Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu försöker jag gå igenom @cirkus och det som slår mig är att hon verkar vara min motpool i allt, hennes slutsatser är precis tvärtemot vad jag kommer fram till. Sen tror jag inte att det varken gör henne god eller ond, men det är bra för mig att öppna upp för lite annat sätt att tänka. Men hennes teorier känns lite platta den här gången, gör det henne ond eller god då? :cautious:
Lite så känner jag också, jag saknar de vilda teorierna!

Varför tror du det? :)

Röstningen, jag tog upp det här tidigare, Och som jag sa i ett annat inlägg efter rösterna på henne idag som inte känns jättestarka så blir jag mer tveksam till henne som ulv. Men jag håller de andra tre jag nämnde mer åt goda hållet(Dock godförkkarar jag ingen är väl bäst att påpeka, folk brukar alltid missförstå mig när det gäller det.). Jag vill därför inte rösta på någon av dessa idag, känns dumt vill ha mer att gå på där.

Kikat lite smått på röstningen och vilken ordning rösterna kom i, och utan att blanda in motiveringar och borgmästarval så är det här lite spontana reflektioner. Har färglagt de röster som jag finner intressantast(med tanke på just tidpunterna, har som sagt inte funderat över analyserat folks teoriande än. Tar i teorierna hänsyn till att fio är ny spelare vilket jag tror kan göra andra ulvar mindre benägna att riskera att rösta ut henne redan dag 1.

De mörklila rösterna gör att jag har några åt "icke ulv" hållet(alltså god eller ficktjuv), Inte så att jag är säker på något vis men rösterna talar till deras fördel dessa är

Kopppen: Dels för hennes röst på fio men också pga fios röst på koppen.

FiaM:
Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega

Habina: Hon lägger en andraröst på fio som jag har svårt att se poängen i att de är ulvar ihop.

Å sen en som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om nämligen Paddi: Hon lägger en Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega. Dock så känns ju fios andraröst på henne som BM sådär nu när vi vet att fio var ulv.

De rosa rösterna: Här noterar jag mest att det är relativt sena uddaröster, behöver kika lite mer på dem för att få någon särsklid uppfattning.

De ljusblå rösterna: Skulle kunna vara försök att rädda fio, men behöver ju inte vara det. Noteras och kommer försöka kolla upp dessa lite mer.

Nej nu känner jag att jag snöat in mig helt på detta med paddan och GA. Tyvärr är det alldeles för många deltagre för mig att hålla reda på så det blir nog lätt så :p Jag kommer därför nu lägga min röst så att jag kan släppa detta.

Motivering: jag tror på @LenaH s teori om att fio i ren nybörjaranda nominerade en ulv som redan fått en nomknering och bytar sedan för att antingen rätta sitt misstag när det blir uppmärksammat eller hoppas på att GA (förutsatt att hon är god) är den som hamnar i strålkastarljuset. Jag tror även att paddans röst på fio kan vara en alibiröst.

Lilltess röstar på paddington

Röstningen, jag tog upp det här tidigare, Och som jag sa i ett annat inlägg efter rösterna på henne idag som inte känns jättestarka så blir jag mer tveksam till henne som ulv. Men jag håller de andra tre jag nämnde mer åt goda hållet(Dock godförkkarar jag ingen är väl bäst att påpeka, folk brukar alltid missförstå mig när det gäller det.). Jag vill därför inte rösta på någon av dessa idag, känns dumt vill ha mer att gå på där.

Tack! :)

Alltså, jag är långt ifrån säker på Paddington, men det står inte ulv i pannan på någon här och jag blir nojig av nominering och röster ochnder var något skumt i görningen. Kör hem nu och kan kanske hinna hem i tid för att kolla läget igen.

DL2

16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington
19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington

20:56
Lilltess röstar på paddington

LenaH: 1
Paddington 4
Thoora 1

Tack för alla uppmuntrande ord! Fick nyss rapport att svärfar är inlagd och mer undersökningar väntar imorgon.

Orkar inte läsa vad ni skrivit mer än sporadiskt så lägger en röst baserat på vad jag skrivit tidigare i tråden. Om jag missat något fundamentalt undr kvällen hoppas jag ni kan ha överseende...

Mirtai röstar på Blacksmithfarm

Det gör jag ffa eftersom jag upplever att hon gjorde ett försök att avleda misstankarna från Fio. När jag ifrågasatte det tyckte jag inte att hon hade någon bra förklaring mer än att Fio var ny och hon inte ville rösta ut henne. Det kan iofs vara sant och vi är fler som resonerade liknande, bla jag själv och cirkus. Skillnaden är att vi ansåg Fio vara skum och inte försökte argumentera för något annat.

Fast åas tycker jag @Paddington håller en väldigt låg profil för att vara så ifrågasatt?

Fast vad kan jag göra. Det är samma sak som igår när du baserade din röst på mig utifrån att GA hade lagt en tidig röst på mig som BM och du därför misstänkte henne och därför misstänkte/röstade på mig. Nu är det fio som gjort något som jag inte kan påverka och flera baserar sina tankar utifrån hennes agerande och inte något som jag själv gjort eller varit delaktig i. Var det något som jag själv gjort/skrivit så hade jag kunnat bemöta det, men det är svårt att bemöta något man inte varit del i.

Funderade ett tag på om hennes ändring skulle kunna vara strategi från lyan för att sprida misstankar mot både mig och GA, men det känns så långsökt eftersom det innebär att lyan skulle ha vetat så tidigt igår att fio skulle lynchas så att hennes ändrade nominering skulle göra att jag och GA hamnade i fokus.

Alltså - Jag har hela dagen hävdat att Paddi inte borde sitta i lyan för att hon begravde fio men det kan ju ha varit ett riktigt rävspel. Inte riktigt Paddis stil och det förvänar mig att fio köpte läget men konstigare saker har hänt.

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:19 LenaH röstar på Paddington
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt
21:24 Paddington röstar på fio
21:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:27 Mirtai röstar på Koppen
21:28 FiaM röstar på fio
21:29 bollen_ röstar på glömmerallt

Funderar kring röstningen.

fio röstar på koppen när GA har fått en röst. Hon följde GA i BM-nomineringen. Väl riskabelt om de är kollegor, eller??

Sedan kommer Lilltess, Habinas och Koppens röster på fio - Koppens har jag inte något att invända mot, hon hade i det läget själv två röster. Jag hade också gjort som hon i det läget.
Lilltess och Habina vet jag inte. Lilltess la första rösten, Habina trodde att hon gjorde det.

Lobelia röstar på GA - kan hon ha vetat att ytterligare en kollega skulle komma in och lägga en röst där - eller hoppades hon hinna dra med sig några goda mot GA? (om hon är ond) Skulle det i så fall peka på att Snurrfian och/eller bollen_ är i lyan tillsammans med Lobelia?

Paddington och FiaM's röster på fio ser väl vågade ut för kollegor? Beroende på hur många röster de hunnit se när de röstade så kunde båda ha valt GA eller Koppen för att rädda en kollega (förutsatt att GA och/eller Koppen är goda, då)

Sedan har vi ju röstfifflare och ev byfåne att räkna in...

Här är inlägget jag reagerade på från BSF. Och speciellt då delen om Lobelia. Jag funderar på om hon pekar ut Lobelia som medlem i lyan, eftersom att hon vet att hon finns där. Jag vet inte, jag vänder på stenar.

Fast vad kan jag göra. Det är samma sak som igår när du baserade din röst på mig utifrån att GA hade lagt en tidig röst på mig som BM och du därför misstänkte henne och därför misstänkte/röstade på mig. Nu är det fio som gjort något som jag inte kan påverka och flera baserar sina tankar utifrån hennes agerande och inte något som jag själv gjort eller varit delaktig i. Var det något som jag själv gjort/skrivit så hade jag kunnat bemöta det, men det är svårt att bemöta något man inte varit del i.

Funderade ett tag på om hennes ändring skulle kunna vara strategi från lyan för att sprida misstankar mot både mig och GA, men det känns så långsökt eftersom det innebär att lyan skulle ha vetat så tidigt igår att fio skulle lynchas så att hennes ändrade nominering skulle göra att jag och GA hamnade i fokus.
Nej, jag förstår att det är svårt att bemöta vad andra gjort. Kan du inte ge mig någon annan att snöa in på då? :p

Just nu vill jag nästan rösta på LenaH för att hon hotade mig så att jag anmälde mig till den här leken, jag har verkligen inte tid just nu känner jag... ;)

Har precis hunnit snabbläsa igenom allt som hänt sedan nattDL och känner mig inte mycket klokare. Det verkar ha gått ett drev mot Paddington som är baserat på fios handlingar istället för vad Paddington själv gör och skriver. Jag kan hålla med om att det är allt annat än omöjligt att de faktiskt sitter i lyan tillsammans men jag vet inte om jag tror på det så mycket att jag lägger min röst där.

Klara noterade att quater4ever försvarar Lobelia på samma sätt som hon försvarade en kollega i förra leken när hon var ond. Jag vet inte vad det betyder i dagsläget utan är mest något jag noterar och kommer att fundera mer på.

Lobelia är nog den jag reagerar mest på just nu, mest för att hon verkar ifrågasätta alla som teoriar mot henne. Problemet är att jag får egentligen inga ulv-vibbar av henne och jag har för mig att hon brukar spela så.

Det här känns tyvärr inte helt rätt man jag har inget bättre att komma med idag.

FiaM röstar på Lobelia

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro, jag är fundersam på både paddington och glömmerallt, men även habina får mig att fundera. Jag lägger min röst på glömmerallt i dag eftersom jag tycker att det är mer som talar för att hon ska vara ulv än paddington med fios röständring till bm. Skulle paddington vara ulv så borde fio bara låtit rösten varit och lagt in rösten samtidigt som motiveringen. Snurrfian röstar på glömmerallt.

glömmerallt röstar på Blacksmithfarm för att hon försvara fio lite lätt i förstalynchen( inte så uppenbart utan lite diskret jag tror det var @Mirtai som lyfte det förut) la dessutom en röst på habina som jag tycker var dåligt motiverad och det gäller även rösten på paddi idag. Att jag håller både Habina och Paddi något åt det goda hållet påverkar också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar