Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite fler funderingar.
Habina meddelar att hon tror sig veta vilka tvillingarna är, varför göra en sådan sak oavsett vilken sida man står på? Som god vill man väl inte riskera att avslöja andra goda och som ond är det ju också bättre att enbart tala om sina misstankar för lyan.
Frågan är ju om det här innebär att hon är tanklös ond eller tanklös god?
Lobelia anser att LenaH är värd att studera närmare. Dock verkar hon basera det mest på att hon tycker att LenaH är en slug och slipad spelare. Det stämmer säkert men säger mig inget om vilken sida någon av dem tillhör.

Alltså en handling som en god helst avstår från att göra för att den är dålig för den goda sidan finns det ju ingen anledning för en ond person att göra? Om Habina som ond hittar tvillingarna borde hon ju ta upp det med lyan, inte skriva ut det i tråden för ingen god skulle göra det.

Då hänger jag med :) Och håller med.

Jaha, då har jag tabbat mig igen. :( Blir lite smickrad när @Jfrelin kallar mig erfaren spelare, men jag kan ärligt erkänna att jag inte visste att tvillingarna var starkast i slutet av leken. Precis som jag nyss lärt mig att ängeln "alltid" skyddar sig själv första natten. Jag ser mig fortfarande som halvt nybörjare och blev bara så glad när jag såg någonting positivt. Tänkte att det räckte med att inte skriva ut vilka jag trodde det var, men då har jag lärt mig ytterligare en sak.

Tycker det här är en förbaskat svår lek i och med att man inte får skriva om "magkänsla" utan måste ha en teori. Jag har för stunden ingen riktig teori om någon, så jag vet inte vad jag kan bidra med just nu. :(

Det kan förvisso vara som matmissbrukaren påpekade att det var kärleksparet jag noterade, min spontana tanke var bara "åh, tvillingar". Men glöm det. Jag går och gräver ned mig någonstans nu i väntan på att bli en bättre spelare.

Jag kan inte bestämma mig för om Paddan, är förvirrad eller vill förvirra, klart ät att hon briljerar i att klämma in olika former av ordet hint i en mening. Jag tror inte det är relevant för leken, men vad som kan vara relevant är om Paddan är ute efter att förvirra stackars goda som kommer att sitta hela veckan och reda ut hintningen eller icke hintningen eller om det möjligen är de onda hon vill åt. Det verkar i vart fall ha haft avsedd verkan med tanke på diskussionen.

Sedan tar hon upp dataspelande som potentiellt lett till dålig aktivitet eller om det nu är lyan som lett till den och dömer Jfrelin som ond för kvällen. Rösten verkar inte helhjärtad.
------------------
Jfrelin säger sig spela spel och nämner till och med vilket rättar cirkus påstående om vilka lekar hon deltagit i och håller med om att det är för tidig att lokalisera tvillingar och fortsätter sedan på tvillingtemat när hon röstar på Habina i denna omröstningen.

Väldigt lite substans, kan Paddan ha rätt om att Lyan tar tid eller har Jfrelin ett liv?
----------------------
Bumpo har skrivit ganska många inlägg om just ingenting och sedan röstar han i första omgången med motiveringen
Eftersom jag tycker att @Sasse mest flugit under radarn och inte kommit med så värst mycket mer än sin röst så bumpo röstar på sasse

Jag skulle kunnat lägga en röst på bumpo av liknade skäl, letar bumpo alls efter onda, har hon ont om tid eller vill hon bara glida med utan att riskera avslöja sig. Vi får väl se om det blir mer aktivitet.
----
Lite tankar, förhoppningsvis mer på väg.

Jaha, då har jag tabbat mig igen. :( Blir lite smickrad när @Jfrelin kallar mig erfaren spelare, men jag kan ärligt erkänna att jag inte visste att tvillingarna var starkast i slutet av leken. Precis som jag nyss lärt mig att ängeln "alltid" skyddar sig själv första natten. Jag ser mig fortfarande som halvt nybörjare och blev bara så glad när jag såg någonting positivt. Tänkte att det räckte med att inte skriva ut vilka jag trodde det var, men då har jag lärt mig ytterligare en sak.

Tycker det här är en förbaskat svår lek i och med att man inte får skriva om "magkänsla" utan måste ha en teori. Jag har för stunden ingen riktig teori om någon, så jag vet inte vad jag kan bidra med just nu. :(

Det kan förvisso vara som matmissbrukaren påpekade att det var kärleksparet jag noterade, min spontana tanke var bara "åh, tvillingar". Men glöm det. Jag går och gräver ned mig någonstans nu i väntan på att bli en bättre spelare.

Vill bara påpeka att det var inte jag som pratade om kärleksparet. Kommer dock inte ihåg vem som gjorde det.

Varför tvillingarna är starka i slutet av leken är för att dom vet minst 1 som är god och iom det har dom 1 mindre att identifiera.

Alltså - nu har jag kallats klipsk, slug och slipad och tydligen drar jag snabba slutsatser också. ;)
Jag önskar bara att jag kände mig så också för just för ögonblicket känns det bara... Platt? Jag hittar inget vettigt att gå på och jag har läst Myrtens inlägg fram- och baklänges utan att se något spännande.
Måste byta spår.

Men varför? :p Vad tror du skulle hända om ulvarna lyckas ta reda på vilka tvillingarna är, utifrån vad du skrivit? Tror du det hade blivit någon vinst för goda sidan?

Jag har lite problem... Jag trodde att Myrten och @Mammas hängde ihop på något sätt, vilket de uppenbarligen inte gjorde. Ville Mammas göra lite sken av att de hängde ihop eller är det bara vänskapen IRL bukeliv som hängde med? @cirkus drev den teorin men verkar ha släppt den helt nu, så det kanske är lika bra att göra det jag också, men jag ska nog ha den med i bakhuvudet. @Mammas är aldrig helt oskyldig... ;)
Jag klurar vidare...
@glömmerallt Visst är DL 21:30 idag också? Bara så att jag har koll! :D

Jag hade en känsla av att du och Myrten "hängde ihop" så jag lutade åt att ni var tvilling, men det var ni ju uppenbarligen inte... ;) Men fortfarande finns känslan kvar av något slags samband, men det kan vara ert irl vänskap som ställer till det och något som jag borde hålla utanför leken... ;)
Jag måste vara otydlig, jag säger inte emot att du ska ha mig i bakhuvudet. Men du skrev att du skulle ha teorin i bakhuvudet. Och det är det jag invänder emot, vi vet att Myrten var bybo, vi vet att jag inte kan ha ett samband med henne. Ändå ska du fortsätta fundera över om jag och Myrten kan ha hört ihop? Förstår du verkligen inte varför det är märkligt? :)

Fast det är ju mer märkligt att du fortsätter tjata om det när jag har skrivit att jag ska släppa det? Är jag något på spåret som du helst vill att jag ska släppa omedelbart? Både @cirkus och jag fick känsla av att ni hängde ihop, sen visar sig Myrten vara bybo. Med det så nämnde jag att jag fick problem eftersom jag hade en känsla av att ni hängde ihop och det gjorde ni uppenbarligen inte. Att jag sen aldrig ser dig som oskyldig, det får du skylla dig själv för! :p ;)
Men det gör mig misstänksam när du fortsätter tjata om samma sak om och om igen, något är det som gör att du verkligen vill göra dig oskyldig... Visserligen en del av leken, men ändå... Det skaver!!

Men varför? :p Vad tror du skulle hända om ulvarna lyckas ta reda på vilka tvillingarna är, utifrån vad du skrivit? Tror du det hade blivit någon vinst för goda sidan?

Ja du... När jag skrev det tyckte jag det kändes bra. Men som någon skrev skulle jag bara tänkt det högt. Är totalt ur balans idag, pga IRL-grejer och tydligen tog jag med mig det in i ulvleken. :banghead: Jag hoppas verkligen att inte ulvarna kommer se det jag ser. Eller att jag har helt fel. ;)

Fast det är ju mer märkligt att du fortsätter tjata om det när jag har skrivit att jag ska släppa det? Är jag något på spåret som du helst vill att jag ska släppa omedelbart? Både @cirkus och jag fick känsla av att ni hängde ihop, sen visar sig Myrten vara bybo. Med det så nämnde jag att jag fick problem eftersom jag hade en känsla av att ni hängde ihop och det gjorde ni uppenbarligen inte. Att jag sen aldrig ser dig som oskyldig, det får du skylla dig själv för! :p ;)
Men det gör mig misstänksam när du fortsätter tjata om samma sak om och om igen, något är det som gör att du verkligen vill göra dig oskyldig... Visserligen en del av leken, men ändå... Det skaver!!

Ja, klart jag fortsätter ta upp något när jag inte förstår?

Det jag inte förstår och som jag vill att du bemöter (på ett annat sätt än "NU är jag misstänksam för att du fortsätter tjata" när jag frågar dig om hur du menar) är att du skrev att du kommer att fortsätta ha tanken om ett samband mellan mig och Myrten i bakhuvudet, när du vet att vi inte kan höra ihop. Jag vill veta hur du tänker att teorin ser ut, på vilket sätt tror du att det har med leken att göra?

Och jag har flera gånger skrivit att jag inte ifrågasätter att du inte ser mig som oskyldig (hade du däremot typ godförklarat mig pga det så hade jag definitivt misstänkt dig!), utan att du ska fortsätta fundera över ev samband mellan mig och en död god spelare vi VET spelade ensam.

Snurrfian har hakat upp sig lite på Mammas och jag funderar på om hon har en (snurrig) poäng? Inte att Mammas och Myrten skulle ha hört ihop för det vet vi ju att de inte gjorde utan det som Myrten och Mammas skämtade om, hintar hit och dit kanske inte var skämt från Mammas sida?
Var Myrten nära sanningen och blev därför ulvmat?

Det gjorde väl du när du var LL? Enda gången jag lekt med drake så trodde det var så det var. Att när Draken skapade kärlekspar så fick leken veta det. Mitt fel.

Jag skrev ut att den rollen tillkommit, sedan är det den som bestämmer när den använder sin förmåga. :)

Snurrfian har hakat upp sig lite på Mammas och jag funderar på om hon har en (snurrig) poäng? Inte att Mammas och Myrten skulle ha hört ihop för det vet vi ju att de inte gjorde utan det som Myrten och Mammas skämtade om, hintar hit och dit kanske inte var skämt från Mammas sida?
Var Myrten nära sanningen och blev därför ulvmat?

Jag köper teorin även om jag vet att det inte är så, men det sista: nope. Jag skulle som ond inte välja någon av den anledningen. :)

Cirkus har jag inte riktigt koll på, hon skriver (för tidpunkten) rätt matiga inlägg men vi verkar inte notera samma saker.

Jfrelin får tydligen alltid vara ulv. Det räcker väl som teoriinlägg? :p
Skämt åsido tycker jag att hon läser in lite väl mycket i vad jag uppfattar som förvirring från Habinas sida.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar