Jag vet att du vet att jag vet och du vet - det är bara Lisa Ekdahl som inte vet!
Sorry, men jag kan bara inte låta bli
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att du vet att jag vet och du vet - det är bara Lisa Ekdahl som inte vet!
Jag är inne på ditt spår.
Jag tror att om det är en rutinerad ängel så skyddade hon BM.
Är det en mindre rutinerad så skyddade hon kanske sig själv. Oddsen att lyan skulle käka ängeln första natten är ju rätt låga, det handlar ju mer eller mindre om att gissa. Att ängeln skulle berätta för spione via första nattens skydd om vem hen är är visserligen en god regel, men i denna lek tror jag att just förekomsten av en BM alla vet vem det är ruckar på det faktumet.
Jag gissar alltså att ängeln har skyddat någon annan än sig själv och mest troligt BM. Det borde i sin tur betyda att vi med viss sannolikhet har en god BM iom att ingen blev käkad. Alternativet är att de sprang på nattvakten direkt. Jag tänker på en sak till - det är troligt att Klara är siad och hittills har ingen vädrat misstankar mot henne så jag tror att hon är god.
Mkt av detta bör spionen ha viss koll på i nuläget.
Tack
För mig betyder det en del att du inte sett Lilltess röst. Att lägga vad man tror är en första röst på en ulv tyder på att du är åt det goda hållet
Jag är inne på ditt spår.
Jag tror att om det är en rutinerad ängel så skyddade hon BM.
Är det en mindre rutinerad så skyddade hon kanske sig själv. Oddsen att lyan skulle käka ängeln första natten är ju rätt låga, det handlar ju mer eller mindre om att gissa. Att ängeln skulle berätta för spione via första nattens skydd om vem hen är är visserligen en god regel, men i denna lek tror jag att just förekomsten av en BM alla vet vem det är ruckar på det faktumet.
Jag gissar alltså att ängeln har skyddat någon annan än sig själv och mest troligt BM. Det borde i sin tur betyda att vi med viss sannolikhet har en god BM iom att ingen blev käkad. Alternativet är att de sprang på nattvakten direkt. Jag tänker på en sak till - det är troligt att Klara är siad och hittills har ingen vädrat misstankar mot henne så jag tror att hon är god.
Mkt av detta bör spionen ha viss koll på i nuläget.
Jag tänker samma sak om Lilltess.
Sen tänker jag att OM Habina är ulv så lär hon ju självklart inte säga att hon sett Lilltess första röst när hon lägger sin röst. Så i min bok vågar jag inte sätta Habina åt det goda hållet ännu, hon får förbli neutral. Däremot tror jag inte att Lilltess är ulv
(min lila markering)
När klara la sin röst kunde väl varken hon eller någon annan veta att hon skulle bli BM? Så vad det har med saken att göra förstår jag inte.
Kikat lite smått på röstningen och vilken ordning rösterna kom i, och utan att blanda in motiveringar och borgmästarval så är det här lite spontana reflektioner. Har färglagt de röster som jag finner intressantast(med tanke på just tidpunterna, har som sagt inte funderat över analyserat folks teoriande än. Tar i teorierna hänsyn till att fio är ny spelare vilket jag tror kan göra andra ulvar mindre benägna att riskera att rösta ut henne redan dag 1.
De mörklila rösterna gör att jag har några åt "icke ulv" hållet(alltså god eller ficktjuv), Inte så att jag är säker på något vis men rösterna talar till deras fördel dessa är
Kopppen: Dels för hennes röst på fio men också pga fios röst på koppen.
FiaM: Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega
Habina: Hon lägger en andraröst på fio som jag har svårt att se poängen i att de är ulvar ihop.
Å sen en som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om nämligen Paddi: Hon lägger en Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega. Dock så känns ju fios andraröst på henne som BM sådär nu när vi vet att fio var ulv.
De rosa rösterna: Här noterar jag mest att det är relativt sena uddaröster, behöver kika lite mer på dem för att få någon särsklid uppfattning.
De ljusblå rösterna: Skulle kunna vara försök att rädda fio, men behöver ju inte vara det. Noteras och kommer försöka kolla upp dessa lite mer.
Funderar också vidare runt Koppen och hennes resonemang att lyan skulle veta vilken sida hon var på. Var det en ärlig miss att det finns onda utanför lyan och att det därmed är omöjligt för lyan att veta det om hon faktiskt inte sitter i lyan eller en felsägning?
Nja, veta kunde hon inte, men det kom knappast som en överraskning. Långt före DL var det klart att hon var huvudkandidaten om inte folk började ändra sina röster eller extraröster kom in i bilden så var hon klar som BM.
Just Mirtai undrar jag om det är en räddningsröst?
För det kommer ingen mer röst på K efter hennes, och att hon skulle vara den sista onda ut att rösta vet jag inte om jag tror på? Om hon var det - varför inga röständringar? Offrades i så fall fio? Varför?
(min lila markering)
När klara la sin röst kunde väl varken hon eller någon annan veta att hon skulle bli BM? Så vad det har med saken att göra förstår jag inte.
Nu hänger jag tyvärr inte med, Jag förstår inte vad de senare rösterna har med saken att göra riktigt? Varför skulle någon röständra? Vad spelar det för roll att det inte kom fler röster på K?
Någon har varit duktig, avsiktligt eller oavsiktligt. Vi kanske funderar ut vem så småningom.
DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:19 LenaH röstar på Paddington
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt
21:24 Paddington röstar på fio
21:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:27 Mirtai röstar på Koppen
21:28 FiaM röstar på fio
21:29 bollen_ röstar på glömmerallt
Funderar kring röstningen.
fio röstar på koppen när GA har fått en röst. Hon följde GA i BM-nomineringen. Väl riskabelt om de är kollegor, eller??
Sedan kommer Lilltess, Habinas och Koppens röster på fio - Koppens har jag inte något att invända mot, hon hade i det läget själv två röster. Jag hade också gjort som hon i det läget.
Lilltess och Habina vet jag inte. Lilltess la första rösten, Habina trodde att hon gjorde det.
Lobelia röstar på GA - kan hon ha vetat att ytterligare en kollega skulle komma in och lägga en röst där - eller hoppades hon hinna dra med sig några goda mot GA? (om hon är ond) Skulle det i så fall peka på att Snurrfian och/eller bollen_ är i lyan tillsammans med Lobelia?
Paddington och FiaM's röster på fio ser väl vågade ut för kollegor? Beroende på hur många röster de hunnit se när de röstade så kunde båda ha valt GA eller Koppen för att rädda en kollega (förutsatt att GA och/eller Koppen är goda, då)
Sedan har vi ju röstfifflare och ev byfåne att räkna in...
Du hade väl färgmarkerat Mirtais röst som möjlig räddnintsröst?
Om hon ville rädda fio räckte det inte med hennes röst på Koppen (oavsett hur många röster hon hunnit se)
Om Mirtais röst är räddningsförsök - varför kommer det ingen mer röst på Koppen? (av andra onda ifall ingen god hakar på)
Som räddningsröst är Mirtais röst helt enkelt verkningslös.
Du hade väl färgmarkerat Mirtais röst som möjlig räddnintsröst?
Om hon ville rädda fio räckte det inte med hennes röst på Koppen (oavsett hur många röster hon hunnit se)
Om Mirtais röst är räddningsförsök - varför kommer det ingen mer röst på Koppen? (av andra onda ifall ingen god hakar på)
Som räddningsröst är Mirtais röst helt enkelt verkningslös.
Angående det lila
Det är kanon att leta onda, men även om det här inte rört mig så kan jag inte annat än att fundera om du inte försöker peka ut onda utifrån konstruerade scenarios. Jag lägger röst 2 på en person, när jag lägger den så har fio redan 3 röster och har haft det i drygt 10 minuter så jag bör rimligen ha haft koll. Det var 6 kvar förutom mig som kunde rösta.
Menar du att lyan skulle planera att lägga inte mindre än 3 av 7 (6+ min)röster på GA för att eventuellt hindra att fio åkte ut? Och samtidigt förutsätta att ingen röstar på fio och omintetgör drevet? I mina ögon låter det som högst märkligt och inget som jag kan föreställa mig att någon lya planerar, möjligen kan det bli så av misstag men planera att outa stora delar av lyan när det inte ens är någon större chans att det lyckas känns mest korkat.
Men du vill kanske kalla mig Snurria och bollen__ korkade ?
fast denna gången vet väl varken den onde utanför lyan om lyanEn sak jag funderade över - det var ju i någon tidigare lek där man pratade om spelsättet att när det finns en ond utanför lyan så lägger den rösten på samma person som den första ulven röstat på..Nu vet vi ju bara om ulven fio, men jag fick den tanken i skallen när jag kollade på rösterna..
En sak jag funderade över - det var ju i någon tidigare lek där man pratade om spelsättet att när det finns en ond utanför lyan så lägger den rösten på samma person som den första ulven röstat på..Nu vet vi ju bara om ulven fio, men jag fick den tanken i skallen när jag kollade på rösterna..