Ja, jag antar det eller så har tjuven stulit beskyddet och ulvarna försökt käka den. Det är väl de två scenarier som finns?Duktig ängel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag antar det eller så har tjuven stulit beskyddet och ulvarna försökt käka den. Det är väl de två scenarier som finns?Duktig ängel.
Ja, jag antar det eller så har tjuven stulit beskyddet och ulvarna försökt käka den. Det är väl de två scenarier som finns?
*springer till sida 1*Jag kollade rollistan och hittade nattvakten också.
Just det, den är lite välsniglad den.Jag kollade rollistan och hittade nattvakten också.
Jag börjar fundera lite på kopplingen mellan q4e och Lobelia. Q4 slår mig som väldigt snabb att rusa till Lobelias försvar. Min, väldigt svaga, röst på Lobelia föranleder att jag får misstankar på mig från q. Fine, jag förstår att jag blir granskad. Men det är en hel del stora ord om Lobelia, som jag inte tycker utmärkt sig mer än någon annan.
Sedan när glömmerallt börjar ifrågasätta varför Lobelia blandar in extraröster i borgmästarrollen (samma sak som jag baserade min röst på) kommer q än en gång till Lobelias försvar, om än jag tror q missuppfattat något eftersom hon blandar äpplen och päron hej vilt.
Intressant poäng med tanke på förra leken när hon var snabb att försvara mig, frågan är dock om hon skulle göra om samma misstag igen så snabbt med tanke på att hon åkte direkt pga det då? Dock värt att notera.
Jo, jag drog för mig själv parallellen med förra leken (avskyr egentligen att leka på jobbet när man bara har ett par minuter att hinna in och läsa lite och snabbt försöka formulera en tanke, jag tappar ofta saker som jag tror jag skrivit men som jag uppenbarligen bara tänkt, men funderar precis som du på om hon skulle göra samma misstag två gånger på raken. Å andra sidan, i lekens hetta kan allt hända om man blir för ivrig.
Någon har varit duktig, avsiktligt eller oavsiktligt. Vi kanske funderar ut vem så småningom.
Lite snabbt innan jag måste stressa iväg till jobbet. Ja, jag funderade över fio igår. Jag tyckte inte att jag hade tillräckligt mycket att gå på eftersom hon fått ett antal röster när jag väl skulle rösta. För mig kunde fio vara vilket som med sitt beteende igår. Jag tror ingen (god, om nu inte alla var goda) var säker på fios ondhet när dom röstade. Och jag hatar att vara med och rösta ut oskyldiga goda i första lynch. Jag gjorde precis samma med dig i förra leken.
Jag vet inte riktigt hur man brukar resonera kring sior, men jag utgår från att Storbonden och byfånen vill sia så tidigt som möjligt? I så fall:
Har jag gjort någon tankevurpa så långt? Vad kan mer ha hänt inatt?
- Storbonden siar
- Byfånen siar
- Spionen ser och känner till ytterligare två roller
Du fick mig inte denna gången
Beroende på hur spioninfon ser ut så vet inte spionen svaret på siorna och inte heller vem som innehar rollen. Det brukar ex. stå "Byfånen siar Niyama". Så där känner inte spionen till rollerna direkt men kanske kan lista ut det genom vad som skrivs i tråden. Om jag fattat rätt?! @Niyama
Jag börjar fundera lite på kopplingen mellan q4e och Lobelia. Q4 slår mig som väldigt snabb att rusa till Lobelias försvar. Min, väldigt svaga, röst på Lobelia föranleder att jag får misstankar på mig från q. Fine, jag förstår att jag blir granskad. Men det är en hel del stora ord om Lobelia, som jag inte tycker utmärkt sig mer än någon annan.
Sedan när glömmerallt börjar ifrågasätta varför Lobelia blandar in extraröster i borgmästarrollen (samma sak som jag baserade min röst på) kommer q än en gång till Lobelias försvar, om än jag tror q missuppfattat något eftersom hon blandar äpplen och päron hej vilt.
@bollen__ Aha, så svaret ingår inte i sian?
Hur är det med käket, får ulvarna reda på varför det misslyckades? Och får den som var utvald till att käkas reda på det?
Många nybörjarfrågor nu, hoppas ni ursäktar.
Så, för att sammanfatta natten. Vad har hänt?
- Ulvarna har bestämt käk
- Käket misslyckades pga att den utvalde skyddats enligt tre scenarion; ängel, nattvakt eller ficktjuv
- Spionen har tagit del av det hela och bör kunna klura ut rollen hos åtminstone en deltagare