Ett förtydligande här ... KK betyder KAFFEKOMPIS o inget annatJovars- det knallar på tackar som frågar . 3 dejter blev det förra året.... 2 blev KK o inget mer
/s
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett förtydligande här ... KK betyder KAFFEKOMPIS o inget annatJovars- det knallar på tackar som frågar . 3 dejter blev det förra året.... 2 blev KK o inget mer
/s
Min sambo har skulder hos fogden efter att han kraschade och hade eget företag, har också adhd diagnos och depression vilket inte direkt är till någon hjälp när det gäller att hålla ordning och reda. För oss har det mest varit viktigt att hålla isär våra ekonomier. Nu räknar ju fogden ändå in min inkomst i hans, så de smetar ju till det hela. Det är inte en idealisk situation men det går. Han är på många sätt en trevligare och mer ödmjuk person på grund av det han gått igenom. Vi hade inte alls gillat varandra innan han var med om det här kaoset.Jag är inte ordningsam med min ekonomi, typexempel av adhd-ekonomisinne. Är dessutom rejält fattig då jag har ett dåligt betalt brödjobb och en häst som äter upp mina pengar. Har dock inga skulder och sånt.
Jag kan inte riktigt ha några krav på ekonomiskt sinne alltså, vore lite konstigt att begära att den andra har bra koll och högavlönad medan jag själv är tvärtom.
Haha, får nog bara hoppas att den andra inte har så mycket krav på sånt.![]()
Alltså jag vet inte om det funkar för mig att träffa någon som är så inkapabel att prata om sina egna känslor.
Tex:
Situation uppstår
Jag känner av att något är fel
Frågar
”Nej inget är fel”
Jag mår dåligt för min känsla säger en sak men den är uppenbarligen fel och jag blir förvirrad.
Två dagar senare kryper det fram att han visst hade reagerat och blivit sur/irriterad/valfri känsla
Men säg något då för tusan!!
Jag försöker också förklara att jag har behov av att veta vart vi står och då känner han sig pressad. Jag vill INTE pressa någon,och inte bli pressad själv, men det känns inte bra för mig när han vet både hur jag känner och hur han känner men jag är i princip clueless om vad han tänker om vår relation och vad han känner för mig. Är jag krävande?
Tack, det verkar vara lätt för mig att känna så. Min bild av honom är egentligen att han är rak men uppenbarligen inte när det handlar om hans egna känslor. Då är han som en jävla mur och jag vet inte om jag pallar det.Nej det är du verkligen inte.
Jag hatar sånt, vill ha raka besked.
Tack, det verkar vara lätt för mig att känna så. Min bild av honom är egentligen att han är rak men uppenbarligen inte när det handlar om hans egna känslor. Då är han som en jävla mur och jag vet inte om jag pallar det.
Har jag blandat ihop dig med någon annan eller brukar den här snubben bli sur när du försöker prata känslor och relation?Tack, det verkar vara lätt för mig att känna så. Min bild av honom är egentligen att han är rak men uppenbarligen inte när det handlar om hans egna känslor. Då är han som en jävla mur och jag vet inte om jag pallar det.
Så länge vi pratar om vad JAG känner är det inga problem, men om jag försöker få veta vad han känner eller tänker kring det jag pratar om är det oftast stopp. Så upplever jag det just nu iaf, utan att reflektera över hur det varit tidigare. Borde läsa igenom mina egna inlägg om detta kanske.Har jag blandat ihop dig med någon annan eller brukar den här snubben bli sur när du försöker prata känslor och relation?
Att inte kunna prata om sina känslor är väll en sak att bli sur över att någon försöker eller frågar skulle jag se som en varningsignal.Så länge vi pratar om vad JAG känner är det inga problem, men om jag försöker få veta vad han känner eller tänker kring det jag pratar om är det oftast stopp. Så upplever jag det just nu iaf, utan att reflektera över hur det varit tidigare. Borde läsa igenom mina egna inlägg om detta kanske.
Kan ju flika in att jag är i detta fallet som din dejt. Jag har lite i bagaget och reagerar över något, men vet med mig att det egentligen ligger på mig. Min partner frågar vad det är och jag säger "inget" för att jag inte vill ta upp det just då utan försöka komma över det och gå vidare. När jag känner mig harmonisk pratat jag gärna om det, en annan dag.Alltså jag vet inte om det funkar för mig att träffa någon som är så inkapabel att prata om sina egna känslor.
Tex:
Situation uppstår
Frågar
”Nej inget är fel”
Jag mår dåligt för min känsla säger en sak men den är uppenbarligen fel och jag blir förvirrad.
Två dagar senare kryper det fram att han visst hade reagerat och blivit sur/irriterad/valfri känsla
Jag försöker också förklara att jag har behov av att veta vart vi står och då känner han sig pressad. Jag vill INTE pressa någon,och inte bli pressad själv, men det känns inte bra för mig när han vet både hur jag känner och hur han känner men jag är i princip clueless om vad han tänker om vår relation och vad han känner för mig. Är jag krävande?
Å andra sidan jämför jag med Chattjejen, som pratade känslor hela tiden och det blev jag helt utmattad av.
Jag känner igen mig mycket i det här också! Jag kan också reagera precis som du.Kan ju flika in att jag är i detta fallet som din dejt. Jag har lite i bagaget och reagerar över något, men vet med mig att det egentligen ligger på mig. Min partner frågar vad det är och jag säger "inget" för att jag inte vill ta upp det just då utan försöka komma över det och gå vidare. När jag känner mig harmonisk pratat jag gärna om det, en annan dag.
Tydligen upplevs jag som sur i dessa situationer fast jag oftast känner mig lite ledsen, besviken eller svartsjuk till och med.
Personligen hade jag tyckt det varit jobbigt om någon pressade mig just då. Samtidigt förstår jag att det är jobbigt att inte veta vad det är!
Dom sura minerna kommer, som jag upplever, när han känner sig pressad. Sen tycker jag iofs att det krävs jävligt lite för att han ska känna sig pressad. Det är nog det som är mitt problem med det här.Att inte kunna prata om sina känslor är väll en sak att bli sur över att någon försöker eller frågar skulle jag se som en varningsignal.
Håller med både dig och dejten. Tycker också det ät jobbigt att inte veta. Men samtidigt så är jag inte så spontan som person så jag kan behöva fundera lite och kan inte alltid vara så direkt.Alltså jag vet inte om det funkar för mig att träffa någon som är så inkapabel att prata om sina egna känslor.
Tex:
Situation uppstår
Frågar
”Nej inget är fel”
Å andra sidan jämför jag med
Ja, absolut! Min partner blev från början sur tillbaka, frustrerad och irriterad. Nu kommer han och kramar mig och pratar om något annat, det funkar bra på migJag känner igen mig mycket i det här också! Jag kan också reagera precis som du.
Men som sagt, det känns viktigt att kunna prata om det, även om man inte gör det direkt.
Så gammal och bitter som jag är så är det en av mina dealbreakers, att inte kunna prata om sina känslor och att dessutom bli sur om någon annan gör det. Orka med den känslomässiga omognaden.Dom sura minerna kommer, som jag upplever, när han känner sig pressad. Sen tycker jag iofs att det krävs jävligt lite för att han ska känna sig pressad. Det är nog det som är mitt problem med det här.
Precis.. Nånstans om man vill leva med någon så får man ju hitta sätt. Och man behöver ju inte göra en grej av allt tänker jag. Jag har tex en kompis som verkligen inte är någon morgonmänniska. När vi är ute och reser så behöver jag inte ta upp värsta diskussionen tidigt på morgonen då jag vet att hon vill ha lugn och ro på morgonen.Ja, absolut! Min partner blev från början sur tillbaka, frustrerad och irriterad. Nu kommer han och kramar mig och pratar om något annat, det funkar bra på mig.
Håller med!Precis.. Nånstans om man vill leva med någon så får man ju hitta sätt. Och man behöver ju inte göra en grej av allt tänker jag. Jag har tex en kompis som verkligen inte är någon morgonmänniska. När vi är ute och reser så behöver jag inte ta upp värsta diskussionen tidigt på morgonen då jag vet att hon vill ha lugn och ro på morgonen.
Dvs då vet jag det och då behöver man inte heller dra igång hela "Är du sur?"-grejen.
Så jag tänker att det viktiga är att veta hur man funkar och kommunicera det.
Framförallt är det oattraktivt med en massa strategisk karriärplanerande. Jag står verkligen inte ut när allting bara är ett steg på vägen mot - något för mig oklart mål. Det gäller både jobb och bostäder.Så tänker nog jag med. Jag tycker inte att någon ska jobba ”för mycket”. Jag gillar verkligen folk som är bra på sitt jobb, vilket jobb det är är inte lika viktigt. Men en massa övertid har ingen attraktionskraft för mig.
Jag är också inne på ert spår (@Red_Chili ). Tycker inte alls att det är attraktivt med folk som alltid prioriterar absurda mängder jobb eller som bara vill klättra på karriärstegen (att plugga på Handels fick mig många gånger att överväga celibatSå tänker nog jag med. Jag tycker inte att någon ska jobba ”för mycket”. Jag gillar verkligen folk som är bra på sitt jobb, vilket jobb det är är inte lika viktigt. Men en massa övertid har ingen attraktionskraft för mig.