Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att vi ska vara försiktiga med att godförklara Fram med tanke på att när hon röstar har fio 4 röster GA har tre (kanske tom två för det är inte säkert att hon sett snurrig röst som kom en minut innan). Det enda hon kunde gjort annorlunda är att lägga upp någon för lottning (eller lägga en betydelselös röst). Som ond ser det ju inte bra ut att lägga upp någon för lottning så kanske en god ryker. Eller så sitter hon på facit och vet att det kvittar om fio koppen eller GA åker för alla sitter i lyan...

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 Cirkus röstar på lilltess
21.06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21.08 Koppen röstar på fio
21.19 LenaH röstar på Paddington
21.21 Klara röstar på Lobelia

21.22 Lobelia röstar på Glömmerallt
21.24 Paddington röstar på Fio
21.27 Mirtai röstar på Koppen
21.27 Snurrfian röstar på glömmerallt

21.28 FiaM röstar på fio
21.29 bollen__ röstar på glömmerallt

Kikat lite smått på röstningen och vilken ordning rösterna kom i, och utan att blanda in motiveringar och borgmästarval så är det här lite spontana reflektioner. Har färglagt de röster som jag finner intressantast(med tanke på just tidpunterna, har som sagt inte funderat över analyserat folks teoriande än. Tar i teorierna hänsyn till att fio är ny spelare vilket jag tror kan göra andra ulvar mindre benägna att riskera att rösta ut henne redan dag 1.

De mörklila rösterna gör att jag har några åt "icke ulv" hållet(alltså god eller ficktjuv), Inte så att jag är säker på något vis men rösterna talar till deras fördel dessa är

Kopppen: Dels för hennes röst på fio men också pga fios röst på koppen.

FiaM:
Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega

Habina: Hon lägger en andraröst på fio som jag har svårt att se poängen i att de är ulvar ihop.

Å sen en som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om nämligen Paddi: Hon lägger en Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega. Dock så känns ju fios andraröst på henne som BM sådär nu när vi vet att fio var ulv.

De rosa rösterna: Här noterar jag mest att det är relativt sena uddaröster, behöver kika lite mer på dem för att få någon särsklid uppfattning.

De ljusblå rösterna: Skulle kunna vara försök att rädda fio, men behöver ju inte vara det. Noteras och kommer försöka kolla upp dessa lite mer.

Jag tror att vi ska vara försiktiga med att godförklara Fram med tanke på att när hon röstar har fio 4 röster GA har tre (kanske tom två för det är inte säkert att hon sett snurrig röst som kom en minut innan). Det enda hon kunde gjort annorlunda är att lägga upp någon för lottning (eller lägga en betydelselös röst). Som ond ser det ju inte bra ut att lägga upp någon för lottning så kanske en god ryker. Eller så sitter hon på facit och vet att det kvittar om fio koppen eller GA åker för alla sitter i lyan...

Menar du FiaM?

Jag tycker inte vi ska godförklara någon, men det tycker jag ingen gjort heller. :)

Just det såg att flera undrat hur jag tänkte när jag la en så tidig BM röst, jag har inte så mycket mer att säga om det. Jag ville få igång leken och rsultatet blev väl ganska bra anser jag, inte så mycket off-topic efter det och många som funderade kring just min röst. :)

Menar du FiaM?

Jag tycker inte vi ska godförklara någon, men det tycker jag ingen gjort heller. :)

Nä jag menade fram ;) haha ja såklart menade jag fiaM :) tycker inte Heller någon har godförklara henne utan tror det blir lätt att hon slinker undan bara för hon lade sista rösten på fio. Bara så vi hållet ögonen öppna :)

Nä jag menade fram ;) haha ja såklart menade jag fiaM :) tycker inte Heller någon har godförklara henne utan tror det blir lätt att hon slinker undan bara för hon lade sista rösten på fio. Bara så vi hållet ögonen öppna :)

Ja det håller jag med om, vi får inte glömma håll koll på henne, eller någon annan. :)

Plockar lite tankar hipp som happ när jag får korta stunder över idag.

Jag tror inte alls det är omöjligt att Paddington sitter i lyan. Ett perfekt alibi att vara med och rösta ut den onda som från början var orsak till att Paddington började granskas som potentiell ulv.

Kikat lite smått på röstningen och vilken ordning rösterna kom i, och utan att blanda in motiveringar och borgmästarval så är det här lite spontana reflektioner. Har färglagt de röster som jag finner intressantast(med tanke på just tidpunterna, har som sagt inte funderat över analyserat folks teoriande än. Tar i teorierna hänsyn till att fio är ny spelare vilket jag tror kan göra andra ulvar mindre benägna att riskera att rösta ut henne redan dag 1.

De mörklila rösterna gör att jag har några åt "icke ulv" hållet(alltså god eller ficktjuv), Inte så att jag är säker på något vis men rösterna talar till deras fördel dessa är

Kopppen: Dels för hennes röst på fio men också pga fios röst på koppen.

FiaM:
Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega

Habina: Hon lägger en andraröst på fio som jag har svårt att se poängen i att de är ulvar ihop.

Å sen en som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om nämligen Paddi: Hon lägger en Ganska avgörande röst som jag inte tror hon skulle lagt på en ulvkollega. Dock så känns ju fios andraröst på henne som BM sådär nu när vi vet att fio var ulv.

De rosa rösterna: Här noterar jag mest att det är relativt sena uddaröster, behöver kika lite mer på dem för att få någon särsklid uppfattning.

De ljusblå rösterna: Skulle kunna vara försök att rädda fio, men behöver ju inte vara det. Noteras och kommer försöka kolla upp dessa lite mer.

Jag röstade inte på Fio eftersom jag tyckte det var tråkigt att rösta ut en ny spelare i första lynchen när jag visserligen tyckte hon agerat misstänkt men det lika gärna kunde vara orutin. Vi ska inte glömma att det är Fios andra lek och i den förra hade hon mycket bra hjälp i kulisserna ;)

Dessutom tyckte jag faktiskt att Koppen hade ett konstigt resonemang och i det läget valde jag att rösta på henne istället. Nu i efterhand får jag ju vara glad att ni andra inte var lika snälla mot en ny spelare som jag var :p

Funderar också mycket på vad Fios nominering av Paddan betyder? Kan det vara så att glömmerallt och Fio satt i lyan tillsammans? Och så röstade glömmerallt på Paddan och Fio hänger på lite för nybörjarivrigt? Men vad säger det om Paddans roll?

Plockar lite tankar hipp som happ när jag får korta stunder över idag.

Jag tror inte alls det är omöjligt att Paddington sitter i lyan. Ett perfekt alibi att vara med och rösta ut den onda som från början var orsak till att Paddington började granskas som potentiell ulv.
Förutom att det knappast är ett perfekt alibi, hade det varit det hade hon blivit godförklarad direkt och inte ifrågasatt av flera inklusive dig.

Inte för att jag anser det omöjligt att Paddington sitter i lyan, det skulle i så fall förklara fios röst på henne.

Klara röstar på Lobelia, en helt uddaröst
utan att nån egentligen kommit med några som helst teorier/ funderingar kring Lobelia innan.
Tvärtom tycker jag att Lobelia
är en av de jag känt varit väldigt med
och verkat vilja kolla in läget
och försöka få en ärlig uppfattning om de som är med
hom nominerar även med en uddaröst på snurrfian?
så 2 uddaröster i de två val vi har första dagen känns.... lite konstigt?

Habina lägger en andra röst på fio ( som var ulv)
och det ser ju lovande ut :up:
men ( alltid detta men) så svårt att ändå förstå vad man ska lita på
men även hon nominerar till BM med en uddaröst, så tvekar ändå lite hur hon tänkte?
hoppas få mer svar allteftersom leken pågår...

Intressanta reflektioner. Men samtidigt vet jag inte vad det säger om @Klara. Kollar man på BM valet så stod det mellan henne och @Habina, om Klara är god så vill hon naturligtvis att en som hon vet är god blir BM dvs då lägger hon inte en röst på Habina. Är hon ond så vill hon inte att BM rollen hamnar utanför lyan och då röstar hon inte heller på Habina. Så det enda jag kan säga om Klaras avvikande röst här är att jag inte tror att hon och Habina är i lyan tillsammans. Hade de varit det så hade nog Klara inte stuckit ut med en udda röst.

Samma resonemang som för Klara ovan stämmer även in på Habina (men vise versa).

Sedan tycker jag inte man kan dra så mycket slutsatser utifrån deras röster i DL1. Habina lägger en tidig röst på fio och vet inte åt vilket håll röstningen kommer att gå, dock är det en andraröst då Lilltess röstade på fio 3minuter tidigare och som du säger så lägger Klara en passiv röst på Lobelia, vilket sticker ut lite i mina ögon.

Ok, perfekt var kanske fel ord. Inget alibi i den här leken är perfekt, alla blir granskade någon gång. Men vid en första anblick är det ändå ett bra alibi eftersom många slås av tanken att "nej, hon är nog inte ond för då borde hon inte offra en annan ond på det sättet".

Jag
@cirkus kan du berätta vad som gjorde att du lade din röst på just mig när du i ditt inlägg skriver att både jag och Habina skulle kunna vara onda?

Jag hade påbörjat inlägget och då hade bara du röstat. När jag var i stort sett klar så kom Habinas röst och då la jag bara till henne i texten men jag valde att inte byta person att rösta på.

Nu i efterhand när vi vet att fio var ulv så känns din första röst som något som talar för att du inte är ond. Jag tror inte att lyan lägger en första röst på en kollega.

Ska jag försöka mig på en gissning så var det samma typ av fegspel som jag gjorde. Har man inte en tillräckligt stark känsla för någon så vill man inte avgöra. Eller, så tänker jag och jag vet inte om @Klara också gör det men jag tolkade den rösten så.

Jag tror nog också att det kan vara så. Det kan bli en tung roll att axla när man har utslagsröst och det har ju även Klara förklarat

Okej.
Jag har inte riktigt fått koll på det känner jag. Kom väldigt många röster under tiden som jag skrev på diverse olika inlägg.
Jag får helt enkelt titta vidare på det imorgon - för nu börjar jag bli för trött :)

Just diverse gör mig frågande - var skriver man mer än i tråden? Jo, i lyan om man sitter i en sån. Fast skriver man det rakt ut sådär om man är ulv? Jag noterar i allafall

Den raden jag markerat lila håller jag inte alls med om. Jag tycker det är jättestor skilllnad och inte jämförbart. Att goda röstar fel är vanligt både när det gäller tidiga och sena röster.

Men att en ulv lägger en avgörande röst på en annan ulv är ovanligt,( dock inte omöjligt), åtminstonde i första röstningen.

Det är intressant denna reflektion. Det är en reaktion på att jag ansåg att man inte kunde friskriva FiaM

Menar du FiaM?

Sen kommer detta - hur ska du ha det?

Tänkte komma med lite tankar och funderingar jag har efter gårdagens DL.

Har kikat och reagerat på LenaH och tycker hon beter sig skumt!

Fio nominerar LenaH till BM
I inlägg #288 (tror jag det var) får fio ett försvar av LenaH. Fö ett försvar jag inte köper alls.
I inlägg #57 skriver hon till Cirkus (har nämnt detta tidigare) att hon glömmer aaaaldrig att cirkus röstade ut henne i förra leken. Detta inlägg har fått likes av bla Snurrfian och fio.

I inlägg #376 skriver hon att hon släpper paddi iom hennes röst på fio. Hon tycker inte heller FiaM borde sitta i lyan. Är det ett försök att "godförklara" ondingar? Och varför nämner hon inte mig som ju röstade på fio?

Och så DL1:
Fio röstar på mig
LenaH röstar på paddi som röstar på fio.

Kommer hålla ögonen på LenaH under dagen. Det är nåt som inte stämmer. Och jag vill tro att LenaH spelar hyfsat rutinerat och gör inte så många misstag.
Är hon ond eller osäker god? Nja känns som det förstnämnda

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar