Uppdateringstråd 31

Det är fri prissättning och antagligen billigare hos en annan arrangör. Min tar t ex 1150 kr. Mitt tips är att kolla runt lite
1100 känns absolut rimligare. Nu räcker det för MH för min del, inget behov av att gå BPH också men hade kunnat tänka mig att gå det också om det varit billigare.
I min ras utvärderas tack och lov många, antingen via MH och BPH och en del sedan även med MT.

Att leva med Milou är lite som att leva med en valp. Han kan dra några varv runt i huset och slänga runt med en leksak precis när som helst och sen visa upp leksaken och buset framför mig och få med mig i leken. När det är dags för en promenad tar han en leksak och springer runt några varv med den för att han blir så glad, man får förklara att halsbandet måste på, men sen ska ett gosedjur ibland med ut på promenad eller att han hämtar ett ben som ska med ut. Sen pratar han också, gör små gulliga ljud och när han tycker jag är lite trög så brukar han slå på mig med tassen och titts på mig med stora hundögon och prata med mig. Ibland får man leta runt efter saker han stjäl, igår var det en av mina skor som var stulen och gömd:p.

Men det är det här jag gillar med kineser, dom är aktiva små hundar fulla av bus som dom aldrig växer ifrån. Så lite tur att dom inte är stora hundar när dom drar igång :D

Att leva med Milou är lite som att leva med en valp. Han kan dra några varv runt i huset och slänga runt med en leksak precis när som helst och sen visa upp leksaken och buset framför mig och få med mig i leken. När det är dags för en promenad tar han en leksak och springer runt några varv med den för att han blir så glad, man får förklara att halsbandet måste på, men sen ska ett gosedjur ibland med ut på promenad eller att han hämtar ett ben som ska med ut. Sen pratar han också, gör små gulliga ljud och när han tycker jag är lite trög så brukar han slå på mig med tassen och titts på mig med stora hundögon och prata med mig. Ibland får man leta runt efter saker han stjäl, igår var det en av mina skor som var stulen och gömd:p.

Men det är det här jag gillar med kineser, dom är aktiva små hundar fulla av bus som dom aldrig växer ifrån. Så lite tur att dom inte är stora hundar när dom drar igång :D
Låter väldigt likt hur våra whippetgrabbar är. Så himla roliga att leva med. :love:

Jag är ju helt ny i min ras så vet inte riktigt hur tandhälsan är men tror att den är bra för annars hade jag nog hört något om det. @AraSlei gissar jag vet 😁
Jag borstar på Knut. Inte varje kväll med 3-4 gånger i veckan.
Min veterinär tycker de är bra iaf 🙂

Mina små DSG har behövt tandborstning men vi borstade aldrig på settrarna.. men vet endel av dem fick tandsten och hade kass andedräkt.

Jag är ju ingen veterinär - men nej det tycker jag inte. Hör sällan om hundar i min ras som har några direkta tandproblem heller, någon enstaka som fått munsanering om pensionär liksom. Större problem med slitna tänder efter år av skyddträning snarare än tandsten/plack hos oss 😅
Tänker att det är ett större problem att vissa raser har så dåliga tänder att de måste tandborstas för att hålla sig ok.

Det har!
Mina rottisar hade perfecta tander tills de dog 10 och 12 ar gamla. Ingen missfargning utan vita och fina aven om deras canines var tydligt trubbigare och kortare. Jag hade aldrig borstat deras tander men de fick ben nagon gang i veckan ... eller oftare och Jag har inga ambitioner att borsta tander pa Tate eller Emma-Sue om det inte visar sig att det inte racker med ben och de far problem med tanderna.

Låter väldigt likt hur våra whippetgrabbar är. Så himla roliga att leva med. :love:
Visst är det, det förgyller verkligen dagarna. Jag älskat Whippets, en favoritras sen jag hade två som grannar. Dom var så mysiga och dom var dom enda hundarna som var snabba nog att följa Alvins tempo när dom lekte :D

Vi följer en kanal för gundog training, och igår kollade jag och M på några avsnitt.
Hon var helt slut efter att ha följt allting noga i över en halvtimme :laugh:
Hon lyssnade noga på alla kommandon och visslingar, följde hundarna när de sprang över tv:n och försökte även följa de markeringar som kastades ”ur bild”, och när de liksom försvann tittade hon förvånat på mig. ”Vart tog den vägen?!”

Så jäkla gullig 😍😂

Visa bifogad fil 162590
Imponerad! Mina reagerar inte ens när det är renar på tvn.. 🙄😂

Jag borstar på Knut. Inte varje kväll med 3-4 gånger i veckan.
Min veterinär tycker de är bra iaf 🙂

Mina små DSG har behövt tandborstning men vi borstade aldrig på settrarna.. men vet endel av dem fick tandsten och hade kass andedräkt.

Vår veterinär tycker också att det är bra att vi borstar tänderna på våra flattar, även om det är en ras med generellt bra tandhälsa :)

För mig blev det en ögonöppnare när jag läste en artikel om tandproblem hos hundar, hur många som är drabbade i någon grad, och hur mycket som faktiskt går att förebygga med tandborstning. Det känns som en så enkel grej att göra för att förhoppningsvis slippa problem i framtiden. Borstar gärna "i onödan" hela deras liv om det är så, det är ju bara en av många mysstunder.

Lat mig bara saga att borsta tanderna pa en overaktiv ... riktigt overaktiv ... malle skulle nog ta halva dagen. Varje dag. Ar efter ar ... Golden Emma-sue skulle inte vara nagra problem att lara, mina gamla rottisar lika sa, men da den 12 ariga rottisen hade sa fina tander att veterinaren som kom hem for euthanasia (den sista vanligheten jag kunde gora for henne) beundrade henne's kritvita tander, hon tittade och kollade helt hanford over att Diva inte hade nagon plaque alls.
Jag fortsatter nog med det som har fungerat sa har langt. :p

Imponerad! Mina reagerar inte ens när det är renar på tvn.. 🙄😂
I en sen repris av något engelskt antikprogram :cautious: visade de lure coursing - satan i gatan när luren började vina. Jag trodde att nu blir jag vräkt

Nej, det är bara en tant här som varvar ner med ett glass vin och antiques roadshow... Något ylande, gnisslande och klor på parketten? Nej, jag kan inte påminna mig om något sådant. Pyssling, förstår du vad de pratar om?

Lat mig bara saga att borsta tanderna pa en overaktiv ... riktigt overaktiv ... malle skulle nog ta halva dagen. Varje dag. Ar efter ar ... Golden Emma-sue skulle inte vara nagra problem att lara, mina gamla rottisar lika sa, men da den 12 ariga rottisen hade sa fina tander att veterinaren som kom hem for euthanasia (den sista vanligheten jag kunde gora for henne) beundrade henne's kritvita tander, hon tittade och kollade helt hanford over att Diva inte hade nagon plaque alls.
Jag fortsatter nog med det som har fungerat sa har langt. :p
Jag hart samma upplevelse som du om mina tidigare hundar. Fått beröm vid tex avlivning när de varit 11-12 år gamla att de har fina tänder och "fått mycket ben?". Japp.

Lilla L måste vara valpen jag fått för både mina synder och det bra jag gjort i livet :rofl: Han är den femte hunden i familjen och ingen av de övriga har varit i närheten av hans bus-nivå. Nu hade vi nyss varit ute på kvällskissen, och jag trodde att alla hundarna låg och sov. Då kommer Lilla L studsande (vi pratar alltså jämfota-studs) in i rummet med ett anteckningsblock som han hittat och är jättemallig över :D Och så vet han att han har matte lindad runt fingret och kommer undan med nästan vad som helst genom att ge "valpblicken" :nailbiting:

Vi var en snabb vända i fårhagen igår med, det har varit så kallt så åkt och fixat med vatten (som fryser). Bc killarna var glada att få hänga med och gå lite på fåren även om det var kort.

Spock har chillat hemma sen
20250220_192255.webp

Jag åkte på coachgrupp med corgi-flickan och första rundan kändes dålig. Hade ont överallt och Lilla M kändes ovanligt ofokuserad och klängig. Efter en rastrunda så skärpte jag till mig och lyckades vara peppigare i nästa runda (sen hjälpte värktabletterna också) så det blev ändå en bra träning.

Om nån vecka ska både Lilla M och Spock tävla, få se hur det går 😜.

Finns det nånstans billiga mattor eller liknande att lägga på ett par trappsteg? Hunden ramlade ner för trappan imorse. Hon halkade. Inte första gången. Det är 5 trappsteg. Vill inte ha något dyrt för hunden är gammal och huset är inte mitt. Kan inte limma heller.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 123
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 330
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 622
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 780
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna