Jag vill inte utesluta att fio röstade på en kollega (nu vet jag inte var jag har Koppen och har inte läst igenom dennes inlägg). Men ofta är Koppen väldigt svårläst och iaf jag brukar avvakta med att sätta denne åt något håll tills jag bildat mig en bättre uppfattning. Jag har även märkt att det är fler än jag som resonerar ung så vilket gör att Koppen inte lynchas i första DL så ofta och därför kan lyan ha sagt att det var en bra person att rösta på. Det som säger emot det resonemanget är att Koppen redan hade en röst på sig och det kanske skulle varit väl våghalsigt av lyan att lägga en andra röst på denne.
Tycker inte heller att
@Lilltess första röst säger något om på vilken sida denne står. Ofta brukar man ju vara rätt överseende med nya spelare och inte rösta på dem direkt vilket gör att det kan vara ett försök till alibi. Samtidigt kan Lilltess vara god.
Förstår inte riktigt vad du menar med att ulvar försöker undvika att lägga första och sista rösten? Någon gång måste man rösta och jag tror ju inte att någon i lyan sitter och väntar på att någon annan först lägger en röst på den man tänkt rösta på innan man trycker på sändknappen. Jag tycker att andraröster också granskas mycket och egentligen är det väl ingen röst som är en "bra" röst att lägga för att inte bli granskad?