Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste rusa på möte. Kommer med största sannolikhet inte kunna komma in förrän efter tio, elva någonting. :(

Habina röstar på Paddington

Då jag tror att fio nominerade henne som borgmästare först, för att glömmerallt redan lagt en röst på en ulv och fio tyckte det var smidigt att följa med och kanske få en ulv som borgmästare. Att Paddington sedan röstade på fio ser jag som en ren alibiröst.

Vill bara säga att jag kommer vara ganska oaktiv ikväll... Svärfar fick åka ambulans till sjukhuset i em så jag går här och väntar på nyheter. Har lite svårt att fokusera på leken just nu.

Nu hänger jag inte med... skulle lyan självmant hoppat över käk för att lura oss??

Hur skulle de kunna lura oss genom att hoppa äver käk?

De har försökt att käka men de har misslyckats. Det kan vi vara säkra på.
I den leken där lyan lurades på det viset så hade en lyamedlem fått ett beskydd i ett paket, det beskyddet användes på hennes själv och sen så blev hon godförklarad (en stund i allafall). I denna lek finns väl inte några paket med beskydd och ängeln lär antingen ha skyddat Klara eller sig själv. Jag tror att Klara är god(annars hade nog siaren kommit in vid detta laget - jag skrev samma sak tidigare idag och efter att flera kommit in och teoriat så står min tanke fast) så de har inte kört ovanstående fint.

Tycker @Habina har många intressanta tankar. När det gäller följande undrar jag dock lite:

Skulle det inte vara just en sån sak som skulle kunna iscensättas? Om cirkus sitter i lyan är hon ju lätt så skärpt att hon kan ordna en sån sak, särskilt om hon vet att fio kommer avslöjad inom det snaraste. Eller går du på något annat när du säger att du inte tror att cirkus är ulv?

Hur menar du att jag skulle kunna veta att fio skulle avslöjas inom det snaraste?

Det tolkar jag som att thoora försöker få er att tro att bla jag är ond. Sånt väcker misstankar hos mig. Speciellt som hon röstat på mig ihop med fio. Förstår inte vad jag skrivit flr att thoora ska säga nåt sånt

Hon sprider även misstankar mot mig.
Jag har ju satt dig som trolig god ( iallafall inte i lyan). Jag håller med dig att detta väcker misstankar.

Hm har väntat på siaren hela dagen men kan inte hitta att det kommit nåt "siat" inlägg.

@Mirtai tänker på er!
Haha, jag väntar på både siaren och spionen! :p
Skämt åsido, vi vet ju inte att någon blivit siad och spionen kan ju faktiskt vara just en av dem som har möjlighet att sia.

Skämt åsido, vi vet ju inte att någon blivit siad och spionen kan ju faktiskt vara just en av dem som har möjlighet att sia.
nu kanske jag har missat något
men skulle spionen kunna sia någon?
i övrigt så kan jag hålla med till viss del då den ena bara har en sia och den andra 3, men samtidigt vill man väl så fort som möjligt få veta något så man har något att utgå ifrån?

Eh, har jag missat något eller är det du som är vimsig? Hur skulle spionen kunna sia menar du.

Sen är det ingen siare med i leken tror jag dessutom och om nu någon har blivit siad så kan ju den ju vara god.

nu kanske jag har missat något
men skulle spionen kunna sia någon?
i övrigt så kan jag hålla med till viss del då den ena bara har en sia och den andra 3, men samtidigt vill man väl så fort som möjligt få veta något så man har något att utgå ifrån?

Antagligen menar LenaH att spionen vet att någon har blivit siat och börjar leta efter teorier om/för den personen inte de facto att spionen själv siat ;)

Har inte sett någon siare i leken, men dock har storbonden möjlighet att sia tre personer + att byfånen har en sia också.

sedan finns väl möjligheten att tjuven snott sian från storbonden (el byfånen - tror inte denne var skyddad från stöld) och då kan denne sitta på ev information. Vilket gör att denne kanske inte vill dela med sig av det den kommit fram till.

sedan finns väl möjligheten att tjuven snott sian från storbonden (el byfånen - tror inte denne var skyddad från stöld) och då kan denne sitta på ev information. Vilket gör att denne kanske inte vill dela med sig av det den kommit fram till.
Det var ju en ganska intressant tanke förstås.
Håller just nu på och roar mig med att skumma igenom alla deltagares inlägg hittills och finner
inte något som skulle kunna tyda på antingen ond/god förklaringar från spionen/byfånen/ storbonden
men är inte helt klar med genomgången än, så något kanske dyker upp.

Fast skulle lyan våga chansa på att försöka käka BM i det här läget? Jag undrar jag om inte ängeln tog chansen att försöka sig på att signalera till spionen.
Att våga vara säker på Klara skulle jag inte vara riktigt än, har verkligen alla varit inne efter nattDL och skrivit sina funderingar? Det är ju inte säkert att om någon har siat verkligen har hunnit skriva sina funderingar än.
Håller med dig @Snurrfian. Om det är en rutinerad ängel så tror jag mer på att denne tagit chansen att skydda sig själv första natten för att signalera till spionen. Det finns ju ingen ond spion med och det är bara första natten som all spioninfo hamnar hos spionen. Att i det läget skydda någon man inte vet rollen på känns väldigt våghalsigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 142
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Autistisk bror
  • Textilåtervinning