sluta vara skumma. tack. Jag tyckte att bsf verkligen gjorde skumma grejer och lite småmisstag som jag nappade på.

Det ju uppenbart att lynchen gått ondingarnas väg. Frågan är om det var två goda som stod emot varandra? Eller om FiaM ändå är ond och de kunde kontrollera röstningen så att det såg ut som om hon hade lagom farligt många röster på sig...äh jag vet inte.

Jag känner nu är alla plötsligt ungefär lika misstänkta. Innan så kändes många goda och jag hade inte riktigt tillräckligt många potentiella onda.

Den enda jag tror på som säkert god är Klara - jag tror att bollen__ siade henne.
Alla andra *kan* ju inte vara onda då vore leken slut nu

Du har en poäng där, så där knäppa ideer brukar inte ens jag ha som ulv. :D

Jag tror jag ska börja med att kika på alla röstningar tillsammans och se om jag kan hitta något intressant.

Tittar man på rena samband med röster etc så borde koppen vara god. Koppen gjorde som koppen ofta brukar och kastade sig över de som röstade på henne, fio och thoora tror jag. Jag har svårt att se en sådan reaktion mot en lykompis.

På det har vi fios nominering av LenaH som skulle se ut så här:

1. GA nominerar ulv1 till BM
2. Ulv2 nominera ulv 1
3. ulv2 får kalla fötter och ändrar till ulv3

Jag är inte säker på något men vill ha någon slags utgångspunkt.

För mig får det bli att jag räknar koppen GA och LenaH (tyvärr) som goda. Inte för att jag vet men för att folk inte borde göra fullt så knäppa saker.

Hoppas nu att jag inte har fel då har jag byggt mig ett korthus av toapapper.

edit: Klara tycks vara god också.

med tanke på allt konstigt som lyor har gjort tidigare
-så kanske inte detta tar priset?
Om det skulle vara så menar jag då

@glömmerallt väldigt många inlägg att gå igenom, och jag har inte ens gått igenom häften ;) Jag överdrev nog något när jag skrev godförklaring utan mer att man har hållt Habina åt det goda hållet :) Tror att någon mer har skrivit det innan också? Jag vill absolut inte säga att Habina är ond men jag vill gärna inte stänga en dörr där heller.

Ok tack för att du tog dig tid och leta upp det, jag skulle dock inte kalla det godförklaring så nu är jag med på vad du menar.

Du kanske menar mig jag har haft flera "teorier" till att habina skulle vara god den första natt ett 1. Jag har dock varit noga med att påpeka att det inte är godförklaringar båfe när det göller henne och andra:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?