Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått med på Tinder :nailbiting: Gillar att man bara kan ta bort personer om de är otrevliga eller inte känns bra :) Jag har redan fått en superlike :eek: Finns det nån funktion att inte trycka ja el nej utan bara förbi den om man inte kan bestämma sig? Var en jag velade på men ville svepa vidare så blev nej.

Jag är också inne på ert spår (@Red_Chili ). Tycker inte alls att det är attraktivt med folk som alltid prioriterar absurda mängder jobb eller som bara vill klättra på karriärstegen (att plugga på Handels fick mig många gånger att överväga celibat :D). För mig kommer det väldigt ofta med en massa andra åsikter/förhållningssätt som jag inte alls uppskattar och som går ihop med mina värderingar. Och då är en ju tillbaka till att dela det här med värderingar och ha liknande utgångsläge.

Så det är ju verkligen tur att en fungerar olika och gillar olika!
(hemma hos oss räknar vi ner åren till pension typ - det har alltid varit min och sambons största gemensamma dröm :o :D)
Åh! Jag kom på häromveckan att min partner och jag faktiskt har en gemensam dröm. Vi drömmer om ett liv i lättja.

Men Handels. Herregud vad osexiga de är där och på Chalmers!

Min sambo har skulder hos fogden efter att han kraschade och hade eget företag, har också adhd diagnos och depression vilket inte direkt är till någon hjälp när det gäller att hålla ordning och reda. För oss har det mest varit viktigt att hålla isär våra ekonomier. Nu räknar ju fogden ändå in min inkomst i hans, så de smetar ju till det hela. Det är inte en idealisk situation men det går. Han är på många sätt en trevligare och mer ödmjuk person på grund av det han gått igenom. Vi hade inte alls gillat varandra innan han var med om det här kaoset.
Om han har gått igenom det och kommit ut mer vis på andra sidan behöver det inte vara ett problem för mig. Jag är ödmjuk inför att människor har sina problem och inte alltid lyckas klara av livet som de hade önskad, det är okej. Kanske har jag den ödmjukheten för att det strular till sig för mig emellanåt, jag kan inte alltid hantera mig själv eller mitt liv. Allt har rasat för mig några gånger.
Alla har vi våra ok att bära liksom.

Åh! Jag kom på häromveckan att min partner och jag faktiskt har en gemensam dröm. Vi drömmer om ett liv i lättja.

Men Handels. Herregud vad osexiga de är där och på Chalmers!

Word, sistah!

Mitt ex tjänade nig 4ggr så mycket som jag, per månad. Min partner tjänar nog hälften av vad jag tjänar. Men mitt ex hade en aptrist attityd till pengar.
Jag bryr mig inte om vem som tjänar mest, förhållningssättet är viktigast.
Vi har separat ekonomi, men är någon utan så skjuter den andre till utan några kommentarer eller betänkligheter.

Chalmerister gillar jag för det mesta :D i min profil när jag nätdejtande skrev jag typ ”söker efter en ingenjör som gillar kakor och kan hantera om jag skulle råka äta upp allt det goda i müslin”. Fick oväntat mänga svar från trevliga killar :D
Det där verkar bekant.

Jag har gått med på Tinder :nailbiting: Gillar att man bara kan ta bort personer om de är otrevliga eller inte känns bra :) Jag har redan fått en superlike :eek: Finns det nån funktion att inte trycka ja el nej utan bara förbi den om man inte kan bestämma sig? Var en jag velade på men ville svepa vidare så blev nej.

Jag brukar dra höger då och blir det match kan man ju plocka bort den senare.

Polisen gav mig en superlike, det var tur för jag fastnade inte för hans första bild och hade dragit vänster på honom annars. Jag är för lat för att titta igenom alla bilder och läsa texter, det gör jag bara vid en match eller superlike.

Det där med övertid som företeelse är väl knappast = sexigt för någon, däremot som @Singoalla tycker jag också att drivet och passionen som ligger bakom (och som eventuellt råkar bli till övertidstimmar) det är jäkligt hett när drivet och passionen är sitt alldeles egna syfte. Men samma driv och passion kan lika väl styras till att undersöka något man hört eller läst och ta reda på saker mer på djupet än en Wikipedia-artikel, pröva något nytt, testa sina gränser. Bara för att liksom ge bränsle åt och hålla liv i sin inre vetgirighet.

Just nyfikenheten, det inre drivet och den där strävan efter att vilja lära sig nya saker gör nog ofta - men absolut inte alltid - att den personlighetstypen hamnar inom sådana yrken som stundtals kan sluka en. Och som då kan "råka" generera övertidstimmar utan att det på något sätt är ett självändamål. Och som mycket väl kan råka sammanfalla med att vara hyggligt avlönade.

Dvs det sexiga i det engagemanget har inte något att göra med statusen, inte med titeln/karriären, inte med pengarna - utan bara för en återkommande känsla av "fan vad intressant! det här bara måste jag jobba med lite till/läsa på lite mer och lära mig lite mer om/utveckla lite till".

DEN personlighetstypen attraheras jag av. Jag står hellre ut med att någon jobbar övertid ibland, om jag får den personlighetstypen på köpet. Men om någon jobbar övertid som ett medvetet led i en karriärstrategi utan att glöden och nyfikenheten finns på en massa andra plan, då är det genast inte lika hett.

Senast ändrad:
Chalmerister gillar jag för det mesta :D i min profil när jag nätdejtande skrev jag typ ”söker efter en ingenjör som gillar kakor och kan hantera om jag skulle råka äta upp allt det goda i müslin”. Fick oväntat mänga svar från trevliga killar :D
Jag har gått runt där och noterat att chalmerister ofta bildar par med varandra. Mitt intryck har då ofta varit att två komplett intetsägande personer hittat varandra. Hur går det till, undrar jag. Hur väljer man bland alla likadana? :p

Jag brukar dra höger då och blir det match kan man ju plocka bort den senare.

Polisen gav mig en superlike, det var tur för jag fastnade inte för hans första bild och hade dragit vänster på honom annars. Jag är för lat för att titta igenom alla bilder och läsa texter, det gör jag bara vid en match eller superlike.
....Det lät jäkligt smart :p Jag får lägga på minnet lite mer att det går att ta bort dem :up:

Ah, jag gör tvärtom och kollar alltid om de har en text. Fast å andra sidan är det väldigt få här som har en text O_o Känns som att de är mer intresserade av att få ett svar om de har en text.
(Poliser är ju superhett, uniform :love:)

Jag har gått runt där och noterat att chalmerister ofta bildar par med varandra. Mitt intryck har då ofta varit att två komplett intetsägande personer hittat varandra. Hur går det till, undrar jag. Hur väljer man bland alla likadana? :p
I tråden om muskler konstaterade jag att på "Kvinnors Internationella möte för bestämmande av manlig attraktion" så har vi bestämt vad som är lagom mkt muskler och vad som är snyggt. Chalmeristerna kanske använder protokollet därifrån. :)

Är det någon här som använt eller använder Badoo?
Om jag förstått det rätt loggar man in med facebook, det jag funderar över är vilken information som tas med från facebook?

....Det lät jäkligt smart :p Jag får lägga på minnet lite mer att det går att ta bort dem :up:

Ah, jag gör tvärtom och kollar alltid om de har en text. Fast å andra sidan är det väldigt få här som har en text O_o Känns som att de är mer intresserade av att få ett svar om de har en text.
(Poliser är ju superhett, uniform :love:)

Haha, tycker det är enklast.
Tar själv inte illa upp om någon tar bort mig. Har ju en rätt vass text så förstår att den avskräcker en del :p

Haha! Jag har ett uniformyrke själv och träffar en del poliser och väktare. Tycker inte det är så intressant.
Jag var ganska kort och ointresserad när vi skrev i början. Läste igenom vår konversation och hade jag engagerat mig mer hade jag sett att han var polis redan där.
Jag är inte så himla kul i text :p

Nu har jag velat fram och tillbaka hela dagen kring huruvida jag ska skriva det här inlägget eller inte (pga känner mig så rysligt ytlig :crazy:), men jag behöver verkligen få era infallsvinklar kring mitt dilemma.

Träffade en Tinder-snubbe igår. Vi har haft långa och intressanta diskussioner via text och när vi sågs var diskussionerna precis lika långa och intressanta. Vi skulle egentligen bara ses en kortis för vi hade båda jobbat intensivt och var trötta. Den där förutspådda timmen blev över fyra timmar.

Killen är typ min drömkille. Han har ett snyggt skägg, ett intressant och bra jobb, han har en asbra syn på världen, kvinnor, jämställdhet osv, han har ordnad ekonomi (med tanke på tidigare diskussion här :D), han är rolig, intressant och framför allt smart. Han har allt. Nästan allt. Han är kort! Och liten. Han har en mycket mindre kroppsbyggnad än jag har och han har mindre fötter än jag. Säkert är han fem centimeter kortare än mig. Jag har haft pojkvänner som varit i längd som mig, det är egentligen inte längden som är problemet. Det är längden i kombination med litenheten. Eller det är egentligen inte ens hans litenhet i sig, utan hur den får mig att känna mig. Jag kände mig som en jätte när vi promenerade genom stan! Känner mig så jävla ytlig. Jag vill så himla gärna träffa honom igen men kommer samtidigt på mig själv med att hitta ursäkter för att slippa pga litenheten/längden. Hur fasen ska jag tänka? Hur ytlig får man vara? Visst borde jag skita i längden? Blir så trött på mig själv :eek:

Är längd viktigt för er? (Den här sortens längd alltså, den andra sortens längd får vi ta i en annan diskussion :cool: :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 693
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 954
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
12 13 14
Svar
277
· Visningar
16 469
Senast: Trott
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka