Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående fio så tror jag inte att det har så mycket med speltaktik att göra som att hon inte trodde att teorin dög (jag tycker också att den gjorde det)
Att hon valde att nominera Paddington när du och Paddi hade varsin nominering redan ser jag inte heller som konstigt egentligen. Med tanke på att du var ond förra leken, så kan man tänka att valet därför var enkelt.
Med det sagt så har jag ingen aning om fios roll, hon kan ju trots allt vara ond, men jag tycker inte att hennes handlingar hittills nödvändigtvis tyder på det.

Jag reagerar, liksom du, på Lilltess och Habinas "lätta" röster...

Eftersom tiden börjar dra iväg nu och jag inte vill riskera att missa DL mitt i allt funderande så väljer jag att rösta nu.

Blacksmithfarm röstar på Habina

För att jag tror att hon såg en chans att rösta på en god. Lilltess har dessutom fått en BM-nominering från Habina - vill hon kanske ställa sig in hos en god här??

Jag lyfter det här inlägget från BSF igen. Jag tycker det är ännu mer intressant nu när vi vet att Fio var ond. BSF försöker lite avskriva misstankarna mot Fio. Försvar av en ulvkollega?

Funderar också vidare runt Koppen och hennes resonemang att lyan skulle veta vilken sida hon var på. Var det en ärlig miss att det finns onda utanför lyan och att det därmed är omöjligt för lyan att veta det om hon faktiskt inte sitter i lyan eller en felsägning?

här finns det nog ett och annat att begrunda känner jag!
Jag och thoora var snabba att lägga röster
Jag hade ett biobesök och thoora var inte frisk
jag tycker nog att det är ganska intressant
med de två hetaste kandidaternas BM röster och till lynchen
Klara röstar på Lobelia, en helt uddaröst
utan att nån egentligen kommit med några som helst teorier/ funderingar kring Lobelia innan.
Tvärtom tycker jag att Lobelia
är en av de jag känt varit väldigt med
och verkat vilja kolla in läget
och försöka få en ärlig uppfattning om de som är med
hom nominerar även med en uddaröst på snurrfian?
så 2 uddaröster i de två val vi har första dagen känns.... lite konstigt?

Habina lägger en andra röst på fio ( som var ulv)
och det ser ju lovande ut :up:
men ( alltid detta men) så svårt att ändå förstå vad man ska lita på
men även hon nominerar till BM med en uddaröst, så tvekar ändå lite hur hon tänkte?
hoppas få mer svar allteftersom leken pågår...

Den tredje som är misstänkt idag ( även av mig) är glömmerallt
och jag hoppas hon kommer in och förklarar lite mer av hur hon tänkte då vi var många som misstänkte henne idag, och just det ser jag inget misstänkt i faktiskt.
det vore bra att höra mer av dig ! @@glömmerallt

ändrade en rad som jag såg kom lite fel i förra inlägget
så kan det gå när man läser ,svarar och funderar i många fönster samtidigt...
så här var det iaf menat...

@glömmerallt
Byfåne
– har en sia, och den lyckas! Byfånen för alltså ange ytterligare ett alternativ, om förstahandsvalet råkar dö den natten. Meddelar LL innan nattDL den natten hen vill sia. Har även en extra röst vid ett tillfälle, pm:as till LL innan dagDL.
vad jag kunde hitta i rollbeskrivningarna.
kanske inte så troligt att den använder den i första DL, men möjligheten finns ju
ffa om personen själv skulle vara upplagd för lynch ( inte alls trolig denna gången iofs)

Jag börjar fundera lite på kopplingen mellan q4e och Lobelia. Q4 slår mig som väldigt snabb att rusa till Lobelias försvar. Min, väldigt svaga, röst på Lobelia föranleder att jag får misstankar på mig från q. Fine, jag förstår att jag blir granskad. Men det är en hel del stora ord om Lobelia, som jag inte tycker utmärkt sig mer än någon annan.

Sedan när glömmerallt börjar ifrågasätta varför Lobelia blandar in extraröster i borgmästarrollen (samma sak som jag baserade min röst på) kommer q än en gång till Lobelias försvar, om än jag tror q missuppfattat något eftersom hon blandar äpplen och päron hej vilt.

Det är intressant denna reflektion. Det är en reaktion på att jag ansåg att man inte kunde friskriva FiaM

Sen kommer detta - hur ska du ha det?

Jag ska ha det precis som jag har skrivit. Dvs Jag tycker inte det är jämförbart som du skrev och jag tycker inte FiaM bör godförklaras. Jag förstår inte riktigt vad du tycker är otydligt?

Jag börjar fundera lite på kopplingen mellan q4e och Lobelia. Q4 slår mig som väldigt snabb att rusa till Lobelias försvar. Min, väldigt svaga, röst på Lobelia föranleder att jag får misstankar på mig från q. Fine, jag förstår att jag blir granskad. Men det är en hel del stora ord om Lobelia, som jag inte tycker utmärkt sig mer än någon annan.

Sedan när glömmerallt börjar ifrågasätta varför Lobelia blandar in extraröster i borgmästarrollen (samma sak som jag baserade min röst på) kommer q än en gång till Lobelias försvar, om än jag tror q missuppfattat något eftersom hon blandar äpplen och päron hej vilt.

Intressant poäng med tanke på förra leken när hon var snabb att försvara mig, frågan är dock om hon skulle göra om samma misstag igen så snabbt med tanke på att hon åkte direkt pga det då? Dock värt att notera.

Jag

Jag hade påbörjat inlägget och då hade bara du röstat. När jag var i stort sett klar så kom Habinas röst och då la jag bara till henne i texten men jag valde att inte byta person att rösta på.

Nu i efterhand när vi vet att fio var ulv så känns din första röst som något som talar för att du inte är ond. Jag tror inte att lyan lägger en första röst på en kollega.

Hm det här skaver lite för mig, det är väl rätt vanligt att ulvar lägger udda röster på någon annan ulv första lynchen?

Just lilltess röst kan jag också tycka talar till hennes fördel. Men jag håller inte med dig om ditt generella resonemang. Det känns mer som ett "maskerat försvar" av övriga som la förstaröster. Men det är mer en notering jag gör för fortsättningen. Säger ju inte så mycket om din roll nu.

Intressant poäng med tanke på förra leken när hon var snabb att försvara mig, frågan är dock om hon skulle göra om samma misstag igen så snabbt med tanke på att hon åkte direkt pga det då? Dock värt att notera.

Jo, jag drog för mig själv parallellen med förra leken (avskyr egentligen att leka på jobbet när man bara har ett par minuter att hinna in och läsa lite och snabbt försöka formulera en tanke, jag tappar ofta saker som jag tror jag skrivit men som jag uppenbarligen bara tänkt, men funderar precis som du på om hon skulle göra samma misstag två gånger på raken. Å andra sidan, i lekens hetta kan allt hända om man blir för ivrig.

Tänkte komma med lite tankar och funderingar jag har efter gårdagens DL.

Har kikat och reagerat på LenaH och tycker hon beter sig skumt!

Fio nominerar LenaH till BM
I inlägg #288 (tror jag det var) får fio ett försvar av LenaH. Fö ett försvar jag inte köper alls.
I inlägg #57 skriver hon till Cirkus (har nämnt detta tidigare) att hon glömmer aaaaldrig att cirkus röstade ut henne i förra leken. Detta inlägg har fått likes av bla Snurrfian och fio.

I inlägg #376 skriver hon att hon släpper paddi iom hennes röst på fio. Hon tycker inte heller FiaM borde sitta i lyan. Är det ett försök att "godförklara" ondingar? Och varför nämner hon inte mig som ju röstade på fio?

Och så DL1:
Fio röstar på mig
LenaH röstar på paddi som röstar på fio.

Kommer hålla ögonen på LenaH under dagen. Det är nåt som inte stämmer. Och jag vill tro att LenaH spelar hyfsat rutinerat och gör inte så många misstag.
Är hon ond eller osäker god? Nja känns som det förstnämnda
Jag har visserligen avhandlat detta med @Lobelia men du får gärna peka på var försvaret ligger?
Nu är ju inte @fio speciellt lydig vet ju jag som spelade tvilling med henne i förra leken så det går att vrida det ett varv till och då når man en ulv som skenar iväg lite. :p

Samtidigt är det svårt med nya spelare och jag vill egentligen inte dra några slutsatser alls ännu.

Inlägg 57 är ett uppenbart skämt och jag förutsätter att de som gillat det snappat upp det också.

Jag nämner inte dig därför att jag
A) tror inte du sitter i lyan ändå
B) din röst var en så uppenbar hämndröst och
C) den las i ett skede att den inte säger så mycket om din roll.

Hm det här skaver lite för mig, det är väl rätt vanligt att ulvar lägger udda röster på någon annan ulv första lynchen?

Ja det är det. Men i detta fall så tror jag inte det av flera skäl. Ett är att fio stack ut så mycket att det var ganska lätt att lägga rösten där så att en god gör det känns inte konstigt, jag reagerade ju själv och valde att inte lägga rösten där just för att det kändes *för* lätt och jag var precis som flera andra rädd att fio var en god som gjort bort sig lite och på så vis blev ett lätt offer. Dels så tror jag att vi alla ändå försöker vara lite, lite bussigare mot nya spelare.

Ja det är det. Men i detta fall så tror jag inte det av flera skäl. Ett är att fio stack ut så mycket att det var ganska lätt att lägga rösten där så att en god gör det känns inte konstigt, jag reagerade ju själv och valde att inte lägga rösten där just för att det kändes *för* lätt och jag var precis som flera andra rädd att fio var en god som gjort bort sig lite och på så vis blev ett lätt offer. Dels så tror jag att vi alla ändå försöker vara lite, lite bussigare mot nya spelare.

Nu hänger jag tyvärr inte med riktigt. Jag förstår inte hur det är koplat till vad jag skrev eller svarde på:confused: :o. Men jag håller med i det du skriver här(tror jag gag är inte säker på hur du menar).

bollen__ har än så länge inte kommit med så mycket egna tankar. När jag tittar på hennes inlägg än så länge så är det mycket röstlistor och övriga kommentarer. Vill gärna se mer.

Blacksmithfarm
kommer med en vettig förklaring till varför fio, som vi nu vet var ond, bytte nominering till BM. I det läget skulle det vara lätt att sätta Blacksmithfarm åt det onda hållet och tolka det hon skriver som ett försvar av fio. Kommer senare med bra funderingar kring utfallet av DL1.

quarter4ever
leder inläggstoppen, trots att hon var iväg på bio igår. Här känns det som att jag inte har så mycket att gå på än. Hon röstade tidigt och av de inlägg som hon skrev efter DL1 hittar jag inte mycket att gå på. Kommer att titta mer på den här spelaren senare.

Paddington
, jag hittar inget som jag reagerar på när jag läser hennes inlägg. Var med och röstade ut fio och visst det betyder inte per automatik att hon är god men det betyder inte heller att hon är ond.

cirkus
har inte heller skrivit något som jag reagerar på än, håller snarare med om mycket av det hon skriver. Tyvärr var det så även i förra leken så det säger inte så mycket än…

Habina
fick min nominering till BM, vilket inte säger ett dugg om vilken sida hon är på.

LenaH
lottade enligt egen uppgift mellan Paddington och glömmerallt till DL1, tja det är ju också ett sätt… Jag tycker att hon kommer igång med bra tankar och funderingar efter DL1 men hittar inget som jag tycker talar för vilka hon håller på.

Snurrfian
har inte skrivit något som sticker ut. Funderar lite kring glömmerallt när det visar sig att fio var ond.

Koppen
tycker jag än så länge har kommit med riktigt bra inlägg. Hon gör verkligen ett försök att föra leken framåt och det uppskattas! :up:

Lobelia
är inne och kommenterar lite utan att ha läst igenom varken lek (koll på nomineringar till BM) eller rollbeskrivningar (BM) ordentligt. Det här betyder inte att hon är ond men det skulle även kunna vara ett sätt att försöka förvirra goda, å andra sidan kan det lika gärna vara en god som försöker förvirra de onda. Eller så var det bara tidsbrist eller något annat.

Mirtai
verkar vända och vrida på det som skrivits så här långt. Funderar lite kring glömmerallt, fio och Paddington och tar senare även upp lite funderingar kring Blacksmithfarm. Jag tänker inte lägga någon värdering kring det här mer än att jag själv kommer att titta lite närmare på de här spelarna. Vågar i dagsläget inte säga något om Mirtai heller men hon är en av dem som verkar leta onda.

thoora
är en helt ny bekantskap (välkommen hit!) Svårt att säga något i dagsläget, vill se mer :)

glömmerallt
började med att tidigt nominera Paddington som BM, det var ärligt talat inget jag reagerade på då jag har för mig att hon gjorde något liknande i förra leken för att få igång leken. Jag är medveten om att hon var ond i förra leken men jag uppskattar ändå tanken och tycker att den i sig inte säger något om var hon står. glömmerallt är en deltagare som jag tycker ofta kommer med bra inlägg så jag kommer att avvakta innan jag sätter henne åt något håll.

Klara
är ännu en som jag tycker kommer med bra tankar så här långt. Håller med henne om att det är lite svårt med förra lekens snabba vändningar i bakhuvudet, kommer den som har flest röster att åka eller blir det någon annan? Hennes funderingar kring Lobelia och quater4ever är definitivt något som jag ska kolla närmare på.
Blev vald till BM, frågan är om det kan säga något om vilken sida hon tillhör?

Lilltess
är ännu en som inte har skrivit något jag reagerar på. Verkar se potentiella onda överallt.

Inser att det här inte säger så mycket egentligen men jag är rädd för att jag kommer att få tidsbrist ikväll och då är det skönt att åtminstone ha skrivit någon kommentar om er andra. Hur jag ska hitta någon at rösta på i dagsläget vet jag inte men det får bli kvällens bekymmer. :meh:

Uppdatering

De två Efrafra-soldaterna smyger sig fram i gräset upp på kullen mot Watership Down. Om de kan smyga sig in i en av hålorna när inkräktarna sover borde de hinna döda någon och smita iväg innan förrädaren Kronan eller den otäcka fågeln dyker upp.
Men vänta nu! Det sitter ju någon på vakt utanför ingången. Efrafanerna trycker sina lång öron tätt längs med kroppen och ligger så stilla de kan. Som tur är blåser brisen deras doft bort från den vakande kaninen. När de ser att hans uppmärksamhet brister och han kliar sig bakom öronen vänder de snabbt om för att ta sig tillbaka till Efrafra och inhämta nya order från Generalen. Det kommer uppenbarligen inte bli lika lätt att jaga bort inkräktarna som de trott.

Ingen blir käkad!

DagDL 21.30

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar