Ok, vanlig skjorta var inte de jag tänkte på när hon sa uniform.
Poliser har skjorta eller piké, precis som vi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, vanlig skjorta var inte de jag tänkte på när hon sa uniform.
Det beror på hur de är sydda men har personen hyffsat breda axlar så framhävs det mycket av snittet så att säga. Sen upplever jag att folk rent generellt rätar lite på sig om de bär skjorta och det hjälper också till. Tajt t-shirt tycker jag bara ser obekvämt ut och som att de bara har det för att de vill visa upp sig.Framhävs axlar och rygg av uniformer ? Poliser har väl tex inte särskilt tighta uniformer , tycker dom brukar se ganska pösiga ut. Bäst borde väl vara en tajt t-shirt ?
Det beror på hur de är sydda men har personen hyffsat breda axlar så framhävs det mycket av snittet så att säga. Sen upplever jag att folk rent generellt rätar lite på sig om de bär skjorta och det hjälper också till. Tajt t-shirt tycker jag bara ser obekvämt ut och som att de bara har det för att de vill visa upp sig.
Kul att man kan underhålla någonHahaha... ibland är det så underhållande att hänga på Buke....![]()
JeppKul att man kan underhålla någon![]()
Och NATO tröjan på vid otjänligväderlek. färg marinblå.Poliser har skjorta eller piké, precis som vi.
Nja, jag tänker på de här som sitter så tajt att personen knappt kan röra sig utan att man ser hur sömmen börjar dra isär och visar minsta lilla veck, det ser så obekvämt utÄr det dåligt att visa upp sig ? Jag har märkt att flera av mina t-shirts har blivit ganska tajt sen jag började träna på gym. Framförallt vid bröstet, axlarna och armarna. Upplever dom inte som obekväma. Känns dumt att köpa nya![]()
Det har aldrig varit avgörande för mig. Det viktiga för mig är att de kan sköta sin ekonomi och är hyfsat ekonomiskt sinnade. Vill jag göra tex en resa som en partner inte har råd med gör jag den antingen själv, med annat sällskap eller bjuder partnern. Men så har jag inga överdrivna vanor eller önskemål om överdrivet lyxig tillvaro vilket kan underlätta säkert. Är långt ifrån höginkomsttagare själv, men skulle ha svårare att dejta någon ”lyxfällan-snubbe” än någon som tjänar mindre, men kan hantera sin ekonomiska situation.Hur ställer ni er till en eventuell partners ekonomi? Hur viktigt är det på det stora hela?
Jag träffar en kille nu som är jättetrevlig på alla sätt och vis men som har ett lågkvalificerat yrke med dåligt betalt och dåliga möjligheter att avancera. Jag tycker om honom som person men inser samtidigt att jag inte kommer kunna ha det livet jag vill ha med honom på grund av hans ekonomiska förutsättningar. Jag får ut nästan dubbelt så mycket i månaden och har mycket större frihet, men jag vill inte hamna i ett förhållande där jag står för merparten av kostnaderna bara för att han annars inte skulle ha råd att hänga med på resan/middagen/shoppingturen eller vad det nu kan vara.
Ja det är jättekul! Jag gissar att de flesta inte kommer leda någon vart alls men det är ju kul att träffa nya människor
Jag är också inne på ert spår (@Red_Chili ). Tycker inte alls att det är attraktivt med folk som alltid prioriterar absurda mängder jobb eller som bara vill klättra på karriärstegen (att plugga på Handels fick mig många gånger att överväga celibat). För mig kommer det väldigt ofta med en massa andra åsikter/förhållningssätt som jag inte alls uppskattar och som går ihop med mina värderingar. Och då är en ju tillbaka till att dela det här med värderingar och ha liknande utgångsläge.
Så det är ju verkligen tur att en fungerar olika och gillar olika!
(hemma hos oss räknar vi ner åren till pension typ - det har alltid varit min och sambons största gemensamma dröm![]()
)
Där kanske du pekar på en värdering som det känns bra att ha gemensam!? Att man har en lätt kritisk eller distanserad syn på yrkeslivet och löneslaveriet? Att man för all del har gjort så gott man har kunnat för att få ett jobb som är åtminstone bitvis någorlunda roligt och passar ens personlighet, men att man OCKSÅ tycker att hela jobbgrejen lätt blir för mycket av det goda och att jobbet inte är livets mening. Nåt sånt? Där är nog både min sambo och jag. Vi kan båda tycka att lite övertid kan vara värt besväret, och vi kan båda tycka att Nu får det vara nog, och sen mest flyta med ett tag.Haha, det är samma här! Varje morgon vaknar vi och gnäller över att det är för långt kvar till pensionen. Känner mig tveksam till om jag hade kunnat leva med någon som verkligen gillade att jobba.
Mina t-tröjor blev tajta när jag började med OLW!Är det dåligt att visa upp sig ? Jag har märkt att flera av mina t-shirts har blivit ganska tajt sen jag började träna på gym. Framförallt vid bröstet, axlarna och armarna. Upplever dom inte som obekväma. Känns dumt att köpa nya![]()
Haha, det är samma här! Varje morgon vaknar vi och gnäller över att det är för långt kvar till pensionen. Känner mig tveksam till om jag hade kunnat leva med någon som verkligen gillade att jobba.
Ja ... om syftet med att jobba mycket är att visa framfötterna för att göra karriär är det rätt ointressant för mig. Visst är det ett sorts driv, men inte ett driv jag uppskattar.Framförallt är det oattraktivt med en massa strategisk karriärplanerande. Jag står verkligen inte ut när allting bara är ett steg på vägen mot - något för mig oklart mål. Det gäller både jobb och bostäder.
@Bison Vad hände med killen i Skåne? Är han ute ur bilden igen?
Ah, va braNej då.
Vi har kontakt varje dag precis som vanligt. Allting är bra och jag hoppas vi kan ses nästa gång jag åker ner![]()