Osäker schäfer med stort hjärta

exposureoftime

Trådstartare
Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne,

Hon är osäker men tillgiven och väldigt tillgiven hund

Nu till frågan och problemen , när man är ute och gå med henne så vill hon gärna hoppa och göra utfall mot andra mänskor samt ibland även bilar. Hon har dock blivit mycket lugnare sen första gången jag hadde henne, även hemma när det kommer gäster så hoppar hon och skäller på besökte första gångerna innan hon lär känna dem. Jag behöver lite mer råd hur jag ska få henne säker och stabil så jag kan vara ute å promenera med henne utan att behöva vara rädd för att hon ska hoppa på någon, jag själv är uppvuxen med hundar och har hyfsat hundvana och vill ge Tess en riktigt chans

Hur länge har du haft henne? Har hon fått landa hos dig?
En av mina omplaceringar var ett misshandelsfall som ville sätta efter allt och alla. Hur illa det var hade jag inte blivit upplyst om, bara att hon blivit misskött.
Jag hade den den taktiken att inte utsätta henne för triggande situationer utan tills det blivit ”hon och jag” höll vi oss för oss själva. Sedan var jag noga med vilka människor hon introducerades för. Lugna med hundvana som inte satte igång någonting. Ingen fick klappa henne, då misshandeln hade satt sina spår så hon reagerade på händer.
Det tog sin lilla tid, men trägen vinner och hon blev en underbar hund som kunde prestera på appellplan och strunta i allt som hände utanför.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 290
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 437
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka