Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här tycker jag är en lite knepig motivering. Visst kan en ond vara mindre aktiv än en god (hänt många gånger förut), men det är ju ingen garanti att bara för att man råkar ha lite mycket IRL så är man ond? Nu var förvisso Hedinn onda fen, men jag tror inte hennes roll påverkade hennes lektid... Snurrfians röstmotivering känns lite, jag vet inte. För lätt? För mycket "ond som sitter med facit"? Vet inte alls, men jag håller ett extra öga på henne.
:rofl: Jag skulle säga lycklig chansning, jag skrev faktiskt Jfrelin först men innan jag skickade så ändrade jag mig och skrev Hedinn. Man kan säga att det var en BOP mellan Jfrelin och Hedinn som slog väldigt väl ut! :up:

Jag hade en känsla av att du och Myrten "hängde ihop" så jag lutade åt att ni var tvilling, men det var ni ju uppenbarligen inte... ;) Men fortfarande finns känslan kvar av något slags samband, men det kan vara ert irl vänskap som ställer till det och något som jag borde hålla utanför leken... ;)

Ja alltså eftersom hon visat sig vara bybo kan vi ju inte ha något samband i leken, så därför undrar jag varför du ska ha tanken i bakhuvudet? :)

När jag läst igenom allt en gång till, blir jag inte särskilt mycket klokare än tidigare. Jag tror jag listat ut vilka som är tvillingar, men vis av tidigare lekar håller jag det för mig själv. ;) Sedan måste jag lyfta på hatten för LenaH som lyckades hitta fen på så lite informationen. Men om det gör henne god eller ond vet jag inte. :nailbiting: En ond borde inte rösta på fen, men så kanske hon inte var säker egentligen utan bara "låtsades" om hon var ond.

Det här känns jättemärkligt för mig. Varför skulle tvillingarna signalera redan nu att de hör ihop, och hur kan du redan nu sätta dem lite som goda, hur vet du att det inte är två ulvar? Alltså helmärkligt uttalande tycker jag.

Än så länge har jag svårt att se något som sticker ut, men jag har knåpat ihop lite reflektioner på det jag har läst hittills.

Cirkus inleder teoriandet. Tar upp att av de fyra som röstade på Hedinn så har de samma motivering i par (Snurrfian och Idahoe samt Lobelia och LenaH). Hon anser att LenaH lade en stark motivering, vilket talar emot henne som ulv och funderar på om de nya som röstat på Hedinn noterat styrkan i motiveringen. Tror att någon av de tre senare rösterna på Hedinn kan vara en ulv.
Jag tror att likheten i motiveringarna beror på slumpen då de röstade ganska nära varandra i tid, har de verkligen haft tid att läsa varandras motivering innan de röstade själva? Jag tror inte heller att de i lyan skulle vara så klantiga att de redan nu röstar på samma person med i stort sett samma motivering. Samtidigt har cirkus spelat mycket mer än mig så hon kan ju ha en poäng i det.
Cirkus tar även upp att Habina och jag hakade på Myrtens kommentar om att cirkus var lite kort i tonen, här kan jag bara svara för mig själv och för mig var det helt enkelt att jag fick lite panik när det närmade sig tid att rösta och att du var lite kortare i tonen än de andra var något som jag reagerat lite på när jag läste ditt inlägg. Samtidigt erkänner jag att det inte var någon bra röst utan snarare en BOP med motivering vilket om jag förstod LL rätt var tillåtet första dagen… ;)
Tillslut väljer hon att rösta på Sasse med en som hon själv erkänner tunn motivering att de låtsas ha dålig koll på varandra trots att de spelade ihop i förra leken och därför sitter i lyan tillsammans.
Allt det här säger mig ingenting om cirkus, det har fortfarande inte skrivits så mycket och är därför svårt att komma med bra motiveringar, så än så länge är hon neutral för mig.
Snurrfian hade kopplat ihop Myrten och Mammas men eftersom det framkommit att Myrten var bybo sprack den teorin. Funderar på om Mammas styrde det åt det hållet eller om det bara var deras vänskap som spelade in. Kommer dock att hålla ögonen på Mammas med motiveringen att hon aldrig är helt oskyldig.
Att det kan vara en bra idé att hålla ögonen på Mammas har jag förstått av de lekar jag har läst tidigare, men det gäller även ett par andra av de som finns med här.:D Jag kommer nog att hålla ögonen på er båda två.

Det här känns jättemärkligt för mig. Varför skulle tvillingarna signalera redan nu att de hör ihop, och hur kan du redan nu sätta dem lite som goda, hur vet du att det inte är två ulvar? Alltså helmärkligt uttalande tycker jag.

Ulvarna har väl inget behov av att visa att de hör ihop? Snarare tvärt om, är man ulv vill man väl undvika att kopplas ihop med andra ulvar, ifall man åker i en lynch?

Var på vippen att visa med citat hur jag kommit fram till att de var tvillingar, sedan kom jag på att det inte är bra för goda att visa vilka som är tvillingar (det misstaget gjorde jag som god i en av mina första lekar), så därför kommer det inga citat. Givetvis är jag inte 100 % säker, men nästan.

Ulvarna har väl inget behov av att visa att de hör ihop? Snarare tvärt om, är man ulv vill man väl undvika att kopplas ihop med andra ulvar, ifall man åker i en lynch?

Var på vippen att visa med citat hur jag kommit fram till att de var tvillingar, sedan kom jag på att det inte är bra för goda att visa vilka som är tvillingar (det misstaget gjorde jag som god i en av mina första lekar), så därför kommer det inga citat. Givetvis är jag inte 100 % säker, men nästan.

Fast har verkligen tvillingarna så mycket att vinna på att visa att de hör ihop så här tidigt? De kan ju prata med varandra utanför leken och på det sättet borde de väl bli farliga för lyan. Är det inte bättre då att försöka vänta lite med att avslöja sig?

Fast har verkligen tvillingarna så mycket att vinna på att visa att de hör ihop så här tidigt? De kan ju prata med varandra utanför leken och på det sättet borde de väl bli farliga för lyan. Är det inte bättre då att försöka vänta lite med att avslöja sig?

Kanske det, men om jag tänkt rätt om vilka de är, så har de kanske någon idé kring det. Risken att en av dem blir lynchad/käkad och de inte visat att de hör ihop, så riskerar även den andra att bli lynchad/käkad "helt i onödan". Men som sagt, jag kan ha fel. Tyckte dock det var så uppenbart när jag läste. ;)

Om tvillingarna har något behov av att visa sig såhär tidigt i leken skulle jag tro att det är novisar som innehar rollerna. Får ulvarna nys om vilka de är lär de dö rätt fort. "Helt i onödan". Tvillingarna är starkast i slutet av leken, så att visa att man hör ihop redan är rätt riskabelt.

Håller med @FiaM känns alldeles för tidigt för tvillingarna att visa sig. De har ju inga specialkrafter utom att de kan prata med varandra utanför leken och deras styrka är ju att tillsammans kunna komma fram till vilka som är ulvar och sen i kraft av att vara två kunna rösta ut onda.

Kanske det, men om jag tänkt rätt om vilka de är, så har de kanske någon idé kring det. Risken att en av dem blir lynchad/käkad och de inte visat att de hör ihop, så riskerar även den andra att bli lynchad/käkad "helt i onödan". Men som sagt, jag kan ha fel. Tyckte dock det var så uppenbart när jag läste. ;)
Det har varit en lynch där i princip de flesta BOPar ihop en svag teori. Varför skulle tvillingarna blotta sig såhär tidigt?

Om tvillingarna har något behov av att visa sig såhär tidigt i leken skulle jag tro att det är novisar som innehar rollerna. Får ulvarna nys om vilka de är lär de dö rätt fort. "Helt i onödan". Tvillingarna är starkast i slutet av leken, så att visa att man hör ihop redan är rätt riskabelt.

Där håller jag med. Tvillingarna är starka i slutet av leken och det är dumdristigt att försöka visa sig redan. Men å andra sidan är det dumt om siaren visar sig, eller spionen, eller ängeln...

Det har varit en lynch där i princip de flesta BOPar ihop en svag teori. Varför skulle tvillingarna blotta sig såhär tidigt?

Jag kan som sagt inte svara på varför (jag läser det som) tvillingarna gör som de gör. Men jag är i alla fall glad över att jag såg "spåret" och att jag i alla fall hittat två som jag tror är goda.

Ja alltså eftersom hon visat sig vara bybo kan vi ju inte ha något samband i leken, så därför undrar jag varför du ska ha tanken i bakhuvudet? :)

Varför är du så enveten med att jag inte ska ha dig i bakhuvudet? Jag hade nästan helt avskrivit dig och ändå fortsätter du tjata? Är du rädd för att bli granskad? I sådana fall är ditt inlägg:
@Myrten Det sista där, jag vet inte riktigt om det är

*subtil hint till lyan* *FET JÄVLA HINT OCH SER NI LYAN ATT JAG ÄR FEN???*

eller

God fundering: *undrar hur det här funkar* *hoppsan, nu kommer ni fundera över mig, rubbad humor :D*

Det översta alternativet skulle ju kunna vara en ulv som hintar till fen också iof. Men det kan ju vara alternativ två som sagt. Nåja, håller ögonen på dig! :D

Det är iof sant, men gör den det känns det positivt att lyfta fram. Angående det sista är min erfarenhet att ulvar uppfattar hintar lättare än gemene kvinna. Speciellt iom att de är fler och kan diskutera saken fritt sas. Så jag har svårt att se att vi hittar något åt lyan om vi sätter en spotlight där, det ger oss snarare möjligheter att lättare se samband framöver. Tycker jag då. :)

Ja, vad kan jag mena? ;)

Eller så skrev du som du gjorde för att hinta, tror att jag hintade tillbaka och skriver sådär för att framföra "Jag ser dig fellow ond, wink wink"? :cautious: ...Eller så är du bara en god som skriver sådär för att du är misstänksam på allt som skrivs? Men det är ju så båring! :meh: ;)
betydligt mer misstänksamma. Lite väl många påstående om att du skulle kunna vara ond... Så med tanke på att du fortsätter ifrågasätta mig så kommer jag att hålla ett öga på dig i fortsättning också!

Hm.
Röstningen igår är ju inte så mycket att utgå ifrån iom att karaktären var okänd för alla. Möjligtvis skulle man kunna kika på de tre rösterna på Hedinn som följde min men de kom så tätt att det känns långsökt i dagsläget.

Då finns det bara en annan sak som hänt och det är ulvarnas val att käka Myrten. Det borde ju vara ett genomtänkt val, men varför?
Snuddade hon vid något som ulvarna inte vill att vi ska upptäcka?
Var hon för nära sanningen i sina teorier på något sätt?

Eller är det så enkelt att de valde att käka en rutinerad och slipad spelare?

Måste nagelfara Myrtens inlägg.

Eller åt de henne för att hon inte varit i närheten öht men för att få vår uppmärksamhet på hennes död och därigenom missa mer uppenbara tecken?

:banghead:

Varför är du så enveten med att jag inte ska ha dig i bakhuvudet? Jag hade nästan helt avskrivit dig och ändå fortsätter du tjata? Är du rädd för att bli granskad? I sådana fall är ditt inlägg:

betydligt mer misstänksamma. Lite väl många påstående om att du skulle kunna vara ond... Så med tanke på att du fortsätter ifrågasätta mig så kommer jag att hålla ett öga på dig i fortsättning också!

Jag måste vara otydlig, jag säger inte emot att du ska ha mig i bakhuvudet. Men du skrev att du skulle ha teorin i bakhuvudet. Och det är det jag invänder emot, vi vet att Myrten var bybo, vi vet att jag inte kan ha ett samband med henne. Ändå ska du fortsätta fundera över om jag och Myrten kan ha hört ihop? Förstår du verkligen inte varför det är märkligt? :)

Tvillingarna har ännu mindre anledning att visa att de hör ihop än ulvarna? Jag ser inte någon som helst anledning till att tvillingarna skulle vilja visa upp sig i detta läge, och sedan funderar jag över varför du påpekar att du sett sambandet, hade du varit god hade du inte velat att ulvarna skulle försöka hitta samma sak?

Jag måste rösta nu för jag ska iväg och vet inte om jag kommer hinna in igen.

Min röst idag kommer hamna på Habina. Fattar inte alls hennes grej om tvillingarna. OM hon upptäckt tvillingarna så känns det som om: - jag vet vilka ni är. Jag fattar. Jag är god "vink vink"
Och det tror jag inte alls. Jag tror hon är en ulv som snurrat in sig. Precis som jag gjorde i förra leken med just tvillingarna :p
Jfrelin röstar på Habina

Bebis sover så jag ka försöka få ner lite tankar. Skriver med en hand så det går inte så fort, men ska försöka hinna md er alla innan han vaknar igen. Återkommer med teorier när jag läst och försökt sorter informationen i min snurriga hjärna som helst bara vill tänka på bebisen...

Habina har relativt många inlägg, men jag tycker det är rätt lite substans i dem. Det är det ju dock hos alla så här tidigt i leken. De som sticker ut mest är det hon skriver om tvillingarna. Är det ett försök att visa att hon också är god eller är hon en ulv som försöker få tvillingarna att visa sig?

Snurrfian verkar ha snöat in på något slags samband mellan Myrten och Mammas men eftersom Myrten var bybo så finns det ju inget. Är hon en väldigt förvirrad god eller en ond som försöker bygga en teori mot Mammas?

Jag måste rösta nu för jag ska iväg och vet inte om jag kommer hinna in igen.

Min röst idag kommer hamna på Habina. Fattar inte alls hennes grej om tvillingarna. OM hon upptäckt tvillingarna så känns det som om: - jag vet vilka ni är. Jag fattar. Jag är god "vink vink"
Och det tror jag inte alls. Jag tror hon är en ulv som snurrat in sig. Precis som jag gjorde i förra leken med just tvillingarna :p
Jfrelin röstar på Habina

Jag tycker ju också att habina är skum, men detta inlägg skaver lite för mig. Alltså jag håller med om allt, men sista meningen om at hon gjorde samma sak i förra leken får mig att sitta såhär: :crazy: Det ger mig en skum magkänsla, och jag kommer hålla extra koll på Jf efter det här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar