Jag vet inte om siberian husky är så avskräckande direkt, men rottweiler är ju så det är väl enda anledningen till att jag kan tänka mig att det skulle behöva vara synligt. Å andra sidan kan man ju sätta en skylt på dörren "Rädda mig vid fara" och bild på dem, alternativt så lär de märka det om de kommer in och hör hennes dova mullrande. Men jag vill nog inte ha det offentligt ändå. Med tanke på hur folk snokar så fort de är sura på andra så tycker inte jag att det angår någon hur jag lever mitt liv. Egentligen bryr jag mig inte, men det är just det där med att det används negativt om andra som gör mig negativ.
Råkade ut för en lång historia, där en hund stod registrerad på mig och där annan ägarbytte den på jordbruksverket, trots att jag stod som ägare, vet inte hur det gick till, men jag stod som ägare och plötsligt stod annan som ägare och sedan var det dolt. Vill därför inte heller ha det synligt, ingen ska kunna ägarbyta min hund! Tänk om någon stjäl min spion, eller nu när jag har lilltösen också, stjäl henne, jag skulle gå sönder om de försvann! Bokstavligt talat trasas sönder!
När jag skaffade spionen var det en släkting som flippade ut eftersom hon ville ha en husky (och hon avskyr mig, och så skaffade JAG husky, hemskt ju, avundsjukan visste inga gränser) och som skrev hemska saker till mig och hotade mig, valde därför att dölja det så att det inte ska kunna ställas till med något. Nu är hon inte lika stor i korken då det hon sa förstås inte var sant och hon har fått äta upp det både en och 4 gånger och har förstått det (nej jag har inte gjort något, inte ens pratat ett ord med eller om henne, men man kan väl säga att livet har visat henne vad som var sant, vem som ljög och allt det där, det brukar vara så), men då var det inte speciellt kul att bli oskyldigt anklagad av en hämndlysten avundsjuk knäppgök som mycket väl kunde få för sig både det ena och det andra på den tiden.