Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sasse

Då var du nog lite otydlig. Men jag hänger med hur du menar nu. Hade hon röstat på den hon siade så hade den personen troligtvis varit ond. Annars vore det ju konstigt att lägga rösten där.

Har varit upptagen precis hela dagen. Ska nu försöka få läst vad som hänt och se om jag kan få tillräckligt med struktur i min stackars hjärna för att komma med lite teorier. Men det är ju bara en halvtimme till dl :banghead:

Idahoe anser att de som lade de sista rösterna på Snurrfian kan vara misstänkta, jag förstår varför det är lätt att reagera på det. Samtidigt måste jag erkänna att min röst var den sista som kom in och när jag började skriva mitt inlägg med den rösten hade endast Sasses röst på henne kommit in. Seg dator är ingen bra kombination med segt internet när man ska rösta…
Har idag varit väldigt anonym, inga direkta teorier mer än ovanstående. Kommenterar att några inte skrivit så många inlägg och undrar om det är ulvar som försöker flyga under radarn.
Väljer tillslut att rösta på Habina (som faktiskt kom med sin röst i mitten) med hänvisning till gårdagens motivering och tidsbrist.
Det här säger mig inte så mycket om Idahoe, hon flaggade förvisso om dåligt med tid även idag men det här känns lite för enkelt. Har Habina rätt i att hon sitter i lyan och därför inte behöver bry sig om vem hon röstar på eller är det bara tidsbrist?

Förövrigt vill jag slå hål ytterligare på att Snurrfian har siat Mammas som ond. Vi har ju en spion med i leken. Men det var bara Snurrfian som röstade på Mammas igår. Om spionen har sett att Snurrfian siat någon hon sedan röstar på, är det ju garanterat att hon siat personen som ond.

Kan se flera anledningar till att spionen inte röstade lika, för även om spionen skulle veta att Mammas isf blivit siade så kunde den ju inte veta vad Mammas blivit siad som och vem som gjort det. Det var ju inte förrän efter DL vi visste att Snurrfian var siaren. Kan ju även vara så att spionen inte var inne, eller inte hann ändra.

Rent krasst var det väl ingen som igår fattade att Snurrfian var siare, isf hade hon väl inte blivit utröstad?

Vad har hänt med min lugna kväll? Jag har hunnit läsa lite snabbt under dagen. Hur faan ska jag hinna få ut något vettigt på 27 minuter? :arghh:

Mycket av det som diskuterats gäller om Snurrfian siat Mammas som ond eller inte. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Nog för att det känns logiskt att Snurrfian röstar på den hon siat som ond. Men jag kan också förstå de som hävdar att hon i så fall borde ha agerat kraftigare. Jag tycker nog att teorin att Mammas är siad som ond väger över just för tillfället.

Förövrigt vill jag slå hål ytterligare på att Snurrfian har siat Mammas som ond. Vi har ju en spion med i leken. Men det var bara Snurrfian som röstade på Mammas igår. Om spionen har sett att Snurrfian siat någon hon sedan röstar på, är det ju garanterat att hon siat personen som ond.

Förvisso röstade Snurrfian sent, men hon teoriade i princip enbart om Mammas. Och det var "en hel" kvart kvar till DL.
Ser spionen vem som är siaren? Jag trodde det stod typ "siaren siar mammas"?

Hepp - alla åkta till hopphästauktionen efter middagen men jag stannar hemma för jag är för trött - och så får jag chansen att läsa igenom ulvleken igen och evnetuellt ändra min röst. Nästan i klass med att låsa in sig på muggen en för en enskild stund.

LenaH, nej, spionen ser inte vem som är siaren utan det brukar så precis så som du skriver "siaren siar XXX"

Hjartagna - ja OM siaren siat någon som ond så lär den ju rösta på den. Men i detta fall skulle jag tro att hon inte siat Mammas som ond utan siat någon som god. Som tex Sasse skriver - spionen visste redan igår vem som är siad och om det vore mammas som var siad som ond så hade de två (Snurrfian + spion) nog drivit på hårdare för att få ut mammas. Så nej, den teorin köper inte jag.

Den jag tycker sticker ut mest för mig är faktiskt Jfrelin, hon är inne i tråden ett antal gånger men kommer inte med några teorier och röstar sedan på Habina med gårdagens teori. Det här känns för mig lurigare än Idahoe som trots allt flaggat för dåligt med tid, därför FiaM röstar på Jfrelin

Har skumläst tråden igen för att försöka hitta något mer att bygga teorier på. Men hinner ju onte mer dl är alldeles strax.

Min röst kommer falla på Mammas eftersom jag inte kan hitta någonting som tyder på att Snurrfian siat någon som god. Det får mig därför att se det som logiskt att hon siat Mammas som ond, men haft svårt att teoria om det. Jag vet precis hur svårt det är att få fram bra teorier när man är ny. Det här är ju bara min andra lek och i förra dog jag fort.

Hjartagna röstar på Mammas

Hjartagna - ja OM siaren siat någon som ond så lär den ju rösta på den. Men i detta fall skulle jag tro att hon inte siat Mammas som ond utan siat någon som god. Som tex Sasse skriver - spionen visste redan igår vem som är siad och om det vore mammas som var siad som ond så hade de två (Snurrfian + spion) nog drivit på hårdare för att få ut mammas. Så nej, den teorin köper inte jag.

Och visserligen så kan inte spionen vetat ve som var siaren, men om en spelare driver hårt mot en som spionen vet är siad så skulle jag om jag var spion haka på. Och i går så drev Snurrfian inte så hårt och ingen hakade heller på. Så nej, jag tror inte att Mammas blev siad första natten.

Jag läser ikapp för fullt och ska försöka sammanfatta lite av hur jag tänker:

Mest reagerar jag på @Sasse , försvaret av @Mammas känns på gränsen till påstridigt särskilt om man beaktar det faktum att just Mammas är fullt kompetent att ta hand om sig själv. :p

@Habina skaver fortfarande för mig, jag tycker fortfarande tvillingblundern var rätt anmärkningsvärd men det har inte direkt tillkommit något misstänkt där.

@Lobelia går den enkla vägen och utgår från att ser det ut som en ulv så är det en ulv och röstar på Mammas. Jag kan gilla det, ibland är saker och ting inte konstigare än så. För övrigt har jag inget större grepp om henne.

@Paddington funderar i vidare cirklar än Lobelia men kommer till samma slutsats.

@Mammas själv då? Någonstans känns det mysko. Först har jag inte helt släppt tankarna på att Myrten var något på spåret och därför blev käk och sen funderar jag lite på vad Snurris menade när hon skrev att vi inte skulle glömma att hon är snurrig.
Menade hon att hon siat Mammas men inte kunde presentera en vettig teori?

Sen kan det lika gärna vara en intrikat väv för att misstänkliggöra Mammas men det vet jag ju inte.

Övriga spelare har jag för lite grepp om för att hinna uttala mig om i dagsläget så med 7 minuter till DL så -

LenaH röstar på Mammas då jag helt enkelt vill ha facit.

Ser spionen vem som är siaren? Jag trodde det stod typ "siaren siar mammas"?
Nej. :p Men om spionen ser att Mammas blivit siad, och det sedan kommer in en spelare, Snurrfian, som teoriar om henne och enbart henne, kan det ju tänkas att spionen kan lägga ihop 2+2. Helt säker kan inte spionen vara naturligtvis, men det förekommer att man lyckas klura på det här sättet.
Kan se flera anledningar till att spionen inte röstade lika, för även om spionen skulle veta att Mammas isf blivit siade så kunde den ju inte veta vad Mammas blivit siad som och vem som gjort det. Det var ju inte förrän efter DL vi visste att Snurrfian var siaren. Kan ju även vara så att spionen inte var inne, eller inte hann ändra.
Se mitt svar till Lena.

Känns lite tvådelat nu. Är mammas siad som ond men snurrfian kom inte på bättre teorier? Men samtidigt borde ju spionen lagt sin röst där också i så fall. Vilket gör att jag tror att snurrfian siade någon annan som god.

Sedan är det som sagt Idahoe som kommer med samma motivering till sin röst idag som igår. Vilken är en väldigt enkel röst. Jag tror Habina gjorde en tabbe och det känns som tvillingdiskussionen inte är så aktuell längre. Habina snurrade till det lite som vanligt tror jag.
Så min röst kommer falla på Idahoe idag för jag köper inte hennes teori till rösten på Habina. Den känns enkel och det känns inte som att hon letar onda.

Matmissbrukaren röstar på Idahoe

Jag får iaf förklara hur jag menade igår och hur jag tänker nu om @Mammas. Den spontana tanken var snurrfian siat onda mammas och inte kunde underbygga den bättre. Men vid mer tanke på det hela känns det väldigt lätt. Och jag tror att hon skulle skrivit någon form av testamente om det var så att mammas verkligen är ond. Det finns faktiskt inget som tyder på att @Mammas är ond i nuläget. Eller iaf inte i kontexten snurrfian är siare. Att mammas kan vara ond ändå är en helt annan sak. ;)

Alltså håller jag henne som neutral just nu.

@Sasse har använt en del inlägg till att försvara mammas och det ger mig ett lätt obehag. Men eftersom jag hänger med och faktiskt till stor del håller med henne känns det rimligt. Men det kan vara taktik också. På något sätt. Har inte riktigt hunnit analysera hur jag tänker kring det än.

@Paddington har helt motsatt ståndpunkt kring mammas och snurrfian och kommer också med vettiga tankar även om jag tror att hon har fel. Om det gör henne ond? Nej. Misstänker jag henne? Ja, kanske lite mer än mammas och sasse just nu. Vilket är sjukt skrämmande att inte misstänka de två mer...

Och nu börjar tiden rinna ut igen. bumpo röstar på Paddington eftersom jag måste rösta på någon och det är henne jag tror att jag misstänker mest just nu. Hoppas att jag kan läsa in mig ordentligt i natt och i morgon.

Nej. :p Men om spionen ser att Mammas blivit siad, och det sedan kommer in en spelare, Snurrfian, som teoriar om henne och enbart henne, kan det ju tänkas att spionen kan lägga ihop 2+2. Helt säker kan inte spionen vara naturligtvis, men det förekommer att man lyckas klura på det här sättet.
Eller så kan spionen tänka att mammas blivit siad som god och inte haft en tanke på att Snurrfian var spion just eftersom hon inte kom med några vassare teorier?

Jag tycker att det är märkligt att ingen som röstar på mig reflekterar över att Snurrfian kan ha velat sia Myrten och alltså inte fått sia alls?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar