Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, jag borde kanske släppa det här med BM-valet. Vet inte om det säger så mycket om vem som är god eller ond ändå, känns som de flesta röstade utifrån tidigare lekar.

Ska kika närmare på lynchröstandet igår, det säger kanske mer.

Jag håller delvis med. Känns tveksamt hur mycket vi egentligen kan utläsa av valet av BM. Däremot ska jag försöka grotta ner mig mer i själva röstandet!

Undrar om ulvarna försökte käka ängeln som skyddade sig själv eller om det blev BM som valdes och ängeln skyddade denne? Fast det vore väl korkat av ulvarna att försöka äta BM, känns ganska troligt att anta att hon var skyddad.

Spionen får väl se vem ulvarna valde och om ängeln då skyddade samma spelare.
det finns fler möjliga scenario också och ett är att ulvarna råkade på nattvakten sedan kan ju ängeln valt att skydda någon helt annan än sig själv/BM, vilket jag ändå håller för mindre troligt

Undrar om ulvarna försökte käka ängeln som skyddade sig själv eller om det blev BM som valdes och ängeln skyddade denne? Fast det vore väl korkat av ulvarna att försöka äta BM, känns ganska troligt att anta att hon var skyddad.

Jag är inne på samma tankespår, undrar om lyan försökte äta BM och det var därför det gick som det gick. Eller också hamnade BM-posten i lyan. Eller också vill ulvarna få oss att misstänka just det... :banghead:

det finns fler möjliga scenario också och ett är att ulvarna råkade på nattvakten sedan kan ju ängeln valt att skydda någon helt annan än sig själv/BM, vilket jag ändå håller för mindre troligt

klart det finns fler alternativ men jag funderade mest runt ängel/BM. Menar ockspå att det finns en hel del att utläsa av spioninfon om den landar hos en klok person :)

klart det finns fler alternativ men jag funderade mest runt ängel/BM. Menar ockspå att det finns en hel del att utläsa av spioninfon om den landar hos en klok person :)
ja spioninfon bör ju ha kommit fram till den som ska få den, iom att ingen käkades
så vi får hoppas att det dyker upp lite mer under kvällen att gå på:)

DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 Cirkus röstar på lilltess
21.06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21.08 Koppen röstar på fio
21.19 LenaH röstar på Paddington
21.21 Klara röstar på Lobelia
21.22 Lobelia röstar på Glömmerallt
21.24 Paddington röstar på Fio
21.27 Mirtai röstar på Koppen
21.27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.28 FiaM röstar på fio
21.29 bollen__ röstar på glömmerallt

Koppen: 3
glömmerallt: 4
fio: 5
lilltess: 1
Habina: 1
Lobelia: 1
Paddington: 1

Fio röstar på Koppen. Vågar en nybörjarulv rösta på en kollega så tidigt? Dessutom lägga andra rösten på denne isåfall? Nog för att ulvarna kan göra vadsom men i mina ögon så gör det att Koppen lutar mer åt det goda hållet än det onda.

21.28 FiaM röstar på fio

Tycker det är svårt att utläsa saker ur rösterna på fio. Om ulvarna förstod att fio skulle åka så kan det ju rymmas någon/några röster från de onda där. Men det känns som att det blir så mycket spekulationer, jag tänker ex. varför skulle Lilltess om hon är ond lägga första rösten på en kollega? Det känns rimligare att hon är god men vi har ju märkt att ulvarna kan göra vad som helst. Andra och sista rösten brukar väl också bli ganska granskade, alltså borde ulvarna undvika att lägga röster där men det har ju hänt förut att de gjort det..

Igår tyckte jag att det stack ut lite att Klara valde att lägga en första (och den enda) röst på Lobelia men jag förstår absolut hur hon tänker när hon förklarat idag. Visst finns fortfarande risken att det stod mellan 2 onda och Klara inte ville lägga den avgörande rösten på en ond kollega men jag tror nog inte på det. När Klara röstade hade Koppen 2 röster och fio 3. Rösterna på GA kom senare. Tycker att det talar för att Klara är god just att hon valde att lägga sin röst där den inte var avgörande när hon både var osäker och blev BM.

Hmm, måste läsa vidare..

Fio röstar på Koppen. Vågar en nybörjarulv rösta på en kollega så tidigt? Dessutom lägga andra rösten på denne isåfall? Nog för att ulvarna kan göra vadsom men i mina ögon så gör det att Koppen lutar mer åt det goda hållet än det onda.
21.28 FiaM röstar på fio

Tycker det är svårt att utläsa saker ur rösterna på fio. Om ulvarna förstod att fio skulle åka så kan det ju rymmas någon/några röster från de onda där. Men det känns som att det blir så mycket spekulationer, jag tänker ex. varför skulle Lilltess om hon är ond lägga första rösten på en kollega? Det känns rimligare att hon är god men vi har ju märkt att ulvarna kan göra vad som helst. Andra och sista rösten brukar väl också bli ganska granskade, alltså borde ulvarna undvika att lägga röster där men det har ju hänt förut att de gjort det..

Igår tyckte jag att det stack ut lite att Klara valde att lägga en första (och den enda) röst på Lobelia men jag förstår absolut hur hon tänker när hon förklarat idag. Visst finns fortfarande risken att det stod mellan 2 onda och Klara inte ville lägga den avgörande rösten på en ond kollega men jag tror nog inte på det. När Klara röstade hade Koppen 2 röster och fio 3. Rösterna på GA kom senare. Tycker att det talar för att Klara är god just att hon valde att lägga sin röst där den inte var avgörande när hon både var osäker och blev BM.

Hmm, måste läsa vidare..

Om Klara är ond och det stod mellan 2 onda borde hon ju snarare ha lagt en utslagsröst istället för att ta en uddaröst!

Noterar också att det faktiskt inte skiljer många minuter mellan Lilltess förstaröst på fio och Habinas andraröst. Hade Habina sett att Lilltess redan röstat eller trodde hon att hon la en första röst?

@Habina kanske har svarat på det redan men du kanske kan göra det igen i så fall :)

Nu ska alla vara med:
[...]
DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:19 LenaH röstar på Paddington
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt
21:24 Paddington röstar på fio
21:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:27 Mirtai röstar på Koppen
21:28 FiaM röstar på fio
21:29 bollen_ röstar på glömmerallt

Koppen: 3
glömmerallt: 4
fio: 5
Lilltess: 1
Habina: 1
Lobelia: 1
Paddington: 1

Alltså, jag får bara inte ihop det här. Jag har så svårt att tro att ulvarna skulle offra fio i ett så okänsligt och (utifrån vad jag kan se) opressat läge. Det lämnar ju två scenarion, antingen är alla som röstade på fio goda eller också ville de rädda en viktigare ond roll. Men jag vet inte, ficktjuven känns inte så troligt att de känner till och självmordsbombaren, är den viktig att spara? Skulle det i så fall vara glömmerallt som skulle räddas?

Det är väl kanske troligare att någon ulv röstade på fio i ett tidigt skede och det sen skulle verka misstänkt att ändra. Men jag vet inte, borde inte ulvarna kunnat mobilisera sig för att rädda fio ändå? Såvida det inte var två ulvar som hade flest röster då...

Sen är ju frågan om fios röst på Koppen sätter Koppen åt det godare hållet (och därmed ger mig än mer att skämmas för gällande min något tunna motivering)? Möjligt, vi får se.

Om Klara är ond och det stod mellan 2 onda borde hon ju snarare ha lagt en utslagsröst istället för att ta en uddaröst!

Kan du förklara hur du menar? För att godförklara sig själv? Eller för att hon visste att det inte spelade någon roll vem som lynchades?

Jag kastade väl inte direkt misstankar på dig?
jag skrev ungefär lika om Lobelia i min sammanställning innan DL, så ett försvar tycker jag inte att det är?
Jag ville bara vända och vrida lite på möjliga scenarion eftersom du blev BM och då blev det intressant att du la en sådan udda röst
Jag såg hur du förklarade den och kan köpa den, men just då visste jag inte hur du resonerade?
Jag nojjar ju lite för att vi har en på onda sidan som BM, och då tyckte jag nog att det var berättigat att fundera över din röstning faktiskt och ville ju få en reaktion så man skulle kunna utröna mer.
Jag är inte alls säker på Lobelias roll, hade dåligt med tid igår så hon är på inget sätt genomgången av mig ( det är det ingen som är)
Jag funderade tom i de banorna om uddarösten skulle kunna vara en alibiröst om det senare skulle visa sig att du är ond?

Well, jag fick uppfattningen att du tyckte jag var lite skum som röstat på Lobelia som du tyckte var så vettig.

Noterar också att det faktiskt inte skiljer många minuter mellan Lilltess förstaröst på fio och Habinas andraröst. Hade Habina sett att Lilltess redan röstat eller trodde hon att hon la en första röst?

@Habina kanske har svarat på det redan men du kanske kan göra det igen i så fall :)

Jo, jag har svarat på det innan, men gör det självklart igen. :)

Jag hade inte sett hennes röst på fio när jag postade min röst. Men hade jag sett den, så hade jag ändå röstat på fio. Då hade fio bara två röster och jag trodde faktiskt inte att hon skulle åka. När hon ändå gjorde det och var ulv, så blev det ännu bättre. :)

Har precis gjort klart stallet för dagen, så skall sätta mig och gå igenom leken strax. Har styrelsemöte ikväll och även om vi säger att vi skall vara klara till nio brukar vi alltid misslyckas... ;) Så jag kommer förmodligen tvingas rösta rätt tidigt ikväll.

Jo, jag har svarat på det innan, men gör det självklart igen. :)

Jag hade inte sett hennes röst på fio när jag postade min röst. Men hade jag sett den, så hade jag ändå röstat på fio. Då hade fio bara två röster och jag trodde faktiskt inte att hon skulle åka. När hon ändå gjorde det och var ulv, så blev det ännu bättre. :)

Har precis gjort klart stallet för dagen, så skall sätta mig och gå igenom leken strax. Har styrelsemöte ikväll och även om vi säger att vi skall vara klara till nio brukar vi alltid misslyckas... ;) Så jag kommer förmodligen tvingas rösta rätt tidigt ikväll.

Tack :)

För mig betyder det en del att du inte sett Lilltess röst. Att lägga vad man tror är en första röst på en ulv tyder på att du är åt det goda hållet :)

Spionen får väl se vem ulvarna valde och om ängeln då skyddade samma spelare.

Jag är inne på ditt spår.
Jag tror att om det är en rutinerad ängel så skyddade hon BM.
Är det en mindre rutinerad så skyddade hon kanske sig själv. Oddsen att lyan skulle käka ängeln första natten är ju rätt låga, det handlar ju mer eller mindre om att gissa. Att ängeln skulle berätta för spione via första nattens skydd om vem hen är är visserligen en god regel, men i denna lek tror jag att just förekomsten av en BM alla vet vem det är ruckar på det faktumet.

Jag gissar alltså att ängeln har skyddat någon annan än sig själv och mest troligt BM. Det borde i sin tur betyda att vi med viss sannolikhet har en god BM iom att ingen blev käkad. Alternativet är att de sprang på nattvakten direkt. Jag tänker på en sak till - det är troligt att Klara är siad och hittills har ingen vädrat misstankar mot henne så jag tror att hon är god.
Mkt av detta bör spionen ha viss koll på i nuläget.

Tack :)

För mig betyder det en del att du inte sett Lilltess röst. Att lägga vad man tror är en första röst på en ulv tyder på att du är åt det goda hållet :)

Jag tänker samma sak om Lilltess.
Sen tänker jag att OM Habina är ulv så lär hon ju självklart inte säga att hon sett Lilltess första röst när hon lägger sin röst. Så i min bok vågar jag inte sätta Habina åt det goda hållet ännu, hon får förbli neutral. Däremot tror jag inte att Lilltess är ulv

Va?? Förklara närmare. Fattar inte

LenaH förklarade bra vad jag menade:

Du var den som låg närmast lynch när @Paddington la sin röst på fio, inte @glömmerallt

Just diverse gör mig frågande - var skriver man mer än i tråden? Jo, i lyan om man sitter i en sån. Fast skriver man det rakt ut sådär om man är ulv? Jag noterar i allafall

@cirkus jag vill inte försvara @Blacksmithfarm (mycket hellre skrika ulv! ulv!) men jag tror hon kan ha syftat på att hon skrev röstningslängderna. :)

@cirkus, jag menade det så som Habina tolkar det.
Att jag, förutom mitt röstinlägg och teorier uppdaterade röstlistan :)

Jag lyfter det här inlägget från BSF igen. Jag tycker det är ännu mer intressant nu när vi vet att Fio var ond. BSF försöker lite avskriva misstankarna mot Fio. Försvar av en ulvkollega?

Nej, snarare tyckte jag (precis som du?) att fio som var ny var värd en chans att få spela längre än till DL1 + att jag faktiskt inte såg det hon gjorde som så misstänkt som andra gjorde.
Tycker cirkus förklarar det bra:
Ja det är det. Men i detta fall så tror jag inte det av flera skäl. Ett är att fio stack ut så mycket att det var ganska lätt att lägga rösten där så att en god gör det känns inte konstigt, jag reagerade ju själv och valde att inte lägga rösten där just för att det kändes *för* lätt och jag var precis som flera andra rädd att fio var en god som gjort bort sig lite och på så vis blev ett lätt offer. Dels så tror jag att vi alla ändå försöker vara lite, lite bussigare mot nya spelare.
(och det gör mig en aning paranoid över om cirkus är god eller ond...)

Har styrelsemöte ikväll och även om vi säger att vi skall vara klara till nio brukar vi alltid misslyckas... ;) Så jag kommer förmodligen tvingas rösta rätt tidigt ikväll.

Det har jag med, dock inte samma styrelse ;) Så jag kommer att rösta innan jag åker iväg.

Hmm, måste läsa vidare..

(min lila markering)

När klara la sin röst kunde väl varken hon eller någon annan veta att hon skulle bli BM? Så vad det har med saken att göra förstår jag inte. :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 132
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 921
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 549
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar