Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det där håller inte riktigt med röständringen, när Fio ändrar sin röst så har Paddington inte någon större chans/risk att bli BM, varför då dra ögonen ännu mer till Paddington om hon skulle sitta i lyan? Jag tror snarare att Fio fick order om att försöka få bort ögonen från glömmerallt och rikta in dem på Paddington. Det gör att jag än mer tror att Paddington inte sitter i lyan, men frågan är om hon är god för det?
Men jag tror mer på glömmerallt som ulv och i lyan.

Tycker att det här låter vettigare än att Paddington skulle vara ulv, både det du skriver samt det LenaH skriver om fjärde rösten på fio. Visst ger nog den fjärde rösten ett alibi men röständringen är passar som inte in då.

Jag tror att jag har fått med allt men någon får gärna dubbelkolla! :D
DL2

16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington
19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington

LenaH: 1
Paddington 3
Thoora 1

@Paddington lägger alltså fjärde rösten på fio när @Koppen har två och @glömmerallt har två. Fio hade alltså bara tre röster på sig då och iaf jag hade inte kunnat förutspå @FiaM s röst.

Jag fattar inte varför lyan skulle offrat fio, hon är ny och det var DL1?

Håller med, och jag var ju inne på det tidigare också och jag lutar mer och mer åt att paddi inte är ulv främst pga röstteorierna de känns svaga, det känns som att det kommer röster och misstankar på paddi för att det är"lätt" att lägga dem där jag gillar inte riktigt det.

Deltagarlista

bollen__ har en hel del funderingar på ulvarnas taktik och hur en ond utanför lyan skulle kunna tänkas följa dem. Får inga vibbar av ondhet från bollen__ denna gången utan upplever att hon letar efter ulvar

Blacksmithfarm varit mycket med i diskussionerna, men har svårt att få grepp om henne. Avvaktar med att tycka tills jag sett mer ändå

quarter4ever jag

Paddington har varit väldigt på tapeten iom GA snabba nominering till borgmästare, och väldigt många som funderar över hennes röst på fio, jag håller med i de flestas funderingar kring Paddington, men just att det redan kommit flera röster gör att jag nog vill se lite mer hur hon bemöter de frågor som uppkommit

cirkus som vanligt vettig och framstår som god, problemet är att det gör hon även som ond...behöver se mera för att kunna tycka något.... tillägg hann och se hennes långa inlägg som föregår hennes röst på paddington, intressant att läsa, och får mig att fundera än mer på vart jag har henne

Habina känns vettig i det mesta hon skriver så finner inget konstigt än så länge

LenaH Jag tycker att jag skulle vilja se mer funderingar från LenaH om lekens deltagare samt skulle vilja se mer rejäla teoriinlägg för att kunna bilda mig en uppfattning. Men det kanske kommer under kvällen?

Snurrfian hm har för mig varit obemärkt , behöver kollas upp mera.

Koppen med tanke på hur röstningen såg ut igår och från diskussionerna idag, så känns det just nu inte som att Koppen sitter i lyan , därmed inte sagt att hon är god

FiaM Verkar ha funderingar kring de flesta deltagarna, men vill se mera av henne idag för att få mer grepp om henne. Till hennes fördel talar att hon la sista rösten på fio igår, med så lite tid kan jag ändå inte se en lyamedlem lägga en så avgörande röst, försiktigt åt det godare hållet pga det.

Lobelia har jag fått en iakttagande känsla av första dygnet, och hennes tidiga röst på paddington samt inlägget med rösten får mig att fundera över om hon kan vara något på spåret.

Mirtai har verkat vettig och förefaller leta ulvar aktivt, så finner inget konstigt med henne så här långt

thoora frågar en massa, vilket inte är konstigt då det är hennes första lek, lite kommentarer som sticker ut här och där, men det kan lika väl bero på orutin som ett lite ludnare alternativ, på bevakalistan är hon i allafall!

glömmerallt var för mig den som stod ut mest, tillsammans med fio, och med tanke på att GA också hade många röster på sig igår så måste jag fundera mera över henne, på min bevakalista hon också ,tills vidare Sedan är det synd att hon inte hann att rösta igår, det hade sagt lite mer om henne.

Klara Jag hade lite funderingar igår kring hennes uddaröst på Lobelia, men det har vi rett ut nu. Verkar väldigt vettig i de inlägg hon hunnit gjort, och jag hoppas att det är en god BM vi har

Lilltess av det lilla jag sett så verkar hon ärligt leta ulvar, men vill se mera för att kunna uttrycka någon åsikt

Fio ändrar sedan sin röst på borgmästare till LenaH. Jag förstod aldrig varför hon fick för sig att motiveringen till Paddington inte dög, det som saknades var ju bara att röst + motivering skulle vara i samma inlägg. Men skulle det kunna vara så (spånar vilt nu!) att det blev en diskussion i lyan om att det var dumt av fio att följa ulven glömmerallt i rösten på ulven Paddington? Att det blev alldeles för utstickande, om någon av dem lynchades eller siades?
:nailbiting:

Var det inte mer utstickande att fio ändrade nominering helt? Det var iaf det jag reagerade på när det gäller fio. Så att lyan skulle uppmanat henne till att ändra känns väldigt långsökt. Nu vet jag min roll, så jag funderar över varför du försöker sprida misstankar mot både mig och GA och att vi alla tre skulle vara del i lyan. Nu är det inget som hindrar att GA är ulv, men jag vill inte sätta denne åt det hållet bara baserat på fios handlande.

Nu med lite perspektiv på igår så kan jag se en nybörjare som dels blir stressad av att det redan kommit in nominering till borgmästarvalet och tror att det är en bra idé att lägga en tidig röst och följer därför en av de nomineringar som redan ligger. Eftersom hon bara spelat en lek tidigare så har hon inte så många spelare att relatera till. Sedan missar hon att nomineringen måste vara motiverad i samma inlägg, skriver en motivering men lägger i ett annat inlägg och blir sedan stressad av att vi går på henne att nomineringen måste motiveras. Hon tror inte att motivering är tillräckligt bra och byter därför till en annan person som hon kan relatera till där. Jag tror inte det har något med hennes roll att göra utan bara en stressad nybörjare som även råkade var ulv.

Jag vill syna @glömmerallt för jag tror att det är där den andra ulven (om det var någon mer inblandad) gömmer sig.
Igår tyckte jag det var hugget som stucket mellan GA och @Paddington men iom Paddis röst på fio så omvärderade jag.

Sen kan ju Paddwoman fortfarande vara ond men jag tror inte hon sitter i lyan.

Varför tror du just att någon av oss är ulvar, det har jag nog missat?

Jag trodde folk bara misstänkte oss för att vara ulvar ihop iomed min nominering av Paddi, men det där antingen eller grejen har jag missat.

LenaH Jag tycker att jag skulle vilja se mer funderingar från LenaH om lekens deltagare samt skulle vilja se mer rejäla teoriinlägg för att kunna bilda mig en uppfattning. Men det kanske kommer under kvällen?
Än så länge finns det lite för lite att ta på hos de flesta, de jag reagerat på hittills har jag redovisat mina tankar om.

Du kommer nog inte få se en stor sammanfattning av mig ikväll om 16 spelare dock, är jag rädd. :)

Jag har synat @Habina lite närmare, hon lägger vad hon själv tror är en första röst på Fio, det skulle mycket väl kunna vara en kollega som lägger en alibiröst, att hon sen dessutom väljer att helt fokusera på Paddington får mig ytterligare att fundera på om det är för att dra bort blickarna från Glömmerallt? Teorin på Paddington skaver en hel del för mig, men jag kanske tänker fel?

Varför tror du just att någon av oss är ulvar, det har jag nog missat?

Jag trodde folk bara misstänkte oss för att vara ulvar ihop iomed min nominering av Paddi, men det där antingen eller grejen har jag missat.
Just för att fio är orutinerad. Antingen att @Paddington är ulv, "jippi, jag lägger också en röst där för det verkar vara bra att få en ulv som BM!"
Eller att du är ulv och "jippi, jag hänger på, hon har säkert en plan!"

Paddster tappade jag misstankarna mot iom den fjärde rösten på fio och då återstår du i min grundteori.

Övriga spelare har jag mest vaga känslor över och inget konkret. :)

det behöver inte vara om alla:)
Ok. Jag tror inte att du eller @Koppen sitter i lyan men jag kan inte teoria om varför jag känner så! :p Det är bara den töntiga magkänslan än så länge.

@FiaM har jag tidigare skrivit att jag inte heller tror ingår i lyan, om Paddington grävde fios grav så var det hon som spikade igen kistlocket och hon hade inte behövt det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar