Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, va bra :) Gillar så vad du skrivit om honom och er relation, så blev orolig när jag missat inlägg om honom på ett tag :angel:

Haha :D
Finns inte så mycket att skriva när vi inte ses men vi har en behaglig kontakt. Jag är väldigt bekväm att skriva med honom, får bra support när jag hatar på allting och är bitter. Vi är bittra ihop och sen går det över och känns bra igen.
@the_connemara är nog rätt nöjd med att jag lagt fokus på någon annan nu och slutat hetsa så hon får sova på nätterna :p

@Milosari :) Jag har faktiskt börjat fundera på ifall jag vill att de här första killarna jag pratar med/dejtar ska leda till något. Det är klart, får man känslor så får man ju det och det vore väl härligt o mysigt, men samtidigt kan det ju som du säger vara kul o bara träffa lite nya människor också ett tag...

//r

Det tror jag är en väldigt bra inställning.
Att träffa lite olika killar och känna efter i lugn och ro vad man vill ha. Många har så himla bråttom att bli tillsammans.

@Bison Precis, jag känner nu efter mitt ex att jag är hellre ensam och står på egna ben än i ett dåligt förhållande. Är så skönt att jag börjar känna mig tillfreds med mig själv och mitt liv nu. Jag älskar verkligen slutet på filmen... hmm, är det "Ryktet går" den heter tror jag... Iaf med Jennifer Aniston när hon säger till sin kille som hon vill få tbx efter hon vart otrogen: "Jag är inte här för att jag inte kan leva utan dig. Jag kan leva utan dig, men jag vill inte".

//r

Jag tänker helt tvärtom. Vi ska jobba 8 h om dagen, 5 dagar i veckan utöver semester i många år till. Varför inte försöka hitta ett jobb som känns riktigt roligt (oftast)? Jag hade blivit helt sänkt av att ha en partner som stånkade och stönade varje morgon. Framför allt hade jag blivit helt sänkt själv om jag var tvungen att gå till ett jobb jag inte tyckte om. Sen som jag skrev tidigare så tycker inte jag heller att det är attraktivt att identifiera sig med sitt jobb eller jobba massa övertid för sakens skull. En bra balans mellan arbete och fritid är alltid bra, och i ett förhållande hade det också varit viktigt för mig att han prioriterade familjeliv. Ta ut sin föräldraledighet, vabbade, hämta på förskola osv. Jag hade aldrig velat bilda familj med någon som tyckte att jobbet var viktigare än mig och barnen.

Ja, alltså, jag menar inte att vi på något sätt hatar våra jobb, jag trivs väldigt bra på mitt jobb och tycker att det är roligt (men också tidvis extremt krävande och jobbigt), menar mer att man kanske helt enkelt inte värderar jobb som sådant så högt? Jag tror att för min del finns det inget jobb som jag skulle tycka bättre om än det jag har, men jag vill ju hellre vara hemma. Jag har en vän vars man älskar att jobba, han längtar dit på måndagen och jobbar gärna över, det tror jag att jag skulle ha svårt för. Det är helt enkelt väldigt långt från min personlighet. Med det sagt skulle jag heller inte vilja leva med nån som hatade sitt jobb och inte gjorde något åt saken, eller nån som inte gjorde sitt bästa på jobbet, men det tycker jag är en annan sak.

Där kanske du pekar på en värdering som det känns bra att ha gemensam!? Att man har en lätt kritisk eller distanserad syn på yrkeslivet och löneslaveriet? Att man för all del har gjort så gott man har kunnat för att få ett jobb som är åtminstone bitvis någorlunda roligt och passar ens personlighet, men att man OCKSÅ tycker att hela jobbgrejen lätt blir för mycket av det goda och att jobbet inte är livets mening. Nåt sånt? Där är nog både min sambo och jag. Vi kan båda tycka att lite övertid kan vara värt besväret, och vi kan båda tycka att Nu får det vara nog, och sen mest flyta med ett tag.

Vi frustar inte direkt av iver första dagen efter semestern, om vi säger så.

Ja men precis! Så tänker jag med, det skulle för mig vara svårt att leva med någon som inte hade den inställningen till jobb.

Ja, alltså, jag menar inte att vi på något sätt hatar våra jobb, jag trivs väldigt bra på mitt jobb och tycker att det är roligt (men också tidvis extremt krävande och jobbigt), menar mer att man kanske helt enkelt inte värderar jobb som sådant så högt? Jag tror att för min del finns det inget jobb som jag skulle tycka bättre om än det jag har, men jag vill ju hellre vara hemma. Jag har en vän vars man älskar att jobba, han längtar dit på måndagen och jobbar gärna över, det tror jag att jag skulle ha svårt för. Det är helt enkelt väldigt långt från min personlighet. Med det sagt skulle jag heller inte vilja leva med nån som hatade sitt jobb och inte gjorde något åt saken, eller nån som inte gjorde sitt bästa på jobbet, men det tycker jag är en annan sak.

Precis så.
Jag gillar mitt jobb och trivs väldigt bra men visst fan skulle jag hellre vara ledig :D
Jag jobbar för min fritid.
Försöker göra ett så bra jobb som möjligt, när passet är slut åker jag hem och tänker inte på jobbet öht innan jag börjar nästa gång.

Har min första vecka/helg som helt nykter på 10-11 månader nu!
Känns konstigt men skönt.. syrran och systerdotter är uppe så jag umgås med dom :)
Detta får mig dock ännu mer övertygad om att jag verkligen inte vill ha barn! :D

Lagt tinder osv åt sidan nu ett tag med som ni skrev. Kommer dock träffa 24-åringen och militären ibland. Där är det inget strul :)

Jag är lite sugen på att skaffa BC igen, dock har kraven för att bli medlem förändras och man måste nu bekräfta med antingen en betalning via kort eller sms. Det som stör mig är att det inte står hur mycket det kostar, och när man ska göra själva betalningen finns fortfarande alternativen plusmedlem och gratismedlem. Någon som blivit medlem efter att kraven ändras som vet hur det fungerar?

Jag är lite sugen på att skaffa BC igen, dock har kraven för att bli medlem förändras och man måste nu bekräfta med antingen en betalning via kort eller sms. Det som stör mig är att det inte står hur mycket det kostar, och när man ska göra själva betalningen finns fortfarande alternativen plusmedlem och gratismedlem. Någon som blivit medlem efter att kraven ändras som vet hur det fungerar?

Jag tänkte genast Border Collie.

Med tanke på att jag aldrig kommer hitta någon kanske det är bättre att börja kolla efter en hund istället ^^

Hundtricket? :angel:

Nej, men allvarligt, jag förstår att det känns motigt ibland. Det jag nästan tyckt varit värst med att vara singel är inte avsaknaden av sex (rent krasst, är man inte kräsen går det att få eller så har man sex med sig själv...) utan den där vardagliga fysiska beröringen. Kramar, sova i sked osv. Det suger verkligen.

Hundtricket? :angel:

Nej, men allvarligt, jag förstår att det känns motigt ibland. Det jag nästan tyckt varit värst med att vara singel är inte avsaknaden av sex (rent krasst, är man inte kräsen går det att få eller så har man sex med sig själv...) utan den där vardagliga fysiska beröringen. Kramar, sova i sked osv.
Man har väl katt! :D
Jag har lagt ner dejtandet, jag tröttnade fast det är lite kul att läsa ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 704
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 991
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
14 15 16
Svar
301
· Visningar
18 248
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat