Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej inte veta säkert. Men att det var ganska troligt? Eftersom alla lagt sina nomineringar redan. Det gick ju visserligen att ändra men det lät ju inte riktigt som det? Du tror alltså inte att det påverkade hur Klara röstade, att hon ev. kunde bli BM?

Tja jag hoppas att det inte påverkade, om om hon är god och det påverkade så borde hon ju inte lagt en uddaröst då har hon ju inte nytta av utslagsrösten.

Tycker @Habina har många intressanta tankar. När det gäller följande undrar jag dock lite:

Skulle det inte vara just en sån sak som skulle kunna iscensättas? Om cirkus sitter i lyan är hon ju lätt så skärpt att hon kan ordna en sån sak, särskilt om hon vet att fio kommer avslöjad inom det snaraste. Eller går du på något annat när du säger att du inte tror att cirkus är ulv?

Jag tänker att lyan vill ju förmodligen att BM ska vara i lyan, det är ju en fördel för dom. Om Cirkus vore ulv, som redan fått en nominering av mig, vore det ju lätt för fio att nominera cirkus också. Men nu nominerade hon ju Paddington, som redan fått en nominering av GA.
Behöver ju inte betyda att cirkus är god och paddi ond, men det KAN ju vara så..

Angående fio så tror jag inte att det har så mycket med speltaktik att göra som att hon inte trodde att teorin dög (jag tycker också att den gjorde det)
Att hon valde att nominera Paddington när du och Paddi hade varsin nominering redan ser jag inte heller som konstigt egentligen. Med tanke på att du var ond förra leken, så kan man tänka att valet därför var enkelt.
Med det sagt så har jag ingen aning om fios roll, hon kan ju trots allt vara ond, men jag tycker inte att hennes handlingar hittills nödvändigtvis tyder på det.

Jag reagerar, liksom du, på Lilltess och Habinas "lätta" röster...

Eftersom tiden börjar dra iväg nu och jag inte vill riskera att missa DL mitt i allt funderande så väljer jag att rösta nu.

Blacksmithfarm röstar på Habina

För att jag tror att hon såg en chans att rösta på en god. Lilltess har dessutom fått en BM-nominering från Habina - vill hon kanske ställa sig in hos en god här??
Håller inte med riktigt här. Har skummat igenom Habina och hon har inte skrivit så mycket och det finns inte mycket att gå på. Jag vill se mer av henne.

Tycker det här inlägget skaver en del!

BSF skriver en del om att man vet vem som är god men det kan ju ingen veta eftersom det finns en ond utanför lyan. Jag förstår verkligen inte vad hon menar!
Hon kanske sa för mycket? Outat sin onda sida?

@cirkus jag vill inte försvara @Blacksmithfarm (mycket hellre skrika ulv! ulv!) men jag tror hon kan ha syftat på att hon skrev röstningslängderna. :)
Varför vill du skrika ulv? Berätta gärna lite mer varför :)

Tror att det är just för att ingen mer god röstade på mig. Hade jag fått fler röster från onda så riktas ju strålkastarna direkt mot dem.
Men tror du att alla som röstade på dig är onda? Det är ju sällan lyan är så samlad i sitt röstande, särskilt första DL då det är lättare att försvinna i mängden.

Så du menar att fio som fortfarande hänger i tråden och är i sin andra lek skulle bett om att bli utröstad och sedan har lyan gaddat ihop sig mot henne och röstar ut henne?

Menar du att de som röstat på fio mest är ulvar?
Det tolkar jag som att thoora försöker få er att tro att bla jag är ond. Sånt väcker misstankar hos mig. Speciellt som hon röstat på mig ihop med fio. Förstår inte vad jag skrivit flr att thoora ska säga nåt sånt

Men tror du att alla som röstade på dig är onda? Det är ju sällan lyan är så samlad i sitt röstande, särskilt första DL då det är lättare att försvinna i mängden.
Nej vad jag menade var jag jag bara fick tre röster. Hade jag fått fler hade det väckt misstankar. Men nu blev de ju spridda lite istället

Blacksmitfarm röstar på LenaH
för att jag tror att det kan vara så att fios nominering skulle få LenaH godförklarad + hennes uddaröst.
Det här känns rätt ihåligt, att jag lägger uddaröst DL1 hör till vanligheterna skulle jag säga, alternativet var att ändra till GA men fio ville jag inte tro var ond och @Koppen tror jag inte sitter i lyan.

Och varför fio ändrade nominering till mig som BM så tror jag faktiskt att hennes motivering var äkta. :p

@Lobelia Jag kan bara spekulera i varför fio blev först att åka, tycker fortfarande att det är ett väldigt märkligt förfarande från lyans sida. Tycker inte du?

@LenaH Okej. Jag tillhör själv inte falangen (tävlingsmänniskor alltså), men det låter väl inte orimligt.

Jag tycker att det är jättesvårt att få ut något av röstningen. DL1 är ju lite så att man röstar helt enkelt på någon man kan hitta en teori till. Som ulv (orutinerad ulv) kanske man inte kan komma på en teori om en god för att kunna räddninfsrösta och därför blev det så att e n ulv åkte. Förstår ni hur jag tänker?

Jag tycker att det är jättesvårt att få ut något av röstningen. DL1 är ju lite så att man röstar helt enkelt på någon man kan hitta en teori till. Som ulv (orutinerad ulv) kanske man inte kan komma på en teori om en god för att kunna räddninfsrösta och därför blev det så att e n ulv åkte. Förstår ni hur jag tänker?
Ja men tänker du att @glömmerallt eller @Koppen skulle vara den andra?

Jag förstår din tanke men de ända somjag skulle räkna som så orutinerade är thoora och fio och det röstadesom nummer 1 och 3. Så jag håller inte med. Dock så behöver de ju inte räddnignsröstat för de.

Hur tänker du nu, kan du utveckla?

För mig är en andraröst i detläget mindre misstänkt än en första.

Ha ha, vi tycker samma igen fast tvärt om ;)

Jag tänker att en första röst är mindre misstänkt, särskilt som att läget var att fio var rätt omdiskuterad.

Så om Habina är uppriktig i att hon inte sett den första, så har vi i praktiken två förstaröster.

Summasumarum är att ingen kan avskrivas från misstankar.

Tycker @Habina har många intressanta tankar. När det gäller följande undrar jag dock lite:

Skulle det inte vara just en sån sak som skulle kunna iscensättas? Om cirkus sitter i lyan är hon ju lätt så skärpt att hon kan ordna en sån sak, särskilt om hon vet att fio kommer avslöjad inom det snaraste. Eller går du på något annat när du säger att du inte tror att cirkus är ulv?

Nä, jag syftade på att när fio röstade på borgmästare så valde hon Paddington istället för cirkus. Dvs om cirkus är ulv, hade fio kunnat rösta på henne istället för att följa glömmerallt och rösta på Paddington. Jag tror att fio tänkte att det var smidigt att lägga en till röst på en ulv till borgmästare.

Visst skulle cirkus kunna vara ond, men det känns mindre sannolikt.

Håller inte med riktigt här. Har skummat igenom Habina och hon har inte skrivit så mycket och det finns inte mycket att gå på. Jag vill se mer av henne.

Hon kanske sa för mycket? Outat sin onda sida?

Varför vill du skrika ulv? Berätta gärna lite mer varför :)

:rofl: För att det är mycket lättare att bara attackera någon och bestämma sig för att den är ulv, än att fundera kring vad personen egentligen menade. :) Så jag vet tyvärr inte mer om blacksmithfarm än så. :p

Jag förstår din tanke men de ända somjag skulle räkna som så orutinerade är thoora och fio och det röstadesom nummer 1 och 3. Så jag håller inte med. Dock så behöver de ju inte räddnignsröstat för de.

Ja jag utgår lite från mig själv med. Jag hade inte som ulv kunnat komma på en teori om vem som helst, så jag hade varit en dålig kandidat till att lägga en räddningsröst. Nu räknar jag inte min som orutinerad men inte rutinerad heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 142
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar