Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte samma sak om att mammas kanske var den som blev siad, och då som ond. Men isf fick inte snurrfian fram några vidare teorier emot henne.

Sorry @Mammas men du blev väldigt misstänkt nu i och med att snurrfian var siare.

Jag är böjd att hålla med dig, men det kan vara som mammas skriver om att hon siat någon god. Rent statistiskt så är det större risk/chans att sia goda. Till mammas nackdel så hade Snurris en väldigt konstig teori.

Jag tänkte snarare att Snurrfian inte siat Mammas, eftersom hon mest verkade ha röstat på Mammas för att Mammas ifrågasatte hennes teori. Hade hon siat Mammas känns det som att hon varit betydligt mer på. Jag tror att hon siat en god.

Isf hade hon väl teoriat mot mig? Hade hon verkligen vetat att jag var ond hade hon väl velat få ut mig?

Men det är ju guldläge för onda att försöka få alla att tro att jag var siad nu såklart.
Men hur var det nu - är inte det en av ulvlekarnas grundstenar, att man siar Mammas första natten? :angel:

@LenaH Skulle tro att Lobelia menar att en konstig teori kan vara orsak till att någon är siad. Snurrfian kanske inte fann något bättre än vad hon hade.

Men som sagt, tycker jag i alla fall att hon borde ha varit mer på om hon siat Mammas som ond. Och inte heller väntat med rösten.

Jag är kluven. Visst kan snurrfian ha siat mammas, men varför då inte rösta tidigt och med en annan teori? Samtidigt är snurrfian rätt ny, så hon kanske inte fick till det ordentligt. Minns att jag själv hade svårt för det när jag var siare.

Måste sova nu, men funderar förhoppningsvis vidare på det hela imorgon.

Till @Mammas fördel menar du väl?
Ja jag börjar bli trött, fördel eller nackdel det beror hur man ser det.

Mammas har definitivt klättrat upp högt på min misstänkta ulvlista.

Edit Snurris är faktiskt så snurrig att jag inte vet om det är fördel eller nackdel. Hon kan ha gjort lite hur som. Snurrat och hakat på något eller faktiskt siat.

Nu blev det klurigt. Har Snurrfian siat Mammas som ond eller var det bara att hon inte kunde släppa deras ordväxling? Håller med Sasse lite här:
Jag tänkte snarare att Snurrfian inte siat Mammas, eftersom hon mest verkade ha röstat på Mammas för att Mammas ifrågasatte hennes teori. Hade hon siat Mammas känns det som att hon varit betydligt mer på. Jag tror att hon siat en god.
Tycker också att om hon hade siat Mammas, borde hon då inte byta infallsvinkel och komma med något nytt? Får fundera vidare, men ska nog hålla ögonen öppna.

jag är lite kluven, Mammas är alltid Mammas och man behöver alltid hålla ett öga på denne, och om jag går tillbaka och kollar i Snurrfians inlägg så det hon skriver i sitt första inlägg efter förra DL är:

Jag har lite problem... Jag trodde att Myrten och @Mammas hängde ihop på något sätt, vilket de uppenbarligen inte gjorde. Ville Mammas göra lite sken av att de hängde ihop eller är det bara vänskapen IRL bukeliv som hängde med? @cirkus drev den teorin men verkar ha släppt den helt nu, så det kanske är lika bra att göra det jag också, men jag ska nog ha den med i bakhuvudet. @Mammas är aldrig helt oskyldig... ;)
Jag klurar vidare...

Här skriver hon att hon inser att myrten/mammas inte hänger ihop, och att man måste hålla ett öga på Mammas. Hade hon siat Mammas som god hade hon väl inte skrivit att man måste hålla ett öga på Mammas, hade hon siat någon annan som god - varför bara prata om Mammas/Myrten (där Myrten inte längre är med i leken) i alla övriga inlägg. Har hon siat Mammas som ond - varför inte skriva ut det mer?

Sedan får diskussionen om deras (Myrten/Mammas) ev sammanhang väldigt stor proportion under resten av dagen. Vet inte om det är för att Mammas ligger på som en igel (som Mammas brukar göra) och Snurrfian inte hinner kolla på någon annan, men om hon siat någon som god borde hon väl ha skrivit ut att xxx känns åt det goda hållet.

Personligen känner jag att det nog kan ligga något i Snurrfians röst även om jag själv inte sett något hos Mammas som får mig att reagera.

Inte bra att bli av med siaren, men hon bör ju ha siat en spelare. Måste läsa hennes inlägg efter hårdagens natt-dl igen för att se om jag kan bli något klokare. Just nu lutar det åt att hon siat Mammas som ond och inte vetat hur hon ska få fram det i leken. Men hon kan ju ha fastnat i resonemanget med Mammas ändå och ha siat någon helt annan.

Men det får bli morgondagens bekymmer. Nu ska jag uppsöka sängen och hoppas på att få hyfsat sammanhängande sömn.

Jag kommer tyvärr vara ganska inaktiv tills sista minuten även imorgon tyvärr, är på konferens och att surfa med mobilen är svårt för mig.
Så jag ska försöka tänka lite högt här så länge...

Snurrfian var god men blev utröstad.
Jag tänker (kanske okunnigt/naivt?) att om man som ond ska rösta på slutet och en god har fått en eller ett par röster, så skulle man väl kanske vilja hänga på för att säkra att den goda blir lynchad? I så fall blir ju de som röstade på Snurrfian på slutet innan DL lite misstänkta (Med betoning på lite eftersom det här är nybörjarspekulerande på hög nivå:p )

I övrigt tycker jag, som några andra, att Cirkus röst på Sasse kändes lite krystad. Kan vara en BoP iochmed att hon hade ont om tid och tvingades lägga sin röst när det fanns rätt lite att gå efter visserligen...

Gällande vem Snurrfian siat, så kan jag kanske tänka mig att om hon siat Mammas som ond så borde hon kanske varit mer enveten i att få Mammas lynchad? Och om hon siat någon annan som ond så borde hon väl gjort samma där och inte varit på Mammas? Alltså känns det för mig troligare att hon siat någon god.

Slutsats: Jag är lika förvirrad som vanligt:o och konstaterar att allt detta taktiktänkande är svårt!

Och just det ja, någon (kommer inte ihåg vem) teoriade tidigare under kvällen om att jag och några andra "hängde på" och röstade på Hedinn när det reddan börjar trilla in röster där.
Jag kan bara svara för mig, men jag skriver lite långsamt ibland och när jag började skriva min röst så hade Hedinn bara en röst. Jag tog helt enkelt den med minst inlägg för att den kanske försökt ligga lite väl lågt :)

Det känns lite sådär att teoria till Mammas fördel, men jag är inte alls säker på att hon skulle vara en ond som blivit siad. Jag får inte ihop Snurrfians spel i sådana fall.

Först skriver Snurrfian såhär när Mammas frågar om hennes teori kring Myrten/Mammas. Om hon hade siat Mammas, varför då skriva att hon "nästan avskrivit henne"? Som jag uppfattar detta och resterande inlägg av Snurrfian, så blir hon mer och mer misstänksam mot Mammas för att Mammas just frågar och frågar. Som jag uppfattar Snurrfian (om vi ska gå enligt hennes egna ord) så är det möjligt att hon avskrivit Mammas om inte Mammas börjat ifrågasätta hennes teori.
Varför är du så enveten med att jag inte ska ha dig i bakhuvudet? Jag hade nästan helt avskrivit dig och ändå fortsätter du tjata? Är du rädd för att bli granskad? I sådana fall är ditt inlägg:
Mammas inlägg sparade jag inte. Och Snurrfians kommentar till Mammas inlägg är kortfattat att hon ska hålla koll på Mammas.
Inlägget ovan skrev hon 16:45.
Fast det är ju mer märkligt att du fortsätter tjata om det när jag har skrivit att jag ska släppa det? Är jag något på spåret som du helst vill att jag ska släppa omedelbart? Både @cirkus och jag fick känsla av att ni hängde ihop, sen visar sig Myrten vara bybo. Med det så nämnde jag att jag fick problem eftersom jag hade en känsla av att ni hängde ihop och det gjorde ni uppenbarligen inte. Att jag sen aldrig ser dig som oskyldig, det får du skylla dig själv för! :p ;)

Men det gör mig misstänksam när du fortsätter tjata om samma sak om och om igen, något är det som gör att du verkligen vill göra dig oskyldig... Visserligen en del av leken, men ändå... Det skaver!!
Detta inlägget är skrivet 20:38. Här visar Snurrfian att hon är mer misstänksam mot Mammas. Alltså, som jag uppfattar det, har hennes misstanke trappats upp för att Mammas ifrågasätter henne ständigt.
Nja jag skrev att jag kommer att ha den teorin i bakhuvudet eftersom något gjorde att jag kopplade ihop dig med Myrten, alltså måste jag fundera vad som gjorde det. Det kan lika gärna betyda att du är bybo precis som Myrten, men jag tvivlar allt mer på det. @LenaH s teori om varför Myrten blev ulvmat är den samma som har snurrat i mitt huvud hela dagen. Jag har försökt att se det ur andra synvinklar men jag lutar allt mer åt att den är rätt... Oavsett om du säger att du aldrig skulle göra det som ond, jag har svårt att tro att du skulle skriva ett erkännande på det... :D
Skrivet 20:52. Här skriver hon att Mammas likaväl kan vara bybo, men att hon tvivlar på det. Men varför skulle hon, om hon siat Mammas som ond, uttrycka sig på ett sådant sätt? Att Mammas lika gärna kan vara bybo? Hade det inte varit bättre i så fall att bara säga att hon misstänker Mammas för det och det, än att säga att Mammas lika gärna kan ha en god roll?

Som sagt, av Snurrfians inlägg så uppfattar jag det som att hon inte var SÅ misstänksam mot Mammas till en början (vaksam, ja) men att Mammas sätt att ifrågasätta hennes teori kring Mammas/Myrten gjorde henne mer och mer misstänksam.

Såg att Paddington skrivit ett inlägg också, där hon undrar varför Snurrfian om hon siat Mammas som god, inte kommenterar någon annan spelare då. Och det kanske kan vara för att hon inte "hade tid". Mammas kan vara rätt besvärande när hon sätter den sidan till (:p).

men om hon siat någon som god borde hon väl ha skrivit ut att xxx känns åt det goda hållet.
Inte om hon inte haft en motivering till det. Det är långt ifrån alla som kommenterar om de siat någon god.

Lång dag på Flyinge och nu är jag tillbaka.

Det var ju inte något vidare resultat efter denna lynchen. Jag är också benägen att tro att Snurrfian inte har siat Mammas som ond i allafall. Då hade hon nog drivit hårdare mot henne och det gjorde hon inte. Sen om hon siat henne som god så känns ju hela grejen onödig att hon dragit upp nån liten pluttmisstanke ens. Så jag tror att Snurrfian inte siat just Mammas alls. Snarare har hon siat någon annan och troligtvis en som är god annars borde hon ha drivit mot den som vore siad ond.

I övrigt så måste jag läsa igenom typ allt innan jag uttalar mig om något.

Jo, min egen röst - ja, den var tidig och hade inte världens bästa teori, som jag också påpekade, vid den tiden i leken fanns heller inte mycket att gå på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar