Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är alltid trevligt att få ut en ulv i första försöket. Det ger lite att ta på när man tittar på röstningen.

En snabbis är att jag har svårt att se FiaM som ond i och med sista rösten på fio, däremot är skaver Paddis röst en aning, är det en räddningsröst, att fio först halvt pekade ut Paddis som ond genom sin tidiga andraröst i nominerinegn. Det tål att tänka på åtminstone.
Jag får rätta mig själv här, FiaM i lyan borde det vara. Ond utanför lyan har dålig koll.

Jag tycker jag var tydlig med att jag var osäker på henne? Jag bemötte däremot cirkus' inlägg med att fio kunde vara en skenande nybörjarulv.
För att ha ryggen fri om fio skulle åka?

Nej jag tror inte något bestämt men i mina ögon försvade du fio och sedan förnekar du det nästan...

Nej tills vidare är du neutral i mina ögon, men jag tänker inte släppa dig på ett tag.

Fio, Mirtai och thoora röstade på mig. Nu lär jag kika vidare på thoora och Mirtai lite extra.
Natti natti allihop. days väntar :love:

För att ha ryggen fri om fio skulle åka?

Nej jag tror inte något bestämt men i mina ögon försvade du fio och sedan förnekar du det nästan...

Nej tills vidare är du neutral i mina ögon, men jag tänker inte släppa dig på ett tag.
Nu är ju inte @fio speciellt lydig vet ju jag som spelade tvilling med henne i förra leken så det går att vrida det ett varv till och då når man en ulv som skenar iväg lite. :p

Samtidigt är det svårt med nya spelare och jag vill egentligen inte dra några slutsatser alls ännu.
Kallar du detta försvar?

Sen kan jag villigt erkänna att jag inte ville att fio skulle vara ulv för:
1) Vi är kompisar
2) Hon är ny och var extremt leksugen
3) Hon hade ju aviserat semester senare i veckan och kunna gå all in
4) Ja, vi var tvillingar i förra leken, det har en tendens att sitta kvar litegrann

Kallar du detta försvar?

1) Vi är kompisar
4) Ja, vi var tvillingar i förra leken, det har en tendens att sitta kvar litegrann
många av dessa saker har inte kommit fram i lektråden
att senaste leken hänger i det vet vi ju alla som lekt iaf minst 3-4 lekar........

Har inte hängt med alls.. som sagt kolikhäst ikväll så inte läst en rad mer än jag blev lynchad typ .. ska försöka läsa ikapp inatt mellan jobb och hästkoll

Men Hejjjja onda!! Eller var det så man inte fick skriva :confused::confused:

Har lärt mig att man måste skriva kursivt och i färg iallafall ;) over and out!

många av dessa saker har inte kommit fram i lektråden
att senaste leken hänger i det vet vi ju alla som lekt iaf minst 3-4 lekar........
Punkt 2 och 3 har hon skrivit i anmälningstråden. Punkt 1 trodde jag att de flesta kände till, om inte annat skrevs det ut i förra leken och just @Lobelia vet det iom att hon var LL i förra leken. :)

Kallar du detta försvar?

1) Vi är kompisar
Ja, jag upplevde det som ett försvar, ingen stor grej men som du skrev att du ville hjälpa en kompis. Ingen stor grej för mig.

Reaktionen när jag påpekade det får mig däremot att fundera, du brukar inte ta i så mycket.

Har inte hängt med alls.. som sagt kolikhäst ikväll så inte läst en rad mer än jag blev lynchad typ .. ska försöka läsa ikapp inatt mellan jobb och hästkoll

Men Hejjjja onda!! Eller var det så man inte fick skriva :confused::confused:

Har lärt mig att man måste skriva kursivt och i färg iallafall ;) over and out!
Nej, man får inte skriva heja med fyra J. Mvh språkpolis.

Ja, jag upplevde det som ett försvar, ingen stor grej men som du skrev att du ville hjälpa en kompis. Ingen stor grej för mig.

Reaktionen när jag påpekade det får mig däremot att fundera, du brukar inte ta i så mycket.
Nja, jag tycker inte att jag när jag vrider @cirkus resonemang ett varv till och då når en ulv är ett försvar och det störde mig lite. :)

Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen__
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara
20:14 Lobelia nominerar Habina

'DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 Cirkus röstar på lilltess
21.06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21.08 Koppen röstar på fio
21.19 LenaH röstar på Paddington
21.21 Klara röstar på Lobelia
21.22 Lobelia röstar på Glömmerallt
21.24 Paddington röstar på Fio
21.27 Mirtai röstar på Koppen
21.27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.28 FiaM röstar på fio
21.29 bollen__ röstar på glömmerallt

Koppen: 3
glömmerallt: 4
fio: 5
lilltess: 1
Habina: 1
Lobelia: 1
Paddington: 1

här finns det nog ett och annat att begrunda känner jag!
Jag och thoora var snabba att lägga röster
Jag hade ett biobesök och thoora var inte frisk
jag tycker nog att det är ganska intressant
med de två hetaste kandidaternas BM röster och till lynchen
Klara röstar på Lobelia, en helt uddaröst
utan att nån egentligen kommit med några som helst teorier/ funderingar kring Lobelia innan.
Tvärtom tycker jag att Lobelia
är en av de jag känt varit väldigt med
och verkat vilja kolla in läget
hom nominerar även med en uddaröst på snurrfian?
så 2 uddaröster i de två val vi har första dagen känns.... lite konstigt?
och försöka få en ärlig uppfattning de som är med

Habina lägger en andra röst på fio ( som var ulv)
och det ser ju lovande ut :up:
men ( alltid detta men) så svårt att ändå förstå vad man ska lita på
men även hon nominerar till BM med en uddaröst, så tvekar ändå lite hur hon tänkte?
hoppas få mer svar allteftersom leken pågår...

Den tredje som är misstänkt idag ( även av mig) är glömmerallt
och jag hoppas hon kommer in och förklarar lite mer av hur hon tänkte då vi var många som misstänkte henne idag, och just det ser jag inget misstänkt i faktiskt.
det vore bra att höra mer av dig ! @glömmerallt

Senast ändrad:
Punkt 2 och 3 har hon skrivit i anmälningstråden. Punkt 1 trodde jag att de flesta kände till, om inte annat skrevs det ut i förra leken och just @Lobelia vet det iom att hon var LL i förra leken. :)
ok jag har nog missat det
( dessutom trodde jag att det som står i andra trådar inte är relevant för leken sas?)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar