Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag läst igeom Mammas inlägg i den här leken och är fortfarande osäker. Det hon skriver tycker jag stämmer med mina egna iakttagelser, inklusive det att hon trumfar mig i antalet inlägg :D (Jag kommer nog aldrig att komma ifatt henne när det gäller det heller, men vad säger det?) Det som oroar mig är inget som hon säger utan just det att hon är en så pass rutinerad spelare, hon kan med all säkerhet spela byxorna av mig med ögonbindel… :cautious:
Idag har hon avlöst cirkus och lagt den första rösten på bumpo. Första rösten är fortfarande lite svår men hennes motivering verkar mest bygga på att bumpo kommenterade att Mammas blev misstänkt i och med att Snurrfian var siare. Jag tycker att bumpos tanke är logisk då det även var min första tanke, även om jag strök den när jag läst igenom vad Snurrfian skrivit. I mina ögon är rösten lite tunn men inte mer än någon av de andra första rösterna. Får helt enkelt vänta och se om det kommer in något mer från dem båda.

Snurrfian kan ju ha siat Mammas men hon borde ju fått ihop en bättre teori och varit kanske lite mer synlig för oss andra om det nu var så. När man märker att man är nära att lynchas och dessutom är siare så skulle jag iallafall göra allt i min makt för att få vara kvar. Försvarstal de luxe osv. Dessutom hade jag gått in och ändrat min röst för att ha en chans. Det finns ju någon som blivit förhäxad så även fast det ser ut som om man åker så finns det ju en chans.

Å andra sidan om Snurrfian HAR siat Mammas så finns det ju ingen anledning att ändra sin röst utan hon kanske vill förmedla att Mammas faktiskt är ond. Dessutom är ju Mammas inte den lättaste att teoria mot.

Åh mitt huvud snurrar

Jag hade ju tänkt att plita ner lite tankar nu innan jag måste iväg men fick helt plötsligt en oväntad men välkommen spekulant på min häst och måste studsa.

Hinner in senare innan DL om mamma släpper iväg mig från middagen i tid, annars får jag göra en @cirkus ;)

@Sasse Det är därför du är så svår att läsa :p

@Mammas Du måste ju också kolla lite när rösterna kom in. När jag la min röst så var det bara Habina som betett sig skumt enl mig. Allt annat snack var om dig/Myrten. Jag fattar inte grejen mellan dig och Myrten och därmed valde jag att inte gå på det spåret.

Var det här svar på det jag skrev om dig i inlägg #429? Om du kollar på vad jag skrev var det inte ett ifrågasättande av att du röstade på habina, utan just den mening som jag tidigare tagit upp att jag reagerade på? Eller var detta svar på ett annat inlägg? :)

@FiaM Nog för att jag skrivit mycket, men min teori mot bumpo är mer omfattande än så. Nästan så jag börjar fundera på er två tillsammans, varför skulle du annars vilja nedgradera min teori mot henne?

@Mammas ja precis. Du tyckte att min teori var lite haltande så det var en förklaring till varför den var lite haltande. Anledningen till att jag drog upp det där om förra leken är för att jag vet hur lätt man kan hamna i förvirrande inlägg om specialroller när man är ulv. Som jag gjorde i förra leken.
Hoppas du fattar vad jag menar :)

@Mammas ja precis. Du tyckte att min teori var lite haltande så det var en förklaring till varför den var lite haltande. Anledningen till att jag drog upp det där om förra leken är för att jag vet hur lätt man kan hamna i förvirrande inlägg om specialroller när man är ulv. Som jag gjorde i förra leken.
Hoppas du fattar vad jag menar :)

Nja, det var inte min poäng. Det jag reagerar på är just den kommentaren jag skriver om, att det är något i den som skaver.

Hmm. Jag hade lite tid över och läste igenom noggrannare nu. Kommer sannolikt inte hinna in igen innan 20.30 så jag får även jag lägga en tidig röst.
Dock tycker jag inte direkt att det finns något nytt att haka upp sig på sen igår kväll när jag funderade lite.

Som jag skrev då är ju de som röstade på Snurrfian på slutet lite misstänkta möjligtvis.
Likaså finns det några som inte har skrivit särskilt många inlägg och där man därför inte direkt kan utläsa några ond/God-vibbar. Det kan ju vara ett försök att som ulv flyga under radarn.

Som jag skrev tidigare så tror jag inte att Snurrfian siade Mammas utan snarare någon annan som visade sig vara god. Därmed inte sagt att Mammas inte kan vara ond :cautious:

Jag känner att jag inte har fått så mycket nya tankar än de jag hade innan gårdagens lynch. Alltså får jag fortsätta på gårdagens linje och säga att jag fortfarande är tveksam till @Habina efter hennes inlägg om tvillingarna.
Min tidiga röst idag kommer alltså hamna på henne igen, eftersom det är den enda konkreta (om än svaga) misstanke jag har. Hinner jag in och läsa innan DL när det förhoppningsvis skrivits lite mer, så är det ju möjligt att ändra sig :)
Alltså:

Idahoe röstar på Habina

@FiaM Nog för att jag skrivit mycket, men min teori mot bumpo är mer omfattande än så. Nästan så jag börjar fundera på er två tillsammans, varför skulle du annars vilja nedgradera min teori mot henne?

Beklagar att du tycker att jag nedgraderar din teori, det var inte menat på det sättet.
Det jag reagerade på är att du börjar med att ha tre misstänkta, bumpo, Paddington och Lobelia och som jag tolkar det du har skrivit så är dina misstankar ganska lika i styrka mot alla tre. Däremot känns det som att bumpo är den som har uttryckt sig på ett sätt som är tacksamt att reagera på och därför blir en lätt måltavla (och därmed även en lätt röst), speciellt eftersom du antydde att du skulle ha dåligt med tid idag.

Blir lite fundersam över @Paddington när jag läser tillbaka. I inlägg #375 röstar hon, då är klockan 21:25. Men hon diskuterar i tråden från strax före 20, utan att nämna Lobelia? Varför vänta till 21:25 med att ta upp sina misstankar? Visserligen sker exempel 2 i hennes inlägg strax efter 21, men det är ju ändå en bra bit till 21:25. Misstänker man någon vill man väl dels att den ska kunna bemöta det, och även att andra ska kunna se det och ta ställning? Det gör att jag i nuläget känner mig misstänksam mot Paddan.

Jag och paddan är inte riktigt överens å det funkar inte så bra att spela m den :(. Mitt teoriinlägg påbörjades tidigare men när jag skulle lägga in multicitaten så hade bara sista citatet kopierats och jag fick börja om från början med att leta upp citaten igen vilket tog sin tid.

Efter gårdagen så måste jag säga att mina misstankar mot Lobelia inte har blivit mindre, som jag skrev igår så fanns det en del jag reagerade på när det gällde henne och hur hon lägger orden i munnen på bland annat mig och Habina och förvränger det vi sagt. Nu när jag kikar på röststatistiken så la hon en av de sista rösterna på Snurrfian vilket kan vara ett lätt sätt att hänga på drevet för en ulv och jag får lixom Mammas en "ulv följer strömmen - vibb"

Sedan tycker jag att denna kommentar i röstinlägget står ut:
Jag hakar upp mig på diskussionen med mammas, den blir absurd. Oavsett om Mammas är ond eller god är det misstänkt

Det är något med hur Lobelia uttrycker sig i den meningen som fångar mina ögon, men jag har svårt att få ned vad det är. Håller med att om Snurrfian vetat om att Mammas var god så är det ett konstigt spelade men om Mammas är ond och Snurrfian ev vetat om det så tycker inte jag att det är så konstigt längre och speciellt inte misstänkt (däremot kanske lite luddigt och väldigt vagt). En ovan spelare som fått särskild info som denne inte vet hur den ska uttrycka utan att trampa över gränsen för vad man får skriva är försiktig med att uttrycka sig (om man inte gör en@Hedinn förstås :p) och har man inte haft några direkt starka misstankar från början och ska börja bygga en teori är det svårt.

@FiaM tja jo jag har ju de misstankar jag skrev, men jag röstar ju på bumpo för att jag misstänker henne mest, inte för att hon är "lätt". Om du tycker att mina andra misstankar är starkare är det fritt fram att teoria mot dem, men av det jag sett tycker jag att bumpo är skummast.

Jag kommer ånyo att behöva lägga en tidig röst. Middag strax och jag har smitit iväg och är på muggen (inte den berömda) för en enskild stund

Idahoe lägger en enkel röst på habina som dessutom bygger på gårdagens teori, visserligen har det inte hänt jättemycket, men nje, det känns sådär.

Mammas är enligt vad jag tror inte siad av Snurrfian vare sig som det ena eller det andra, hade hon varit ond så bör hon ha teoriat hårdare mot henne, som god så borde hon skrivit något i stil med ..åt det godare hållet och sen haft någon teori om varför. Däremot så säger säger det inget om Mammas godhet/ondhet. för mig neutral just nu.

Jfrelin jag tycker att hennes tankar i inlägg #442 är ganska vaga och väldigt å ena sidan, å andra sidan. Jag förstår det på ett sätt, men jag skulle personligen bli förvånad om snurrfian siat Mammas som ond så mjae, jag vet inte. Neutral som jag skulle behöva se lite mer av.

Jag tycker flera känns så neutrala och jag behöver verkligen se mer av dom. Just nu så känns Idahoes enkla röst på Habina som det skummaste. Habina var i farozonen igår och är Idahoe en ond som hoppas på att det blir ett nytt drev? V

Cirkus röstar på Idahoe

Jag ska dra på bio nu och hinner inte heller in igen innan DL.
Eftersom ingen av de som skrivit idag är misstänkta i mina ögon så blir det samma röst som igår med samma teori.
Jfrelin röstar på Habina

Hjärtagna - Röstar Mammas – Cirkus. Inte skrivit något som jag fastnat för, känns neutral.

LenaH – Röstar Hedinn – Habina. Tycker LenaH har bra och vettiga teorier, känns som om hon verkligen letar onda.

Lobelia – Röstar Hedinn – Snurrfian. Har tagit upp tidigare att jag reagerar på Lobelia, känns som hon är ute efter att skapa misstankar mot andra och egentligen inte letar riktiga teorier

Cirkus – Röstar Mammas – Sasse. Lade första rösten bägge dagarna och det är svårt att teoria utan att det egentligen finns något att gå på. Tycker att motiveringen på Sasse känns lite krystad men jag måste se mer av Cirkus innan jag bestämmer mig.

Jfrelin – Röstar Bumpo – Habina. Reagerade på att Habina snurrade in sig i tvillingdiskussionen och drog parallell till sig själv i en tidigare lek Det säger inget om Jfrelin men jag måste se mer av denne.

FiaM – Röstar Cirkus – Surrfian. Har läst igenom dennes inlägg men hittar inget jag fastnar för.

Mammas – Röstar Matmissbrukarn – Snurrfian - Bumpo. Hon spelade som hon brukade igår med att ligga på Snurrfian när hon ville räta ut frågetecknen vilket inte är konstigt. Däremot tycker jag att den väldigt tidiga rösten på bumpo i natt sticker ut, får en känsla av att hon med den vill styra röstningen åt det hållet. Jag förstår att om man får väldigt starka misstankar emot sig så reagerar man, men det känns på något sätt lite desperat och om hon inte vet bumpos roll – varför inte vänta och se vad som händer i leken under dagen och ge bumpo en chans att förklara vad denne menade?

Sasse – Röstar Paddington – Snurrfian. Måste läsa igenom Sasses inlägg igen, hittar just nu inget som direkt står ut förutom att 6 påföljande inlägg handlar mer eller mindre om att hon försvarar mammas vilket jag finner lite udda för att vara sasse. Hon skrev ett bra svar till FiaM, och jag håller med henne i att man måste tänka på alla eventualiteter men det känns lite udda att försvara någon så mycket om man inte vet dennes roll. Vet dock inte vad det säger om Sasses roll.

Idahoe – Röstar Hedinn – Habina. Känns som ett blankt papper och jag måste se mer av denne.

Bumpo - Röstar Sasse - Habina. Reagerar på Habinas tvillingdiskussion och tror att mammas blev siad. Har tidsbrist och inte skrivit så mycket, tycker inte det säger något om var jag har denne för tillfället.

Matmissbrukaren - Röstar Lobelia - Snurrfian. Ytterligare en av dem jag måste se mer av, trots ganska så många inlägg så lämnar de inget större avtryck.

Tror jag fått med alla.

@Paddan
Jag ber om ursäkt för att jag missuppfattat dig, det är absolut inte min avsikt att lägga ord i munnen på någon, ibland trippelcheckar jag inte allt utan går på minnet och känslan av vad som skrivits- dvs hur jag uppfattade det. Kommunikation fungera tyvärr så ibland att man inte alltid uppfattar allt rätt.

Du ställer dig frågande till min röst under gårdagen på mammas. Jag kanske ska utveckla det lite så kanske du förstår mig bättre. Men jag vill också påpeka, just för att du själv är så nogggrann med att bli exakt rätt uppfattad, att när det gäller så korta texter så är det god sed att citera hela stycket för att f sammanhanget

"Jag är böjd att hålla med om att snurrfinas teorier är väldigt snurriga, jag har rötat ut henne som god innan av misstag av samma skäl och inte röstat på henne som ond. Men tredje gången gillt eller vad man får säga. Jag hakar upp mig på diskussionen med mammas,den blir absurd. Oavsett om Mammas är ond eller god är det misstänkt"

Här menar jag alltså att diskussionen i sig är absurd och misstänkt att ha en sådan diskussion. Jag har sett flera gånger när två eller fler personer inte får slut på en diskussion att någon av dem är ond, det är inte alla sådana diskussioner jag får känslan men vissa, däribland denna. Diskussionen jag själv hade med bumpo i förra leken och en som inkluderade onda Mammas o min första lek, minns inte vem hon diskuterade. På grund av Snurrfinas virrighet och att diskussionen rörde om en som vi vid de tillfället visste var bybo och Mammas relation (vilken trodde varit obefintlig utifrån byborollen) så misstänkte jag i första han henne men det var egentligen diskuterandet i sig som jag fastnade för. Jag kanske uttryckte det lite klumpigt med det var det som var i tankarna att folk som eldar en sådan diskussion inte har rent mjöl i påsen.

Med facit i hand vet jag att Snurrfina var god och jag misstolka de situationen.

@Paddington Fast visst skrev Mammas att hon inte visste om hon kunde vara aktiv? Varför då vänta med att rösta? Bumpo kan ju svara ändå, och Mammas kan eventuellt ändra sin röst. Förstår inte vad felet är med att rösta tidigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 731
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 657
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 474
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18