Dag 1:
cirkus röstar på Mammas (20:55)
Jfrelin röstar på Bumpo (21:06)
Hjartagna röstar på Mammas (21:18)
LenaH röstar på Hedinn (21:20)
Sasse röstar på Paddington (21:21)
Habina röstar på cirkus (21:21)
Paddington röstar på Jfrelin (21:24)
Snurrfian röstar på Hedinn (21:25)
Lobelia röstar på Hedinn (21:25)
Idahoe röstar på Hedinn (21:27)
bumpo röstar på sasse (21:28)
Myrten röstar på bumpo (21:29)
FiaM röstar på cirkus (21:29)
Mammas röstar på matmissbrukaren (21:30)
Matmissbrukaren röstar på Lobelia (21:30)
Hedinn OND FE lynchas
Natt 1: Myrten BYBO käkas
Dag 2:
cirkus röstar på Sasse (11:25)
Jfrelin röstar på Habina (19:21)
Hjartagna röstar på Cirkus (21:08)
Snurrfian röstar på Mammas (21:15)
Sasse röstar på
Snurrfian (21:17)
Habina röstar på
snurrfian (21:21)
LenaH röstar på Habina (21:21)
Mammas röstar på
Snurrfian (21:25)
Paddington röstar på Lobelia (21:25)
bumpo röstar på Habina (21:25)
Idahoe röstar på Habina (21:26)
Matmissbrukaren röstar på
Snurrfian (21:27)
Lobelia röstar på
Snurrfina (21:27)
FiaM röstar på
Snurrfian (21:28)
Snurrfian SIARE lynchas.
Natt 2: Ingen käkas
Sitter och kollar på listan, försöker se om det går att tyda något. I andra lynch hade Habina 4 röster och Snurrfian 6. Försöker fundera över om några röstat på Snurrfian för att skydda Habina, men jag är tveksam. Sju röster inkommer mellan 21:25-21:27, innan dess står det lika mellan Habina och Snurrfian, visserligen kan någon av rösterna vara för att skydda Habina, men jag ser inte riktigt vad som pekar på det heller, om Habina är god kan det ju vara bara att folk röstar på den de vill/onda som sprider röster mellan två goda.
Och alltså jag förstår att man reagerar på Habina, jag gjorde det själv, men ju mer jag funderar på det ju märkligare blir det. Alltså visst är det skumt men skumt är inte samma sak som ond, tycker jag. Jag ser inte vad Habina skulle ha att vinna på det som ond, och då är det enbart en tabbe. En tabbe säger ju inget som huruvida man är god eller ond? Så jag kommer att behöva kolla närmare på de som röstat på Habina i första hand känner jag:
Jfrelin
Jag måste rösta nu för jag ska iväg och vet inte om jag kommer hinna in igen.
Min röst idag kommer hamna på Habina. Fattar inte alls hennes grej om tvillingarna. OM hon upptäckt tvillingarna så känns det som om: - jag vet vilka ni är. Jag fattar. Jag är god "vink vink"
Och det tror jag inte alls. Jag tror hon är en ulv som snurrat in sig.
Precis som jag gjorde i förra leken med just tvillingarna
Jfrelin röstar på Habina
Jag reagerade som jag redan nämnt på den fetade meningen här. Det känns lite som "jag gjorde ju det som ulv, då måste hon ha gjorde det därför med", och jag tänker lite - kommer minnet hur hon gjorde som ulv så lätt för att hon är det igen? Å andra sidan var det ju inte så länge sedan förra leken var, så kanske inte.
Men ja, något med denna stör mig, utöver det jag redan sagt om Habina ovan. Och sedan känns hela teorin lite haltande, den tar inte hänsyn till att varken god eller ond bör göra så.
LenaH
Nu när jag kollar så var det där i eftermiddags och det kanske inte var någon annan ulv (om hon nu är det) inne? Hm. Då är det lätt att råka pladdra på i leken istf att kolla med lyan först?
Nu känner jag mig (man fick väl delge känslor om det handlade om en själv?) väldigt svajig men efter att ha avfärdat
@Habina s tvillingmiss som just ett klavertramp så blev jag lite tveksam efter
@Sasse s teoriinlägg.
Här är alltså LenaHs teorier inför rösten på Habina. Hon velar fram till slutet och kastar till sist in rösten på Habina. Jag tycker att LenaHs resonemang är starkare än JFs, framförallt för att Lena resonerar om varför hon bör ha gjort så som ond.
Hon var ju även den som först kom med teorin om att jag skulle ha ätit Myrten efter att ha känt mig hotad... Och ja, jag känner mig lite lätt förolämpad av den teorin faktiskt.
Men tja, det var ju också hon som drog igång mot Heddan... Kan ulvarna ha trott att jag var den onda fen kan Lena ha gjort det ändå - men om de trodde det borde det ju varit dött lopp mellan mig och Myrten, så då borde inte hon ätits. Eller så kanske Lena bara inte trodde på teorin själv, och därför targetade fen? Nej, jag ser inget som tyder på att Lena är ond just nu i alla fall.
bumpo verkar ha en del ångest över vem hon ska rösta på, velar mellan Snurrfian och Habina, backar iom att flera röstar på Snurrfian. Dels kan jag förstå det om det är drev-rädsla, å andra sidan är det ju inte konstigt att flera röstar på någon som beter sig skumt? Alltså jag tänker såhär att om en ulv gör bort sig kommer ju både goda och onda ge sig på personen - vilket gör att mång röster inte är synonymt med en god. Men det kan ju vara så, å andra sidan går ulvar knappast ihop för att rösta ut en specifik deltagare, så det är ju inte som att ulvar ensamma skapar drev. Men ja, när bumpo uttalar sig såhär (21:23) i inlägg
#373 har Snurrfian alltså TVÅ röster, samma antal som Habina och tja jag vet inte. Hon skriver att varken Habina eller Snurrfian känns genomonda, nej iof jag köper det. Men det är något som gör att det här inlägget inte känns helt hundra.
bumpo röstar på Habina för att hennes prat om tvillingarna absolut inte tillför något för goda sidan. Och för att jag faktiskt inte har mer tid innan deadline. (min klocka på telefonen är 21.28)
Det här + att hon inte känns genomond är alltså hela teorin mot Habina. Och samtidigt om jag tänker att hon är god så köper jag hur man kan känna sig när man kommer in i leken toksent, alla skriver 180 inlägg i minuten och ens om man hade haft tid att hänga med och fråga vet man inte vem man ska fråga om vad. Eller ja, jag vet iaf hur jag brukar känna mig då. Så det kan ju förklaras bort med det.
Men sedan stör detta inlägg mig lite faktiskt:
Sorry
@Mammas men du blev väldigt misstänkt nu i och med att snurrfian var siare.
Och jag köper att alla i leken nu kommer att, om inte tro så i alla fall kolla noga efter, möjligheten att jag blivit siad, som sig bör att man gör när en siare röstar på någon innan sin död. Men att hoppa över det steget till att direkt göra mig "väldigt misstänkt"? Jag får lite känslan att bumpo gärna tar lite genvägar i sina resonemang och det gör att jag funderar över hennes uppriktighet.
Idahoe
Jag popcorrnläser hejvilt för att hinna nu
Men det enda som jag egentligen kan uppfatta som udda/misstänkt är just
@Habina s prat om tvillingarna. Som jag förstått taktikandet så borde varken en god avslöjat detta (pga att tvillingarna vill man ha kvar) och en ond kunde pratat med lyan direkt väl?
Så, sannolikt ett misstag eller missförstånd från Habinas sida, vilket egentligen varken gör henne till ond eller god nödvändigtvis, men det enda misstänkta jag kan komma på.
så:
Idahoe röstar på Habina
Hon är på konferens, har tokkasst med tid och skriver ner precis allt jag reflekterat över Habina innan hon röstar. Det är nästan så tidy att jag funderar på om hon fått hjälp.
Nej men jag förstår att man inte har tid alltid, men hon resonerar och röstar, det gör att jag har svårt att sätta henne åt något håll överhuvudtaget baserat på detta.