Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, fixar röstlistan själv

Mammas röstar på bumpo

Idahoe röstar på Habina

Cirkus röstar på Idahoe

Jfrelin röstar på Habina

Paddington röstar på Mammas

Lobelia röstar på Mammas

Habina röstar på Idahoe

Sasse röstar på Paddington

FiaM röstar på Jfrelin

Hjartagna röstar på Mammas

LenaH röstar på Mammas

Matmissbrukaren röstar på Idahoe

bumpo röstar på Paddington

Eller så kan spionen tänka att mammas blivit siad som god och inte haft en tanke på att Snurrfian var spion just eftersom hon inte kom med några vassare teorier?
Jag tycker som sagt att Snurrfians teorier kring Mammas är för svaga för att vara av siarart. Hon skriver rätt ut att Mammas lika gärna kan vara en bybo. Varför skulle man skriva så om någon man siat som ond?

Jag tycker att det är märkligt att ingen som röstar på mig reflekterar över att Snurrfian kan ha velat sia Myrten och alltså inte fått sia alls?

Det skulle ju förklara varför hon inte försökt godförklara någon lite lätt. Känns som att det inte finns någon siarinfo alls det snurrfian skrivit.

Jag tycker att det är märkligt att ingen som röstar på mig reflekterar över att Snurrfian kan ha velat sia Myrten och alltså inte fått sia alls?

Det skulle ju förklara varför hon inte försökt godförklara någon lite lätt. Känns som att det inte finns någon siarinfo alls det snurrfian skrivit.

Ser spionen vem som är siaren? Jag trodde det stod typ "siaren siar mammas"?

Nu har du ju redan fått svar men för att unvika spekulationer så skriver jag typ

Siare: glömmerallt
Ulv: glömmerallt
Ängel: glömmerallt
osv

Alltså ser spion vilken roll som valt vad men inte vem som har rollen och inte heller resultatet av sian.

Senast ändrad:
Om det är så att jag åker (det ser ju ut så med listan, men man vet ju aldrig med alla roller) skulle jag råda er att kolla extra på Paddington, som inte gnäller på min röst pga teorin (vilket jag skulle köpa) utan för att den var tidig. Varför vore det bättre att avstå från att rösta än att rösta tidigt?

Jag är lite hängig så jag litar på att cirkus lista stämmer och tar kål på ulven @Mammas

Nattdeadline 23.30

Deadlinetider imorgon

Dag 20.30 och sedan vill jag gärna ha natt deadline 22.30 om det är okej? Annars kör vi 23.30 som tidigare.

Det var som fan O_o
Tror fortfarande inte att Mammas blev siad, men att hon kunde vara ond var inte otänkbart för det.

(bytte till en bättre smilgubbe)

Bra att vi fick ut en ulv!

Men det känns ju lite avigt att Sasse försvarat henne idag, och att mammas skrev att vi skulle ha ögonen på Paddington.

Fattar ju inte varför Paddington skulle lagt första rösten på mammas om dom var kollegor? Men samtidigt är det en bra alibiröst. Men varför skulle hon be oss hålla ett öga på Paddington om denne är en kollega? Men samtidigt kanske dom sitter i lyan tillsammans och vill få oss att tro att Paddington är god med hennes uttalande i hennes sista inlägg, fastän dom egentligen är ulvar båda två.

Det var som fan O_o
Tror fortfarande inte att Mammas blev siad, men att hon kunde vara ond var inte otänkbart för det.

(bytte till en bättre smilgubbe)

Hade hon varit siad så får (förlåt) snurrfian lära sig att komma med bättre teorier och ligga på mer. Det var ju omöjligt att se om Mammas var siad eller inte.

Jag tror inte heller Mammas blev siad. Men fy så taskigt att hon var ond nu när jag lagt ner hela min själ på att hitta hål i allas teorier :p

Förövrigt:

Dag 1:
cirkus röstar på Mammas (20:55)
Jfrelin röstar på Bumpo (21:06)
Hjartagna röstar på Mammas (21:18)
LenaH röstar på Hedinn (21:20)
Sasse röstar på Paddington (21:21)
Habina röstar på cirkus (21:21)
Paddington röstar på Jfrelin (21:24)
Snurrfian röstar på Hedinn (21:25)
Lobelia röstar på Hedinn (21:25)
Idahoe röstar på Hedinn (21:27)
bumpo röstar på sasse (21:28)
Myrten röstar på bumpo (21:29)
FiaM röstar på cirkus (21:29)
Mammas röstar på matmissbrukaren (21:30)
Matmissbrukaren röstar på Lobelia (21:30)

Dag 2:
cirkus röstar på Sasse (11:25)
Jfrelin röstar på Habina (19:21)
Hjartagna röstar på Cirkus (21:08)
Snurrfian röstar på Mammas (21:15)
Sasse röstar på Snurrfian (21:17)
Habina röstar på snurrfian (21:21)
LenaH röstar på Habina (21:21)
Mammas röstar på Snurrfian (21:25)
Paddington röstar på Lobelia (21:25)
bumpo röstar på Habina (21:25)
Idahoe röstar på Habina (21:26)
Matmissbrukaren röstar på Snurrfian (21:27)
Lobelia röstar på Snurrfina (21:27)
FiaM röstar på Snurrfian (21:28)

Dag 3:
Mammas röstar på bumpo
Idahoe röstar på Habina
Cirkus röstar på Idahoe
Jfrelin röstar på Habina
Paddington röstar på Mammas
Lobelia röstar på Mammas
Habina röstar på Idahoe
Sasse röstar på Paddington
FiaM röstar på Jfrelin
Hjartagna röstar på Mammas
LenaH röstar på Mammas
Matmissbrukaren röstar på Idahoe
bumpo röstar på Paddington

Hm... Jag lutar nog mer åt att Paddington är åt det goda hållet efter att mammas avslöjats som ulv. Däremot blir jag tveksam mot sasse. Skulle hon försvara mammas så mycket om hon var ulv? Hon säger själv att hon inte gör så, men är hon ulv är det klart att hon hävdar att hon inte är ulv...

Finns säkert någon som alibiröstat på mammas också, en teori är att Hjartagna röstar på mammas för att ge sig själv alibi och sedan röstar matmissbrukaren (enligt min teori nu ond) på Idahoe för att jämna ut igen. Men det är riskfyllt och oklart om ulvarna skulle våga det.

Eller så trodde mammas att det var kört och bad om att bli utröstad? Hm... Svårt att tro det. Men det var i alla fall lite tankar från mig innan jag somnar. :)

@Hjartagna lägger andra rösten på mammas dag 1. Varför lägga upp en kollega så tidigt för lynch?
Låter inte logiskt, när det finns hur många goda som helst att lägga sin röst på i det läget när hon kom in och la tredje rösten för dagen.

Hm... Jag lutar nog mer åt att Paddington är åt det goda hållet efter att mammas avslöjats som ulv. Däremot blir jag tveksam mot sasse. Skulle hon försvara mammas så mycket om hon var ulv? Hon säger själv att hon inte gör så, men är hon ulv är det klart att hon hävdar att hon inte är ulv...

Finns säkert någon som alibiröstat på mammas också, en teori är att Hjartagna röstar på mammas för att ge sig själv alibi och sedan röstar matmissbrukaren (enligt min teori nu ond) på Idahoe för att jämna ut igen. Men det är riskfyllt och oklart om ulvarna skulle våga det.

Eller så trodde mammas att det var kört och bad om att bli utröstad? Hm... Svårt att tro det. Men det var i alla fall lite tankar från mig innan jag somnar. :)

Jag kan säga att jag hade ingen koll alls på vem som hade röstat på vem när jag la min röst. Jag hade precis kommit ut till bilen efter en mardrömskö inne på ge-kås. Och nu sitter jag i bilen på vägen hem.

Nja, alltså. I don't think so. :p Åtminstone var det inget hon bönade och bad om sist jag var i lyan med henne. Dock tänkbart att någon kan ha alibiröstat på henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden