Här på samma sida, inlägg 662!Den kommentaren har jag missat? Var hittade du den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här på samma sida, inlägg 662!Den kommentaren har jag missat? Var hittade du den?
Lite så känner jag också, jag saknar de vilda teorierna!Nu försöker jag gå igenom @cirkus och det som slår mig är att hon verkar vara min motpool i allt, hennes slutsatser är precis tvärtemot vad jag kommer fram till. Sen tror jag inte att det varken gör henne god eller ond, men det är bra för mig att öppna upp för lite annat sätt att tänka. Men hennes teorier känns lite platta den här gången, gör det henne ond eller god då?
@LilltessDen kommentaren har jag missat? Var hittade du den?
Ok, då är jag med på hur du menar. Men tycker du inte fio borde frågat mig vad jag tyckte om vi varit ulvar ihop istället för att bara hänga på om hon tyckte BM valet var svårt? Vi var ju inne samntidigt dåvid den tiden.
Du var mer service minded än jag!
Varför tror du det?
Kikat lite smått på röstningen och vilken ordning rösterna kom i, och utan att blanda in motiveringar och borgmästarval så är det här lite spontana reflektioner. Har färglagt de röster som jag finner intressantast(med tanke på just tidpunterna, har som sagt inte funderat över analyserat folks teoriande än. Tar i teorierna hänsyn till att fio är ny spelare vilket jag tror kan göra andra ulvar mindre benägna att riskera att rösta ut henne redan dag 1.
De mörklila rösterna gör att jag har några åt "icke ulv" hållet(alltså god eller ficktjuv), Inte så att jag är säker på något vis men rösterna talar till deras fördel dessa är
Kopppen: Dels för hennes röst på fio men också pga fios röst på koppen.
FiaM: Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega
Habina: Hon lägger en andraröst på fio som jag har svårt att se poängen i att de är ulvar ihop.
Å sen en som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om nämligen Paddi: Hon lägger en Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega. Dock så känns ju fios andraröst på henne som BM sådär nu när vi vet att fio var ulv.
De rosa rösterna: Här noterar jag mest att det är relativt sena uddaröster, behöver kika lite mer på dem för att få någon särsklid uppfattning.
De ljusblå rösterna: Skulle kunna vara försök att rädda fio, men behöver ju inte vara det. Noteras och kommer försöka kolla upp dessa lite mer.
Här på samma sida, inlägg 662!
Fast åas tycker jag @Paddington håller en väldigt låg profil för att vara så ifrågasatt?Lite så känner jag också, jag saknar de vilda teorierna!
Röstningen, jag tog upp det här tidigare, Och som jag sa i ett annat inlägg efter rösterna på henne idag som inte känns jättestarka så blir jag mer tveksam till henne som ulv. Men jag håller de andra tre jag nämnde mer åt goda hållet(Dock godförkkarar jag ingen är väl bäst att påpeka, folk brukar alltid missförstå mig när det gäller det.). Jag vill därför inte rösta på någon av dessa idag, känns dumt vill ha mer att gå på där.
Fast åas tycker jag @Paddington håller en väldigt låg profil för att vara så ifrågasatt?
DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:19 LenaH röstar på Paddington
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt
21:24 Paddington röstar på fio
21:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:27 Mirtai röstar på Koppen
21:28 FiaM röstar på fio
21:29 bollen_ röstar på glömmerallt
Funderar kring röstningen.
fio röstar på koppen när GA har fått en röst. Hon följde GA i BM-nomineringen. Väl riskabelt om de är kollegor, eller??
Sedan kommer Lilltess, Habinas och Koppens röster på fio - Koppens har jag inte något att invända mot, hon hade i det läget själv två röster. Jag hade också gjort som hon i det läget.
Lilltess och Habina vet jag inte. Lilltess la första rösten, Habina trodde att hon gjorde det.
Lobelia röstar på GA - kan hon ha vetat att ytterligare en kollega skulle komma in och lägga en röst där - eller hoppades hon hinna dra med sig några goda mot GA? (om hon är ond) Skulle det i så fall peka på att Snurrfian och/eller bollen_ är i lyan tillsammans med Lobelia?
Paddington och FiaM's röster på fio ser väl vågade ut för kollegor? Beroende på hur många röster de hunnit se när de röstade så kunde båda ha valt GA eller Koppen för att rädda en kollega (förutsatt att GA och/eller Koppen är goda, då)
Sedan har vi ju röstfifflare och ev byfåne att räkna in...
Nej, jag förstår att det är svårt att bemöta vad andra gjort. Kan du inte ge mig någon annan att snöa in på då?Fast vad kan jag göra. Det är samma sak som igår när du baserade din röst på mig utifrån att GA hade lagt en tidig röst på mig som BM och du därför misstänkte henne och därför misstänkte/röstade på mig. Nu är det fio som gjort något som jag inte kan påverka och flera baserar sina tankar utifrån hennes agerande och inte något som jag själv gjort eller varit delaktig i. Var det något som jag själv gjort/skrivit så hade jag kunnat bemöta det, men det är svårt att bemöta något man inte varit del i.
Funderade ett tag på om hennes ändring skulle kunna vara strategi från lyan för att sprida misstankar mot både mig och GA, men det känns så långsökt eftersom det innebär att lyan skulle ha vetat så tidigt igår att fio skulle lynchas så att hennes ändrade nominering skulle göra att jag och GA hamnade i fokus.
i övrigt sitter jag och försöker läsa ikapp leken och försöker hitta ledtrådar, vilket inte är det lättaste just nu.Fast åas tycker jag @Paddington håller en väldigt låg profil för att vara så ifrågasatt?