Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sasse röstar på Snurrfian, hänvisar till mitt inlägg ovan. Jag har tydligen problem med att komma ihåg att posta rösten i samband med mina teoriinlägg.

IRL livet ville visst ha uppmärksamhet också... :cautious:
Jag tycker att @Mammas sätt att gå på påminner väldigt mycket om hur hon brukar vara som ond, hon kommer överhuvudtaget inte med några egna teorier utan ifrågasätter enbart mig. Det får mig att tro att jag är väldigt nära något som hon desperat vill få bort mig ifrån och därför går till attack.
Snurrfian röstar på Mammas

Du får jättegärna rösta på mig, men hitta helst inte på. Jag har inte alls bara ifrågasatt dig utan jag har också ifrågasatt Habina och tvillingarna-grejen. Och jag är ledsen, men jag kommer att fortsätta ifrågasätta sådant som jag inte förstår tills jag förstår. :)

Jag är ledsen, men så här ettrig är jag så fort jag har tid nog att vara det. :p

Sedan, detta har inte alls framgått. Jag har läst att du ska fortsätta ha ev samband mellan oss i bakhuvudet, när jag frågat varför (för att jag som jag skrev i inlägg #352 vill veta för att det säger mycket om vart jag har dig) har du dels bara upprepat samma och sedan "hotat" med att misstänka mig mer. Vilket jag anser märkligt, och frågar igen. :p Men just nu tycker jag att du är märklig inte mest för teorin, utan för att du upprepade gånger avstått från att förklara och dessutom har det känts som att du vill få mig att sluta fråga genom att säga att jag verkar ond om jag ifrågasätter dig. Nu har du ju svarat, men jag tycker att hela beteendet är märkligt.
Det mest spännande är att jag enligt dig nu äntligen har svarat fast jag i princip har skrivit samma sak i alla inlägg, jag måste vara väldigt otydlig...

Nu känner jag mig (man fick väl delge känslor om det handlade om en själv?) väldigt svajig men efter att ha avfärdat @Habina s tvillingmiss som just ett klavertramp så blev jag lite tveksam efter @Sasse s teoriinlägg.

Nu har mitt internet gett upp igen, jag blir galen!

Får bli en snabb röst på mobilen, ber om ursäkt för kort motivering.

Habina röstar på snurrfian

Då jag tycker att hon tänker konstigt när hon håller fast vid myrten + mammas när vi bet att myrten var Bybo

DL börjar närma sig och dom jag har i mina tankar just nu är snurrfian med hennes tankar angående mammas som jag inte hänger med på. Och så Habina med tvillingarna. Eller är båda goda och har snurrat in sig i något?

:arghh: okej då... @Snurrfian och hennes ovilja/oförmåga att svara att @Mammas är också konstigt.

Men hon har fått flera röster och känns inte genomond. Vilket inte @Habina gör heller. Men de är mina huvudkandidater för röst just nu.

Dags att rösta.

Jag har funderat över Habina idag, men jag stannar ändå vid att det inte är ett beteende som tyder på ondska. Alltså (sorry @Habina ) det är en korkad grej att skriva både som god och som ond. Och jag er i dagsläget inte något som tyder på att det är en ond-tabbe snarare än en god-tabbe. Så just nu är det märkligt, men säger inte jättemycket om hennes roll.

Sedan är det snurrfian som först ska hålla koll på mig och mitt samband med Myrten, när jag ifrågasätter inte vill svara och som jag uppfattar det försöker få mig att inte fråga mer genom att säga att jag är skum om jag ifrågasätter henne och jag bara hänger inte med. Om hon är god borde hon ju vilja att tanken blev utredd? Om hon är god borde hon ju vilja att jag förstår henne? Men det verkar inte så och jag får verkligen inte ihop hennes spel med ett gott tillvägagångssätt. När hon dessutom skriver att jag inte skrivit om något annat än henne under dagen blir jag ännu mer konfunderad, varför hitta på i en teori? Så därför:

Mammas röstar på Snurrfian

Inser att det börjar bli dags att rösta, den som dragit till sig mina ögon mest idag är Lobelia som verkar läsa in lite för mycket mellan raderna och sedan lägga ord i munnen på både mig och Habina som vi aldrig sagt.

Jag kan inte bestämma mig för om Paddan, är förvirrad eller vill förvirra, klart ät att hon briljerar i att klämma in olika former av ordet hint i en mening. Jag tror inte det är relevant för leken, men vad som kan vara relevant är om Paddan är ute efter att förvirra stackars goda som kommer att sitta hela veckan och reda ut hintningen eller icke hintningen eller om det möjligen är de onda hon vill åt. Det verkar i vart fall ha haft avsedd verkan med tanke på diskussionen.
Sedan tar hon upp dataspelande som potentiellt lett till dålig aktivitet eller om det nu är lyan som lett till den och dömer Jfrelin som ond för kvällen. Rösten verkar inte helhjärtad.
------------------
Jfrelin säger sig spela spel och nämner till och med vilket rättar cirkus påstående om vilka lekar hon deltagit i och håller med om att det är för tidig att lokalisera tvillingar och fortsätter sedan på tvillingtemat när hon röstar på Habina i denna omröstningen.
Väldigt lite substans, kan Paddan ha rätt om att Lyan tar tid eller har Jfrelin ett liv?

Mitt orginalinlägg:

Blir lite fundersam över Jfrelins röst som känns lite väl "enkel" och lätt, och känns inte som om hon egentligen är intresserad av vad som händer i leken vilket får mig att fundera över henne och den enda som jag egentligen reagerar på utöver henne så här långt är bumpo som skriver att andra sagt att @Myrtens inlägg är "graverande" vilket denne sedan ändrade till "uppseendeväckande" och jag har nu läst igenom tråden två ggr och kan inte hitta något sådant påstående från någon annan utan alla verkar ta det med den glimten ögat den är förutom bumpo själv. Men eftersom Jfrelin inte verkar engagera sig och se vad som händer i leken så hamnar min röst där idag:
Paddington röstar på Jfrelin

Habina är aktiv i leken, diskuterar onda fen och FiaMs avatar med en fe, håller med Snurrfian om att alla är onda (oklart om hon inkluderar sig själv), är förvirrad över hintarna (men det är nog alla utom Mammas), snurrar in sig på tvillingar - förklarar sig och vill gå på magkänslan. Varför allt snack om tvillingar, det förbryllar. Å andra sidan var jag nog den enda som inte trodde Niyama var tvilling förrän hon blev utröstad i förra leken. Jag trodde mig skydda en eventuell tvilling, den eventuella tvillingen blev målet för käket den natten och jag visste varken ut eller in.
Många inlägg många åsikter men hon känns halvljum men åt det onda hållet. men liksom tvillingar är Habina direkt förvirrande.

.
Nänä, vänta nu... Twista inte runt mina ord.

Förlåt så mycket , jag tog det ur minnet, men det stämmer nu när jag tänker efter.

Kan inte förstå varför någon god skulle göra detta så därför:

Paddington röstar på Lobelia

bumpo röstar på Habina för att hennes prat om tvillingarna absolut inte tillför något för goda sidan. Och för att jag faktiskt inte har mer tid innan deadline. (min klocka på telefonen är 21.28)

Jag popcorrnläser hejvilt för att hinna nu :)
Men det enda som jag egentligen kan uppfatta som udda/misstänkt är just @Habina s prat om tvillingarna. Som jag förstått taktikandet så borde varken en god avslöjat detta (pga att tvillingarna vill man ha kvar) och en ond kunde pratat med lyan direkt väl?
Så, sannolikt ett misstag eller missförstånd från Habinas sida, vilket egentligen varken gör henne till ond eller god nödvändigtvis, men det enda misstänkta jag kan komma på.
så:

Idahoe röstar på Habina

DL börjar närma sig och dom jag har i mina tankar just nu är snurrfian med hennes tankar angående mammas som jag inte hänger med på. Och så Habina med tvillingarna. Eller är båda goda och har snurrat in sig i något?

Enligt ovan teori,

Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

Då jag inte alls hänger med i hur hon tänker.

Jag är böjd att hålla med om att snurrfinas teorier är väldigt snurriga, jag har rötat ut henne som god innan av misstag av samma skäl och inte röstat på henne som ond. Men tredje gången gillt eller vad man får säga. Jag hakar upp mig på diskussionen med mammas, den blir absurd. Oavsett om Mammas är ond eller god är det misstänkt

Lobelia röstar på Snurrfina,

Nu när jag kollar så var det där i eftermiddags och det kanske inte var någon annan ulv (om hon nu är det) inne? Hm. Då är det lätt att råka pladdra på i leken istf att kolla med lyan först?

FHmm, fast näe. Alltså det är ungefär som att hon om hon vore ulv skulle skriva "ska vi äta LenaH inatt" i tråden istället för att ingen i lyan var inne. :p Det jag menar är att vissa saker är inte "pladdersaker" så jag tror inte att det spelar in. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar