Än så länge har jag svårt att se något som sticker ut, men jag har knåpat ihop lite reflektioner på det jag har läst hittills.
Cirkus inleder teoriandet. Tar upp att av de fyra som röstade på Hedinn så har de samma motivering i par (Snurrfian och Idahoe samt Lobelia och LenaH). Hon anser att LenaH lade en stark motivering, vilket talar emot henne som ulv och funderar på om de nya som röstat på Hedinn noterat styrkan i motiveringen. Tror att någon av de tre senare rösterna på Hedinn kan vara en ulv.
Jag tror att likheten i motiveringarna beror på slumpen då de röstade ganska nära varandra i tid, har de verkligen haft tid att läsa varandras motivering innan de röstade själva? Jag tror inte heller att de i lyan skulle vara så klantiga att de redan nu röstar på samma person med i stort sett samma motivering. Samtidigt har cirkus spelat mycket mer än mig så hon kan ju ha en poäng i det.
Cirkus tar även upp att Habina och jag hakade på Myrtens kommentar om att cirkus var lite kort i tonen, här kan jag bara svara för mig själv och för mig var det helt enkelt att jag fick lite panik när det närmade sig tid att rösta och att du var lite kortare i tonen än de andra var något som jag reagerat lite på när jag läste ditt inlägg. Samtidigt erkänner jag att det inte var någon bra röst utan snarare en BOP med motivering vilket om jag förstod LL rätt var tillåtet första dagen…
Tillslut väljer hon att rösta på Sasse med en som hon själv erkänner tunn motivering att de låtsas ha dålig koll på varandra trots att de spelade ihop i förra leken och därför sitter i lyan tillsammans.
Allt det här säger mig ingenting om cirkus, det har fortfarande inte skrivits så mycket och är därför svårt att komma med bra motiveringar, så än så länge är hon neutral för mig.
Snurrfian hade kopplat ihop Myrten och Mammas men eftersom det framkommit att Myrten var bybo sprack den teorin. Funderar på om Mammas styrde det åt det hållet eller om det bara var deras vänskap som spelade in. Kommer dock att hålla ögonen på Mammas med motiveringen att hon aldrig är helt oskyldig.
Att det kan vara en bra idé att hålla ögonen på Mammas har jag förstått av de lekar jag har läst tidigare, men det gäller även ett par andra av de som finns med här.
Jag kommer nog att hålla ögonen på er båda två.