Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ursäkta att jag dröjt lite

Uppdatering

Varulvarna var lite irriterade över att @Hedinn dött för det var så praktiskt när byborna fokuserade på henne istället för dem. Därför tuggade de i sig bybon @Myrten eftersom det var hon som hivat Hedinn i tunnan.

Dagdeadline 21.30, nattdeadline 23.30

@Mammas du undrade tidigare lite om min röst och varför jag tänkte att du var ond. Alltså du har helt rätt i att det är en svag förstadagsteori och jag hade en smula tidsnöd. (typ hungerkravaller och ingen middag ens på g, som jag också skrev). Min tanke var att tramset med ffa Myrten just var en dimridå, som att om vi två verkar bundisar och bästisar så kan iiiiingen tro att vi är onda tillsammans.

Ok, då var det ungefär som jag gissade, var mest om det var någon riktig substans bakom. :)

Ok, då var det ungefär som jag gissade, var mest om det var någon riktig substans bakom. :)

Svårt med nån tyngre substans så tidigt i leken. ;)

Vilket påminner mig om att någon gång la jag en tidig röst med en rätt så substansig (?) motivering och då fick jag röster på mig för att jag hade lyckats hitta så mycket att gå på så tidigt i leken..

Än en gång vill jag varna för att jag kommer att vara rätt inaktiv imorgon på eftermiddagen.

Ja, det var ingen kritik mot det, jag har förståelse för att du behövde rösta och det var tunt, var mest ett klargörande. :)

Hhaah, men det är klart att du måste vara ulv om du hittar saker tidigt! :eek: ;)

Uppdaterad igen har förtydligat Häxan. Lade även till sista raden som jag nämnt tidigare.

Här är rollerna samlade och förtydligade, jag har gjort tillägg utöver de jag gjort förut så läs igenom igen.

Rolllista

Goda

Siare

Siar en deltagare varje natt, får även reda på om någon är del i ett kärleks par(vill dock påpeka att eftersom draken kan använda sin kraft när som helst i leken så kan ju personen senare bli kär även om den inte är det när den blir siad)

Ängel

Har förmågan att skydda en deltagare från ulvarna varje natt, får skydda sig själv om den vill. får skydda olika olika nätter eller samma om den vill

Spion

Får varje natt se de andra rollernas val

Spionen får alltså reda på vilket hyss som valts vid natten av onda fen. Vid röst trollningen får den också reda på vem som inte fick rösta och vem den inte fick rösta på. Vid sian får den reda på vem som siats. När feen väljer att skydda sig själv så får den bara veta just det och får alltså inte info om vem fen är. När fen förhäxar så får spionen veta vem som blir förhäxad. När fen väljer spioninfon får spionen bara veta just det(givetvis får den själv spioninfon som vanligt.

Spionen får ingen info om drakens val

Övriga infon spionen får fungerar som vanligt, om någon tycker det är oklart så fråga.

Tvillingar

Har inga specialkrafter men får prata med varandra utanför tråden

Häxa

Förhäxar varje natt en deltagare så att dennas röst inte räknas kommande dag. Får inte förhäxa samma deltagare två nätter i rad. Får förhäxa sig själv om den vill. Den förhäxade får inte veta att den blivit förhäxad.

Välsignad

Överlever en ulvattack.

Drake

Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines(dock kan den bara använda kraften när den är vid liv). Får välja sig själv som en av två i kärleksparet

Bybor

Har inga specialförmågor

Onda

Varulvar

Käkar en deltagare varje natt, får prata med varandra utanför tråden.

Onda fen( Ny roll)

Kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan förhäxa, sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person(t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), eller skydda sig själv från att bli uppkäkad. När hon gjort alla dessa hyss kan hon dock börja återanvända dem måste då göra alla hyss en andra gång innan hon får hitta på ett hyss för tredje gången. Väljer själv ordningen och de behöver inte vara samma i de olika omgångarna med hyss.

Vad gäller röstrollningen och förhäxning så får onda fen blanda in sig själv i den om så önskas och isåfall på vilket vis som helst.

Känner inte till ulvarna och ulvarna känner inte till fen

Övriga (varje individ i kärleksparet spelar för den sida där de startar leken.)

Kärlekspar

Vet om varandras roller men får inte prata utanför leken. När den ena dör så dör den andra också. Ulv/tvilling somblir kär får tala om det för de andra ulvarna/tvillingen.

Ingen av rollerna kan använda sina krafter efter att de dött. Om de dör vid nattdeadline så räknas inget de eventuelllt gjort den natten

Alla specialrollers val måste vara gjorde före natt dl(prick på klockslaget räknas.)

De goda vinner när alla onda är döda och de onda vinner när de är fler än de goda.

Alla specialroller får ändra val fram till deadline(på klockslaget räknas).

*Spök!* Inte snällt att käka mig! Heja goda! Ursäkta, skitkrångligt att kursivera efter senaste telefonuppdateringen. Dumma Microsoft! *Slutspök*

Förövrigt kommer min röst hamna på Paddington, för inlägget ovan var fruktansvärt förvirrande. Hur kommer man på tanken att förklara på ett sådant sätt? :p

Vaaa, förstår inte alls vad du menar - det var ju typ glasklart. :angel::p

Hmm, får visst jobba på min kommunikationsförmåga känner jag :D

Jag åker till Flyinge nu och eventuellt kommer jag inte in före DL (beror på hur lång tid det tar ikväll) så jag kännre att jag vill lägga en säkerhetsröst (för att inte riskera att bli kickad) och det har ju inte skrivits så mycket idag så jag tittar på vad jag noterat hittills

Hedinn fick fyra röster. Rösterna kom tätt på slutet

Lobelia och LenaH har i princip samma motivering till sin röst på Hedinn.

Snuffian och Idahoe har också i princip samma motivering. Snurrfian varierar lite med att hon har två som gått under radarn och röstar på Hedinn pga att hon (Snurrfian) har förståelse för TV spel (som den andra misstänkta Jfrelin spelar.

Nu var Hedinn ond, men också utanför lyan så ingen visste ju hennes roll och om någon av de som röstat på henne är ond (vilket inte är helt omöjligt) så tror jag att det är någon av de tre senare rösterna. Jag har lite svårt att tro att en ulv kommer med en såpass stark motivering som första rösten (på en på egna sidan) som LenaH gjorde där hon röstar på Hedinn pga hon tror att hon är fen. Att sedan någon hakar på den rösten är inte så konstigt, tveksamt om en ulv vågat göra det. Så frågan är om någon av de andra två som också är nya inte noterat styrkan (som jag tycker) i LenaHs motivering. Mjae. Vetefan.

Jag noterar också att både Myrten (salig bybo) och Sasse verkar ha dålig koll på att Jfrelin faktiskt varit med i de två senaste lekarna och att detta tillsammans med surr om andra spel gör att jag känner att jag måste hålla lite koll på både Sasse och Jfrelin. Anledningen till det är att det kan vara så att om man låtsas ha dålig koll på en spelare så ”fjärmas” de ifrån varann och i själva verket kan det bara vara lur för att inte kopplas ihop. Ssom sagt inget sagt om nånting mer än att jag håller ett öga på de två.

Och som jag tidigare skrivit, Habina och FiaM bara hängde med på Myrtens notering om att jag var lite kort i tonen. Jag noterar fenomenet att hänga på någon annans resonemang.

Just nu så känns icke-hopkopplingen mellan Jfrelin och Sasse det som skaver mest trots allt - även om skavet är så litet att jag hoppas att jag hinner in till DL och gå igenom och kanske ändra om jag hittar något skummare

cirkus röstar på Sasse för att hon "fjärmar" sig från Jfrelin genom att inte komma ihåg att de lekte tillsammans så sent som i förra leken. Så min tanke är att de sitter i lyan tillsammans (och spelar nåt annat spel O_o )

@cirkus Jag vet att Jfrelin var med i förra leken, men eftersom jag hoppade av tidigt (?) på andra dagen så känns det lite överdrivet att kalla det att vi lekte tillsammans. Det hann vi ju inte göra så mycket. Sedan var det kommentaren om huruvida bumpo fick röster på sig som jag undrade om Jfrelin hade koll på, vilket mig veterligen inte diskuterades förrän efter jag hoppade av förra leken. Jag följer aldrig lekar jag inte är med i, och således läste jag inte leken när jag hoppade av den. Bara uppdateringarna. Och även om jag nu skulle ha fel, att diskussionen om bumpo kom upp medan jag fortfarande var med i förra leken, så kan det helt enkelt vara så att jag missat den infon eller inte tyckt det var tillräckligt relevant för att komma ihåg.

Jag vill förresten förvarna alla om att jag just börjat medicinera, och just nu känner jag av "alla" biverkningarna. Varav en är förvirring. Jag känner mig helt bortkommen. Så ni ska nog inte ha så höga krav på att jag kommer ihåg vad jag läser, kan citera rätt person eller så. För jag kommer inte ha den kollen, tyvärr. Men jag kommer lägga till allt med "har jag för mig", "tror jag", osv, så ni inte ska ta mig på orden ;)

Jag har lite problem... Jag trodde att Myrten och @Mammas hängde ihop på något sätt, vilket de uppenbarligen inte gjorde. Ville Mammas göra lite sken av att de hängde ihop eller är det bara vänskapen IRL bukeliv som hängde med? @cirkus drev den teorin men verkar ha släppt den helt nu, så det kanske är lika bra att göra det jag också, men jag ska nog ha den med i bakhuvudet. @Mammas är aldrig helt oskyldig... ;)
Jag klurar vidare...
@glömmerallt Visst är DL 21:30 idag också? Bara så att jag har koll! :D

Och som jag tidigare skrivit, Habina och FiaM bara hängde med på Myrtens notering om att jag var lite kort i tonen. Jag noterar fenomenet att hänga på någon annans resonemang.

Jag skulle inte säga att jag "hängde på" Myrten, utan jag tyckte du var ganska kort i tonen och högg på vissa saker jag inte ens reagerade på. När då Myrten beskrev det så väl, så gjorde jag en notering att jag instämde i det hon hade skrivit. Jag tycker det är onödigt att skriva långa haranger om något som någon annan redan formulerat så elegant.

Habina kör med snurr-kortet - hon till och med kallar sig för Snurr-bina. Också det får mig notera. Är det nån subtil liten vinkning? Direkt tänker jag på Snurrfian - och jag kan inte se något skäl för Habina att vinka just till Snurrfian.

Menar du seriöst att du inte blev snurrig av alla konstiga hintar hit och dit med mammas, myrten och paddington? :eek: Det var inte en vink till Snurrfian, hon har ju fördelen att redan ha ett passande namn, så jag tyckte jag kunde modifiera mitt lite. :p

Jag håller på och läser igenom allt igen och kan ärligt erkänna att jag fortfarande inte hänger med i alla hintningssvängar. Känns lite som "hajen som visste för mycket". Ifall någon fattar referensen. :laugh: Dock har jag bestämt mig för att strunta i hintningarna eller vad det nu var de höll på med, eftersom myrten ju visade sig vara god. Säger dock inget om mammas och paddington för det.

Måste bara hoppa in och be så extremt mycket om ursäkt för min bristande aktivitet och missade röstning igår, fick några viktiga uppgifter som var tvungna att göras direkt, så jag glömde bort leken. Fördelen är väl att i det här läget hade inte en röst från mig hjälpt så mycket direkt, men trist att inte få testa på nya rollen. :p Och förlåt onda, för att jag inte kunde hjälpa till mer.

Jag har lite problem... Jag trodde att Myrten och @Mammas hängde ihop på något sätt, vilket de uppenbarligen inte gjorde. Ville Mammas göra lite sken av att de hängde ihop eller är det bara vänskapen IRL bukeliv som hängde med? @cirkus drev den teorin men verkar ha släppt den helt nu, så det kanske är lika bra att göra det jag också, men jag ska nog ha den med i bakhuvudet. @Mammas är aldrig helt oskyldig... ;)
Jag klurar vidare...
@glömmerallt Visst är DL 21:30 idag också? Bara så att jag har koll! :D

Hur tänker du? :) Alltså jag köper ju att du inte tror att jag är god, men är teorin att jag hör samman med Myrten, eller hur kommer jag-myrten in i bilden? Du får såklart misstänka mig, men samband mellan oss "i bakhuvudet" känns lite.. märkligt? Eller missförstår jag hur du menar? :)

Menar du seriöst att du inte blev snurrig av alla konstiga hintar hit och dit med mammas, myrten och paddington? :eek: Det var inte en vink till Snurrfian, hon har ju fördelen att redan ha ett passande namn, så jag tyckte jag kunde modifiera mitt lite. :p

Jag håller på och läser igenom allt igen och kan ärligt erkänna att jag fortfarande inte hänger med i alla hintningssvängar. Känns lite som "hajen som visste för mycket". Ifall någon fattar referensen. :laugh: Dock har jag bestämt mig för att strunta i hintningarna eller vad det nu var de höll på med, eftersom myrten ju visade sig vara god. Säger dock inget om mammas och paddington för det.

Jag kan erkänna att mitt huvud fick inte heller ihop alla dom där inläggen om hintar :p
Därför jag inte kommenterat det för dom försökte ju förklara för varandra hur dom menade men jag var sån här ändå :confused:

När jag läst igenom allt en gång till, blir jag inte särskilt mycket klokare än tidigare. Jag tror jag listat ut vilka som är tvillingar, men vis av tidigare lekar håller jag det för mig själv. ;) Sedan måste jag lyfta på hatten för LenaH som lyckades hitta fen på så lite informationen. Men om det gör henne god eller ond vet jag inte. :nailbiting: En ond borde inte rösta på fen, men så kanske hon inte var säker egentligen utan bara "låtsades" om hon var ond.

Hjälp vad tiden rinner iväg, folk som ligger lågt första dagen hamnar under min radar och just nu är @Hedinn och @Jfrelin de som sticker ut mest. I och med att jag kan har förståelse för tvspel så hamnar min röst på
Snurrfian röstar på Hedinn

Det här tycker jag är en lite knepig motivering. Visst kan en ond vara mindre aktiv än en god (hänt många gånger förut), men det är ju ingen garanti att bara för att man råkar ha lite mycket IRL så är man ond? Nu var förvisso Hedinn onda fen, men jag tror inte hennes roll påverkade hennes lektid... Snurrfians röstmotivering känns lite, jag vet inte. För lätt? För mycket "ond som sitter med facit"? Vet inte alls, men jag håller ett extra öga på henne.

Hur tänker du? :) Alltså jag köper ju att du inte tror att jag är god, men är teorin att jag hör samman med Myrten, eller hur kommer jag-myrten in i bilden? Du får såklart misstänka mig, men samband mellan oss "i bakhuvudet" känns lite.. märkligt? Eller missförstår jag hur du menar? :)
Jag hade en känsla av att du och Myrten "hängde ihop" så jag lutade åt att ni var tvilling, men det var ni ju uppenbarligen inte... ;) Men fortfarande finns känslan kvar av något slags samband, men det kan vara ert irl vänskap som ställer till det och något som jag borde hålla utanför leken... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar