Det känns lite sådär att teoria till Mammas fördel, men jag är inte alls säker på att hon skulle vara en ond som blivit siad. Jag får inte ihop Snurrfians spel i sådana fall.
Först skriver Snurrfian såhär när Mammas frågar om hennes teori kring Myrten/Mammas. Om hon hade siat Mammas, varför då skriva att hon "nästan avskrivit henne"? Som jag uppfattar detta och resterande inlägg av Snurrfian, så blir hon mer och mer misstänksam mot Mammas för att Mammas just frågar och frågar. Som jag uppfattar Snurrfian (om vi ska gå enligt hennes egna ord) så är det möjligt att hon avskrivit Mammas om inte Mammas börjat ifrågasätta hennes teori.
Varför är du så enveten med att jag inte ska ha dig i bakhuvudet? Jag hade nästan helt avskrivit dig och ändå fortsätter du tjata? Är du rädd för att bli granskad? I sådana fall är ditt inlägg:
Mammas inlägg sparade jag inte. Och Snurrfians kommentar till Mammas inlägg är kortfattat att hon ska hålla koll på Mammas.
Inlägget ovan skrev hon 16:45.
Fast det är ju mer märkligt att du fortsätter tjata om det när jag har skrivit att jag ska släppa det? Är jag något på spåret som du helst vill att jag ska släppa omedelbart? Både
@cirkus och jag fick känsla av att ni hängde ihop, sen visar sig Myrten vara bybo. Med det så nämnde jag att jag fick problem eftersom jag hade en känsla av att ni hängde ihop och det gjorde ni uppenbarligen inte. Att jag sen aldrig ser dig som oskyldig, det får du skylla dig själv för!
Men det gör mig misstänksam när du fortsätter tjata om samma sak om och om igen, något är det som gör att du verkligen vill göra dig oskyldig... Visserligen en del av leken, men ändå... Det skaver!!
Detta inlägget är skrivet 20:38. Här visar Snurrfian att hon är mer misstänksam mot Mammas. Alltså, som jag uppfattar det, har hennes misstanke trappats upp för att Mammas ifrågasätter henne ständigt.
Nja jag skrev att jag kommer att ha den teorin i bakhuvudet eftersom något gjorde att jag kopplade ihop dig med Myrten, alltså måste jag fundera vad som gjorde det. Det kan lika gärna betyda att du är bybo precis som Myrten, men jag tvivlar allt mer på det.
@LenaH s teori om varför Myrten blev ulvmat är den samma som har snurrat i mitt huvud hela dagen. Jag har försökt att se det ur andra synvinklar men jag lutar allt mer åt att den är rätt... Oavsett om du säger att du aldrig skulle göra det som ond, jag har svårt att tro att du skulle skriva ett erkännande på det...
Skrivet 20:52. Här skriver hon att Mammas likaväl kan vara bybo, men att hon tvivlar på det. Men varför skulle hon, om hon siat Mammas som ond, uttrycka sig på ett sådant sätt? Att Mammas lika gärna kan vara bybo? Hade det inte varit bättre i så fall att bara säga att hon misstänker Mammas för det och det, än att säga att Mammas lika gärna kan ha en god roll?
Som sagt, av Snurrfians inlägg så uppfattar jag det som att hon inte var SÅ misstänksam mot Mammas till en början (vaksam, ja) men att Mammas sätt att ifrågasätta hennes teori kring Mammas/Myrten gjorde henne mer och mer misstänksam.
Såg att Paddington skrivit ett inlägg också, där hon undrar varför Snurrfian om hon siat Mammas som god, inte kommenterar någon annan spelare då. Och det kanske kan vara för att hon inte "hade tid". Mammas kan vara rätt besvärande när hon sätter den sidan till (
).
men om hon siat någon som god borde hon väl ha skrivit ut att xxx känns åt det goda hållet.
Inte om hon inte haft en motivering till det. Det är långt ifrån alla som kommenterar om de siat någon god.