Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
nu kanske jag har missat något
men skulle spionen kunna sia någon?
i övrigt så kan jag hålla med till viss del då den ena bara har en sia och den andra 3, men samtidigt vill man väl så fort som möjligt få veta något så man har något att utgå ifrån?
Eh, har jag missat något eller är det du som är vimsig? Hur skulle spionen kunna sia menar du.

Sen är det ingen siare med i leken tror jag dessutom och om nu någon har blivit siad så kan ju den ju vara god.
Jag hade missat att spionen själv får all info första natten, därefter skickas den ju till någon annan. Kan vi spara mitt inlägg till imorgon, för då stämmer det? :p

Håller med dig @Snurrfian. Om det är en rutinerad ängel så tror jag mer på att denne tagit chansen att skydda sig själv första natten för att signalera till spionen. Det finns ju ingen ond spion med och det är bara första natten som all spioninfo hamnar hos spionen. Att i det läget skydda någon man inte vet rollen på känns väldigt våghalsigt.
Jag hade missat @Snurrfian s inlägg och jag håller nog med er båda två, jag hade prioriterat att skydda mig själv som ängel iom att jag hellre är säker på att ha den kvar än att skydda en BM som jag inte är 100 på.

Jag kan inte släppa misstankarna på thoora, och vill lägga min röst nu medans alvedonet fått ner febern lite.
Thoora lägger en väldigt svag, snabb och enkel röst på mig innan hon försvinner.
Efter det får jag även röst från fio.

Iom att jag vet min roll och jag upplever att thoora försöker skapa misstankar mot mig (bl a) får mig att tro att hon sitter i lyan.
Till skillnad från Mirtai som också röstade på mig så tycker jag att hon kommer med vettiga tankar och teorier och det känns som hon letar onda.

Koppen röstar på thoora

@Mirtai hoppas att det går bra med svärfar!
Nu har jag landat vid datorn igen efter att ha skjutsat barn och lagat mat, så nu ska jag försöka få lite koll på vad som händer.

Allt är gröt i mitt huvud. Har hoppat över alldeles för många lekar märker jag.

Jag är lite inne på som både Lobelia(?) Och Habina ang Paddington, dock skrämmer detta mig lite.

Satt innan och spånade på vad jag hade mot henne sen läste jag Habinas röstinlägg och jag hade nog skrivit min motivering exakt så.. Funderade tom också på att lägga en röst på henne nu för säkerhetsskull men kommer avvakta och se hur allt artar sig.

Jag blir lite fundersam över rösterna på @Paddington - för mig syntes det glasklart att hon inte borde vara i lyan för det känns onödigt vågat att besegla fios öde när det inte såg nödvändigt ut vid tillfället.

Fio röstar på Koppen. Vågar en nybörjarulv rösta på en kollega så tidigt? Dessutom lägga andra rösten på denne isåfall? Nog för att ulvarna kan göra vadsom men i mina ögon så gör det att Koppen lutar mer åt det goda hållet än det onda.
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
21.08 Koppen röstar på fio
21.24 Paddington röstar på Fio
21.28 FiaM röstar på fio

Tycker det är svårt att utläsa saker ur rösterna på fio. Om ulvarna förstod att fio skulle åka så kan det ju rymmas någon/några röster från de onda där. Men det känns som att det blir så mycket spekulationer, jag tänker ex. varför skulle Lilltess om hon är ond lägga första rösten på en kollega? Det känns rimligare att hon är god men vi har ju märkt att ulvarna kan göra vad som helst. Andra och sista rösten brukar väl också bli ganska granskade, alltså borde ulvarna undvika att lägga röster där men det har ju hänt förut att de gjort det..

Igår tyckte jag att det stack ut lite att Klara valde att lägga en första (och den enda) röst på Lobelia men jag förstår absolut hur hon tänker när hon förklarat idag. Visst finns fortfarande risken att det stod mellan 2 onda och Klara inte ville lägga den avgörande rösten på en ond kollega men jag tror nog inte på det. När Klara röstade hade Koppen 2 röster och fio 3. Rösterna på GA kom senare. Tycker att det talar för att Klara är god just att hon valde att lägga sin röst där den inte var avgörande när hon både var osäker och blev BM.

Hmm, måste läsa vidare..

Jag vill inte utesluta att fio röstade på en kollega (nu vet jag inte var jag har Koppen och har inte läst igenom dennes inlägg). Men ofta är Koppen väldigt svårläst och iaf jag brukar avvakta med att sätta denne åt något håll tills jag bildat mig en bättre uppfattning. Jag har även märkt att det är fler än jag som resonerar ung så vilket gör att Koppen inte lynchas i första DL så ofta och därför kan lyan ha sagt att det var en bra person att rösta på. Det som säger emot det resonemanget är att Koppen redan hade en röst på sig och det kanske skulle varit väl våghalsigt av lyan att lägga en andra röst på denne.

Tycker inte heller att @Lilltess första röst säger något om på vilken sida denne står. Ofta brukar man ju vara rätt överseende med nya spelare och inte rösta på dem direkt vilket gör att det kan vara ett försök till alibi. Samtidigt kan Lilltess vara god.

Förstår inte riktigt vad du menar med att ulvar försöker undvika att lägga första och sista rösten? Någon gång måste man rösta och jag tror ju inte att någon i lyan sitter och väntar på att någon annan först lägger en röst på den man tänkt rösta på innan man trycker på sändknappen. Jag tycker att andraröster också granskas mycket och egentligen är det väl ingen röst som är en "bra" röst att lägga för att inte bli granskad?

@Paddington lägger alltså fjärde rösten på fio när @Koppen har två och @glömmerallt har två. Fio hade alltså bara tre röster på sig då och iaf jag hade inte kunnat förutspå @FiaM s röst.

Jag fattar inte varför lyan skulle offrat fio, hon är ny och det var DL1?

Senast ändrad:
Borgmästarvalet:
22:55 glömmerallt nominerar Paddington
23:11 bollen_ nominerar cirkus
23:19 fio nominerar Paddington
08:32 Koppen nominerar bollen__
15:32 Mirtai nominerar quarter4ever
15:57 FiaM nominerar Habina
16:47 cirkus nominerar Klara
17:01 thoora nominerar quarter4ever
17:08 fio ändrar sin nominering till LenaH
17:16 Blacksmithfarm nominerar Klara
17:46 Snurrfian nominerar Habina
17:53 Habina nominerar Lilltess
18:44 quarter4ever nominerar Klara
19:02 Lilltess nominerar Klara
19:43 Paddington nominerar Habina
19:47 Klara nominerar Snurrfian
19:50 LenaH nominerar Klara
20:14 Lobelia nominerar Habina

'DL 1
18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 Cirkus röstar på lilltess
21.06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21.08 Koppen röstar på fio
21.19 LenaH röstar på Paddington
21.21 Klara röstar på Lobelia
21.22 Lobelia röstar på Glömmerallt
21.24 Paddington röstar på Fio
21.27 Mirtai röstar på Koppen
21.27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.28 FiaM röstar på fio
21.29 bollen__ röstar på glömmerallt

Lägger in dem här så jag får lite koll....

Jag vill inte utesluta att fio röstade på en kollega (nu vet jag inte var jag har Koppen och har inte läst igenom dennes inlägg). Men ofta är Koppen väldigt svårläst och iaf jag brukar avvakta med att sätta denne åt något håll tills jag bildat mig en bättre uppfattning. Jag har även märkt att det är fler än jag som resonerar ung så vilket gör att Koppen inte lynchas i första DL så ofta och därför kan lyan ha sagt att det var en bra person att rösta på. Det som säger emot det resonemanget är att Koppen redan hade en röst på sig och det kanske skulle varit väl våghalsigt av lyan att lägga en andra röst på denne.

Tycker inte heller att @Lilltess första röst säger något om på vilken sida denne står. Ofta brukar man ju vara rätt överseende med nya spelare och inte rösta på dem direkt vilket gör att det kan vara ett försök till alibi. Samtidigt kan Lilltess vara god.

Förstår inte riktigt vad du menar med att ulvar försöker undvika att lägga första och sista rösten? Någon gång måste man rösta och jag tror ju inte att någon i lyan sitter och väntar på att någon annan först lägger en röst på den man tänkt rösta på innan man trycker på sändknappen. Jag tycker att andraröster också granskas mycket och egentligen är det väl ingen röst som är en "bra" röst att lägga för att inte bli granskad?

Naturligtvis kan en ulv lägga första rösten på en kollega. Men det är väl ändå inget man som regel gör? Sista rösten på en kollega kan säkert också en ulv lägga, men det borde ju varit bättre för lyan med lottning än att en ulv lagt rösten som gjorde att fio åkte?

Jag vet att Koppen är svårläst, och jag förstår ditt resonemang där ang henne. Tänkte inte på det när jag funderade tidigare.

Nej såklart att ingen röst är "bra" men det kanske har med vad för erfarenhet man själv fått också när man funderar kring rösterna. Tycker alltid jag blivit granskad mer när jag lagt sista rösten. Men jag vet också att andra röster brukar bli granskade. Alla röster blir väl granskade men det känns som att en del röster granskas mer än andra beroende på när de kom :)

Jag kan tänka mig scenariet i lyan när fio kastat iväg om Paddington som BM och fio inser (kanske med lite hjälp från kollegorna) att risken för BM att bli siad är stor. Så hon ändrar nomineringen. Visserligen sticker det ut men jag tror att lyan hellre chansar på det (alternativt fio är olydig och gör som hon vill ;) )än att få en ulvish Paddington siad första natten.

Jag spekulerar vidare i de banor jag hade igår och tror fortsatt att Koppen inte är i lyan, jag tycker inte att hon gjort nånting idag som tyder på motsatsen.

Lilltess och Habina - jag klumpar ihop dom. De lägger förstaröst på fio - eftersom Habina inte såg att Lilltess redan röstat och jag tror efter visst funderande att hon är uppriktig. Detta talar till bägges fördel, jag tror åtminstone inte att de sitter i lyan tillsammans så för stunden så är bägge dessa neutrala.

bsf har teoriat en del idag. Jag tycker inte att det är helt konsekventa resonemang hela tiden, mer lite lusk här och lite lusk där och sen plötsligt kommer en röst på LenaH med en som jag ser det mycket svag motivering. Här ser i allafall jag en trolig ulv.

thoora känns som en som kastat lite misstankar mest på mig och Koppen. Igår la hon en röst på Koppen, men en som jag ser det svag teori.Att rösten från fio som vi vet var ond kommer på Koppen strax efter tyder på att de eventuellt kan försökt dra igång något mot K. Neutral mot ond.

.
Jag hade missat @Snurrfian s inlägg och jag håller nog med er båda två, jag hade prioriterat att skydda mig själv som ängel iom att jag hellre är säker på att ha den kvar än att skydda en BM som jag inte är 100 på.

Jag velar runt den där tanken. Kan vara så. Jag hade nog inte gjort det. Jag hade chansat på att BM är god (och skyddat för att ha henne kvar) och om hon inte vore god så lär ju BM ändå vara siad kvickt som attan och om hon varit ond så bör det ha märkts.

Jag blir lite fundersam över rösterna på @Paddington - för mig syntes det glasklart att hon inte borde vara i lyan för det känns onödigt vågat att besegla fios öde när det inte såg nödvändigt ut vid tillfället.

Men det hade ju också kunna vara ett fint alibi - dvs att vi ska resonera precis som du gör.

Jag tänker rösta nu. Jag hittar inget bättre för stunden.

cirkus röstar på Paddington

Jag kan tänka mig scenariet i lyan när fio kastat iväg om Paddington som BM och fio inser (kanske med lite hjälp från kollegorna) att risken för BM att bli siad är stor. Så hon ändrar nomineringen. Visserligen sticker det ut men jag tror att lyan hellre chansar på det (alternativt fio är olydig och gör som hon vill ;) )än att få en ulvish Paddington siad första natten. Dessutom om Paddington lägger sin röst på fio så kan det fungera som ett alibi

@Paddington lägger alltså fjärde rösten på fio när @Koppen har två och @glömmerallt har två. Fio hade alltså bara tre röster på sig då och iaf jag hade inte kunnat förutspå @FiaM s röst.

Jag fattar inte varför lyan skulle offrat fio, hon är ny och det var DL!?

Jag håller med dig där. Tror inte heller att lyan offrat fio. Det låter märkligt, och iom. det är väl rösterna på @Paddington märkliga för hon gjorde ju så att fio "drog ifrån" ännu mer.

Hur tänker du kring glömmerallt idag?

Men det hade ju också kunna vara ett fint alibi - dvs att vi ska resonera precis som du gör.
Javisst, men jag har svårt att tänka mig att fio skulle vilja offras direkt! :p

Skämt åsido, jag tycker själv att det tog ett tag att spela för sitt lag och inte för sig själv (och tycker ibland ff, jag vill ju leeeka!!).

Jag håller med dig där. Tror inte heller att lyan offrat fio. Det låter märkligt, och iom. det är väl rösterna på @Paddington märkliga för hon gjorde ju så att fio "drog ifrån" ännu mer.

Hur tänker du kring glömmerallt idag?
Jag vill syna @glömmerallt för jag tror att det är där den andra ulven (om det var någon mer inblandad) gömmer sig.
Igår tyckte jag det var hugget som stucket mellan GA och @Paddington men iom Paddis röst på fio så omvärderade jag.

Sen kan ju Paddwoman fortfarande vara ond men jag tror inte hon sitter i lyan.

Javisst, men jag har svårt att tänka mig att fio skulle vilja offras direkt! :p

Skämt åsido, jag tycker själv att det tog ett tag att spela för sitt lag och inte för sig själv (och tycker ibland ff, jag vill ju leeeka!!).

Ha ha och lika olydig som fio kan vara så kan också lyan bestämma sig för att offra nån som verkar vara på väg att ryka just för att i bästa fall ge ett alibi.

Dessutom så är man ju kvar i leken på ett sätt och kan fortsätta sin aktivitet i lyan om man som ulv ryker. Det är betydligt tristare att åka som god utan någon att prata med.

Om jag tittar på röstningen så skulle jag bli lite överraskad om Paddington skulle sitta i lyan, men visst samtidigt är det en fint alibi att lägga den där avgörande fjärde rösten... Jag är fortfarande lite fundersam över glömmerallt, det skulle liksom inte förvåna mig om hon sitter i lyan och Fio såg en möjlighet att hänga på en kollega för att slippa fundera så mycket mer på det valet åtminstone.

Om jag tittar på röstningen så skulle jag bli lite överraskad om Paddington skulle sitta i lyan, men visst samtidigt är det en fint alibi att lägga den där avgörande fjärde rösten... Jag är fortfarande lite fundersam över glömmerallt, det skulle liksom inte förvåna mig om hon sitter i lyan och Fio såg en möjlighet att hänga på en kollega för att slippa fundera så mycket mer på det valet åtminstone.
Det här stämmer bättre med mina tankar, tyvärr saknar vi ju en del där iom att GA inte röstade igår.

Jag tänker rösta nu. Jag hittar inget bättre för stunden.

cirkus röstar på Paddington

Jag kan tänka mig scenariet i lyan när fio kastat iväg om Paddington som BM och fio inser (kanske med lite hjälp från kollegorna) att risken för BM att bli siad är stor. Så hon ändrar nomineringen. Visserligen sticker det ut men jag tror att lyan hellre chansar på det (alternativt fio är olydig och gör som hon vill ;) )än att få en ulvish Paddington siad första natten. Dessutom om Paddington lägger sin röst på fio så kan det fungera som ett alibi
Men det där håller inte riktigt med röständringen, när Fio ändrar sin röst så har Paddington inte någon större chans/risk att bli BM, varför då dra ögonen ännu mer till Paddington om hon skulle sitta i lyan? Jag tror snarare att Fio fick order om att försöka få bort ögonen från glömmerallt och rikta in dem på Paddington. Det gör att jag än mer tror att Paddington inte sitter i lyan, men frågan är om hon är god för det?
Men jag tror mer på glömmerallt som ulv och i lyan.

Men det där håller inte riktigt med röständringen, när Fio ändrar sin röst så har Paddington inte någon större chans/risk att bli BM, varför då dra ögonen ännu mer till Paddington om hon skulle sitta i lyan? Jag tror snarare att Fio fick order om att försöka få bort ögonen från glömmerallt och rikta in dem på Paddington. Det gör att jag än mer tror att Paddington inte sitter i lyan, men frågan är om hon är god för det?
Men jag tror mer på glömmerallt som ulv och i lyan.
Det känns lite otäckt att du och jag tänker likadant om någonting. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar