Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag läst igenom Snurrfians inlägg ytterligare en gång och det som jag tycker talar emot teorin att hon siat någon som god el någon annan som ond är att hon 15.04 skriver ett inlägg om hur hon tänkte m förstadagsrösten och där nämner bara de två spelarna det stod mellan för henne då, vilket var Hedinn och Jfrelin, men hon lägger ingen värdering i vad hon anser om Jfrelin. Inlägget tycker jag visar att hon haft tid att skriva andra inlägg (än bara fastna i mammas-diskussionen) och hade hon velat att vi skulle tänka i en annan riktning eller friskriva någon så hade hon haft möjlighet att göra det.

Ovanstående + att nu när jag läst igenom mitt teoriinlägg igen så är det Mammas mina blickar dras emot, jag tror Snurrfian var något på spåret men hade svårt att uttrycka det och sedan Mammas tidiga röst på bumpo står ut i mina ögon idag.

Paddington röstar på Mammas

@Paddan
Jag ber om ursäkt för att jag missuppfattat dig, det är absolut inte min avsikt att lägga ord i munnen på någon, ibland trippelcheckar jag inte allt utan går på minnet och känslan av vad som skrivits- dvs hur jag uppfattade det. Kommunikation fungera tyvärr så ibland att man inte alltid uppfattar allt rätt.

Du ställer dig frågande till min röst under gårdagen på mammas. Jag kanske ska utveckla det lite så kanske du förstår mig bättre. Men jag vill också påpeka, just för att du själv är så nogggrann med att bli exakt rätt uppfattad, att när det gäller så korta texter så är det god sed att citera hela stycket för att f sammanhanget

"Jag är böjd att hålla med om att snurrfinas teorier är väldigt snurriga, jag har rötat ut henne som god innan av misstag av samma skäl och inte röstat på henne som ond. Men tredje gången gillt eller vad man får säga. Jag hakar upp mig på diskussionen med mammas,den blir absurd. Oavsett om Mammas är ond eller god är det misstänkt"

Här menar jag alltså att diskussionen i sig är absurd och misstänkt att ha en sådan diskussion. Jag har sett flera gånger när två eller fler personer inte får slut på en diskussion att någon av dem är ond, det är inte alla sådana diskussioner jag får känslan men vissa, däribland denna. Diskussionen jag själv hade med bumpo i förra leken och en som inkluderade onda Mammas o min första lek, minns inte vem hon diskuterade. På grund av Snurrfinas virrighet och att diskussionen rörde om en som vi vid de tillfället visste var bybo och Mammas relation (vilken trodde varit obefintlig utifrån byborollen) så misstänkte jag i första han henne men det var egentligen diskuterandet i sig som jag fastnade för. Jag kanske uttryckte det lite klumpigt med det var det som var i tankarna att folk som eldar en sådan diskussion inte har rent mjöl i påsen.

Med facit i hand vet jag att Snurrfina var god och jag misstolka de situationen.

Utifrån mitt resonemang ovan, även Mammas deltog i den intensiva absurda diskussionen som bekant, samt att det är möjligt att det var den goda Siaren Snurrfia faktiskt försökte peka ut Mammas som ond efter att ha siat (Mammas torde stå högt på listan över personer att sia för de flesta) men att hon snurrade in sig och valde en mycket svag om inte obefintlig teori som motiv så röstar jag på Mammas.

Lobelia röstar på Mammas

Jag kommer att vara borta tidvis i kväll och ska fodra vid DL -äta själv och avsluta tvätten, så jag lägger min röst lite tidigare.

@Paddan
Jag ber om ursäkt för att jag missuppfattat dig, det är absolut inte min avsikt att lägga ord i munnen på någon, ibland trippelcheckar jag inte allt utan går på minnet och känslan av vad som skrivits- dvs hur jag uppfattade det. Kommunikation fungera tyvärr så ibland att man inte alltid uppfattar allt rätt.

Tack för förtydligandet, nu förstår jag dig och hur du tänkte bättre :)

@Paddington Fast visst skrev Mammas att hon inte visste om hon kunde vara aktiv? Varför då vänta med att rösta? Bumpo kan ju svara ändå, och Mammas kan eventuellt ändra sin röst. Förstår inte vad felet är med att rösta tidigt.
Jo, jag läste också att hon kunde ha svårt att hinna in idag, men den är iaf något som jag reagerar på.

Fastnade i kön på ge-kås så är fortfarande här. Tusen människor före och det känns inte som jag är ute härifrån innan DL :crazy:

Men har haft tid att läsa ikapp nu :p

Och jag tycker inte det hänt mycket alls i leken idag. Sasse försvarar mammas lite men det vore ju konstigt att försvara en kollega, men om Sasse är ond och mammas god så kanske det bara är ett spel allihopa och hon vill smöra lite för mammas?
Eller så är båda goda.
Det känns inte som att dom skulle sitta i lyan tillsammans.

Hmm. Jag hade lite tid över och läste igenom noggrannare nu. Kommer sannolikt inte hinna in igen innan 20.30 så jag får även jag lägga en tidig röst.
Dock tycker jag inte direkt att det finns något nytt att haka upp sig på sen igår kväll när jag funderade lite.

Som jag skrev då är ju de som röstade på Snurrfian på slutet lite misstänkta möjligtvis.
Likaså finns det några som inte har skrivit särskilt många inlägg och där man därför inte direkt kan utläsa några ond/God-vibbar. Det kan ju vara ett försök att som ulv flyga under radarn.

Som jag skrev tidigare så tror jag inte att Snurrfian siade Mammas utan snarare någon annan som visade sig vara god. Därmed inte sagt att Mammas inte kan vara ond :cautious:

Jag känner att jag inte har fått så mycket nya tankar än de jag hade innan gårdagens lynch. Alltså får jag fortsätta på gårdagens linje och säga att jag fortfarande är tveksam till @Habina efter hennes inlägg om tvillingarna.
Min tidiga röst idag kommer alltså hamna på henne igen, eftersom det är den enda konkreta (om än svaga) misstanke jag har. Hinner jag in och läsa innan DL när det förhoppningsvis skrivits lite mer, så är det ju möjligt att ändra sig :)
Alltså:

Idahoe röstar på Habina

Läser ikapp mig på mobilen och reagerar på Idahoes enkelspårighet. Ja, jag tabbade mig. Men det säger inget om min roll då ingen sida har någon nytta av det.

Det är väl bättre att försöka leta efter onda? Kanske kolla hur det röstades igår och vad man kan utläsa därigenom. Att hålla fast vid en sådan "bekväm" röstning får mig att misstänka att Idahoe sitter i lyan och inte bryr sig om vem hon röstar på.

Habina röstar på Idahoe då jag tycker att hon beter sig som en ond som hittar ett lätt val för sin röst.

Habina och tvillinggrejen känns mer som att hon gjort en tabbe och tänkte högt i tråden, när hon kanske skulle behållit dom tankarna för sig själv. Det är ju inte speciellt bra att komma och säga att tvillingarna eventuellt hintat lite för då skulle ju ulvarna lusläsa allas inlägg och försöka få ut dom på en gång.

Jo, jag läste också att hon kunde ha svårt att hinna in idag, men den är iaf något som jag reagerar på.
På vilket sätt menar du att den tidiga rösten är konstig om hon inte har tid att komma in mer idag? Hade det varit bättre om hon behövt rösta i panik, eller missat helt och hållet?

Förövrigt vill jag slå hål ytterligare på att Snurrfian har siat Mammas som ond. Vi har ju en spion med i leken. Men det var bara Snurrfian som röstade på Mammas igår. Om spionen har sett att Snurrfian siat någon hon sedan röstar på, är det ju garanterat att hon siat personen som ond.

Förvisso röstade Snurrfian sent, men hon teoriade i princip enbart om Mammas. Och det var "en hel" kvart kvar till DL.

Här är röstlistan:

Dag 2:
cirkus röstar på Sasse (11:25)
Jfrelin röstar på Habina (19:21)
Hjartagna röstar på Cirkus (21:08)
Snurrfian röstar på Mammas (21:15)
Sasse röstar på Snurrfian (21:17)
Habina röstar på snurrfian (21:21)
LenaH röstar på Habina (21:21)
Mammas röstar på Snurrfian (21:25)
Paddington röstar på Lobelia (21:25)
bumpo röstar på Habina (21:25)
Idahoe röstar på Habina (21:26)
Matmissbrukaren röstar på Snurrfian (21:27)
Lobelia röstar på Snurrfina (21:27)
FiaM röstar på Snurrfian (21:28)

På vilket sätt menar du att den tidiga rösten är konstig om hon inte har tid att komma in mer idag? Hade det varit bättre om hon behövt rösta i panik, eller missat helt och hållet?

Det där hängde inte jag heller riktigt med på. Att lägga en tidig röst för att man kanske inte hinner komma in mer innan DL tycker inte jag är skumt. Har man inte tid så har man inte.

Habina, har varit väldigt tyst idag. Kan det vara ett försök att få alla att glömma tvillinghistorian igår? Kommer in och lägger en röst på Idahoe med motiveringen att hon(?) beter sig som en ond och därför hittar ett lätt val. Jag håller med Habina om att det är enkelspårigt av Idahoe att dra upp tvillingarna igen men å andra sidan gjorde Jfrelin samma sak tidigare idag. Vad anser Habina skiljer deras röster åt?
Än så länge tycker inte jag att Habina har gjort något misstänkt som inte har fått en, för mig, godtagbar förklaring så även om jag inte vill sätta henne som god än så är jag ännu mindre säker på att hon är ond.

Eller kan det kanske vara så att det är Habina som är ond och därför väljer slumpartat mellan två goda som har lagt samma motivering på sina röster på henne?

(Insåg det sista precis när jag postade inlägget.)

Utifrån det jag skrev ovan är jag därför rätt obekväm med teorierna och misstankarna som riktats mot Mammas. Jag kan ha överseende med Loberlia eftersom hon är så pass ny. Men bumpo och Paddington är för mig tillräckligt vana spelare för att kunna reflektera över en sådan här sak. Bumpo har redan svarat varför hon skrev det inlägget som hon gjorde, som mina blickar riktas mest åt Paddan. Som nu har röstat på Mammas, utan att, i mina ögon, reflektera tillräckligt om det faktiskt kan ha varit så att Mammas inte siats.

Förövrigt vill jag slå hål ytterligare på att Snurrfian har siat Mammas som ond. Vi har ju en spion med i leken. Men det var bara Snurrfian som röstade på Mammas igår. Om spionen har sett att Snurrfian siat någon hon sedan röstar på, är det ju garanterat att hon siat personen som ond.

Förvisso röstade Snurrfian sent, men hon teoriade i princip enbart om Mammas. Och det var "en hel" kvart kvar till DL.

Här är röstlistan:

Dag 2:
cirkus röstar på Sasse (11:25)
Jfrelin röstar på Habina (19:21)
Hjartagna röstar på Cirkus (21:08)
Snurrfian röstar på Mammas (21:15)
Sasse röstar på Snurrfian (21:17)
Habina röstar på snurrfian (21:21)
LenaH röstar på Habina (21:21)
Mammas röstar på Snurrfian (21:25)
Paddington röstar på Lobelia (21:25)
bumpo röstar på Habina (21:25)
Idahoe röstar på Habina (21:26)
Matmissbrukaren röstar på Snurrfian (21:27)
Lobelia röstar på Snurrfina (21:27)
FiaM röstar på Snurrfian (21:28)

Varför är det garanterat att hon röstat på någon som är ond?
Har hon siat någon som god och det inte var mammas, så kan hon ju lägga sin röst där ändå eftersom hon då inte har en aning om ifall mammas är god eller ond.
Hon måste ju rösta och har hon inte siat någon ond utan god, så lägger hon rimligtvis en röst på någon annan som hon inte siat.

Nej det hade verkligen inte varit bättre, el rättare sagt inte bra alls. Kan inte förklara mer än att det hur hon röstade tidigt och inte att hon röstade tidigt. Det känns lite för väl regisserat och genomtänkt för att det ska ge en bra smak hos mig.

Då menar jag alltså att om snurrfian valt att sia x som var god, så ser ju spionen att hon inte lägger sin röst där utan på någon annan, och då borde väl spionen kunna räkna ut att hon siat någon god och lagt sin röst på någon annan. Och det blev då på mammas och tanken är då att hon inte valde att sia henne utan någon annan.

Och därför väljer spionen att inte lägga sin röst på samma som snurrfian.

Habina, har varit väldigt tyst idag. Kan det vara ett försök att få alla att glömma tvillinghistorian igår? Kommer in och lägger en röst på Idahoe med motiveringen att hon(?) beter sig som en ond och därför hittar ett lätt val. Jag håller med Habina om att det är enkelspårigt av Idahoe att dra upp tvillingarna igen men å andra sidan gjorde Jfrelin samma sak tidigare idag. Vad anser Habina skiljer deras röster åt?
Än så länge tycker inte jag att Habina har gjort något misstänkt som inte har fått en, för mig, godtagbar förklaring så även om jag inte vill sätta henne som god än så är jag ännu mindre säker på att hon är ond.

Eller kan det kanske vara så att det är Habina som är ond och därför väljer slumpartat mellan två goda som har lagt samma motivering på sina röster på henne?

(Insåg det sista precis när jag postade inlägget.)

Jag är väldigt tyst i alla ulvlekar FiaM då jag har konstant dåligt med tid, men det tror jag de flesta vant sig vid. Däremot har jag helt missat att Jfrelin röstat på mig idag också, därför var det för mig inget val mellan henne och Idahoe. Får försöka hitta den rösten och kolla. :) Men då jag surfar via mobilen nästan jämt så har jag lite svårt att gå tillbaka och läsa flera gånger.

Äh, röstar nu. Ska äta sedan så jag kommer vara iväg ett tag. Sasse röstar på Paddington för att jag tycker illa om hennes teorier. Hon anser att det är skumt att Mammas röstar tidigt, utan att istället ge bumpo en chans att komma in och svara först. Men jag förstår inte den dealen riktigt, som sagt undrar jag om det hade varit bättre om Mammas istället panikröstade eller missade rösta? Bara för att bumpo ska ha en chans att svara. Bättre är väl i så fall att rösta tidigt och sedan eventuellt ändra rösten.

Jag gillar inte heller att hon överhuvudtaget röstar på Mammas. Jag tycker inte Paddan reflekterat tillräckligt mycket om huruvida Snurrfian faktiskt inte siat Mammas. Jag tycker det talar mycket till Mammas fördel att Snurrfian var den enda som röstade på Mammas i gårdagens lynch. En spion som ser vem siaren siar och sedan att siaren teoriar mot/röstar på samma deltagare borde rimligen förstå att den siade deltagaren är ond. Snurrfian hade ju inte lagt sin röst där om hon siat Mammas som god.

Vill dock påpeka att jag inte säger att Mammas är vare sig ond eller god. Jag är medveten om att jag försvarar henne mycket i det här, men jag kan verkligen inte se att Snurrfian ska ha siat Mammas. Varken på hennes teorier som jag tidigare citerat, eller för att hon ensam röstar på Mammas. Med andra ord tror jag (fortfarande) att Snurrfian siat en annan deltagare. Mammas kan vara både ond som god. Inget av detta säger något om hennes roll.

@Matmissbrukaren Jag måste ha varit otydlig? Om Snurrfian siat Mammas som ond, så är det självklart att hennes röst hamnat där. Spionen vet vem siaren siar, och siar siaren någon som hon sedan röstar på är det klart att den deltagaren är ond?

Tillägg: Förstår dig nu. Tankevurpa.

Tack för förklaringen, tyckte som sagt att det var lite skumt och eftersom jag inte har någon koll på hur du brukar spela blev det helt plötsligt väldigt misstänkt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar