Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du och @LenaH skickade listor typ sammtidigt tidigare(inläggen eftervarandra) där ni bådda missat Sasses röst trots att ni hade med röst som kom senare. Men det var bra då kände jag mig duktig som såg rösten:D

Nä jag mår så där faktiskt:p

Pfft, jag rättade den efter och det är faktiskt den sista som räknas! :angel:

Men fy, hoppas du mår bättre snart! :)

Fast det är ju märkligt att misstänka någon för hårdare ton än vanligt, säga att det nog inte uppfattats så hårt om där var en smiley och sedan inte ha koll på ev smileyanvändning? Alltså, om det är avsaknaden av smileys som gör att hon verkar hårdare än vanligt och hon inte brukar använda smileys liksom?

Då drar vi hela historien istället.

Från början så fattade jag också att det var en massa OT snack från bådas sida. Sen började leken komma igång lite och OT andet försvinna, och därför tyckte jag att just det inlägget blev i en hårdare ton än dom övriga och även hur frågan formulerades, där snurrfian i princip var tvungen att godförklara sig själv.
Jag tyckte det var lustigt att man vill höra någon godförklara sig på det viset.

Angående smileys. Hade det varit en ;) med där hade jag fattat att det var ett skämt. Nu gjorde jag inte det.

Bra att onda fen är ute, var faktiskt lite bekymrad över den rollen. Kanske för att det var en ny roll, men så lät det som att den kunde ställa till med ganska mycket oreda. :crazy: Samtidigt blev jag lite ledsen att just Hedinn åkte, för det kändes som evigheter sedan vi lekte ihop. Men Hedinn som ond fe känns VERKLIGEN otäckt. :rofl:

Jag behöver umgås med min säng nu, om jag överlever natten så teoriar jag som vanligt imorgon på dagen. :)

Kommentar: Bra att en ond åkte, men analys av röstningen säger nog inte så mycket (dvs inte mer än vilken förstadags lynch som helst) eftersom ulvarna inte kände till fen.

GA, jag vill vara ond fe någon gång! Skulle passa min humor!

Då drar vi hela historien istället.

Från början så fattade jag också att det var en massa OT snack från bådas sida. Sen började leken komma igång lite och OT andet försvinna, och därför tyckte jag att just det inlägget blev i en hårdare ton än dom övriga och även hur frågan formulerades, där snurrfian i princip var tvungen att godförklara sig själv.
Jag tyckte det var lustigt att man vill höra någon godförklara sig på det viset.

Angående smileys. Hade det varit en ;) med där hade jag fattat att det var ett skämt. Nu gjorde jag inte det.

Aha, ok då förstår jag sammanhanget lite bättre, även om jag inte ser det konstiga i att någon godförklarar sig själv. Det är väl inget fel med att godförklara sig själv? :)

Aha, ok då förstår jag sammanhanget lite bättre, även om jag inte ser det konstiga i att någon godförklarar sig själv. Det är väl inget fel med att godförklara sig själv? :)

Det beror på vem man spelar med har jag märkt. Jag godförklarade mig i en lek en gång och blev jagad med eldspjut efter det...
Så jag försöker själv att undvika det för jag vill inte ha eld i röven en gång till :p

Dag 1:
cirkus röstar på Mammas (20:55)
Jfrelin röstar på Bumpo (21:06)
Hjartagna röstar på Mammas (21:18)
LenaH röstar på Hedinn (21:20)
Sasse röstar på Paddington (21:21)
Habina röstar på cirkus (21:21)
Paddington röstar på Jfrelin (21:24)
Snurrfian röstar på Hedinn (21:25)
Lobelia röstar på Hedinn (21:25)
Idahoe röstar på Hedinn (21:27)
bumpo röstar på sasse (21:28)
Myrten röstar på bumpo (21:29)
FiaM röstar på cirkus (21:29)
Mammas röstar på matmissbrukaren (21:30)
Matmissbrukaren röstar på Lobelia (21:30)
Hedinn var Ond Fe

Kastar in den här igen. :)

Det beror på vem man spelar med har jag märkt. Jag godförklarade mig i en lek en gång och blev jagad med eldspjut efter det...
Så jag försöker själv att undvika det för jag vill inte ha eld i röven en gång till :p

Aha, jag tycker inte att det är något konstigt med det, utan det är ju ändå den approachen alla i leken (goda som onda) skriver ur, alla är ju eller vill verka goda liksom. :) Men jag förstår att du undviker det då!

• Gilla
Reactions: MM
UPPDATERING

@Hedinn har länge varit en udda typ som länge ställt till med besvär för byborna en riktig rackarunge ända sedan barnsben så när det skulle letas varulvar så var det inte oväntat att alla skällde på henne. Hedinn förökte smitta undan men blev infångad och dränktes i närmaste öltunna. Men inte var hon någon varulv inte bara en liten olydig ond fe

Natt deadline 23.30
Shit! Min teori stämde ju! Jag tror jag måste gå i pension nu för jag lär aldrig kunna toppa att en förstadagsteori är korrekt! :eek:

Jag kan inte direkt se några speciella saker som pekar ut folk som vare sig onda eller goda såhär efter första utröstningen.

Men jag känner att en lång jobbdag gör att sängen börjar ropa på mig...
Så, jag kanske orkar hålla mig vaken till nattDL, men fler tankar och teorier ifrån mig kommer nog först imorgon (under förutsättning att jag överlever natten då såklart)

Den onda fen är ute ur leken tyvärr ger det ingen ny info då Hedinn bara skrivit tre inlägg i tråden, varav 2 handlar om dl-tider. Röstningen ger heller ingen vidare info när de onda inte kände till fen.

Känner mig än så länge lika förvirrad som före röstningen. Nu hägrar sängen så om jag överlever natten hoppas jag kunna få lite mer ordning på hjärncellerna imorgon så jag kan komma med lite mer teorier.

Jag har inget nytt att komma med direkt, men om man tänker på det krasst är det jäkligt morbidt att alla skriver "om jag överlever natten", om man inte tänker på det som en varulvslek alltså utan en vanlig tråd.

Håller med om att sängen börjar ropa väldigt högt nu :). Skönt att vi lyckades få ut en ond i första lynchen, även om jag min klant röstade på någon helt annan :o

Jag har inget nytt att komma med direkt, men om man tänker på det krasst är det jäkligt morbidt att alla skriver "om jag överlever natten", om man inte tänker på det som en varulvslek alltså utan en vanlig tråd.
Morbidt. Morbitt? Mord? :nailbiting:

Vi väntar alla på meteoriten.

@Mammas du undrade tidigare lite om min röst och varför jag tänkte att du var ond. Alltså du har helt rätt i att det är en svag förstadagsteori och jag hade en smula tidsnöd. (typ hungerkravaller och ingen middag ens på g, som jag också skrev). Min tanke var att tramset med ffa Myrten just var en dimridå, som att om vi två verkar bundisar och bästisar så kan iiiiingen tro att vi är onda tillsammans.

Och så nämnde Myrten att jag var lite kort i tonen och då hängde glatt Habina och senare FiaM på och dessutom la röster på mig. Myrten röstade inte ens på mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar