Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste rösta nu, och jag vet egentligen inte vad jag ska rösta på. Jag har inte haft tid att analysera allt ni skrivit ordentligt. Jag har tre potentiella kandidater till dagens röst. BSF, thoora och Paddington.

Paddington för att jag tror att hon mycket väl kan vara en ulv som röstade på en annan ulv igår. Det slår mig som något Paddington skulle kunna göra.

thoora därför att jag tror att hon har hjälp från lyan, hon kommer med uttalanden som känns för erfarna.

BSF för hennes ytterst svagt motiverade röst på LenaH, samt att hon kommit med uttalanden som gör att det känns som att hon sitter på facit.

Klara röstar på Paddington

Eftersom jag tror att fio nominerade en annan ulv och sedan ändrade sig för att försöka sopa igen spåren.

Jag vill inte delta i ett drev, vilket jag upplever att det är mot paddington
Det kan mycket väl vara så att paddington är ond, men kan också mycket väl vara god.
jag väljer istället att rösta på

quarter4ever röstar på thoora

för att jag faktiskt kan hålla med koppen om att hon verkar vilja
misstänkliggöra koppen.
Jag tror inte att koppen är i lyan, så därför misstänker jag att thoora gör det
det är något med hur hon uttalar sig som får mig att tro att hon har disskussioner
bakom dem som jag tror kan härledas från lyan

Har suttit i möte tills nu, trodde att det skulle sluta tidigare.
Har försökt snabbläsa ikapp och vad jag förstår så är det fortfarande mkt diskussion kring paddan och GA. Jag vet inte vad jag ska tycka där. Det känns å ena sidan som att paddi inte borde vara ulv men samtidigt kanske det är precis det som lyan vill att vi ska tänka. Eller så är Ga ulv. Eller så är Ga inte ulv. Känner att jag blir lite knasig av tankarna på de två.
Har skrivit ner lite tankar för mig själv och känner att jag vill lyfta upp Blacksmithfarm. Jag tycker att hon inte riktigt går att få något grepp om (precis som många andra iofs) men, hon har skrivit en del under dagen men jag tycker det känns lite..undanflygande eller hur man ska uttrycka sig. Även som Mirtai skriver att det känns lite som att hon ville avleda misstankarna på fio. Och idag röstar hon på LenaH..jag har inte henne som varken god eller ond just nu men hon har egentligen inte skrivit något som jag reagerar på..plus att jag tycker att det känns lite läskigt med så pass många röster på Paddi. Även om hon kan vara ond så har hon ju inte skrivit något som direkt skriker ulv om henne...fast nu ser jag glömmerallts röst och blir osäker. Kanske Paddi trots allt är en ond som röstade på en ulv igår. Paddington kan nog trots allt göra det. Jo så blir det. Eftersom jag tror att hon är ulv som röstat på en annan ulv, samt att fio ändrade nomineringen till BM efter att folk påpekat det i tråden och kanske även i lyan?

bollen__ röstar på Paddington enligt ovanstående tankar.

Jag velar och velar och nu känns det inte som det spelar någon roll längre iom att Paddi fått så många röster.

Jag kan inte släppa tanken på att en av GA och Paddington är ulv på grund av fios agerande igår, för på något sätt klantade hon sig, det är jag övertygad om.

LenaH röstar på glömmerallt

eftersom jag tror att fio följde hennes röst för att det verkade smart att göra som en lyakompis gjorde.

Jag blir också lite nervös av ett drev. Det jag hoppas mest på är naturligtvis att Paddington faktiskt är ulv eller möjligen onding utanför lyan. Om inte så hoppas jag på att hon INTE är spökväckare utan att hon blir väckt av spöket.

Jag blir inte klokare än så här idag känner jag. Jag vill inte sätta ulvstämpel på GA utifrån fios agerande igår och jag tror nog mer på att GA ville dra igång leken med sin tidiga nominering än något annat (och hon fick ju bort mycket av OTandet tack vare det)

BSF hade en väldigt svag motivering på LenaH och jag ser att flera reagerat på den också även om jag inte vet om just en svag motivering gör att det sätter denne åt det onda hållet.

Den jag reagerar mest på idag är Habina som kommer med en väldigt långsökt teori och inte är öppen för andra möjligheter. Sedan tycker jag hennes inlägg nedan nästan är synonymt med hennes teori mot mig när den baseras utifrån någon annans agerande och inte det jag själv har gjort.

:rofl: För att det är mycket lättare att bara attackera någon och bestämma sig för att den är ulv, än att fundera kring vad personen egentligen menade. :) Så jag vet tyvärr inte mer om blacksmithfarm än så. :p

Paddington röstar på Habina

Jag blir också lite nervös av ett drev. Det jag hoppas mest på är naturligtvis att Paddington faktiskt är ulv eller möjligen onding utanför lyan. Om inte så hoppas jag på att hon INTE är spökväckare utan att hon blir väckt av spöket.

Det samma, jag är nojig men det känns för sent att ångra sig.

Fast om hon är ulv så kan ju spökväckaren låta bli att väcka upp henne:p

Jag blir inte klok på det här och eftersom jag vägrar tro att lyan fimpar en medlem på det viset, så tror jag inte att Paddi är ulv.

Jag instämmer således med LenaH och tror fio följde en annan ulv.

thoora röstar på glömmerallt

DL2

16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington
19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington

20:56
Lilltess röstar på paddington
21:08 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:16
FiaM röstar på Lobelia
21:17 Snurrfian röstar på glömmerallt.
21:17 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:20 Klara röstar på Paddington
21:23 quarter4ever röstar på thoora

21:24 bollen__ röstar på Paddington
21:24 LenaH röstar på glömmerallt
21:28 Paddington röstar på Habina

21:29 thoora röstar på glömmerallt

LenaH: 1
Paddington 6
Thoora 2
glömmerallt 3
Blacksmithfarm 2
Habina 1
Lobelia 1

Uppdatering

Järnek springer så fort han kan från den jagande Efrafra-patrullen. Det var väl typiskt att han skulle stöta på dem när han var helt själv ute på spaning! Han börjar känna sig trött, han är inte längre lika stark som innan katastrofen drabbade deras gamla koloni och han tvingades leta efter desertörerna helt ensam. Efrafranerna närmar sig för varje steg, och han sänder en sista bön till Frith att hjälpa honom undkomma.

De börjar närma sig Vägen av Stål, och jo, där är den! Herren Frith har sänt en budbärare för att rädda honom! Nu hänger allt på om han hinner fram i tid eller inte. Han samlar sina sista krafter i en spurt och smiter över vägen precis framför nosen på det dundrande vidundret. Av dödskriket precis bakom honom att döma hade inte hans fiender samma tur. Han slår av på takten något men vill ändå lägga tillräckligt med avstånd till Vägen av Stål innan Efrafanerna kan passera igen. Men det verkar i alla fall som att de har en mindre fiende att oroa sig för.

Paddington var Ulv

latest

NattDL kl 11.00

Pust, Paddington lät så ärlig och övertygande att jag nästan funderade på att ändra men magkänslan jag hade om fio stämde, hon tog chansen och röstade på lykompisen när tillfälle bjöds och så blev det lite tokigt, eller bra kanske jag skulle säg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24