Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns lite sådär att teoria till Mammas fördel, men jag är inte alls säker på att hon skulle vara en ond som blivit siad. Jag får inte ihop Snurrfians spel i sådana fall.

Först skriver Snurrfian såhär när Mammas frågar om hennes teori kring Myrten/Mammas. Om hon hade siat Mammas, varför då skriva att hon "nästan avskrivit henne"? Som jag uppfattar detta och resterande inlägg av Snurrfian, så blir hon mer och mer misstänksam mot Mammas för att Mammas just frågar och frågar. Som jag uppfattar Snurrfian (om vi ska gå enligt hennes egna ord) så är det möjligt att hon avskrivit Mammas om inte Mammas börjat ifrågasätta hennes teori.

Mammas inlägg sparade jag inte. Och Snurrfians kommentar till Mammas inlägg är kortfattat att hon ska hålla koll på Mammas.
Inlägget ovan skrev hon 16:45.

Detta inlägget är skrivet 20:38. Här visar Snurrfian att hon är mer misstänksam mot Mammas. Alltså, som jag uppfattar det, har hennes misstanke trappats upp för att Mammas ifrågasätter henne ständigt.

Skrivet 20:52. Här skriver hon att Mammas likaväl kan vara bybo, men att hon tvivlar på det. Men varför skulle hon, om hon siat Mammas som ond, uttrycka sig på ett sådant sätt? Att Mammas lika gärna kan vara bybo? Hade det inte varit bättre i så fall att bara säga att hon misstänker Mammas för det och det, än att säga att Mammas lika gärna kan ha en god roll?

Som sagt, av Snurrfians inlägg så uppfattar jag det som att hon inte var SÅ misstänksam mot Mammas till en början (vaksam, ja) men att Mammas sätt att ifrågasätta hennes teori kring Mammas/Myrten gjorde henne mer och mer misstänksam.

Såg att Paddington skrivit ett inlägg också, där hon undrar varför Snurrfian om hon siat Mammas som god, inte kommenterar någon annan spelare då. Och det kanske kan vara för att hon inte "hade tid". Mammas kan vara rätt besvärande när hon sätter den sidan till (:p).

Inte om hon inte haft en motivering till det. Det är långt ifrån alla som kommenterar om de siat någon god.
Hm det verkar som du slår hål på teorin om att Snurris ska ha siat Mamsen. Det som talar emot din teori är att Snurrfia verkligen kan ställa till det eller snarare snurra till det. Hon har ju dessutom som bekant utgångspunkten att alla är onda tills motsatsen är bevisad och uppenbarligen har hon i vart fall inte siat Mammas som god. Kanske dags att leta efter andra misstänkta också, det finns en del att välja på, men hon är fortfarande klart misstänkt.

@Lobelia Det är inte min mening att slå hål på andras teorier, utan ge min synvinkel av saken. Vad har det med saken att göra att Snurrfian har alla som onda tills motsatsen är bevisad? Det säger ju ingenting alls om Mammas roll. Och nej, antingen har Snurrfian siat Mammas som ond, eller har hon siat någon annan som god. Jag tror det senare.

@Lobelia Förresten, funkar inte det på andra hållet också, att Snurrfian har snurrat in sig - i att Mammas är ond? Utan att hon är det alltså. Det är knappast något som talar emot bara min teori, utan även de teorier där Mammas anses vara siad. Snurrfian kan ju lika bra ha snurrat in sig i att Mammas är ond. Som sagt.

@Sasse, precis. Att Snurris inte siat Mammas innebär knappast att hon är god, och mamsen är hal som en ål. Kort uttryckt så vet vi inte ett dugg mer utifrån Snurrfias död skulle jag tro.

Dag 1:
cirkus röstar på Mammas (20:55)
Jfrelin röstar på Bumpo (21:06)
Hjartagna röstar på Mammas (21:18)
LenaH röstar på Hedinn (21:20)
Sasse röstar på Paddington (21:21)
Habina röstar på cirkus (21:21)
Paddington röstar på Jfrelin (21:24)
Snurrfian röstar på Hedinn (21:25)
Lobelia röstar på Hedinn (21:25)
Idahoe röstar på Hedinn (21:27)
bumpo röstar på sasse (21:28)
Myrten röstar på bumpo (21:29)
FiaM röstar på cirkus (21:29)
Mammas röstar på matmissbrukaren (21:30)
Matmissbrukaren röstar på Lobelia (21:30)

Hedinn OND FE lynchas

Natt 1: Myrten BYBO käkas

Dag 2:
cirkus röstar på Sasse (11:25)
Jfrelin röstar på Habina (19:21)
Hjartagna röstar på Cirkus (21:08)
Snurrfian röstar på Mammas (21:15)
Sasse röstar på Snurrfian (21:17)
Habina röstar på snurrfian (21:21)
LenaH röstar på Habina (21:21)
Mammas röstar på Snurrfian (21:25)
Paddington röstar på Lobelia (21:25)
bumpo röstar på Habina (21:25)
Idahoe röstar på Habina (21:26)
Matmissbrukaren röstar på Snurrfian (21:27)
Lobelia röstar på Snurrfina (21:27)
FiaM röstar på Snurrfian (21:28)

Snurrfian SIARE lynchas.

Natt 2: Ingen käkas

Sitter och kollar på listan, försöker se om det går att tyda något. I andra lynch hade Habina 4 röster och Snurrfian 6. Försöker fundera över om några röstat på Snurrfian för att skydda Habina, men jag är tveksam. Sju röster inkommer mellan 21:25-21:27, innan dess står det lika mellan Habina och Snurrfian, visserligen kan någon av rösterna vara för att skydda Habina, men jag ser inte riktigt vad som pekar på det heller, om Habina är god kan det ju vara bara att folk röstar på den de vill/onda som sprider röster mellan två goda.

Och alltså jag förstår att man reagerar på Habina, jag gjorde det själv, men ju mer jag funderar på det ju märkligare blir det. Alltså visst är det skumt men skumt är inte samma sak som ond, tycker jag. Jag ser inte vad Habina skulle ha att vinna på det som ond, och då är det enbart en tabbe. En tabbe säger ju inget som huruvida man är god eller ond? Så jag kommer att behöva kolla närmare på de som röstat på Habina i första hand känner jag:

Jfrelin
Jag måste rösta nu för jag ska iväg och vet inte om jag kommer hinna in igen.
Min röst idag kommer hamna på Habina. Fattar inte alls hennes grej om tvillingarna. OM hon upptäckt tvillingarna så känns det som om: - jag vet vilka ni är. Jag fattar. Jag är god "vink vink"
Och det tror jag inte alls. Jag tror hon är en ulv som snurrat in sig. Precis som jag gjorde i förra leken med just tvillingarna :p
Jfrelin röstar på Habina
Jag reagerade som jag redan nämnt på den fetade meningen här. Det känns lite som "jag gjorde ju det som ulv, då måste hon ha gjorde det därför med", och jag tänker lite - kommer minnet hur hon gjorde som ulv så lätt för att hon är det igen? Å andra sidan var det ju inte så länge sedan förra leken var, så kanske inte. :p Men ja, något med denna stör mig, utöver det jag redan sagt om Habina ovan. Och sedan känns hela teorin lite haltande, den tar inte hänsyn till att varken god eller ond bör göra så.

LenaH
Nu när jag kollar så var det där i eftermiddags och det kanske inte var någon annan ulv (om hon nu är det) inne? Hm. Då är det lätt att råka pladdra på i leken istf att kolla med lyan först?

Nu känner jag mig (man fick väl delge känslor om det handlade om en själv?) väldigt svajig men efter att ha avfärdat @Habina s tvillingmiss som just ett klavertramp så blev jag lite tveksam efter @Sasse s teoriinlägg.

Här är alltså LenaHs teorier inför rösten på Habina. Hon velar fram till slutet och kastar till sist in rösten på Habina. Jag tycker att LenaHs resonemang är starkare än JFs, framförallt för att Lena resonerar om varför hon bör ha gjort så som ond.

Hon var ju även den som först kom med teorin om att jag skulle ha ätit Myrten efter att ha känt mig hotad... Och ja, jag känner mig lite lätt förolämpad av den teorin faktiskt. :p Men tja, det var ju också hon som drog igång mot Heddan... Kan ulvarna ha trott att jag var den onda fen kan Lena ha gjort det ändå - men om de trodde det borde det ju varit dött lopp mellan mig och Myrten, så då borde inte hon ätits. Eller så kanske Lena bara inte trodde på teorin själv, och därför targetade fen? Nej, jag ser inget som tyder på att Lena är ond just nu i alla fall.

bumpo verkar ha en del ångest över vem hon ska rösta på, velar mellan Snurrfian och Habina, backar iom att flera röstar på Snurrfian. Dels kan jag förstå det om det är drev-rädsla, å andra sidan är det ju inte konstigt att flera röstar på någon som beter sig skumt? Alltså jag tänker såhär att om en ulv gör bort sig kommer ju både goda och onda ge sig på personen - vilket gör att mång röster inte är synonymt med en god. Men det kan ju vara så, å andra sidan går ulvar knappast ihop för att rösta ut en specifik deltagare, så det är ju inte som att ulvar ensamma skapar drev. Men ja, när bumpo uttalar sig såhär (21:23) i inlägg #373 har Snurrfian alltså TVÅ röster, samma antal som Habina och tja jag vet inte. Hon skriver att varken Habina eller Snurrfian känns genomonda, nej iof jag köper det. Men det är något som gör att det här inlägget inte känns helt hundra.
bumpo röstar på Habina för att hennes prat om tvillingarna absolut inte tillför något för goda sidan. Och för att jag faktiskt inte har mer tid innan deadline. (min klocka på telefonen är 21.28)

Det här + att hon inte känns genomond är alltså hela teorin mot Habina. Och samtidigt om jag tänker att hon är god så köper jag hur man kan känna sig när man kommer in i leken toksent, alla skriver 180 inlägg i minuten och ens om man hade haft tid att hänga med och fråga vet man inte vem man ska fråga om vad. Eller ja, jag vet iaf hur jag brukar känna mig då. Så det kan ju förklaras bort med det.

Men sedan stör detta inlägg mig lite faktiskt:
Sorry @Mammas men du blev väldigt misstänkt nu i och med att snurrfian var siare.

Och jag köper att alla i leken nu kommer att, om inte tro så i alla fall kolla noga efter, möjligheten att jag blivit siad, som sig bör att man gör när en siare röstar på någon innan sin död. Men att hoppa över det steget till att direkt göra mig "väldigt misstänkt"? Jag får lite känslan att bumpo gärna tar lite genvägar i sina resonemang och det gör att jag funderar över hennes uppriktighet.

Idahoe
Jag popcorrnläser hejvilt för att hinna nu :)
Men det enda som jag egentligen kan uppfatta som udda/misstänkt är just @Habina s prat om tvillingarna. Som jag förstått taktikandet så borde varken en god avslöjat detta (pga att tvillingarna vill man ha kvar) och en ond kunde pratat med lyan direkt väl?
Så, sannolikt ett misstag eller missförstånd från Habinas sida, vilket egentligen varken gör henne till ond eller god nödvändigtvis, men det enda misstänkta jag kan komma på.
så:
Idahoe röstar på Habina

Hon är på konferens, har tokkasst med tid och skriver ner precis allt jag reflekterat över Habina innan hon röstar. Det är nästan så tidy att jag funderar på om hon fått hjälp. :cautious: Nej men jag förstår att man inte har tid alltid, men hon resonerar och röstar, det gör att jag har svårt att sätta henne åt något håll överhuvudtaget baserat på detta.

Och om ni trodde att jag enbart skulle kolla på de som röstat på Habina bedrog ni er. Givetvis måste jag kolla även på mina fellowröstare på Snurrfian. :D

Dag 2:

@Sasse Jag läser inläggen, ser inget konstigt. Hon teoriar, frågar, ger sina reflektioner. Dvs som hon gör oavsett om hon är god eller ond. På något sätt får jag en känsla av att hon kanske inte skrivit som hon gjort om mig efter DL om hon varit ond. Jag tror inte att hon hoppat på mig direkt, men kanske inte ansträngt sig så för att leta upp varför jag inte bör ha varit siad? Varför skulle hon göra det som ond, om jag kanske åker på en sådan sak? Å andra sidan - kanske just därför gör hon så? För att det inte vore det bästa att göra som ond kan ju det vara en bra taktik. Slutsats: Ingen aning om vart jag har Sasse i nuläget.

@Habina Ja det mest uppseendeväckande är ju såklart tvilling-gate! (;)) Nej men jag får inte grepp om henne riktigt. Jag tycker att jag uttryckt min åsikt om tvillinggrejen men jag tar det igen för tydlghets skull: Jag tycker att det är en skum sak att säga men inte nödvändigtvis ond. Den är lika märklig för en god habina som för en ond habina. Sedan är det lite kort om snurrfian som sedan resulterar i en röst på henne, snabb en från mobilen. Så den köper jag ju att den motiveringen är kort, men innan det har hon bara skriver lite kort att hon håller med Sasse om att jag är som vanligt och att hon inte förstår Snurrfians resonemang. Och tja, det känns lite tunt från hennes håll helt enkelt? Å andra sidan skriver hon att det är IRL-saker som händer, så det kanske beror på det? Nåja, jag har inte någon direkt koll, men noterar att teoriandet bakom är lite tunt.

Hejhej, jag heter Mammas. ;)

@Matmissbrukaren Ser jag inget uppseendeväckande i. Hon är med och diskuterar, ställer frågor när hon inte förstår och lägger in invändningar när hon inte håller med, skriver när hon håller med om saker. Inget uppseendeväckande och hon verkar som att hon verkligen vill hitta onda och sätta sig in i hur folk resonerar. Å andra sidan har jag en tendens att tycka att hon är jätteskum och så visar hon sig vara ond, så jag vet inte om det här är en bra sak eller inte. :p Nej, men i dagsläget är MM inte min huvudmisstänkte i alla fall.

@Lobelia Jag vet inte men jag tycker att hon nästan känns lite blek? Jag får liksom inget grepp, fast jag läser hennes inlägg? Teorin mot Snurrfian är väl inget uppseendeväckande, men det här:

Det är en intressant teori men nu i tredje leken med Snurris så kan jag bara konstatera att hon är just snurrig, ingen aning om hon är ond eller god, där får man leta efter annat än snurr att gå på.
Jag är böjd att hålla med om att snurrfinas teorier är väldigt snurriga, jag har rötat ut henne som god innan av misstag av samma skäl och inte röstat på henne som ond. Men tredje gången gillt eller vad man får säga. Jag hakar upp mig på diskussionen med mammas, den blir absurd. Oavsett om Mammas är ond eller god är det misstänkt
Lobelia röstar på Snurrfina,

Det första inlägget kommer 19:49, det andra 21:27. Och hon skriver inte om Snurrfian däremellan. Alltså om hon tyckte att snurrfian var den mest misstänkte pga det som hände däremellan (och i det första inlägget snarare försvarar hon ju henne?), varför inte skriva det då när det händer? Här får jag lite "ulv som följer strömmen"-vibbar.

Det absolut roligaste med @FiaM MÅSTE ju vara att jag har nästan lika många inlägg hon har totalt på buke bara i den här tråden. :rofl: Men ja, eftersom antal inlägg inte säger något om rollen gissar jag att lite teorier kanske är välkomna. ;)
Men det som är mest uppseendeväckande med Fia är ju att hon är såpas osynlig. 13 inlägg i leken, och inte så jättemycket att gå på. Jag ser inget jag reagerar på något håll åt av det hon skriver men ser gärna mer härifrån.

Dag 2:

Bortsett från Snurrfian var det alltså tre personer som röstade på andra än Habina och Snurrfian.

@cirkus röstar på Sasse med en teori Sasse kommer in och glatt punkterar åt henne en liten stund efteråt. Då har ju cirkus dock redan åkt, så rösten står kvar. Jag tycker väl inte att det är direkt uppseendeväckande, men det är ju en väldigt tidig teori och då är det svårt. Men ja, hon resonerar vettigt så jag har inget som jag reagerar på direkt så.

@Hjartagna Har teoriat en del om olika spelare, rösten hamnar till sist på cirkus med motiveringen att det skulle vara en lätt röst. Och tja, jag tycker att det är en lite lätt röst från Hjartagnas håll. :p Jag menar, så mycket fanns det inte att gå på, och även om det var ett missförstånd från cirkus håll visste hon ju inte det när hon röstade - och hon har ju inte varit inne sedan dess. Så jag tycker att det borde ha hänt något mer som hon kunde ha reagerat på mer, rösten på cirkus blir just lätt.

Blir lite fundersam över @Paddington när jag läser tillbaka. I inlägg #375 röstar hon, då är klockan 21:25. Men hon diskuterar i tråden från strax före 20, utan att nämna Lobelia? Varför vänta till 21:25 med att ta upp sina misstankar? Visserligen sker exempel 2 i hennes inlägg strax efter 21, men det är ju ändå en bra bit till 21:25. Misstänker man någon vill man väl dels att den ska kunna bemöta det, och även att andra ska kunna se det och ta ställning? Det gör att jag i nuläget känner mig misstänksam mot Paddan.

Åh grattis fellow ulvlekare. Lyckan att logga in en lördag morgon och mötas av en wall of text! :D

Nu kommer jag nog inte palla skriva mer inatt. Jag kommer att ha fullt upp under dagen imorgon, eventuellt kommer jag att ha tid att vara inne lite på tidig eftermiddag, annars kommer jag inte kunna mer än kika in lite snabbt under resten av dagen. Så jag funderar på att rösta redan nu för säkerhets skull, jag kan ju alltid ändra om planerna ändras och jag hinner in. :)

Baserat på inläggen ovan är mina mest misstänkta alltså Bumpo, Lobelia och Paddington mest misstänkta. Men i dagsläget är det nog ändå bumpo som beter sig mest skumt i mina ögon, min röst landar därför där.

Klistrar in min teori:

"bumpo verkar ha en del ångest över vem hon ska rösta på, velar mellan Snurrfian och Habina, backar iom att flera röstar på Snurrfian. Dels kan jag förstå det om det är drev-rädsla, å andra sidan är det ju inte konstigt att flera röstar på någon som beter sig skumt? Alltså jag tänker såhär att om en ulv gör bort sig kommer ju både goda och onda ge sig på personen - vilket gör att mång röster inte är synonymt med en god. Men det kan ju vara så, å andra sidan går ulvar knappast ihop för att rösta ut en specifik deltagare, så det är ju inte som att ulvar ensamma skapar drev. Men ja, när bumpo uttalar sig såhär (21:23) i inlägg #373 har Snurrfian alltså TVÅ röster, samma antal som Habina och tja jag vet inte. Hon skriver att varken Habina eller Snurrfian känns genomonda, nej iof jag köper det. Men det är något som gör att det här inlägget inte känns helt hundra.

bumpo röstar på Habina för att hennes prat om tvillingarna absolut inte tillför något för goda sidan. Och för att jag faktiskt inte har mer tid innan deadline. (min klocka på telefonen är 21.28)

Det här + att hon inte känns genomond är alltså hela teorin mot Habina. Och samtidigt om jag tänker att hon är god så köper jag hur man kan känna sig när man kommer in i leken toksent, alla skriver 180 inlägg i minuten och ens om man hade haft tid att hänga med och fråga vet man inte vem man ska fråga om vad. Eller ja, jag vet iaf hur jag brukar känna mig då. Så det kan ju förklaras bort med det.

Men sedan stör detta inlägg mig lite faktiskt:

Sorry @Mammas men du blev väldigt misstänkt nu i och med att snurrfian var siare.

Och jag köper att alla i leken nu kommer att, om inte tro så i alla fall kolla noga efter, möjligheten att jag blivit siad, som sig bör att man gör när en siare röstar på någon innan sin död. Men att hoppa över det steget till att direkt göra mig "väldigt misstänkt"? Jag får lite känslan att bumpo gärna tar lite genvägar i sina resonemang och det gör att jag funderar över hennes uppriktighet."

Därför: Mammas röstar på bumpo

@Mammas det var en spontan reaktion på att snurrfian var siare. Jag hade inte ork att gå igenom leken igen igår kväll och faktiskt analysera min spontana reaktion. Men jag kommer att utveckla mina tankar om er alla antingen på rasten om typ 5 timmar eller efter jobbet om 9 timmar. Så håll till godo.

Fixar inte att lägga in citat från mobilen, men @Mammas skrev
" skriver ner precis allt jag reflekterat över Habina innan hon röstar. Det är nästan så tidy att jag funderar på om hon fått hjälp. :cautious:
"

Spontan reaktion från mig " Jaha, hade du skrivit det också? :) som sagt så noga läste jag tydligen...
Mammas tycker att jag är tidy:banana::banana:"

Skönt med en lugn natt men blir lite nyfiken på vad det beror på. Duktig ängel, felval av ulvarna eller bara missad deadline? Tror egentligen inte ens själv på det sista men kan ju hända, hoppas jag :angel: :)
Måste läsa igenom Mammas inlägg ett par gånger till innan jag ger mig på att kommentera det, för tillfället fortsätter jag att vara fundersam på henne. Även om jag inte tror att Snurrfian siade henne som ond betyder ju inte det att hon är god. Det som gör mig orolig nu är Sasses försvar av henne. Vi var flera som redan igår var tveksamma på om Snurrfian siat Mammas men Sasse är den som jag tycker går längst för att försvara Mammas, varför? Det kan vara en god som försvarar en god men även en ond som försvarar en ond och tanken på de två tillsammans i lyan… :nailbiting: :crazy: :arghh:

Åh grattis fellow ulvlekare. Lyckan att logga in en lördag morgon och mötas av en wall of text! :D
Helt perfekt morgon :love:

@FiaM Jag kan säga att jag skulle aldrig försvara en ulvkollega. Vet inte hur många lekar du läst, men det var inte så länge sedan jag var i lyan med Mammas. Har för mig att hon faktiskt blev siad då, och jag röstade på henne. Jag röstade överhuvudtaget bara på ulvkollegor den leken. Jag anser i övrigt att mina ulvkollegor får klara sig själva, skriver de något klumpigt eller får en sia på sig, så tough luck. Jag tänker inte blanda mig in i den karusellen, förutom möjligen genom att försöka skaffa alibi till mig själv.

Tro hellre att jag är en god som tror gott om Mammas, eller för den delen, att jag är ond (och Mammas god) och vill luras.

Helt perfekt morgon :love:

@FiaM Jag kan säga att jag skulle aldrig försvara en ulvkollega. Vet inte hur många lekar du läst, men det var inte så länge sedan jag var i lyan med Mammas. Har för mig att hon faktiskt blev siad då, och jag röstade på henne. Jag röstade överhuvudtaget bara på ulvkollegor den leken. Jag anser i övrigt att mina ulvkollegor får klara sig själva, skriver de något klumpigt eller får en sia på sig, så tough luck. Jag tänker inte blanda mig in i den karusellen, förutom möjligen genom att försöka skaffa alibi till mig själv.

Tro hellre att jag är en god som tror gott om Mammas, eller för den delen, att jag är ond (och Mammas god) och vill luras.

Tack för förklaringen! :) Även om den inte gör mig mycket lugnare är det bra att veta lite hur du resonerar. :)

@Sasse Det är därför du är så svår att läsa :p

@Mammas Du måste ju också kolla lite när rösterna kom in. När jag la min röst så var det bara Habina som betett sig skumt enl mig. Allt annat snack var om dig/Myrten. Jag fattar inte grejen mellan dig och Myrten och därmed valde jag att inte gå på det spåret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 731
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 657
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 474
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18