Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
ok jag har nog missat det
( dessutom trodde jag att det som står i andra trådar inte är relevant för leken sas?)
Relevant och relevant, det går inte att bortse från RL helt. Lena vet att jag vet att fio och hon är vänner och vi håler ofta reda på folks RL om de inte kan vara aktiva etc.

Det är alltid trevligt att få ut en ulv i första försöket. Det ger lite att ta på när man tittar på röstningen.

En snabbis är att jag har svårt att se FiaM som ond i och med sista rösten på fio, däremot är skaver Paddis röst en aning, är det en räddningsröst, att fio först halvt pekade ut Paddis som ond genom sin tidiga andraröst i nominerinegn. Det tål att tänka på åtminstone.

Hur ser du på röständringen sen? Jag funderar på om det bekräftar din misstanke.

Sen tycker jag nog inte att man kan friskriva FiaM bara för att hon la sista rösten på fio. Lika lite som man kan bestämt säga att sista rösten på en god måste komma från en ond.

här finns det nog ett och annat att begrunda känner jag!
Jag och thoora var snabba att lägga röster
Jag hade ett biobesök och thoora var inte frisk
jag tycker nog att det är ganska intressant
med de två hetaste kandidaternas BM röster och till lynchen
Klara röstar på Lobelia, en helt uddaröst
utan att nån egentligen kommit med några som helst teorier/ funderingar kring Lobelia innan.
Tvärtom tycker jag att Lobelia
är en av de jag känt varit väldigt med
och verkat vilja kolla in läget
och försöka få en ärlig uppfattning om de som är med
hom nominerar även med en uddaröst på snurrfian?
så 2 uddaröster i de två val vi har första dagen känns.... lite konstigt?

Habina lägger en andra röst på fio ( som var ulv)
och det ser ju lovande ut :up:
men ( alltid detta men) så svårt att ändå förstå vad man ska lita på
men även hon nominerar till BM med en uddaröst, så tvekar ändå lite hur hon tänkte?
hoppas få mer svar allteftersom leken pågår...

Den tredje som är misstänkt idag ( även av mig) är glömmerallt
och jag hoppas hon kommer in och förklarar lite mer av hur hon tänkte då vi var många som misstänkte henne idag, och just det ser jag inget misstänkt i faktiskt.
det vore bra att höra mer av dig ! @@glömmerallt

ändrade en rad som jag såg kom lite fel i förra inlägget
så kan det gå när man läser ,svarar och funderar i många fönster samtidigt...
så här var det iaf menat...

Jag tycker inte det är ett osannolikt scenario. Det är ju att bädda för ett alibi.
Ja men varför? När @Paddington la sin röst så var det inte alls säkert att fio skulle åka och att då offra henne har jag svårt att tänka mig att hon skulle gå med på! :p
Visst kan du ha en poäng men jag håller det inte för sannolikt.

ok jag har nog missat det
( dessutom trodde jag att det som står i andra trådar inte är relevant för leken sas?)
Anmälningstråden är väl i allra högsta grad relevant, många skriver ju redan där om de är taggade/har dåligt med tid osv. Det finns heller ingen i leken som inte skrivit i anmälningstråden.

För övrigt är jag människa i första hand och ulvlekare i andra. :)

Anmälningstråden är väl i allra högsta grad relevant, många skriver ju redan där om de är taggade/har dåligt med tid osv. Det finns heller ingen i leken som inte skrivit i anmälningstråden.

För övrigt är jag människa i första hand och ulvlekare i andra. :)
Jadå hänger med på det du säger, har ju själv skrivit i anmälningstråden att jag hade väldigt dåligt med tid under lö+sö pga att jag var clinicansvarig i helgen
men trodde inte man fick hänvisa till andra trådar i leken ?
( så bara därför jag poängterade det)

Jadå hänger med på det du säger, har ju själv skrivit i anmälningstråden att jag hade väldigt dåligt med tid under lö+sö pga att jag var clinicansvarig i helgen
Men jag hänvisar ju inte direkt till den, jag skriver hur jag uppfattat det och hänvisar möjligen till att informationen var allmän.

Nu orkar jag inte med fler hårklyverier.

Ber om ursäkt för att jag missade röstningen, men ni klarade ju av röstningen fint utan mig. Har skummat vad som hänt ska försöka gå igenom lite nogrannare och komma med reflektioner.

Ska tänka på att säkerhetsrösta i fortsättningen @Niyama , hade inte räknatmed att komma upp så sentt.

Just när det gäller att någon har medelat att de kan ha dåligt med trid tror jag det generellt är helt ok att hänvisa till anmälningstråden. Regeln finns ju främst för att man inte ska använda annat än det som skrivs i lektråden för att bygga teorier.

Exempelvis så ör det inte okej att rösta på någon med hänvisning tillnågot som skrivits utanför tråden men om någon mer allmänt undrar var någon är, och någon påpekar att personen i anmälningstråden skrivit att den skulle varafrånvarande så tror jag det är hlet okej. :)

@Niyama kanske dock renonerar annorlunda? :)

Just när det gäller att någon har medelat att de kan ha dåligt med trid tror jag det generellt är helt ok att hänvisa till anmälningstråden. Regeln finns ju främst för att man inte ska använda annat än det som skrivs i lektråden för att bygga teorier.

Exempelvis så ör det inte okej att rösta på någon med hänvisning tillnågot som skrivits utanför tråden men om någon mer allmänt undrar var någon är, och någon påpekar att personen i anmälningstråden skrivit att den skulle varafrånvarande så tror jag det är hlet okej. :)

@Niyama kanske dock renonerar annorlunda? :)
okidoki hänger med på detta också
var bara så inne på att det var big no-no
att alls referera till andra trådar utom denna
för någon som helst info

men som du beskriver det låter det absolut vettigt!

Du kan bara ändra din röst, de som eventuellt påverkats av dig tar egna beslut. Du fick omedelbart en efterföljare som troligen väntat och /eller gjort ett annat val. Även de som väljer att rösta på andra kan ha din motivering och vad du baserar ditt val på i bakhuvudet vis röstning. Ju tidigare man röstar dess mer har man chans att påverka.

Så nej det är inte bara att ändra för att ta tillbaks rösten och alla effekter av den.

Fast det är ju inte såå troligt att goda röstar på någon som beter sig skumt?

Tanken med att rösta tidigt var ju att få igång leken så att rösten ger effekter anser jag vara bra även om den skulle råka vara fel. Dessutom blir den som blir BM extra granskad(både i tråden och den blir ofta siad osv.) så jag ser det inte som någon katastrof om det skulle bli fel. :)

@glömmerallt
Byfåne
– har en sia, och den lyckas! Byfånen för alltså ange ytterligare ett alternativ, om förstahandsvalet råkar dö den natten. Meddelar LL innan nattDL den natten hen vill sia. Har även en extra röst vid ett tillfälle, pm:as till LL innan dagDL.
vad jag kunde hitta i rollbeskrivningarna.
kanske inte så troligt att den använder den i första DL, men möjligheten finns ju
ffa om personen själv skulle vara upplagd för lynch ( inte alls trolig denna gången iofs)

Skum? Vad ska jag gå på då? Hade valt Gabbi för att hon var sjukt duktig men hon är ju inte ens med.

Varför är inte din röst skum då? Du valde ju oxå Paddington.

Nu vet jag att du åkt men om du fortfarande läser och undrar var så var det skumma lite din brist på motivering därför jag fråga om det. :)

Och du var ju skumså jag hade ju lite rätt där;)

@glömmerallt
Byfåne
– har en sia, och den lyckas! Byfånen för alltså ange ytterligare ett alternativ, om förstahandsvalet råkar dö den natten. Meddelar LL innan nattDL den natten hen vill sia. Har även en extra röst vid ett tillfälle, pm:as till LL innan dagDL.
vad jag kunde hitta i rollbeskrivningarna.
kanske inte så troligt att den använder den i första DL, men möjligheten finns ju
ffa om personen själv skulle vara upplagd för lynch ( inte alls trolig denna gången iofs)

Ja det finns en röstfifflare också tror jag om vi pratar extraröster generellt?

Jag uppfattade dock @Lobelia som att hon syftade på BM rollen.

Tycker för övrigt precis som någon/några redan varit inne på att @FiaM inte borde vara ulv(för mig blir det ju dock lättare än för övriga att dra den slutsatsen då jag vet min roll). Dock kan hon ju vara ficktjuv som trodde fio var god men hon är ändå den jag misstänker minst för tillfället.

Hur ser du på röständringen sen? Jag funderar på om det bekräftar din misstanke.

Sen tycker jag nog inte att man kan friskriva FiaM bara för att hon la sista rösten på fio. Lika lite som man kan bestämt säga att sista rösten på en god måste komma från en ond.

Den raden jag markerat lila håller jag inte alls med om. Jag tycker det är jättestor skilllnad och inte jämförbart. Att goda röstar fel är vanligt både när det gäller tidiga och sena röster.

Men att en ulv lägger en avgörande röst på en annan ulv är ovanligt,( dock inte omöjligt), åtminstonde i första röstningen.

samtidigt får det mig att fundera på ditt val
trots allt?
en udda röst som (troligen) inte skulle leda nånstans?
Hade kanske hoppats på att en (god) BM
( som det såg ut att valet gick emot)
vågat visa lite mer vart den stod
Nåja
jag har inte haft tid
att nagelfara tråden
vilket jag känner att jag behöver
men något jag ändå la märke till!
( det kommer säkert mera!)

Lite snabbt innan jag måste stressa iväg till jobbet. Ja, jag funderade över fio igår. Jag tyckte inte att jag hade tillräckligt mycket att gå på eftersom hon fått ett antal röster när jag väl skulle rösta. För mig kunde fio vara vilket som med sitt beteende igår. Jag tror ingen (god, om nu inte alla var goda) var säker på fios ondhet när dom röstade. Och jag hatar att vara med och rösta ut oskyldiga goda i första lynch. Jag gjorde precis samma med dig i förra leken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar