Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cirkus tycker jag mig inte riktigt känna igen, jag tycker hon gör det väldigt lätt för sig med rösten på @Paddington och eftersom jag tänker tvärtom så måste hon ju vara ond? :p Jag saknar en del av hennes ibland långsökta teorier men det kan ju naturligtvis handla om tidsbrist.

Just för att fio är orutinerad. Antingen att @Paddington är ulv, "jippi, jag lägger också en röst där för det verkar vara bra att få en ulv som BM!"
Eller att du är ulv och "jippi, jag hänger på, hon har säkert en plan!"

Paddster tappade jag misstankarna mot iom den fjärde rösten på fio och då återstår du i min grundteori.

Övriga spelare har jag mest vaga känslor över och inget konkret. :)

Ok, då är jag med på hur du menar. Men tycker du inte fio borde frågat mig vad jag tyckte om vi varit ulvar ihop istället för att bara hänga på om hon tyckte BM valet var svårt? Vi var ju inne samntidigt dåvid den tiden.

Ok, då är jag med på hur du menar. Men tycker du inte fio borde frågat mig vad jag tyckte om vi varit ulvar ihop istället för att bara hänga på om hon tyckte BM valet var svårt? Vi var ju inne samntidigt dåvid den tiden.
Men visst. Det är klart att det kanske borde vara så. Jag får bara inte ihop det. Om jag inte kan placera varken dig eller Paddkin i lyan - vem ska då vara där tycker du?

FiaM Verkar ha funderingar kring de flesta deltagarna, men vill se mera av henne idag för att få mer grepp om henne. Till hennes fördel talar att hon la sista rösten på fio igår, med så lite tid kan jag ändå inte se en lyamedlem lägga en så avgörande röst, försiktigt åt det godare hållet pga det.

@FiaM har jag tidigare skrivit att jag inte heller tror ingår i lyan, om Paddington grävde fios grav så var det hon som spikade igen kistlocket och hon hade inte behövt det.
Jag har tittat närmare på FiaM också och jag vet inte riktigt om jag vill godförklara henne för att hon slog spiken i kistan för Fio? När hon röstade så var det ganska uppenbart att Fio skulle åka, alltså skulle det vara ganska vettigt som ulv att lägga sin röst där just för att försöka bli god förklarad. Men med det sagt hittar jag inte så mycket som egentligen pekar på henne som ulv, mer att jag inte är säker på att hon är god på grund av sin röstning.

Just för att fio är orutinerad. Antingen att @Paddington är ulv, "jippi, jag lägger också en röst där för det verkar vara bra att få en ulv som BM!"
Eller att du är ulv och "jippi, jag hänger på, hon har säkert en plan!"

Paddster tappade jag misstankarna mot iom den fjärde rösten på fio och då återstår du i min grundteori.

Övriga spelare har jag mest vaga känslor över och inget konkret. :)

Åh jag håller med dig såå mycket med det första du skriver här. Men själv tänker jag tvärtom här om Paddis. Får för mig att om någon är ulv av henne och GA så är det paddan. Främst för att jag tror att rösten på fio är en jävligt bra alibiröst och att fios röständring kan vara just för att få folk att misstänka GA. Men det kan ju vara precis tvärtom :/

Jag blir rent nojig här. Det känns som det finns två "läger" här. Team GA och team Paddington. Jag är bara rädd att jag blir helt lurad när jag tror att det är paddington som är den onda av dom..

Jag har tittat närmare på FiaM också och jag vet inte riktigt om jag vill godförklara henne för att hon slog spiken i kistan för Fio? När hon röstade så var det ganska uppenbart att Fio skulle åka, alltså skulle det vara ganska vettigt som ulv att lägga sin röst där just för att försöka bli god förklarad. Men med det sagt hittar jag inte så mycket som egentligen pekar på henne som ulv, mer att jag inte är säker på att hon är god på grund av sin röstning.
Nej, jag avfärdar henne inte helt men jag kan inte påstå att hon känns hetast just nu.

Såhär när det är dags att rösta har jag börjat få en lång lista på folk som jag inte vill rösta på:cautious:, Snnart kan jag nästan använda uteslutningsmetoden:meh:

Jag blir rent nojig här. Det känns som det finns två "läger" här. Team GA och team Paddington. Jag är bara rädd att jag blir helt lurad när jag tror att det är paddington som är den onda av dom..

Jag håller med skulle önska lite bredare fokus från folk, men det är ju mest för att jag vet att jag är god och tror att paddi är det så jag är ju partisk:p

Ahhh, sorry, ibland blir man hundraelfte på stackars bollen.

Hur tänker du nu när LenaH har kommenterat tanken att fio skulle bett om att bli utröstad?

Det är lugnt. :)

Gällande hur jag tänker... Jo, jag får hålla med om att det inte känns så troligt att fio bad om att bli utröstad. Vad det gäller kommentaren om dig står jag dock fast vid att den inte säger något särskilt om vilken sida du tillhör. Jag håller alltså inte med Habina där (att det automatiskt viktar över mot gott). Det var därför jag ifrågasatte om det var det uttalandet enbart som låg till grund för hennes analys.

Hej och hå. Nu har jag läst ifatt, men inte hunnit fundera så himla mycket. Jag vet ju varför jag egentligen inte ska vara med i lekar som drar igång i början av veckan. Men det är ju så rackarns kul att leka!

Spontant, det jag plockar ur minnet nu från de sista fem-sex-sju sidorna som jag läst ikapp nu ikväll så har jag ett par saker som fångat mitt öga.

Dels är det Blacksmithfarm som kommer med en del uttalanden som känns.... skumma. Som känns som att hon vet vad hon pratar om lite för mycket. Jag ska leta citat alldeles strax. Dessutom hennes röst på LenaH med en ytterst svag teori.

Dels är det thoora (fick jag namnet rätt nu?) som (väl?) gör sin första lek. Och som låter väldigt tvärsäker i sina uttalanden. Känns som att hon plockar formuleringar från mer vana spelare. Visst, det kan bero på att hon hängt med och läst mycket lekar, men det skaver lite ändå.

Och vad gäller glömmerallt vs Paddington tror jag mer på Paddington som ulv än glömmerallt. Jag tror absolut Paddington skulle kunna lagt fjärderösten på fio som alibi. Men jag vet inte om jag tycker att det är tillräckligt att gå på för att rösta där.

Det värsta är att jag måste rösta snart...

Åh jag håller med dig såå mycket med det första du skriver här. Men själv tänker jag tvärtom här om Paddis. Får för mig att om någon är ulv av henne och GA så är det paddan. Främst för att jag tror att rösten på fio är en jävligt bra alibiröst och att fios röständring kan vara just för att få folk att misstänka GA. Men det kan ju vara precis tvärtom :/

Alltså, jag börjar vackla lite... @glömmerallt s kommentar om att hon och fio var online samtidigt skaver lite åt "rätt håll" sas.

Kan det vara så som @cirkus och @Habina hävdar? Jag skulle inte trott det (som ni märkt...) men å andra sidan... Om lyan kommit överens så har de ju.

Nu försöker jag gå igenom @cirkus och det som slår mig är att hon verkar vara min motpool i allt, hennes slutsatser är precis tvärtemot vad jag kommer fram till. Sen tror jag inte att det varken gör henne god eller ond, men det är bra för mig att öppna upp för lite annat sätt att tänka. Men hennes teorier känns lite platta den här gången, gör det henne ond eller god då? :cautious:

Nu försöker jag gå igenom @cirkus och det som slår mig är att hon verkar vara min motpool i allt, hennes slutsatser är precis tvärtemot vad jag kommer fram till. Sen tror jag inte att det varken gör henne god eller ond, men det är bra för mig att öppna upp för lite annat sätt att tänka. Men hennes teorier känns lite platta den här gången, gör det henne ond eller god då? :cautious:
jag är också fundersam på cirkus....
inte för inte jag har en Lex Cirkus....( som betyder att hon behöver synas på ett eller annat sätt)
Mycket att tänka på nu,
upplever också att fokus är så riktat mot två
Paddington och glömmerallt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar