Ägare av hund offentligt?

Det går enkelt att dölja sig från det öppna söket hos ratsit. Men de är betydligt tjurigare med att ta bort.

Mr Koll är ännu värre, de hävdar att GDPR inte gäller.
"Mrkoll.se är en grundlagsskyddad tjänst. Vårt utgivningsbevis har meddelats av Myndigheten för press, radio och tv. En effekt av detta är att publiceringarna sker med stöd av lagen om yttrandefrihet, varför dataskyddsförordningen GDPR inte gäller. Du kan läsa mer om publicering av uppgifter och utgivningsbevis direkt i tjänsten under valet Om tjänsten."

Som bonus har de sådär 2-3 månaders svarstid om de ens svarar...
GDPR gäller alltid, sen är det inte applicerbart på allt.

Förtydligande då om det var oklart eller svårförståeligt det de skrev. De anser att GDPR inte gäller för deras hantering av uppgifter
Det jag menar är att GDPR är något alla företag behöver förhålla sig till eller snarare slla. GDPR gäller definitivt om man hanterar personuppgifter, alla personuppgifter. Sen kan de vara så att de följer GDPR och att det är de de menar. Jag antar att de pekar på att de pekar på konstnärliga och journalistiska syften samt offentlighetsprincipen för att rättfärdiga sin verksamhet.

Sen menar jag inte att du på något vis behöver stå till svars, men jag är fundersam över hur de uttrycker sig.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 130
Senast: MML
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
537
Senast: Masse
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
830
Senast: cassina
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 734
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka