Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite snabbt innan jag måste stressa iväg till jobbet. Ja, jag funderade över fio igår. Jag tyckte inte att jag hade tillräckligt mycket att gå på eftersom hon fått ett antal röster när jag väl skulle rösta. För mig kunde fio vara vilket som med sitt beteende igår. Jag tror ingen (god, om nu inte alla var goda) var säker på fios ondhet när dom röstade. Och jag hatar att vara med och rösta ut oskyldiga goda i första lynch. Jag gjorde precis samma med dig i förra leken.
ok
då förstår jag hur du resonerade:)
och jag kommer ihåg det från förra leken med nu när du nämner det

Jag vet inte riktigt hur man brukar resonera kring sior, men jag utgår från att Storbonden och byfånen vill sia så tidigt som möjligt? I så fall:
  • Storbonden siar
  • Byfånen siar
  • Spionen ser och känner till ytterligare två roller
Har jag gjort någon tankevurpa så långt? Vad kan mer ha hänt inatt?

Exakt vad som ingår i spioninfon kan variera från lek till lek så det är svårt att svara på vad spionen kan tänkas veta. Vanligtvis ingår dock inte resultatet av sior i spioninfon. Storbonden tror jag har siat då den har flera sior, byfånen är mer osäkert det beror på hur den som har rollen tänker.

Plockar lite tankar hipp som happ när jag får korta stunder över idag.

Jag tror inte alls det är omöjligt att Paddington sitter i lyan. Ett perfekt alibi att vara med och rösta ut den onda som från början var orsak till att Paddington började granskas som potentiell ulv.
denna tanken har slagit mig med!

Fast spionen borde väl se om ficktjuven stulit någons förmåga? Och vem ängeln beskyddat?

Ja det borde den se, men det betyder inte att den kan räkna ut någons roll, den kanske kan det men det är långt i från säkert.

Tex. så vet jag inte exakt hur infot kring tjuvandet ser ut,Om spionen bara får veta från vem som det snattas eller enbart vilken förmåga?(finner det osannolikt att den skulle få veta båda) När det gäller ängeln så kan spionen se vem som ängeln skyddat och om det är samma som ulvarna valt men det betyder ju inte att den vet rollen på personen(många änglar skyddar sig själv första natten men det är ju inte säkert den gör det).

Sammanfattningvis så får spionen en massa info som kan vara användbar men vi kan inte utgå från att den vet något säkert. Spioninfo är svår att tolka.

denna tanken har slagit mig med!

(Jag sitter med telefon, men menar även Klaras inlägg)

Men offrar ulvar varandra hej vilt? Att det görs i känsliga lägen kan jag förstå, men i en första lynch? Å andra sidan så förvånade det mig att fio drog till sig uppmärksamhet på det sättet när hon de facto var ond. Det kanske tyder på att även Paddi (och GA?) har något fuffens för sig.

Äsch, jag borde kanske släppa det här med BM-valet. Vet inte om det säger så mycket om vem som är god eller ond ändå, känns som de flesta röstade utifrån tidigare lekar.

Ska kika närmare på lynchröstandet igår, det säger kanske mer.

Jag börjar fundera lite på kopplingen mellan q4e och Lobelia. Q4 slår mig som väldigt snabb att rusa till Lobelias försvar. Min, väldigt svaga, röst på Lobelia föranleder att jag får misstankar på mig från q. Fine, jag förstår att jag blir granskad. Men det är en hel del stora ord om Lobelia, som jag inte tycker utmärkt sig mer än någon annan.

Sedan när glömmerallt börjar ifrågasätta varför Lobelia blandar in extraröster i borgmästarrollen (samma sak som jag baserade min röst på) kommer q än en gång till Lobelias försvar, om än jag tror q missuppfattat något eftersom hon blandar äpplen och päron hej vilt.

Jag kastade väl inte direkt misstankar på dig?
jag skrev ungefär lika om Lobelia i min sammanställning innan DL, så ett försvar tycker jag inte att det är?
Jag ville bara vända och vrida lite på möjliga scenarion eftersom du blev BM och då blev det intressant att du la en sådan udda röst
Jag såg hur du förklarade den och kan köpa den, men just då visste jag inte hur du resonerade?
Jag nojjar ju lite för att vi har en på onda sidan som BM, och då tyckte jag nog att det var berättigat att fundera över din röstning faktiskt och ville ju få en reaktion så man skulle kunna utröna mer.
Jag är inte alls säker på Lobelias roll, hade dåligt med tid igår så hon är på inget sätt genomgången av mig ( det är det ingen som är)
Jag funderade tom i de banorna om uddarösten skulle kunna vara en alibiröst om det senare skulle visa sig att du är ond?

Men offrar ulvar varandra hej vilt? Att det görs i känsliga lägen kan jag förstå, men i en första lynch? Å andra sidan så förvånade det mig att fio drog till sig uppmärksamhet på det sättet när hon de facto var ond. Det kanske tyder på att även Paddi (och GA?) har något fuffens för sig.

Nej ulvarna brukar inte offra varandra hej vilt, ibland gör ulvarna inte riktigt som de brukar:p så därför går det inte att vara säker.

Ulvarna drar ju till sig uppmärksamhet av misstag ibland så det behöver ju inte varit med flit.

Äsch, jag borde kanske släppa det här med BM-valet. Vet inte om det säger så mycket om vem som är god eller ond ändå, känns som de flesta röstade utifrån tidigare lekar.

Ska kika närmare på lynchröstandet igår, det säger kanske mer.

Jag tror lynchröstandet säger mer men det är bra att titta på BM-valet också så jag tycker du gör rätt som kikar på båda delar. :)

Intressant poäng med tanke på förra leken när hon var snabb att försvara mig, frågan är dock om hon skulle göra om samma misstag igen så snabbt med tanke på att hon åkte direkt pga det då? Dock värt att notera.
Ok nu förstår jag ju varför du kommer med en sån fundering:p
Men nej jag skulle inte göra om samma misstag en gång till, om jag nu satt i lyan (vilket jag inte gör)

ja du :idea:
Hur ulvar gör är det ingen som riktigt kan veta
Ibland gör de precis det man inte förväntar sig bara för att bli godförklarade på köpet
så man får hålla alla dörrar öppna

Jag förstår att du i första DL inte ville att din utslagsröst skulle rösta ut någon som du inte var säker på. Jag tyckte också att fio kunde vara vad som igår, det är ju lätt att uppfattas som skum när man är ny. Nu var det ju tur att hon ändå blev lynchad när hon var ond.

Hur tänker du kring Lobelia idag? Såg i din motivering att det var halmstrån igår, men är nyfiken.

Jag vet inte var jag har Lobelia idag. Jag har alltid lite svårt att avläsa henne då jag ofta tycker hon är lite vass i tonen. Det säger ju inget om hennes roll.

Undrar om ulvarna försökte käka ängeln som skyddade sig själv eller om det blev BM som valdes och ängeln skyddade denne? Fast det vore väl korkat av ulvarna att försöka äta BM, känns ganska troligt att anta att hon var skyddad.

Spionen får väl se vem ulvarna valde och om ängeln då skyddade samma spelare.

Nu hänger jag tyvärr inte med riktigt. Jag förstår inte hur det är koplat till vad jag skrev eller svarde på:confused: :o. Men jag håller med i det du skriver här(tror jag gag är inte säker på hur du menar).

Jag tror att vi kan enas om att vi nog antaligen är överens ;)

Typ allt är möjligt, men det finns mer eller mindre sannolika scenarier

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 132
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 921
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 549
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?