Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag här! Via mobil med dålig pga konferens, ska försöka hinna läsa ikapp hyfsat åtminstone.
Ursäkta min inaktivitet :)

Habina är aktiv i leken, diskuterar onda fen och FiaMs avatar med en fe, håller med Snurrfian om att alla är onda (oklart om hon inkluderar sig själv)

Nänä, vänta nu... Twista inte runt mina ord. Jag skrev till Snurrfian att jag FÖRUT brukade göra som hon gjorde och utgå från början att alla var onda tills motsatsen var bevisad. Medan jag numera håller mig till neutral tills jag blir mer säker åt ena eller andra hållet. Så just nu är alla neutrala för mig (bortsett från de där förbaskade tvillingarna som jag skall hålla tyst om), inte onda.

Nu är jag här! Via mobil med dålig pga konferens, ska försöka hinna läsa ikapp hyfsat åtminstone.
Ursäkta min inaktivitet :)

Tack för lite gratis utbildning i ulvlekande! :)

Kan jag rösta på dig för att du är ond oavsett roll då?

Varsågod. ;)

Haha! Det får du fråga LL om hon godkänner den teorin, men jag kommer ju att misstänka dig om du röstar efter ond personlighet och inte ond roll! :p

Jag tycker inte alls att det är udda med Mammas "utfrågning" av Snurrfian. Så brukar Mammas mig veterligen göra när hon vill veta något, alltså frågar tills hon får ett svar. Reder ut saker och ting. Gör inte alla det?

Så uppfattar även jag mammas, speciellt efter leken då jag var ond spion och hon ulv. Då jäklar :p
Menar dock inte på att hon frågar ut i denna leken för att hon är ulv.
Jag är antagligen färgad av att @Mammas har varit ond eller LL i de lekar jag har varit med i, och det är väldigt likt hur hon har skrivit i de lekarn, om det sedan är hennes vanliga sätt eller om det är hennes sätt när hon är ond är ju helt omöjligt för mig att avgöra. Det är en nackdel att vara nybörjare, man har inte så mycket att jämföra med.

Varför tror du att jag har en specialroll för att jag skämtade med Myrten? :confused: Eller menar du att jag är ond för att jag gärna vill att du förklarar hur du tänker? Varför skulle jag som ond vilja veta hur mina medspelare resonerar men inte som god? Det är väl om något snarare tvärtom?

Jag fattar fortfarande inte riktigt varför ett samband med en person som garanterat inte har samband med någon är något man vill fundera över. Utveckla gärna. :)

Så du tror att jag kände mig hotad av Myrten för att vi skämtat, och därför övertygade mina ulvkollegor om att hon var det största hotet för att hon var mig på spåren? Om jag känt mig hotad hade det väl varit från typ Cirkus som röstade på mig?

Och jag hänger verkligen inte alls med i ditt resonemang, så jag ser gärna att du svarar. :)
Men nu tror jag att du läser min inlägg som fan läser bibeln? :confused: Jag ska prova igen, igår före DL tyckte jag mig känna ett samband mellan dig och Myrten, vilket uppenbarligen visade sig vara fel. Jag funderade "högt" (i leken) vad som kunde ha gjort att jag satta er i samband och kom fram till att det antagligen var att ni är kompisar i bukelivet och det färgades in i leken.
Sen frågar du och jag svara samma sak, du frågar igen och jag svara samma sak... Jag vet inte hur tydlig jag kan vara? Min känsla var fel och nu funderar jag över varför jag fick den känslan?
Men i och med att du ligger på mig så hårt som du gör utan att det känns som om du läser min inlägg så påminner det starkt om hur du var som ulv förra gången. Det är mycket möjligt att du är lika som god men det har jag ingen som helst erfarenhet av. Alltså stärks jag i min tanke om att du är ond. Att det sen var stackars Myrten som blev käkad kanske hade helt andra orsaker, det kan ju ha varit så att lyan gick emot vad du ansåg också...

Måste rösta nu. Det mest misstänkta jag noterat är hur Cirkus lade en väldigt enkel röst på Sasse. Jag tror att det döljer sig en ulv där som vill göra det enkelt för sig.

Hjartagna röstar på Cirkus

Så som jag ser det så faller ju den teorin totalt så det finns väl ingen mening med att fortsätta tänka i det spåret.

Jag vill veta hur hon resonerar för att kunna skapa mig en uppfattning om @Snurrfian också. Alltså det är inte teorin i sig jag vill veta mer om, utan sättet hon resonerar gör att jag kan bedöma hennes ärlighet, om du hänger med i hur jag menar? Är något ett missförstånd behöver ett resonemang inte vara felaktigt, men det kan också tyda på att hon är ond. Därför ligger jag gärna på så att jag får en chans att få en bättre uppfattning om henne. :)

• Gilla
Reactions: MM
Nänä, vänta nu... Twista inte runt mina ord. Jag skrev till Snurrfian att jag FÖRUT brukade göra som hon gjorde och utgå från början att alla var onda tills motsatsen var bevisad. Medan jag numera håller mig till neutral tills jag blir mer säker åt ena eller andra hållet. Så just nu är alla neutrala för mig (bortsett från de där förbaskade tvillingarna som jag skall hålla tyst om), inte onda.

Förlåt så mycket ;), jag tog det ur minnet, men det stämmer nu när jag tänker efter.

Har reagerat på tre spelare idag. cirkus, för hennes teori och inte så mycket rösten. Jag tycker det är en lite tafflig röst helt enkelt, för att jag inte skulle vilja kalla det att jag spelade med Jfrelin förra leken, då jag hoppade av rätt tidigt. Och dels för att det var något kring bumpo som jag undrade om Jfrelin verkligen hade koll på (eftersom hon inte varit med så mycket den senaste tiden). Att det sedan diskuterats i förra leken att bumpo lätt får röster på sig är något som helt gått mig förbi. Överhuvudtaget känns det lite överdrivet av cirkus att tycka att jag ska komma ihåg en sådan sak. Men, jag får också känslan av att cirkus har bråttom eller att hon inte riktigt hittar något annat så tidigt andra dagen. Första dagen var det ju mycket förklädda BOP:ar.

Habina för att jag tycker det är underligt att hon skriver ut att hon tror hon hittat tvillingarna. Udda av en god att skriva en sådan sak, men samtidigt även udda av en ond att skriva så. Jag ser inte riktigt varför hon som ond skulle ha haft behov av att skriva ut det, hon hade ju kunnat vända sig till lyan istället för att skriva det i leken.

Snurrfian för att jag tycker att hennes teori om Mammas och Myrten är märklig, jag förstår inte den riktigt. Hon fick känslan av att de hade ett samband, men Myrten var ju en bybo så det hade de ju inte. Sedan har jag också lagt märke till, som Mammas säger, att Snurrfian inte riktigt svarar Mammas utan snarare skriver "varför fortsätter du tjata" när Mammas frågar. Nu svarade Snurrfian tillsist, men jag tycker bara det är ett udda beteende.

Habina för att jag tycker det är underligt att hon skriver ut att hon tror hon hittat tvillingarna. Udda av en god att skriva en sådan sak, men samtidigt även udda av en ond att skriva så. Jag ser inte riktigt varför hon som ond skulle ha haft behov av att skriva ut det, hon hade ju kunnat vända sig till lyan istället för att skriva det i leken.
Nu när jag kollar så var det där i eftermiddags och det kanske inte var någon annan ulv (om hon nu är det) inne? Hm. Då är det lätt att råka pladdra på i leken istf att kolla med lyan först?

IRL livet ville visst ha uppmärksamhet också... :cautious:
Jag tycker att @Mammas sätt att gå på påminner väldigt mycket om hur hon brukar vara som ond, hon kommer överhuvudtaget inte med några egna teorier utan ifrågasätter enbart mig. Det får mig att tro att jag är väldigt nära något som hon desperat vill få bort mig ifrån och därför går till attack.
Snurrfian röstar på Mammas

Jag är antagligen färgad av att @Mammas har varit ond eller LL i de lekar jag har varit med i, och det är väldigt likt hur hon har skrivit i de lekarn, om det sedan är hennes vanliga sätt eller om det är hennes sätt när hon är ond är ju helt omöjligt för mig att avgöra. Det är en nackdel att vara nybörjare, man har inte så mycket att jämföra med.

Men nu tror jag att du läser min inlägg som fan läser bibeln? :confused: Jag ska prova igen, igår före DL tyckte jag mig känna ett samband mellan dig och Myrten, vilket uppenbarligen visade sig vara fel. Jag funderade "högt" (i leken) vad som kunde ha gjort att jag satta er i samband och kom fram till att det antagligen var att ni är kompisar i bukelivet och det färgades in i leken.
Sen frågar du och jag svara samma sak, du frågar igen och jag svara samma sak... Jag vet inte hur tydlig jag kan vara? Min känsla var fel och nu funderar jag över varför jag fick den känslan?
Men i och med att du ligger på mig så hårt som du gör utan att det känns som om du läser min inlägg så påminner det starkt om hur du var som ulv förra gången. Det är mycket möjligt att du är lika som god men det har jag ingen som helst erfarenhet av. Alltså stärks jag i min tanke om att du är ond. Att det sen var stackars Myrten som blev käkad kanske hade helt andra orsaker, det kan ju ha varit så att lyan gick emot vad du ansåg också...

Jag är ledsen, men så här ettrig är jag så fort jag har tid nog att vara det. :p

Sedan, detta har inte alls framgått. Jag har läst att du ska fortsätta ha ev samband mellan oss i bakhuvudet, när jag frågat varför (för att jag som jag skrev i inlägg #352 vill veta för att det säger mycket om vart jag har dig) har du dels bara upprepat samma och sedan "hotat" med att misstänka mig mer. Vilket jag anser märkligt, och frågar igen. :p Men just nu tycker jag att du är märklig inte mest för teorin, utan för att du upprepade gånger avstått från att förklara och dessutom har det känts som att du vill få mig att sluta fråga genom att säga att jag verkar ond om jag ifrågasätter dig. Nu har du ju svarat, men jag tycker att hela beteendet är märkligt.

Du får byta avatar, den får mig att tänka han hela tiden och ibland missar jag att rätta mig ;) Det är samma med Paddan.
Jag är förbjuden att byta avatar. ;)

Till leken: jag känner att jag verkligen inte hinner analysera leken ordentligt innan dl. Jag får försöka läsa snabbt en gång till och se om jag fastnar för något annat än habina och tvillingarna.

Usch det börjar närma sig deadline och jag har bara hunnit titta på hälften...måste bestämma mig snart. Inget kul att rösta på folk utifrån vaga misstankar, kan ingen komma med ett klavertramp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar