Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med både Jfrelin och Mammas vad gäller Habina och tvillingarna. Ser verkligen ingen anledning till att tvillingarna skulle välja att visa sig nu, såvida det inte är nybörjare som innehar rollerna då och tyckte att det var en bra idé. Men oavsett tycker jag, likt Mammas, att det är märkligt att konstatera en sådan sak. Det är väl en sak att tänka det högt för sig själv, en annan att skriva det i leken. Jag förstår inte varför en god Habina skulle skriva på det sättet. Det är som sagt riskabelt. Å andra sidan vet jag inte varför en ond Habina skulle skriva så heller? Vad var det du gjorde i förra leken @Jfrelin?

Habina har relativt många inlägg, men jag tycker det är rätt lite substans i dem. Det är det ju dock hos alla så här tidigt i leken. De som sticker ut mest är det hon skriver om tvillingarna. Är det ett försök att visa att hon också är god eller är hon en ulv som försöker få tvillingarna att visa sig?

Snurrfian verkar ha snöat in på något slags samband mellan Myrten och Mammas men eftersom Myrten var bybo så finns det ju inget. Är hon en väldigt förvirrad god eller en ond som försöker bygga en teori mot Mammas?

Det är en intressant teori men nu i tredje leken med Snurris så kan jag bara konstatera att hon är just snurrig, ingen aning om hon är ond eller god, där får man leta efter annat än snurr att gå på.

Jag tycker som er andra om Habinas tankar om tvillingarna. Känns lite märkligt att komma och säga att man hittat tvillingarna. Är man god och tror sig hittat någons roll så håller man väl tyst om det såvida det inte är en ulv man tror sig hittat?
Det finns ingen logik i att sätta goda roller i rampljuset.

Jag håller med både Jfrelin och Mammas vad gäller Habina och tvillingarna. Ser verkligen ingen anledning till att tvillingarna skulle välja att visa sig nu, såvida det inte är nybörjare som innehar rollerna då och tyckte att det var en bra idé. Men oavsett tycker jag, likt Mammas, att det är märkligt att konstatera en sådan sak. Det är väl en sak att tänka det högt för sig själv, en annan att skriva det i leken. Jag förstår inte varför en god Habina skulle skriva på det sättet. Det är som sagt riskabelt. Å andra sidan vet jag inte varför en ond Habina skulle skriva så heller? Vad var det du gjorde i förra leken @Jfrelin?

Nej, det håller jag med om, det är ju jättemärkligt. Som god är ju risken att ulvarna upptäcker det (om de nu visat sig), vilket gör att som ond skulle hon inte heller vilja göra det?

Håller inte riktigt med Cirkus i resonemanget om att en stark första röst på Hedinn inte kan komma från lyan. Innan lynch visste ingen vilken roll Hedinn hade och personligen uppfattade jag inte alls hennes inlägg som en hint (sedan kan ju en av anledningarna vara att hintar nästan måste hoppa upp å bita mig i baken för att jag ska upptäcka dem :p) men, om dennes hint var så övertydlig så borde fler ha sett/röstat på Hedinn. Sedan när jag läste LenaHs röstinlägg igår så såg jag inte den som så stark heller utan som en ok teori, det är nu m facit som iaf jag tycker den ser stark ut (men det gjorde jag inte igår) så att avskriva att den kan komma från lyan så här tidigt i leken tycker jag känns lite vanskligt. Detta säger inget om @LenaH roll men jag vill inte bortse från något.

Är liksom Mammas lite undrande till Snurrfians teori om samband mellan Mammas/Myrten, men jag vet inte om jag tycker det tyder på att hon skulle vara ond, utan mer snurrat in sig i tankegångarna.

Sedan håller jag med alla som drar upp Habinas tvillingteori, jag ser ingen som helst anledning för tvillingarna med att skylta med vilka de är - de enda som vinner på att dessa identifieras tidigt är lyan. Sedan undrar jag om Habina kan vara så säker på att det isf är tvillingarna hon hittat - det kan ju lika gärna vara kärleksparet (om Draken gjort sitt val), då vill åtminstone en av dem associeras med den andre, speciellt om den vet om att den är ond och att den andre är god.

(råkade tagga bara "Lena" och inte "LenaH", därav ändringen i inlägget)

Jag är lite misstänksam mot LenaH, hon är klipsk och drar snabba slutsatser.

Det var onekligen hon som först hittade vår onda fe, men var det en slump och lyckträff eller ett misstag? Än så länge hittar jag inget skumt alls, hon verkar ens som snö (vit nyfallen), hon verkar för god för att vara god utifrån det begränsade materialet vi har nu. Jag ska hålla ögonen på henne i varje fall.

Nej, det håller jag med om, det är ju jättemärkligt. Som god är ju risken att ulvarna upptäcker det (om de nu visat sig), vilket gör att som ond skulle hon inte heller vilja göra det?
Är hon ond har hon ju dessutom lyan att snacka med, så jag förstår inte varför hon skulle skriva ut det oavsett roll.

Varför skulle inte en ond Habina vilja göra det?

@Lobelia Som ond hade jag nog varit väldigt restriktiv med att rösta på någon som kommenterar något om en ond roll (utanför lyan) eftersom det är ett vanligt sätt att hinta på. Så för mig talar det lite till LenaHs fördel, å andra sidan vet jag inte hur länge hon spelat eller om hon har någon erfarenhet av onda roller utanför lyan sas.

Håller inte riktigt med Cirkus i resonemanget om att en stark första röst på Hedinn inte kan komma från lyan. Innan lynch visste ingen vilken roll Hedinn hade och personligen uppfattade jag inte alls hennes inlägg som en hint (sedan kan ju en av anledningarna vara att hintar nästan måste hoppa upp å bita mig i baken för att jag ska upptäcka dem :p) men, om dennes hint var så övertydlig så borde fler ha sett/röstat på Hedinn. Sedan när jag läste LenaHs röstinlägg igår så såg jag inte den som så stark heller utan som en ok teori, det är nu m facit som iaf jag tycker den ser stark ut (men det gjorde jag inte igår) så att avskriva att den kan komma från lyan så här tidigt i leken tycker jag känns lite vanskligt. Detta säger inget om @LenaH roll men jag vill inte bortse från något.

Jag håller med dig, lyan kan ännu inte ha fått någon information om något. Ja jag röstade på Hedin och bidrag till vår lyckade lynching, men jag får erkänna att jag mest letade efter något att motivera min röst med. Visst uttalandet var skumt, men bara en aning.

Jag är lite misstänksam mot LenaH, hon är klipsk och drar snabba slutsatser.

Det var onekligen hon som först hittade vår onda fe, men var det en slump och lyckträff eller ett misstag? Än så länge hittar jag inget skumt alls, hon verkar ens som snö (vit nyfallen), hon verkar för god för att vara god utifrån det begränsade materialet vi har nu. Jag ska hålla ögonen på henne i varje fall.

Jag tror det var en lyckoträff. Ingen vet ju inget första dagen mer än ulvarna och dom visste inte vem fen var.

FiaM har ännu inte gjort så mycket avtryck i leken, men har skrivit ett teoriinlägg med vad jag själv uppfattar som ärligt analyserande av leken.

Jfrelin har inte visa sig särskilt mycket. Rösten idag sticker dock ut, den jämför Habinas spel med Jfrelins i förra leken utan att gå närmare in på hur och varför. Jag skulle vilja få veta mer om den jämförelsen.

@Lobelia Som ond hade jag nog varit väldigt restriktiv med att rösta på någon som kommenterar något om en ond roll (utanför lyan) eftersom det är ett vanligt sätt att hinta på. Så för mig talar det lite till LenaHs fördel, å andra sidan vet jag inte hur länge hon spelat eller om hon har någon erfarenhet av onda roller utanför lyan sas.

Sasse du har nog rätt i det, men jag tänkte inte riktigt på det viset men självklart vill ulvaran inte riskera att rösta ut fen, jag är nybörjare liksom LenaH, men i andra lägen kan det väl vara en fin alibiröst, men tveksamt som första röst och första dagen.

@Mammas det var inte Habina som snurrade in sig om tvillingarna i förra leken. Det var jag :p och då var jag ulv.

För alla andra så demonades en tvilling i förra leken och det blev jädrigt snurrigt minst sagt. Habina är en sån erfaren spelare så jag fattar inte alls vad hon håller på med. Hon vet mycket väl att tvillingarna är starkast i slutet på leken och helst vill vara oupptäckta så länge som möjligt. Jag tror hon är en ulv som hittade något att skriva om och sen råkade veckla in sig lite väl mycket.

Varför skulle inte en ond Habina vilja göra det?

Alltså en handling som en god helst avstår från att göra för att den är dålig för den goda sidan finns det ju ingen anledning för en ond person att göra? Om Habina som ond hittar tvillingarna borde hon ju ta upp det med lyan, inte skriva ut det i tråden för ingen god skulle göra det.

@Mammas det var inte Habina som snurrade in sig om tvillingarna i förra leken. Det var jag :p och då var jag ulv.

För alla andra så demonades en tvilling i förra leken och det blev jädrigt snurrigt minst sagt. Habina är en sån erfaren spelare så jag fattar inte alls vad hon håller på med. Hon vet mycket väl att tvillingarna är starkast i slutet på leken och helst vill vara oupptäckta så länge som möjligt. Jag tror hon är en ulv som hittade något att skriva om och sen råkade veckla in sig lite väl mycket.

Ja, det vet jag, men för mig skavde det uttalandet i alla fall, det kändes inte helt ärligt utan triggade min radar helt enkelt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar